Ralf Rangnick

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Topic author
Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Ryktes i dag at Ralf Rangnick er en kandidat styret vurderer til å ta over når vi sparker Solskjær.

Dette alternativet liker jeg. En meget god kanditat iallefall som caretaker manager ut sesongen.
Gi han kontrakt ut sesongen. Så kan vi jobbe med Posh og få han klar til neste sommer.

Eller hvis Ralf gjør underverker med laget så gi han en ny kontrakt etter sesongen :)

Hva synes dere andre om han som alternativ ?
post liked by: Vinny Jones
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

Jeg følger ikke med på de ligaene der Ralf Rangnick har vært.
Synes han er for gammel, og har vel dessuten blitt mer en sportsdirektør enn trener med årene.
Da vi møtte hans daværende klubb Schalke 04 i CL semifinalen 2011 var det klasseforskjell favør Manchester United.
(Den gang var det også klaging, da vi ikke var gode nok.
Vi vant kun fordi vi møtte bare dårlige lag visstnok 🥴)

Det sagt så har Rangnick influert den fotballen bl.a Klopp og Nagelsmann står for.
Jeg vil gjerne ha inn den type struktur i spillet vårt.
Men synes Rangnick er for gammel, blir fort van Gaal på ny.

Hvorfor mener du han er en meget god kandidat pr 7 november 2021?

Edit: Og hvor er ryktet at han er en kandidat styret vurderer hentet fra?
Ser kun at han visstnok selv er interessert.
Det er jeg også, men tror ikke jeg er en kandidat av den grunn 😁

Edit2: Rangnick etterfulgt av Pochettino.
Hvordan samsvarer deres filosofi?
Pochettino er også en som liker energi på banen, sånn sett likt.
Men er ikke Pochettino en mer pragmatisk manager?
Han har vel ingen typisk dogmatisk spillestil alà Guardiola?
Hva er tanken din bak at Rangnick nå blir caretaker etterfulgt av Mauricio Pochettino?
post liked by: Belfastboy, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11858
Liker mottatt: 7613

Jeg for min del vil bare ha endring. Solskjær kan godt fortsette, men da må han begynne å bytte ut spillere når de ikke fungerer. Bruke VdB, Sancho, Lingard etc. og få inn trenerhjelp om nødvendig. Få hjelp til å drille inn et system, gjerne basert på hvordan de beste klubbene i verden gjør det. Det er en gammel tøysekommentar som sier noe om at definisjonen på galskap er å gjøre det samme om og om igjen og forvente et nytt resultat. Endring og endring nå.
post liked by: Pancho P, Pink Final, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Pwint wrote: 07 Nov 2021, 12:02 Det er en gammel tøysekommentar som sier noe om at definisjonen på galskap er å gjøre det samme om og om igjen og forvente et nytt resultat. Endring og endring nå.
Det er visstnok Einstein som skal ha sagt det og han var relativt smart, seiest det.
post liked by: Pwint, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11858
Liker mottatt: 7613

Hehe… har hørt at han var relativt oppegående ja. ;)
post liked by: Pancho P
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tar gjerne Ragnick foran de aller fleste *sannsynlige* andre kandidater. Har en plan, og står for intensiv og aggressiv fotball. Ingen alternativer er perfekte, men tror kanskje ikke vi kan få noe bedre dersom noe skal skje nå og ikke etter sesongen? Men aner ikke om han er villig til å være caretaker…
post liked by: PAK

Deleted User 108

Det er der vi er kommet nå. Ta hva som helst uansett. Håper ikke styret og eierne tenker lite snevert. Hvis det går galt igjen står vi tilbake som besserwissere og klubben som tapere både økonomisk og sportslig. Vi kan skifte mening eller rett og slett bare brukernavn og mene noe helt nytt igjen.....
Skal vi på død og liv sparke Solskjær, just for fun, og få inn en caretaker, håper jeg de igjen tar inn en som kjenner klubben, f.eks Laurent Blanc.
Og da må det være en videre plan bak. 8-9 seire og alt fryd og gammen og en ny langtidskontrakt er ikke alltid veien og gå ser vi.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det er vel ikke just for fun lenger, og Ragnick er ingen hvem som helst.
Det meningsløse ville feks vært å sparke Solskjær og la Phelan eller Carrick ta over.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154

Ryder wrote:07 Nov 2021, 13:04 Men aner ikke om han er villig til å være caretaker…
Han ønsket ikke det i Chelsea hvert fall.
Enig i at han er en bedre kandidat enn de andre som er på Odds toppen.

Deleted User 402

Kan noen forklare meg hvorfor Rangnick er et godt alternativ? Kan ikke se at han har trent noe lag siden 2011. Siden det har han vel først og fremst vært sportsdirektør?
Spør fordi jeg er oppriktig nysgjerrig, ikke fordi jeg er negativ til han.
post liked by: Pink Final
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Han trente RB Leipzig både i 15/16 (da erstattet de han med Hasenhüttl) og i 18/19.

Grunnen er at han har vært helt sentral i utviklingen av Gegenpressing (kan oversettes til motpress). Noen vil til og med si at det var han som fant det opp. Altså ideen om å forsvare seg ved å presse motstanderen veldig aggressivt i det du mister ballen, med mål om å vinne den så raskt som mulig tilbake.

Klopp, Tuchel, Hasenhüttl og Nagelsmann er alle managere som har latt seg inspirere / er blitt formet av denne måten å spille på.

Hovedappelen for mange tipper jeg kanskje er at det er nettopp den type spillestil vi har slitt mest mot de siste årene. Og at vi under Ole på mange måter har vært preget av at det i stor grad har vært opp til spillerne selv (individuelle ferdigheter) å løse hvordan vi angriper. Altså en mindre tydelig spillestil.

Hvor godt han vil få det til å fungere i United på en sesong vet jeg ikke. Så vi må nok tilby han mer enn en caretakerrolle om han skal komme.

Edit: Må legge til. Ja, vi har slitt mot Gegenpressing. Men de gangene Ole har fått laget til å jobbe og bevege seg så godt at vi har stått i mot presset, har det blitt skikkelig brutalt for motstanderen også. Southampton og første møtet med RB Leipzig i fjor som de to beste eksemplene.
Last edited by red on 07 Nov 2021, 13:57, edited 3 times in total.
post liked by: PAK, Ryder, Pink Final, Blodfink, Belfastboy, Vinny Jones

Deleted User 402

@red Takk! Da ble jeg litt klokere.
post liked by: Blodfink
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154

Var to perioder i RB Leibzig fra 2015-2019. Omtales som en av hjernene bak suksessen til de to Red Bull klubbene, hvor han også har vært sports direktør.
Omtales også som hjernen bak tyskernes "gegenpress", altså gjenvinningspillet som praktiseres på ulike måter av både Klopp, Tuchel og Nagelsmann.
Alle 3 har også en kobling til Rangnick. Tuchel ble eks. ansatt som trener og gikk i skole hos Rangnick. Klopp har uttalt at han er en av de beste trenerne i Tyskland
post liked by: Ryder, Pink Final, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Jeg er klar for Rangnick jeg. Men han må ha en standing i spillergruppa, troppen må vite hvem han er, gjør de det? Om de etablerte spillerne står bak et sånt valg er det et pluss... Og klubbledelsen skal selvfølgelig presentere ham for gruppa, med en gjennomtenkt plan bak...Det har de jo ikke antageligvis...

Ed er visstnok en beundrer av Rangnick, og han skal ha vært på blokka i 2019.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Et annet pluss med Ragnick er jo at han er dyktig med scouting og spillerlogistikk. Kjekt når vi ikke allerede har en fungerende sportsdirektør…
Foretrekker ungt og lovende framfor aldrende stjerner
post liked by: Vinny Jones
Post Reply