Undersøkelse / Var CR7 eit bra kjøp?

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Var CR7 eit bra kjøp i sommar?

1 Nei
12
55%
2 Ja
10
45%
 
Total votes: 22

Deleted User 430

Det tyder, for meg, på at de ikke var klare for å ta opp hansken og takle utfordringene, @Harry Greaves. Selvfølgelig er det kjipt og irriterende at ting ikke blir som forespeilet, men er det noe fotballspillere vet så er det når vinduet både åpner og stenger og at ting kan skje frem til siste sekund. Det gir dem ikke grunn til å klappe helt sammen, av den grunn..

Sier uansett ikke at det er "så enkelt". Bare at den siden også burde belyses mer i det store bildet, for jeg nekter å tro at en tett, sammensveiset gruppe lar seg splitte og knekke på et par uker pga at det kommer inn en ny, sterk stemme..
post liked by: Can2, Cola2, Pangaea
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17373

Her kommer ville spekulasjoner 😆

Jeg vil tippe at det i spillergruppa begynte å snike seg inn tvil etter sesongavslutningen våren 2021, og med tapet i EL finalen.
Tror den supporter oppstanden skapte mer furore enn nytte.

Så gjør vi et godt vindu og begynner sesongen ganske bra mot Leeds og litt senere Newcastle.

Når så Ronaldo begynner å sette spørsmålstegn ved de øvrige spillerne og kanskje trenerne kommer tvilen etter sesongen før tilbake.

Det oppstår fraksjoner i gruppa, og ikke bare gnisninger men etterhvert full krig.
Den Harry Maguire som kom på banen på King Power mot Leicester var så preget og utafor at han knapt visste hvor han var.

Når omtrent hele laget slutter å jobbe for hverandre og for ikke bare én, men to managerer har det vært fullstendig krise bak kulissene.

Ble vel ikke akkurat bedre av at Rangnick nærmest ærekrenket hele stallen etter hver match.

Etter rapportene til Mitten og dømme er det for øyeblikket igjen harmoni i gruppa.

Jeg er veldig usikker på om jeg vil ha Ron tilbake nettopp mtp harmoni.

Jeg har snudd helt rundt ifht hva jeg skrev 30 oktober ifjor.
post liked by: Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 631

Synes det virker som harmoni og smil i gruppen på touren nå ja. Synes det ser ut som om Bruno stortrives. Spøker og snakker mye med fansen rundt om kring ser jeg fra britiske medier.
Men tenk om Ronaldo finner formen til et fungerende United lag. Det er en herlig tanke. Martial kan i hvert fall ikke være vår eneste spiss. Da senker han nok nivået sitt med en del prosent.....
post liked by: Can2, Cola2, Blodfink, Pangaea, Pink Final
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 882
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7721
Liker mottatt: 2582

Svarte nok ja når pollen ble lagt ut. Savner "vet ikke" som et alternativ pr. I dag. Jeg er ikke gått dønn fra ja til nei. Er enig med @Steinar Stenseth i at en spillergruppe bør/skal tåle at det kommer inn en stor stjerne. Så er det mange sider ved dette, men hovedgrunnen til at jeg er i tvil er i første rekke illojaliteten han og hans kumpaner har vist (Ikke minst pga. tidspunktet som er valgt.)
post liked by: Cola2, Blodfink, Pangaea, Pink Final
Kong Eric Cantona

Deleted User 430

Pink Final wrote: 17 Jul 2022, 22:00 Den Harry Maguire som kom på banen på King Power mot Leicester var så preget og utafor at han knapt visste hvor han var.
Vet du har "hengt deg opp" i den kampen, men..
Det var jo kanskje fordi han var skadet? 3 dager før kampen sa han at han fortsatt ikke hadde trent med laget, etter noen uker på linja, men at det stadig ble bedre. Hadde visstnok første og eneste trening dagen før kampen. OGS sa selv etter kampen at han gjorde en feil med å ta han ut..
post liked by: Blodfink, Pink Final, red
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Den kampen var vel heller da jeg mistet troen på Ole. Husker jeg syntes det var sjokkerende at han ikke ga tillit til Bailly fra start.

Flere store managere har kommentert at noe av det vanskeligste med jobben er å håndtere skuffelsen til spillerne som benkes. Og for meg var den kampen et perfekt øyeblikk for Ole å gi tillit til en spiller som vanligvis ikke fikk starte. Fergie var jo en mester på akkurat det der. I stedet førte det bare til økt misnøye blant deler av spillergruppa (for det var virkelig en sjokkerende avgjørelse å heller kaste innpå en halvskadet Maguire), samt at Maguire nok endte opp med å bruke mye lengre tid på å komme tilbake etter skaden.

—-

Angående Ronaldo. Selv om han uten tvil må sies å ha vært en av de beste spillerne våre forrige sesong, mener jeg det var et dårlig kjøp.

Som jeg skrev på et annet forum: Problemet med Ronaldo er at han er lite fleksibel når det kommer til hvordan bruke han.

Samtidig har han et enormt ego, stor innflytelse i garderoben, og en forventning om å starte hver eneste kamp.

Dermed havner EtH nå i en situasjon der han enten må bygge og tilpasse laget rundt 37-åringen, ellers oppstår det fort konflikter og misnøye i spillergruppa (slik Rangnick uten tvil opplevde da han forsøkte å implementere spillestilen sin).

Når det er sagt: Ten Hag virker som en svært kunnskapsrik manager, med en god evne til å tilpasse hvordan laget spiller utifra de spillerne han har tilgjengelig. Så forhåpentligvis klarer han å få det beste ut av Ronaldo den kommende sesongen.
post liked by: Blodfink, Cola2, Pangaea, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2551
Liker mottatt: 10425

Harry Greaves wrote: 17 Jul 2022, 21:41

Cavani, Lingard, Martial og (til dels) Rashford ble plutselig annen/tredjefioliner og startelleveren ble rokkert, etter et spontankjøp på vinduets nest siste dag. Spesielt Lingard (som ble overbevist om å bli i klubben) og Cavani (som tok et til år) var nok forespeilet en helt annen rolle en tilfellet ble da Ronaldo kom inn. Ganske enkelt å forstå da, at det må ha ført til en god del gnisninger og frustrasjon utover høsten og vinteren.
Husker at jeg problematiserte at Cavani måtte gi fra seg 7-er-drakta til Ronaldo som om han var en hvilken som helst juniorspiller, men det ble bagatellisert av mange.

Tror likevel sånne ting betyr noe, det rokker ved samholdet og oppleves som særbehandling. Cavani er ikke noen smågutt han heller, men nå måtte han stå med lua i hånda og det var tydelig hvem klubben anså nummer én.
Last edited by Ryder on 18 Jul 2022, 10:38, edited 2 times in total.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14538
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18963

Pink Final wrote: 17 Jul 2022, 22:00 Tror den supporter oppstanden skapte mer furore enn nytte.
Så det er ikke nyttig å protestere mot makta, om makta vil forringe fotball-hverdagen til vanlige folk?? Har sett du nevner aksjonene som noe negativt en del ganger.
Jeg er grunnleggende uenig her altså, de aksjonene gjorde god nytte. Hele verden fikk det med seg. Et bedre tidspunkt enn mot Liverpool kan ikke velges.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote: 17 Jul 2022, 22:00 Jeg er veldig usikker på om jeg vil ha Ron tilbake nettopp mtp harmoni.
Mer på bølgelengde her.
post liked by: Cola2, Pangaea
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4930

Pink Final wrote: 17 Jul 2022, 22:00 Ble vel ikke akkurat bedre av at Rangnick nærmest ærekrenket hele stallen etter hver match.
Eller kalte en spade for en spade. "Alle" så at de ikke gadda å gjøre noe på banen, så det er litt grenser for hvor lenge man skal godsnakke, stryke med hårene, og sy puter under armene på dem. Jeg mener fortsatt det var riktig at han/noen var bånn ærlig og sa det som det var, og at slik kan man ikke ha det. Så er det selvsagt mulig det var i desperasjon av å bli motarbeidet internt av ikke bare egne spillere men også klubbens ledelse. Det vet vi vel ikke helt sikkert, men vi vet at han forsvant helt fra klubben, og at den 2-årsjobben som konsulent bare var svada og tomprat. Borte ble han vertfall.

Jeg er glad for at Pogba og Lingard er borte, for de var to store problemer etter mitt syn. Mulig det i seg selv har hjulpet veldig mye. Men det var ikke bare de som la ned verktøyet i fjor, det var nesten alle sammen. Så derfor er jeg veldig spent på hva som skjer kommende sesong hvis det igjen butter imot resultatmessig. Lett å være positiv nå. Ikke like enkelt når vi taper tre på rad i PL og pressen er på ryggen til dem. Da får vi se om det lekker historier om fingerpeking i alle mulig retninger. Igjen...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Blodfink wrote: 18 Jul 2022, 00:38 Så det er ikke nyttig å protestere mot makta, om makta vil forringe fotball-hverdagen til vanlige folk?? Har sett du nevner aksjonene som noe negativt en del ganger.
Jeg er grunnleggende uenig her altså, de aksjonene gjorde god nytte. Hele verden fikk det med seg. Et bedre tidspunkt enn mot Liverpool kan ikke velges.
100% enig. Det eneste som var uheldig med den protesten er at den må omtales i entall, og ikke flertall. Da mener jeg ikke å bryte seg inn på stadion, men tenk om det hadde blitt en langvarig protest, som vokste og vokste, litt som "de gule vestene" når det var storspetakkel i Frankrike. Går ikke an å ignorere noe slikt. Fansen er klubbens levebrød når det kommer til alt. Hadde fansen vært enda ivrigere på å støtte klubben gjennom å protestere mot eierne, måtte noe ha skjedd på et tidspunkt. Men til tross for at det ble med den ene virkelig protesten, så kom det konkrete positive steg ut av det, samt Greed League fiaskoen. Fans forum bl.a. virker som et positiv steg. Det er vertfall bedre kommunikasjon nå, selv om fansen selvsagt fortsatt har minimal til ingen innflytelse på avgjørelser og tankegang.
Last edited by Pangaea on 18 Jul 2022, 17:56, edited 1 time in total.
post liked by: Cola2, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17373

@Steinar Stenseth
Ronaldo ble benket mot Everton, det tror jeg han likte dårlig.
Ferguson var vel også ute å sa noe om det.
Uka etter kom Maguire rett inn på laget, - etter skade - som flere av dere skriver.
Jeg tror det hadde vært en Big bust up i garderoben før avspark.
Om jeg har hengt meg opp i den Leicester matchen?
Ja kanskje det 😃.
Synes det var første gang vi tydelig kunne se at noe var riv ruskende galt.
Ikke bare Maguire (svakeste opptreden jeg kan huske av noen United spiller noensinne, selv Bebe v Wolves var ikke der).
Men hele laget var AV.
Så lite glød og vilje til å kjempe for hverandre.

@Blodfink.
Ja jeg er klar over at det jeg skriver omtrent er på tabu nivå.
Men jeg tror det ødela for LAGET (ikke KLUBBEN).
Mista helt rytmen.
Ellers har jeg ikke skrevet at det var nytteløst ifht til Glazer’s & co 😃.

@Pangaea.
La merke til at Rangnick fikk mye ros for å kalle en spade en spade.
Han hadde sikkert rett, og som interim var han i posisjon til å kunne uttale seg ganske fritt uten for mange konsekvenser på egen bekostning.
Jeg synes allikevel det ble alt for mye til slutt.
Han snakket omtrent ikke om annet 😃.
Ikke til deg @Pangaea eller til forumet, dette er generelt:
Da Mourinho snakket rett fra levra møtte han mye motbør på SoMe.
Rangnick ble hyllet for det samme.
Jeg synes Rangnick ‘slang med leppa’ langt oftere enn Mou.
Personlig ble jeg lut lei at alt var alle andres feil.

For å spore tilbake til pollen her.
JA hadde vel flest stemmer før denne tråden kom opp igjen?
Nå etter sesongen har NEI fått et overtak.
Et lite flertall mener nå at Ronaldo tross sine 24 mål ikke var et bra kjøp.
Og det igjen bunner vel ut i at hele spillergruppa gikk i moralsk oppløsning i sesongen som gikk?
Jeg stemte JA i høst, men hadde stemt NEI nå.
post liked by: Can2, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14538
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18963

@Pink Final, helt ok det, jeg har bare for meg at du helst så at den kampen ble spilt. At aksjonen var feil. (det er kanskje feil av meg å tro det altså) :)
Men: At en utsettelse skal ødelegge så mye for et lag? Det blir jo kun spekulering.
Helt enig i at United hadde en grei rekke, selv om det ble 4 U mot Everton, W. Brom, Leeds og Palace fra kamp 23 el. 24 før Liverpool. United kunne jo plutselig "slå av" den sesongen, som mot Sheffield U der det ble hjemmetap, og så kjempeseier 9-0 mot Southampton.
Poenget mitt er at United viste ustabilitet før mai også den sesongen.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17373

Jeg svarer mer utfyllende senere @Blodfink.
Har svært dårlig nett her jeg er.
post liked by: Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

At Ronaldo ikke likte å bli benket mot Everton er det lite tvil om,@Pink Final, men den kampen var 14 dager før Leicester-matchen. Var både landskamper og treningsøkter i mellom der. Sliter virkelig med å se at de to tingene har noen sammenheng. Spesielt på prestasjonen til Maguire. 😳
Mtp hvor ekstremt profesjonell alt av tidligere lagkamerater osv sier Ronaldo er så sliter jeg også veldig med å se for meg at han lager noe bråk rett før kampstart. Henger bare ikke sammen, i mine øyne.

At laget hadde en kollaps i den kampen er det liten tvil om. Selv syns jeg kampene i forveien bare hadde maskert det som kom. Uavgjort mot nevnte Everton, overtidsseieren mot Villarreal, tapet mot Villa, overtidsseieren mot West Ham, osv. Til og med i seieren mot Leeds og i uavgjorten mot Southampton helt i starten av sesongen var det tegn på at noe av "we stand together"-holdningen var i ferd med å forsvinne.

Så, ja.. Er mer på bølgelengde med deg at avslutningen på sesongen før, troféløst osv, var det som var årsaken til at det, til slutt, eksploderte, enn at førstnevnte kamp var årsaken. Den var bare det som gjorde at det tippet over for godt..
post liked by: Blodfink, Pink Final, Pangaea
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17373

@Blodfink og @Steinar Stenseth.
Svarer begge her, mens det derre nettet ikke brukes av 1000 andre her samtidig 🙃
(Folk har ikke med seg bøker på ferie lenger, vi er på nett alle mann 😄).
Angående protestene @Blodfink.
Først av alt.
Det blir nærmest flaut av meg som sofasupporter å kritisere de som faktisk gjør noe i Manchester.
Så jeg ønsker egentlig ikke det.
Og jeg tror det eneste språket Glazer forstår er aksjon.
Green and gold er altså ikke nok.
Det sagt, jeg synes det var synd aksjonen ble slik at det rammet LAGET minst like mye som Glazer’s.
Vi hadde vel 28 Pl matcher med bare ett eneste tap før Liverpool og Leicester.
Den utsettelsen mot Liverpool ga oss et tett program, og vi mistet momentum mener jeg, både inn mot EL finalen, og inn i neste sesong.
Og da er jeg over på deg @Steinar Stenseth.
Virker som vi er enige om det med et tapt momentum fra slutten av 20/21?
Når det gjelder Leicester matchen er det helt uviktig for meg personlig å evt ha rett i mine antagelser.
Men selv om det gikk 14 dager mellom Everton og Leicester matchene, ble jo ikke laget med Maguire offentliggjort 14 dager før?

Ser for meg at gnisninger over en lengre periode førte til full eksplosjon i garderoben før den matchen.
Fordi Maguire kom rett inn, fordi Ronaldo ble vraket mot Everton, fordi Bailly ble forbigått, fordi Lingard, fordi van de Beek osv osv.
Men det er bare mine antagelser.
Godt mulig du har veldig rett i at jeg har hengt meg litt opp i den matchen 😂.

Jaja, alt koker ned til at laget vårt falt fra hverandre i 21/22.
Og at det nok var flere årsaker til det, prøver jeg å få fram.
Men at Ronaldo med sin høye standard, dog krevende person nok ikke bidro til samhold.
post liked by: Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4930

Pink Final wrote: 18 Jul 2022, 08:00 JA hadde vel flest stemmer før denne tråden kom opp igjen?
Nå etter sesongen har NEI fått et overtak.
La også merke til det, så tipper en del har endret stemmen, eller flere har kommet til og stemt med etterpåklokskapen visjon. Selv stemte jeg JA og har ikke endret det, men er mer i "Vet ikke" nå. Ikke pga det Ronaldo bidro med på banen isolert sett, for det var veldig bra, men pga den indirekte effekten det virker som han har hatt på samholdet. Så kan vi argumentere til vi blir røde i ansiktet hva som har skjedd og ikke skjedd, hvem som har skylden for hva, og om det handler om dårlig mentalitet hos de andre, eller om Ronaldo er vanskelig å ha med å gjøre nesten uansett. Det blir bare spekulasjoner, men NOE skjedde åpenbart.

Ang. den Leicester-kampen og Maguire, så setter jeg det mer på Solskjær sine skuldre. Han burde ikke spilt når han åpenbart ikke var kampklar. Men så kan det handle om garderobepolitikk til en viss grad også. Med en splittet garderobe der sannsynligvis vi hadde en "camp" med Maguire og en med Ronaldo, så ville kanskje ikke Solskjær gi etter for mye ved å benke kapteinen. Helt umulig å vite hva som i realiteten skjedde, men jeg tror det har vært mye krangling internt og at det ikke bare handlet om rent sportslige greier.

Kanskje får vi vite mye mer den dagen Ronaldo forsvinner fra United, og journalister både i united.no (hvis de sitter på info) samt i England "tør" å si en del mer. Mange sitter garantert på diverse info, men fra ulike kilder, så blir det å sy det sammen og prøve å eliminere de verste agendabaserte lekkasjene. Er nok bare spillerne selv som vet 100% hva som har skjedd. For å ta en kanskje upassende sammenligning: mobbing på skolen. Lærere og foreldre kan vite en del, men det er bare de involverte som vet nøyaktig hva som har skjedd. Og av ulike grunner vil de kanskje ikke være ærlige om det til andre.
post liked by: Can2, red, Blodfink
Post Reply