Mest sannsynlige kjøp av sentral midtbanespiller 2022

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg tror ikke det er noen stor hemmelighet at det kommer til å skje noe med sentral midtbane hos United, innen senest utgangen av overgangsvinduet sommeren 2022.

Slik jeg ser det, har vi tre relativt usikre kort på midtbanen pr i dag:

*Matic begynner å bli gammel
*de Beek får knapt noe spilletid overhodet (flopp?)
* Pogbas kontrakt går ut til sommeren, virker til tider å ha en veldig svingende/umotivert holdning på banen, og flørter periodvis med andre klubber. Kan også ende opp med å forsvinne. Dette vil jo fri midler til nye signeringer, og tomrommet må åpenbart fylles igjen uavhengig.

Det er altså 3 relativt solide spillere som i verste fall kan forsvinne på en gang. Tatt i betraktning av hvor mange offensive spillere vi nå har i laget, har nok Pogba heller ikke mange muligheter lengre frem i banen.

Man kan mene hva man vil om "McFred", men sannheten er at uavhengig av hva vi henter er dette svært solide rotasjonsspillere å ha på laget, og tvilsomt at vi på noen måte vil kvitte oss med i overskuelig fremtid.
Med dette i bakhodet er det altså ikke nødvendigvis rart om United henter ikke bare én, men to (!) sentrale midtbanespillere neste sommer.


Av de jeg vet har blitt nevnt noen ganger her inne, kan jeg starte med å slenge ut noen navn som jeg vet har blitt nevnt: (Selv vet jeg svært lite om disse spillerne, kanskje dere har litt info om dem også?)

Declan Rice
Kevin Phillips
Wilfred Ndidi
Aurelien Tchouameni

Ruben Neves
Franck Kessie
Yves Bissouma
James Garner (Eget akademi)
Boubacar Kamara


Hvilke tror du det blir, og hvem håper du på? Eller har du kanskje noen i bakhodet som har blitt lite nevnt i ryktespaltene? Kanskje noen ukjente FM-spillere du tror kan ta steget opp? Dette er en tråd mest for gøy, spekulasjoner og ønsker. Fortell gjerne litt om spilleren, spillertype, og hvorfor du tror han vil passe inn i United/Premier League, men kommenter gjerne noe om realismen også.

(PS: Prøv å hold diskusjonen i hovedsak i til kun sentrale midtbanespillere, med mindre det er relevant for nettopp midtbanen eller bare et sekundært poeng)

EDIT: La til et par spillere på listen.
post liked by: red, Buchan, RaoulDuke, Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16756

Fin post @Schmeichel

Har lite å bidra med om potensielle midtbane kjøp.
Ser nesten kun United på tv, og vet derfor ikke all verden om spillerne du nevner.
Selv ikke James Garner.

Enig i at midtbanen må forsterkes.
Kan nevne et par egenskaper jeg vil ha inn.
En spiller med energien til Fred, og styrken samt pasningsfoten til Matic.
Spilleren bør ideelt sett også ha raskere ball behandling enn begge disse.
Jeg har intet navn å presentere.

Av de tre som presumptivt kan forsvinne tror jeg ikke et van de Beek salg vil merkes.
Han spiller jo ikke.
Matic MÅ erstattes, han er eneste rene anker vi har.
Så vi MÅ ha et anker.
Jeg er en Pogba beundrer.
Men ser at han kanskje ikke helt har en rolle i dette United laget.
Han må vel heller ikke erstattes sånn sett.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Jeg er veldig spent på hvem som blir det neste store midtbanekjøpet, og kanskje blir det flere? Mye kommer nok an på hvem som er manager neste sommer og om Pogba forsvinner eller ikke. Det begynner virkelig å bli på tide med en avklaring på den fremtiden hans. Jeg tror han forsvinner, noe som faktisk er helt greit for klubben så lenge det kommer inn en god erstatter. Men plutselig tar Zidane over klubben og da blir nok Pogba værende, samtidig som vi supportere får troen på at Zizou kan fikse oss Mbappé.. men det er en annen sak.

Personlig er jeg veldig svak for Declan Rice og tror selvfølgelig at han hadde forsterket oss bra. Jeg tror han hadde vært Chelsea-spiller den dag i dag om ikke Lampard hadde fått sparken. Men om Pogba blir værende i klubben, så trenger vi en så god midtbanespiller som gjør at vi kan spille med Pogba sentralt på midtbanen.. i 4-2-3-1-formasjonen til Solskjær. For i den posisjonen har han utvilsomt flere dårlige kamper for United enn gode. Det spiller ikke noen rolle hvem han blir satt sammen med, for det fungerer ikke uansett.. selv om han og Matic har hatt noen gode kamper i lag.

Vi kunne hatt en ganske så bra midtbane om Pogba hadde fungert sammen med f. eks McTominay eller Fred, men det fungerer alt for sjeldent.
McTominay - Pogba
Fred - Pogba
På papiret ser dette faktisk ikke så verst ut, men det har vist seg å ikke fungere nevneverdig. I tillegg er det litt synd å kaste bort de offensive ferdighetene til McTominay ved å la han spille dypt på midtbanen.. som ei vaktbikkje, men igjen så var det vel snakk om at Solskjær og co hadde lyst til å utvikle Scott til en slik rolle?

Kalvin Phillips er en annen spennende spiller som jeg gjerne hadde sett i United-drakt, men slik jeg har forstått det så er han Leeds-gutt tvers gjennom og at han neppe forlater klubben med det første. Men ting forandrer seg fort i fotball og hvem vet hva som skjer hvis Leeds fortsetter i samme spor og blir å kjempe om ikke å rykke ned. Da må det jo friste med en overgang til en større klubb.

Jeg tror forresten at Solskjær og United har store forhåpninger til James Garner og at vi kommer til å se han regelmessig neste sesong. For å være ærlig så har han ikke imponert meg noe særlig de gangene han har fått sjansen for førstelaget, men jeg har selvfølgelig fått med meg at han har gjort sakene sine enormt bra for Nottingham Forest.. så det er lov å håpe at han i verste fall kan bli en bra squadplayer, litt sånn som McTominay.. men ser gjerne at han blir noen hakk bedre, også.

Man skulle jo tro at Nemanja Matic må være inne i sin siste sesong for klubben, men jeg blir ikke overrasket om Pogba forlater neste sommer.. samtidig som Garner kommer og at Matic blir værende. Så sitter vi igjen med Garner, Matic, Fred og McTominay..
Angående van de Beek så aner jeg ikke hva som skjer der. Hele situasjonen er bare tragikomisk. Jeg håper han kommer seg på et utlån i januar.

Deleted User 108

Blir det et midtbane kjøp allerede i januar? Da tror jeg det evn blir Kessie som kommer inn.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Ang. Pogba/Fred så har de spilt sammen 12 ggr, 12 seiere.

Av de som er nevnt ville jeg gjerne sett hva Aurelien Tchouameni kunne gjort i United-trøya.
LUHG!

Deleted User 430

Blodfink wrote:23 Oct 2021, 10:52 Ang. Pogba/Fred så har de spilt sammen 12 ggr, 12 seiere.
Tenker du på seriespill? De spilte jo sammen i bla. semifinaletapet mot Sevilla i EL i 2020..
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Steinar Stenseth wrote:23 Oct 2021, 13:04 Tenker du på seriespill? De spilte jo sammen i bla. semifinaletapet mot Sevilla i EL i 2020..
Du får sende mld. din til United.no, statistikk derfra. 12 kamper sammen, 12 seire, mer enn det sjekket jeg ikke opp
LUHG!

Deleted User 430

Blodfink wrote:23 Oct 2021, 13:11 Du får sende mld. din til United.no, statistikk derfra. 12 kamper sammen, 12 seire, mer enn det sjekket jeg ikke opp
Will do.. :hah:
Leste Fred-artikkelen de hadde i forrige uke og så at de hadde 3 av 3 i kalenderåret 2021, så jeg trodde du hadde sett noen tall for seriekamper eller noe et annet sted.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Pink Final wrote: 23 Oct 2021, 08:01 Av de tre som presumptivt kan forsvinne tror jeg ikke et van de Beek salg vil merkes.
Han spiller jo ikke.
Joda, men jeg ser han jo åpenbart som en del av troppen, at han i utgangspunktet var tiltenkt en eller annen form for plass på laget. At han opptar en plass noen andre kunne hatt (Hvis ikke kunne jeg helt vederlagsfritt funnet mange kreative måter å sløse nærmere 40 millioner pund på) |P
Så jeg sikter mer mot det økonomiske. Altså at et salg av han på en måte vil frigjøre midler til en ny spiller, og da midtbanespiller siden det er det vi mister. Her kan vi potensielt miste hele 3 navn på lønningsslippen, noe jeg faktisk også håper vi gjør.


Personlig håper jeg at vi går for et energisk rivjern, en typisk ballvinnende midtbanespiller som Ndidi eller Bissouma, evt Kalvin Phillips (som ergo også har PL erfaring og i teorien et relativt sikkert kort) i tospann med en litt mer teknisk boks-til-boks spiller som Neves eller (etter rapportene å dømme) Tchouameni.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12979
Liker mottatt: 8257

Eg synest det er vanskeleg å komme med namn sidan eg ser så lite utanlandsk ball. Tchouameni ser unekteleg spennande ut og Kessie har noko ved seg. Litt usikker på om sistnemnde er defensivt god nok.

Personleg kunne eg ha tenkt meg ein Busquets-type, som er tacklingssterk, god til å posisjonere seg, har eit godt driv og er svært pasningssikker. No veit eg at desse spelarane ikkje veks på tre, men Tchouameni skal visstnok ha ein del av desse eigenskapane.

Om det er rein brutal styrke vi er ute etter, kunne eg ha tenkt meg Ndidi. Han imponerer meg ofte mot topplag, ikkje minst fordi han har mykje av det defensive ansvaret åleine på midten. Det verkar imidlertid som han har hatt ein del skader i det siste. Bissouma blir også ofte nemnt, men eg har sett for lite av han til å kunne uttale meg med stor sikkerheit.

Elles er det urealistisk å vente at Garner tar steget når han slit med å komme seg inn på Forest sitt førstelag. Kanskje det finst fleire spennande spelarar på akademinivået?
post liked by: Pink Final, TheMonolith
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Pancho P wrote:23 Oct 2021, 15:54 Elles er det urealistisk å vente at Garner tar steget når han slit med å komme seg inn på Forest sitt førstelag. Kanskje det finst fleire spennande spelarar på akademinivået?
Helt enig. Garner har skuffet meg voldsomt denne sesongen, og slik jeg ser det nå så er hans framtid i klubben under trussel. Mejbri er fortsatt et godt håp, men han har slitt fælt med skader i år, og det henger noen spørsmål over hodet hans om "aggresjon". Har fått noen unødvendige røde kort, ofte pga hevn etter spinnville taklinger mot ham (som dommere på akademinivå gir blanke faen i). Vi har noen andre fremadstormende midtbanespillere, men føler det er for tidlig å hype dem opp. Shoretire er allerede på kanten til førstelaget, men er en helt annen type spiller enn Garner eller andre defensive/kontrollerende typer.

Når vi ser eksternt, så har jeg også for lite peiling på "markedet". Jeg leser gode ting om Tschoumani (??), men har aldri sett fyren spille. Det vi trenger er en spiller som Carrick var. Intelligent, leser spillet godt, har god posisjonering, ganske taklingssterk, og med en god pasningsfot. Han hadde på en måte alt, vertfall alt en spiller i den posisjonen trenger. Tenk at Carrick hadde så dårlig rykte, helt til hans siste 2-3 sesonger eller noe slikt! Helt sykt.
post liked by: red, TheMonolith
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Aurelien Tchouameni ja, håper det blir han, en sjanse å ta muligens, men et megatalent.
post liked by: RedTrafford, TheMonolith
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Juventus vil kvitte seg med Aaron Ramsey i januar.
Noe for oss? :P (bare 13 år for sent..)
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Ramsey har spilt ca 50 kamper av sine totalt ca 360 kamper som DM, har faktisk 13 mål og 14 assist fra den pos. (Transfermarkt)

Hvor god def. han er vet/husker jeg ikke.
LUHG!
Post Reply