Jadon Sancho

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Andtho01
Posts: 1137
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3519
Liker mottatt: 3652

Går ikke så alt for bra for godeste Sancho. Spilite i 68 minutter.
post liked by: Rød Pølse, MektigeTHOR
User avatar

Andtho01
Posts: 1137
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3519
Liker mottatt: 3652

Blir spennede å se om Skamcho går ut i media mot Dortmund trener nå.
post liked by: MektigeTHOR, Cola2
User avatar

Andtho01
Posts: 1137
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3519
Liker mottatt: 3652

Sancho starter i kampen mellom Dortmund-Hoffenheim. Nå trenger Dortmund han for Hoffenheim leder 0-1 etter 2 min
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Cola2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Han får vel litt tid på å kommer i kanpform, men det sies at han fremstår som lat. Det kan jo endre seg om det bare er mangel på kanpform. Byttet ut etter 75 minutter i dag uten å ha vist seg frem.
post liked by: MektigeTHOR, Andtho01, Rød Pølse, Cola2, RedTrafford, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

"Fremstår som lat"? Nei det kan ikke være sant... :O
post liked by: Pwint, Jan Erik, Andtho01, Rød Pølse, RedTrafford, Cola2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Nei, jeg ble også ganske overrasket over den @Ryder. 😂 Jogging Jadon var det noen som kalte ham.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Rød Pølse, Cola2, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Andtho01
Posts: 1137
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3519
Liker mottatt: 3652

Nå begynner eg å tvile på at Dortmund kjøper han i sommer....
post liked by: Jan Erik, Pwint, MektigeTHOR, Rød Pølse, Cola2, RedTrafford

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

Sancho burde jo være konsekvent. Ja det blir litt spennende å se om det snart dukker opp noe på sosiale plattformer fra den kanten som det blir hintet til av brukere her.

Ikke helt riktig tråd men temaet er i allefall ish Bundesliga, Leverkusen virkelig imponerer denne sesongen. Håper Alonso blir værende i klubben etter endt sesong. Frykter noe annet... 👀
post liked by: Andtho01, Pwint, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Andtho01
Posts: 1137
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3519
Liker mottatt: 3652

Er jo ikke Ten Hag sin feil at Sancho er helt utrolig uprofesjonelt spiller.
https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... ymailsport
post liked by: Pwint, Cola2, Rød Pølse, Jan Erik, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Huff. Trist lesning @Andtho01. Håper det bare er litt rusk fordi han ikke har spilt på en stund. Tenkte at dette var muligheten vår til å få litt tilbake for ham.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Jan Erik, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9150
Liker mottatt: 8414

Han har brukt litt i underkant av 4 år på å synke €105M i verdi (Transfermarkt). Husker united.no skrev at han kom til å sette fyr på PL fra første spark på ballen. Det eneste som ser ut til å gå opp i røyk er karrieren hans. Heldigvis er United forpliktet til å kaste penger etter han i nesten 2,5 år til 😬
post liked by: Pwint, Jan Erik, RedTrafford, 10Hag, Blodfink, Andtho01, Tringe
Football, bloody hell!

Deleted User 430

Pwint wrote: 25 Feb 2024, 20:18 fremstår som lat
Godt å høre at det er noe han klarer å levere stabilt på...
post liked by: Pwint, Blodfink, Rød Pølse, Andtho01, Tringe, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

For et pengesluk, jeg var jo litt entusiastisk når han ble kjøpt, selv om prisen var hinsides... Merker at det blir litt for mange negative saker for tiden...En tropp som trenger full makeover igjen nærmest. Er jo ikke bare Sancho det er en del spørsmål rundt.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Andtho01 wrote: 25 Feb 2024, 20:35 Nå begynner eg å tvile på at Dortmund kjøper han i sommer....
Det skjer ikke, kanskje for 10 mill...
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Andtho01, Cola2
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Husker jeg var veldig skuffet når vi kjøpte ham. Så ham en del i Dortmund, og tenkte at dette er en luksusspiller. Presset ikke, og viste alt for mye stjernenykker i feiringer, og på sosiale medier der imaget fikk like mye fokus som fotballen.

Rent fotballmessig fremstod han som enda en spiller som så mange andre, som liker å spille i bakrom og på overganger. Ikke noe galt i det, og det ble tidvis fyrverkeri med ham og Haaland. Men jeg klarte bare ikke å se hvordan dette skulle overføres til noe enorm suksess i United. Han er teknisk god med ball, men ikke fysisk nok til å skjerme og motstå press. Så da blir det enda en spiller som er nødt til å kvitte seg med ballen ganske raskt for å ikke miste den, noe jeg synes vi både har hatt før og har alt for mange av nå.

For 15-20 år siden tror jeg en slik spiller kanskje kunne fungert godt under Ferguson. Men ser ikke hvordan han skulle fungert i et lag i dag som har som mantra å beholde kontroll. Ei heller et lag som oss, som ikke engang har noe taktisk grunnspill utover kontringer, og ikke engang rendyrker dét.

Da synes jeg Greenwood er hakket bedre. Og selv han er også enda en ving i United som ikke presser, eller er god til å motstå ballpress. Altså en spiller som vil gi oss noen mål, men samtidig gjøre oss mer eller mindre like kaotisk som nå.

Hva er det med vinger i United som ikke presser, og ikke klarer å holde ballen i laget? Selv Garnacho sliter der. Synes det er helt crazy at den eneste vingen vi har som presser er Antony; en spiller som heller ikke er god nok.

Derfor ser jeg ikke hvordan vi skal bli et betydelig bedre lag før vi har adressert hvor utsatt vi er på begge vingene. Garnacho er ung og bør få utvikle seg. Men heller mer og mer dit at vingene er like store problem som sentrallinja. Det vanskelige er jo at det er svindyrt å kjøpe 3-4 nye vinger. Det er 1-2 sommerbudsjett.

Så Sancho føler jeg på mange måter eksemplifiserer hvordan man har sett på målpoeng fremfor spillestil, og konkludert med at det er penger well spent. Tar mye heller en ving som produserer lite målpoeng, men nesten ikke gir fra seg ball, og ender opp med å bli 3/4/5. sist på ballen før scoring. Har vi spillere på kanten som presser godt og ikke gir fra seg ball, vil behovet for å forsvare seg minske, og vi vil ha ballen mer som øker sjansen for at vi skaper mer. Det blir ikke like mye av den direkte spillestilen som mange synes er gøy (kan ikke selv si jeg synes det har vært så gøy de siste 10 årene), men det blir i alle fall mer kontroll og mer forutsigbart stabilt både defensivt og offensivt.

Litt off topic mtp fokus på vingene 😅 Men synes det er aktuelt, siden United og supportere gikk mann av huset når vi hentet Sancho. Håper vi har lært, og ikke har like mye fokus på målpoeng fremover. Håper vi ser mer på hvor mye spillerne vi kjøper gir vekk ball, og hvordan de evner å spille av seg press og slå de mindre glamorøse pasningene som treffer.

(Kjøper vi en spiss, derimot, er det nok lurt å se på målpoeng 😄. Men selv der mener jeg man kommer veldig langt med en spiss som spillemessig passer, selv om de ikke er notoriske målkonger. Højlund og Nunez er gode eksempler på det. Ingen av de produserer målpoeng i nærheten av Kane, men de er svært gode fotballspillere som holder ballen i laget, presser og rett og slett forbedrer lagene sine defensivt og offensivt. Og ikke bare litt, men mye.

Heck, vi spilte våre beste kamper under Ten Hag med en spiss/10er som Weghorst som var vaksinert mot å score, men som presset og jobbet for å beholde ballen i laget som en galeislave. Viser bare hvor mye mer kontroll man får med spillere som verdsetter ballbesittelse først.)
post liked by: Blodfink, Pwint, Jan Erik, Rød Pølse, RedTrafford, Tringe
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9150
Liker mottatt: 8414

Enig i mye, @10Hag, men jeg blir minst like misfornøyd som du var da vi kjøpte Sancho hvis man ikke styrker sentrallinja før man ser på behovet for å styrke vingene.

Det hjelper ikke så veldig mye med pressende og ballsikre vinger hvis vi har midtstoppere som mangler tempo, ikke er spesielt gode med ball og som er best i lav blokk. Og så har vi jo noen mangler på den sentrale midtbanen...
post liked by: 10Hag, Pwint, Blodfink, RedTrafford, Tringe
Football, bloody hell!
Post Reply