Jadon Sancho

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
Post Reply

Deleted User 744

At Sancho ikke har prestert og er en flopp er det vel liten tvil om. Det jeg syns er det verste er jo at de fleste som kommer til klubben blir dårligere over tid, for så og blomster når de blir solgt.
Det er ikke mange lag der presset er like stort som i United, og det er bare helt spesielle spillere som takler det presset. Derfor burde vi vært flinkere på og skille ut spillere som ikke er mentalt klar for og spille for United.
Vi mangler veldig mye på spillerlogistikken.
post liked by: 10Hag, Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

@red: Skjønner hva du mener, men man må og ta i betraktning at Sancho er vår best betalte spiller, han ble hentet inn som en som skulle være bankers stjernespiller, klubben profilerer og markedsfører ham fortsatt som en av våre største stjerner, og han har enda ikke slått til siden han ble hentet for over 2 år siden.

Om man kun ser på det du nevner, så er jeg jo enig.

Men det er jo flere ting i bunn, blant andre de tingene jeg nevner, som gjør at en slik utelatelse ikke bare er en helt naturlig liten greie/bagatell.

Tror du skjønner hva jeg mener.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Buchan wrote: 03 Sep 2023, 22:54 Jeg synes synd på mennesket Sancho.
Mentalt sammenbrudd, kompisen tok selvmord. Tanten døde av sykdom. Og så har han jo slitt med å tilpasse seg i United.
Finnes ingen her som ikke synes synd på mennesket Sancho. Tragiske hendelser.

Han opplevde og en terrorhendelse på lagbussen til Dortmund, som visstnok skal ha preget ham.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Djevelens advokat wrote: 03 Sep 2023, 22:57 At Sancho ikke har prestert og er en flopp er det vel liten tvil om. Det jeg syns er det verste er jo at de fleste som kommer til klubben blir dårligere over tid, for så og blomster når de blir solgt.
Det er ikke mange lag der presset er like stort som i United, og det er bare helt spesielle spillere som takler det presset. Derfor burde vi vært flinkere på og skille ut spillere som ikke er mentalt klar for og spille for United.
Vi mangler veldig mye på spillerlogistikken.
Veldig enig.
post liked by: red, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2590
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13432
Liker mottatt: 8652

Eg veit ikkje heilt om eg skjønar resonnementet ditt, @10Hag. Javisst, Sancho tener mykje pengar, kosta mykje i overgangssum og har ikkje vore i nærheita av å innfri dei enorme forventningane vi hadde til han. Vi kan for så vidt legge til ei lang liste over signeringar frå Woodward-perioden til den lista. Enno finst det for mange spelarar i troppen som hadde hatt best av å finne seg ein anna klubb.

Så langt er vi einige. Men vekeløna til Sancho er ikkje veldedigheit. Han kom som ein av dei mest lovande spelarane i Europa og med United sine inkompetente forhandlarar og vanvittige lønspolitikk på den tida, var det ikkje rart at han fekk den løna som han fekk. Vi kan dessutan ikkje forvente at spelarar går med på å annullere feite kontrakter berre fordi dei ikkje leverer varene. Vi supportarar kunne nok ha spela gratis for United om så skulle vere, men det gjer dessverre ikkje profesjonelle fotballspelarar. Det kan hende at Sancho hadde hatt godt av meir profesjonell hjelp og kanskje til og med eit klubbskifte, men eg veit ikkje om det er rettferdig å dra inn vekelønna hans som eit poeng i denne debatten.
Last edited by Pancho P on 03 Sep 2023, 23:18, edited 1 time in total.
post liked by: red, Blodfink, alfen74
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2066
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9108
Liker mottatt: 8387

Som vanlig når det er utenomsportslig tull og tøys, så avventer jeg med å tenke noe som helst om saken til ting har roet seg ned. Det er sikkert et klassisk tilfelle av storm i vannglass...

Når det er sagt, så virker det som Sancho har litt dårlig impulskontroll og/eller dårlige rådgivere. Uansett om det han skriver er rettet mot sjefen eller spekulasjoner på sosiale medier hadde han nok vært tjent med å krumme nakken og prestere bedre.
post liked by: RedTrafford, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Hele Sancho-sagaen er slitsom og tar jo aldri slutt, har han store problemer med sin mentale helse, ja da håper jeg han har gode folk rundt som kan hjelpe ham med det. Det blir jo en haug spekulasjoner rundt dette, og ingen av oss vet jo hva som skjer.

Jeg ønsker bare en sesong uten en haug kompliserte saker som ikke dreier seg om fotball. Kanskje 24/25? Det er lov å håpe. ..
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Pancho P, RedTrafford, Can2
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

@Pancho P: Du prøver nok ikke å feiltolke meg. Må bare være tydeligere da.

1. Sancho sin lønn er ikke et ankepunkt mot ham. Det er et ankepunkt mot klubben.

2. Vi er uenige om hvorvidt det var rart at han fikk lønna gan fikk eller ikke. Det er litt viktig for den delte oppfatninga av resten, for meg i alle fall. Jeg synes flere av våre beste spillere er overbetalt i forhold til lignende spillere hos konkurrenter. Vi lønner som om spillerne våre allerede har vunnet ligaen og Champions League 5 ganger og, før de har enten tatt på seg trøya, eller vunnet noe. Så her er vi jo bare uenige.

3. Jeg forventer ikke, og antyder ikke at Sancho bør forgå lønna si, eller at vi skal annullere kontrakten. Ikke Sancho sin feil at vi kaster penger etter ham, og ikke økonomisk forsvarlig av oss å fullbyrde en kontrakt uten å gjøre alt i vår makt for å realisere verdipotensialet i spilleren.

4. Lønna hans brukte jeg som et sidepoeng for å illustrere hvor absurd det er at vår best betalte spiller i store deler av sin United-karriere ikke har vært i psykisk eller fysisk stand til å prestere opp mot den verdien vi har satt på ham. Igjen, kritikk mot klubben, ikke Sancho.

Til syvende og sist var det ikke lønna som var budskapet i det jeg skrev. Heller det at jeg skiller mellom Sanchos behov for å bli frisk, og klubbens behov for å endelig besitte en stall som ikke er flust av dyre spillere som ikke presterer, et kjempeproblem vi har hatt kontinuerlig i mange år, på tvers av managere og spillegrupper.

Man kan være en god supporter, og samtidig ønske at nå er det nok med prosjekt Sancho. Uten at det betyr at man ikke har empati for hans personlige situasjon. Det var poenget mitt.

Synes det er kjedelig å hele tiden få den der: Ja men mennesket Sancho, bryr du deg ikke om mennesket?

Jo, jeg gjør det. Og samtidig ser jeg ikke hvordan vi hjelper mennesket Sancho ved å lure oss selv til å tro at prosjekt Sancho er bærekraftig og fruktbart.
post liked by: Ryder, Blodfink, RedTrafford
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2590
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13432
Liker mottatt: 8652

@10Hag Trur vi ikkje er spesielt ueinige om punkt 2, heller. Ut frå dei generelt generøse lønningsposane Woodward & co velvillig delte ut, er det vel ikkje rart at ein ung, ettertrakta engelskmann som hadde prestert enorme tal i Bundesliga skulle heve 375 000 pund i veka. Overbetaling av spelarar var kanskje eit av dei mest konstante kjenneteikna i Woodward-perioden og Sancho si lønn bekrefta vel berre galskapen.
post liked by: Blodfink, 10Hag, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

@Pancho P: Skjønner, nei da er jeg med på notene, ja. Det er ikke rart, blir som forventa.

Lønn er viktig, for det henger igjen og får ringvirkninger i opptil 10 år. Lønnspolitikken vår er hovedårsaken til at vi ikke kan selge spillere.

For å sette det på spissen:
De aller fleste er enige i at Bruno er en av våre aller beste spillere. Jeg er litt uenig, men det er irrelevant. Jeg må og innrømme at han er veldig god når han er god, og jeg ser verdien i ham på laget.

Han fikk ny kontrakt med monsterlønn, når det var 4 år igjen av hans forrige kontrakt. De aller fleste mente dette var rett og rimelig.

Nå setter jeg det på spissen, med fare for å virke dum:
Hva gjør vi om Bruno plutselig faller helt av, og blir en skygge av seg selv over lengre tid? Da står vi der igjen, med en Maguire/De Gea-situasjon.

Igjen, satt veldig på spissen, med en dose overdrivelse.

Hadde Bruno vært en av hovedårsakene til at vi nå hadde vunnet The Treble, og var igjen det beste laget i verden over flere sesonger, ja... DA skulle jeg stått på stolen og ropt om høyere lønn.

Synes vi som klubb gjør sport i å sette vogna foran hesten. Og jeg synes det er naturlig at store deler av fanskaren blir frustrert over at Bruno og Rashford har så høy lønn, når de så ofte ikke spiller opp mot verdien sin. Det kunne ikke vært en mer naturlig frustrasjon.

Det frustrerer i alle fall meg å se spillere som Sancho, Rashford og Bruno levere så mange dårlige kamper hver sesong, samtidig som de tjener mer eller omtrent det samme som Haaland, Salah, og diverse.

Er det spillernes feil at de er grovt overlønna? Nei. Synes jeg de gjør nok for å fortjene lønna? Nei, dessverre.
post liked by: Blodfink, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Støttes @10Hag
post liked by: 10Hag
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2935
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13605
Liker mottatt: 8752

Uten å mene noe om Sancho, lønnen hans eller om han fortjener en plass på laget: Jeg tolker det som at dette er et svar til EtH's krasse uttalelser om ham. Jeg mener også at en manager bør holde slike ting internt, og jeg mener også at dersom han går ut offentlig må det også være lov for Sancho å svare offentlig. Liker ikke når en manager outer spillere. Likte det ikke når Mourinho gjorde det f.eks mot Shaw, og liker det ikke nå heller. Ta det internt og fiks det uten å trekke media inn i det.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4710
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10725

Nå mener jeg ETH burde latt dette være usagt (kunne funket overfor noen typer, men neppe Sancho), men er uenig i at det er riktig av Sancho å svare i affekt på SoMe en halvtime etter den opprinnelige kommentaren. Sov i alle fall på det, ta et møte med ETH og be om en forklaring, før du evt går ut offentlig. I mine øyne er spillerne under manageren i hierarkiet, og er sånn sett ikke i posisjon til å drive «livedebatt» i media.

Helt uenig i at Sancho er gjort til noen "syndebukk". Tvert imot har han fått veldig mye slack, beskyttelse og overraskende lite kritikk ut fra hva han ble kjøpt for å være.
post liked by: alfen74, Pwint, Blodfink
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 933
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 829

Han har hvertfall litt å gå på når det kommer til Push Ups.
Litt out-of-context her, men...
post liked by: Pwint, 10Hag, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2935
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13605
Liker mottatt: 8752

Jeg syns det var feil av Erik å ta dette offentlig, og det er også åpenbart at det er noe Sancho ikke var enig i. Uansett hva som skjer nå så mener jeg at man ikke skal oute egne ansatte i pressen, og at man heller ikke skal forsvare seg ved å angripe arbeidsgiver på Twitter (X).

Trist sak uansett hvordan man vrir og vender på det.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 661

Tror Sancho er ferdig i United. I følge Romano har Ten Hag og staben vært misfornøyd med Sancho på trening i flere uker nå.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Tenker nok er nok jeg i grunn. Tror du har rett @StretfordEnd
post liked by: RedTrafford
LUHG!
Post Reply