Jadon Sancho

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Sannsynligvis har Hag og Gaag satt seg ned med Sancho og laget en detaljert plan for hvordan han skal komme seg i form, inkludert individuelt tilpassede opplegg som dette.

Synes det er veldig betryggende, tyder på at de tar vare spillerne, spesielt de som har problemer og underpresterer. Vi vet jo at vi har mye bedre ting i vente fra Sancho, de må bare finne nøkkelen sammen.
post liked by: red, RedTrafford, Buchan
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100



Ganske spesielt, det som skjer med Sancho nå - ikke så lett å skjønne hva ETH mener med kommentarene heller. Men tyder kanskje på at han rett og slett har trent altfor dårlig og trenger en «ny pre-season». Stemmer i så fall godt med det øyet har observert i høst: Evnene er der, men han har manglet trøkk, tempo og kraft i spillet sitt. Han har virket veik, både fysisk og mentalt.

I så fall høres det fornuftig ut. Veldig spesielt, riktignok, men uansett bedre enn å gi ham opp og selge ham. Det ligger en omsorg og tough love i det som jeg liker. ETH anerkjenner potensialet hos Sancho, og vil prøve alt for å hjelpe ham opp. Ville nok ikke skjedd med en spiller dersom ETH hadde ment at taket var nådd.
post liked by: red, RedTrafford, Pink Final, Belfastboy, Can2, MRodsjo
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ganske omfattende oppdatering på Sancho-situasjonen i forbindelse med gårsdagens PK:
https://www.united.no/nyhetsarkiv/fotba ... e-roboter/

Kan noen andre huske noe lignende opplegg med en så høyprofilert spiller før? Altså at en som ikke er skadet rett og slett blir tatt ut av troppen for å trene alene i to måneder? Det handler heller ikke om noen straff - så vidt vi vet i alle fall. Synes egentlig det er rart at dette ikke er skrevet mer om og gravd dypere i av mediene, samtidig er det positivt for klubben at man har klart å holde kortene tett til brystet og det har skapt såpass lite støy

Kikkeren i meg blir jo likevel veldig nysgjerrig, lett å tenke at det må ligge noe ganske alvorlig bak. Han hadde full pre-season med klubben og jeg vil tro han har fulgt samme program som alle andre, så det kan ikke bare være fitness-relatert. Synes vel strengt tatt ikke Sancho har vært helt "til stede" på noe tidspunkt i sin United-karriere, så det er lett å tro at det er noe mentalt som har satt seg i systemet, at det er blitt psykosomatisk. Når ETH sier at opptreningen også kunne skjedd i England, eliminerer det kanskje spekulasjoner om "feil miljø" og slike ting også?

Tiden vil vise hva som faktisk har skjedd, men det positive er at dette ser ut som et opplegg som tross alt er basert på genuin omsorg for Sancho og hans karriere.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, MRodsjo, Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16754

Ja den var mange spørsmål fra journalister, og gode svar fra Ten Hag.
Kan ikke komme på noe lignende.
Men både Rashford og Lingard har fortalt i ettertid om tunge stunder.
Tenker at i dagens SoMe verden, der du skal være perfekt hele tiden, blir det et stort press.
Kanskje er det mentalt?
At han ikke takler presset og forventningene?
Vill spekulering fra meg selvsagt.
post liked by: Ryder, RedTrafford, Can2, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 661

Bra at Sancho får fred. Jeg vet ingenting om dette, men føler kanskje det kan være noe psykisk inn i bildet. En ung mann med stort press og prislapp, som ikke leverte varene som hverken han, fansen eller klubben var fornøyd med.
Likevel sier fansen og folk nær klubben at Sancho er en enestående person og den i Manchester United troppen som tar seg best tid med supportere og stiller opp mer enn noen andre.
Håper Sancho snart er tilbake.
post liked by: Pink Final, Ryder, RedTrafford, Can2, Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tror det var James Ducker som tvitret noe om at Sancho har fått SoMe-forbud i denne perioden, så det ligger nok noe der @Pink Final.

Mitt inntrykk er at Sancho har vært relativt forskånet fra den verste hetsen fra nettroll, i alle fall sammenlignet med mange andre av våre spillere - men noen er uansett mer sårbar for kritikk og inntrykk fra omverdenen.
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Mener å huske at det var noe med Henrikh Mkhitarjan når han kom til klubb også, mulig jeg tar feil.
Uansett er det veldig bra det blir tatt tak i. Vanskelig å si hva det handler om, sportslig / annet.
Ingen poeng at det hadde puslet som det gjorde.

Velger å gi Ten Hag æren for det😄
post liked by: Can2, Pink Final, Pancho P

Deleted User 402

Synes det var en god redegjørelse fra vår manager.
Ingen tvil om at det er mye ekstra press når man spiller for United. Går vi litt tilbake så spør for ekselmpel Gary Birtles og Alan Brazil. Leste om Alan Brazil at han kastet opp før kampene pga presset om å score mål for United. Du er i søkelyset på en helt annen måte i vår klubb, på godt og vondt.

Håper den godeste Sancho snart er tilbake:-)
post liked by: Ryder, Pink Final, Pancho P
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Det kan selvsagt være mange grunner til Sancho's spesielle situasjon, som flere av dere nevner. Som tilfellet har vært med både Lingard og muligens Rashford, så har det også med forhold utenfor både fotball og SOME å gjøre. Det kan selvsagt hende det er i hvert fall en del av bildet her.

Veldig bra at det tas tak i dette, og Ten Hag synes jeg virker som en fornuftig mann. Finner gode løsninger, sikkert med andre i teamet/utenfor teamet for den del. Han holder noen kort tett til brystet, mens han viser enkelte utvalgte.

Jeg la også merke til at han sa at Jadon Sancho også kunne vært i England, men han sa også at han trengte miljøforandring. Jeg skjønner media spør om dette, og det har sikkert vært gjort i for liten grad i mange saker før. Samtidig blir jeg litt sånn "slå meg for pannen" oppgitt når journalisten spør "Hvordan kan en så dyr spiller ikke være fit?". Om det er psykiske årsaker så er dette fremdeles i (for stor) grad tabu, og ikke noe man nødvendigvis utbasunerer. Det er ingen som spør "Hvordan kan han brekke beinet? Han var jo så dyr!"
post liked by: Ryder, Pink Final, Pwint, Pancho P, RedTrafford
Kong Eric Cantona

Deleted User 430

Ryder wrote: 06 Jan 2023, 09:13 Synes egentlig det er rart at dette ikke er skrevet mer om og gravd dypere i av mediene
De har vel lært nå at så fort det nevnes noe med psyken så lar de de verste artiklene ligge, om de skulle vite noe som helst, vil jeg tro.

Hva som har skjedd mellom den relativt gode sesongstarten og frem til oktober er ikke godt å si, men noe sier meg at det er det psykiske mer enn det fysiske som gjør at han trenger både miljøforandring og pause fra SoMe.
Kan være så mye som spiller inn i sånne ting, men håper han finner ut av det og tar all den tiden han trenger for å finne ut av fremtiden sin. Om det er som en spiller for United eller i non-league er, for meg, fullstendig irrelevant.
post liked by: Can2, Ryder, RedTrafford, Pink Final, Pwint, Pancho P, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987



Sancho tilbake på feltet! Limer inn noen sitater fra Mittens artikkel:
Andy Mitten wrote:He returned to Carrington last week as part of his personal training plan which had been agreed with his club in November. Both United manager Erik ten Hag and Sancho thought it was better to have a reset from the day-to-day training environment at United’s Carrington training ground.

Sancho was not exiled or dropped from the squad, but United’s manager acted having seen that his form was dropping. Ten Hag has dropped several players this season and been vindicated on almost all his decisions.


“He was good (pre-season) but also when the league started he played some good games like Liverpool, Leicester and Arsenal,” said Ten Hag, noting that he’d scored against Liverpool and Leicester and set up a goal against Spurs.

“After we got a drop of level and what happens sometimes you don’t know why or what is causing it. That is what we’re doing now, trying to research and now we try to get him back there. It’s a combination of physical but also mentally.”
Vanskelig å si hva som har vært greia. En ting er dårlig form, men hva som har forårsaket det er ikke godt å si. Og bare for å påpeke det så mener jeg ikke at ten Hag eller Sancho må fortelle oss hva som er greia, det viktigste er at Sancho kommer tilbake!

Når man ser på andre spilleres utvikling under ten Hag så bør det være håp for Jadon også.
post liked by: Pwint, Can2, Ryder, red, Pink Final, Lingard, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Gledelig at Sancho er tilbake!
messilingard wrote: 17 Jan 2023, 23:06 Vanskelig å si hva som har vært greia. En ting er dårlig form, men hva som har forårsaket det er ikke godt å si. Og bare for å påpeke det så mener jeg ikke at ten Hag eller Sancho må fortelle oss hva som er greia, det viktigste er at Sancho kommer tilbake!

Når man ser på andre spilleres utvikling under ten Hag så bør det være håp for Jadon også.
Har det ikke vært rykter om at Sancho har vært litt for glad i å spille? Sånn type Fortnite og lignende. Og derav lite søvn osv.
Sikkert bare spekulasjoner, men jeg tror det er mye gaming på flere av toppidrett-sutøverne. Spesielt de uten familie.

Uansett. Helt fantastisk at han er tilbake og kan bidra litt fremover. Det blir nesten som en ny signering. :D Kanskje kan han avlaste Antony litt på høyresiden?
post liked by: Blodfink, Pink Final, Cola2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@Lingard

Har ingen anelse. Men syntes vel at det i så fall vil være merkelig å være ute i to-tre måneder som følge av at man gamer for mye. Det ville vel i så fall ikke kreve en såpass omstendelig prosess for å få han tilbake. Ikke vet jeg, men sitter med en følelse av at det er noe mer enn som så basert på hvor lang tid det har tatt.

Når det gjelder gaming og toppidrettsutøvere så er det liten tvil om at det er flere som er involvert. De Gea er på eiersiden i et e-sport team dersom jeg ikke tar feil. Personlig har jeg ingen problemer med det, men det må selvsagt være tilpasset hverdagen som toppidrettsutøver. Går det utover søvn, kosthold eller lignende så er det ikke store marginene som påvirker prestasjon.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987



Sancho tilbake!
post liked by: Blodfink, Pancho P, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987



Smilet er på plass, latteren tilbake. Ten Hag hinter om kamp...
post liked by: Buchan, Pancho P, red, Can2, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply