Jadon Sancho

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
Post Reply
User avatar

Topic author
Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Endelig har han signert, og fortjener egen tråd.

Jadon Malik Sancho
Date of Birth: 25 Mars 2000
Height: 1,80 m
Citizenship: England

Kommer fra Dortmund hvor han skåret 50 mål og serverte 64 assist.
post liked by: RaoulDuke, aregran, Blodfink, Pink Final
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Jeg er så fornøyd med denne overgangen!
Ung engelsk verdensklassespiller i den posisjonen vi hadde størst behov for å forsterke.

At den i tillegg gikk gjennom tidlig i vinduet og til en overkommelig pris er fantastisk. Har vi endelig kompetente mennesker som forhandler om overganger?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18054

I gang på treningsfeltet og nå
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Hva tenker "vi" om Sancho hittil da? For meg virker han for veik i dueller og han har mindre tid enn han hadde i BL. Kanskje burde han startet mange(alle) kamper uansett "form" for å gi trygghet og selvtillit? En stor skuffelse for min del hittil, men jeg vet det er tidlig enda, men er litt foruroligende med tanke på prislapp og forventninger han har hengende over seg. Regner nå med at han scorer 2 mål i morgen :-)
post liked by: Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

Vidar Dale Fjeld wrote: 18 Sep 2021, 10:36 Hva tenker "vi" om Sancho hittil da? For meg virker han for veik i dueller og han har mindre tid enn han hadde i BL. Kanskje burde han startet mange(alle) kamper uansett "form" for å gi trygghet og selvtillit? En stor skuffelse for min del hittil, men jeg vet det er tidlig enda, men er litt foruroligende med tanke på prislapp og forventninger han har hengende over seg. Regner nå med at han scorer 2 mål i morgen :-)
Svært skuffande hittil, men det er sjølvsagt altfor tidleg å felle nokon dom. Eg ser lite Bundesliga, men det ser ut til at kampane er mykje meir opne og at spelarane har mykje betre tid på seg enn i Premier League. Berre tenk på korleis f.eks Mkhitaryan og Kagawa herja i Bundesliga. Ein ser ikkje det same aggressive presset og dei offensive spelarane kan oftare føre ballen over større avstandar. Når Sancho i tillegg spela på det nest beste laget i ligaen med ein rimeleg god spiss framfor seg, er det klart at han treng meir tid til å tilpasse seg. Når det er sagt, har han imponert i Champions League og han har vel også gjort det ok på landslaget (?).

Hovudproblemet i dei første kampane hans har, i mine auge, vore valga han har tatt i avgjerande situasjonar. Han har ein tendens til å gå for tett opp i forsvararane og mister dermed ballen for enkelt eller han får for dårlege pasningsalternativ. Dette trur eg berre er eit spørsmål om tilpassing. Grunnteknikken hans verkar solid og han har bra fart og rykk.
post liked by: Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18054

Er nok litt sjokk å gå fra BL til PL, han er ikke helt klar. Må få opp selvtilliten ja. Ser poenget med at han får starte kamper, samtidig er det folk på benken som også fortjener en start innimellom, Greenwood, Rashford kommer tilbake, Pogba gjør det bra på venstre, Elanga, Lingard, Martial.

Har trua på at Sancho kommer seg. Evnene er der, må bare være uredd og prøve seg igjen og igjen. Man kan se han nøler og er usikker på hva han skal gjøre.
post liked by: Pancho P
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Er det slik at Manchester United ikke burde kjøpe spillere fra BD? ;-)
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18054

Man kan jo begynne å lure på om det er lurt å handle fra Dortmund. Men Miki var jo bra til tider. EL-finalen og litt andre kamper. Håper Sancho får trua selv. Han har nesten sett litt redd og utilpass ut siden han kom.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Sammenlignet med PL er BL langt unna PL både med tanke på intensitet og kvalitet. Selvfølgelig hadde Bayern og Dortmund gjort det bra i PL, men dersom vi ser på nedre halvdel av BL så ville de mest sannsynlig vært i Championship rent kvalitetsmessig.

Ser på det som naturlig at Sancho vil trenge en del tid å venne seg til både nivå og intensitet. Samtidig så har han ikke hatt den beste sesongstarten. Dårlig med preseason, en liten skade i landslagspausen, og byttet ut nå mot Young Boys. Ser ikke noe poeng i at Sancho skal spille alt, men han bør få en del sjanser for å komme i gang. Samtidig så ble Sancho hentet for såpass mye penger at jeg tror Solskjær vil gi han flere sjanser enn for eksempel Van de Beek.

Men ja, jeg er litt skuffet over Sancho denne sesongen. Hadde håpet at han skulle være mer direkte i spillestilen. Det første han bør gjøre er å stole mer på egne dribleferdigheter, da må motstandere gi han mer plass og tid slik at de ikke blir driblet for kjapt av. Ser man på Rashford, Grealish blant annet så stopper motstanderne stort sett alltid 2-3 meter unna for å ikke bli driblet av for lett. Det skaper muligheter for at medspillere kan ta løp og nye rom kan åpne seg.
post liked by: Pink Final, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Synes jeg har sett en klar forbedring de siste kampene, spesielt i innhoppet mot Everton.

Tipper dette har 90 prosent med selvtillit å gjøre, og at han vil bli bedre med hver positive involvering. Han trenger å få et mål, om det så er en retur via rompa.
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Sancho vraket fra landslaget. Forståelig nok det sett fra Southgate sin side. Sancho har selvsagt skuffet, men samtidig så har han havnet bak i køen for spillere som ikke presterer. Jeg begynner virkelig å frykte en ny Van de Beek situasjon hvor vi henter et av Europas mest ettertraktede talenter bare for at Solskjær skal bruke de på benken og ikke gi de samme tillit til andre som underpresterer som eksempel Pogba.
LoveUnitedHateGlazers

Vidar Dale Fjeld

Jeg mener at dette er fordi at Ole føler på presset. Laget fungerer ikke, og Ole er avhengig av resultater og går for det noenlunde trygge. Resultatet er at de spillerne som har minst like mye potensiale som de han bruker ikke får spille. Da kommer stagnasjon og en får ikke tid eller anledning til å spille seg til selvtillit. Han har jo nesten ikke rullert på noen spillere, foruten når det har vært skade og han har blitt nødt til å gjøre det. Ole kan si hva han vil, men å gå ut med at han skulle bygge laget rundt Pogba var den største tabben. Jeg garanterer at spillere som ikke spiller fordi andre har klippekort klikker sammen og snakker. Dette er alle garderobers dilemma, og finner sted der kvalitet ikke får spille. Det er dårlig management, og vil føre til en kollaps om ikke resultatene snur fort...helst må Ole vinne mot City. Jeg mener at dette er mekanismene som jobber i en garderobe, uansett nivå.
post liked by: messilingard, Ryder
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tipper det det er veldig nær sannheten, @Vidar Dale Fjeld . Når det butter, vender Solskjær seg mot de som har fått ham ut av ei knipe før. Det er på mange måter forståelig, kanskje også smart, men fryktelig synd for dem som ofres.
Kanskje burde han tenkt nytt, de spillerne som skaffer resultater er gjerne dem som sørger for at det faller sammen igjen noen uker senere (verken Donny eller Sancho spilte mot Liverpool, Sancho gikk ut på 1-1 mot Leicester). Så går det i ring.
Sancho har sett veldig isolert ut de gangene han har spilt, overhodet ikke på bølgelengde. Ser veldig ut som en situasjon der eneste medisin er spilletid.
post liked by: red
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Håper Ole klarer å holde det enkelt for han: La han få lov til å fokusere på å bare være en hardtarbeidende høyreving (slik som Daniel James). Også vil målene og assistene gradvis komme med spilletid og bedre relasjoner/forståelse med de rundt seg.

Også skjønner jeg at Ole er fristet til å bruke Greenwood. Men det blir for mye når både han, Rashford, Bruno og Ronaldo alle ønsker å spille som om de er angripere (i en slags 4-2-4 formasjon).
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Sancho blir aldri noe Daniel James. For det første så har Sancho nærteknikk, for det andre så har ikke Sancho helt den samme toppfarten som James. Skal Sancho spille så må han få spille på en måte som gjør at han får brukt sine styrker. Samtidig så er en del av Sancho sitt spill basert på relasjoner, og de blir vanskelige å utvikle uten spilletid.

Men ja, det er som det blir nevnt over her. Solskjær blir for avhengig av noen spillere. Og de får gjerne spille uavhengig av form og prestasjoner. Jeg ser heller ingen grunn til at Solskjær ikke kan rullere mer på laget, spesielt offensivt. Ronaldo, Greenwood og Rashford trenger ikke starte alle kamper. Det vil også åpne opp en mulighet for Sancho, Cavani og Lingard. Så kan vi heller bytte oss opp i kampene hvor vi sliter fremfor å gi de med minst spilletid 5 minutter her og der. Van de Beek er jo også en som Solskjær mer eller mindre har ødelagt, jeg frykter virkelig at Sancho skal ende opp med samme skjebne.
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply