"Litt" sen reply her, men..Otac wrote: ↑02 Jun 2021, 08:55 @Steinar Stenseth
Eg setter pris på at du tar deg anledning til å lage statistikker på det. Eg har ikkje tid til det akkurat no.
Men eg tør påsta at dersom ein del av Uniteds seine panikkjøp, var rimeleg planlagte, i stedet for at de var panikkjøp, so gir det endå større grunn til bekymring.
For å snu litt på flisa. Synest du at United pengebruk står i stil med sportslig suksess post SAF?
Svaret der viser vel grad av planlagtheit.
Og eg ser få grunner til å vente med godt planlagte kjøp til slutten av vindauge.
Er enig i at typer som Fellaini og Falcao oser panikk, men ellers ser jeg på det som trege/vanskelige forhandlinger pga summene spillerne ble hentet for. Cavani ser jeg ikke på som noe panikkjøp, men som en backup/nødløsning siden de ikke fikk ordet Sancho-dealen. Telles kom også sent i fjor, men det kan også være pga Sancho-dealen og pengene som var holdt av der.
Jeg ser, med andre ord, ikke på det som bekymringsfullt i det hele tatt situasjonen klubben er i tatt i betraktning. United er rett og slett ikke så rike lenger som "alle" skal ha det til når det gjelder "up front"-betalinger, som det krever mer og mer av, og må rett og slett ta ting i prioritert rekkefølge.
Når det gjelder Uniteds pengebruk og sportslig suksess har selvfølgelig vært en fullstendig skandale. Om dette kommer som en følge av manglede planlegging eller daværende manageres ønske er jeg dog usikker på, men ser an på spillerne som de 3 foregående managerne har hentet inn så er det klinkende klart at majoriteten av dem aldri skulle vært hentet inn. Den biten faller like mye på managerne som ønsket dem som det gjør på ledelsen som ansatte folkene. Manglende kompetanse hos ledelsen og håpløse managere som har spillere av den kaliberen på ønskelisten sin er en dårlig kombinasjon, men heldigvis virker det som vi nå har fått på plass en manager som i det minste ønsker seg spillere med både riktig kvalitet og personlighet..
Det at store overganger tar tid må man bare godta. Det er forhandlinger, budsjett og regnskap å ta hensyn til. En av grunnene til at f.eks. Sancho ikke er klar enda kan være at klubben vet de ikke har råd til å bokføre han på 20/21-regnskapet og at de venter på å få den fulle og hele oversikten over hvordan begynnelsen på 21/22-regnskapet vil se ut mtp. sponsor- og tv-inntekter, åpning av samfunnet osv, osv.. Det er ønskelig, ja, å få det avklart så tidlig som mulig, men samtidig veldig forståelig at det først skjer i andre halvdel av vinduet selv om det er aldri så godt planlagt.