EM 2021

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Helt topp at England vant, endelig en finale. Omdiskutert straffe ja. Men kampen sett under et så var det fullt fortjent.
Må si jeg litt forundret over dette England hatet som mange har, jeg mislikte selv hvordan de behandlet Beckham i sin tid, men det er over for lenge siden for min del. Og med et landslag bestående av flere United spillere så unner jeg dem dette. Maguire har vært en av de beste forsvarsspillerne i hele EM synes jeg. Og god på hode både i forsvar, og på dødballer til England. Måtte det forsette i United 😊
Forståelig at mange nordmenn heier på Danmark, men hadde det vært motsatt så tror jeg ikke mange dansker hadde heiet på oss.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Buchan wrote: 08 Jul 2021, 09:14 Forståelig at mange nordmenn heier på Danmark, men hadde det vært motsatt så tror jeg ikke mange dansker hadde heiet på oss.
Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke forstår det i det hele tatt. Skal man sammenligne det med noe så er som å heie på City eller Liverpool i CL fordi United har røket ut. For min del blir det helt unaturlig å heie på Danmark eller Sverige bare fordi Norge ikke er med.

Jeg står uansett fortsatt for at jeg mener straffen var billig. Det er fortsatt kontakt, selv om at den er minimal. VAR skal overkjøre feilen dersom den er "clair and obvious", så de må ha landet på samme konklusjon. Så får heller de avdankede "ekspertene" Wenger, Mourinho og Hareide syte og tørke tårer. England vant 100% fullt fortjent.
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Blodfink wrote: 08 Jul 2021, 00:34 Soleklar ny rekord ja
Syns Stamsø Møller gikk gjennom dette med selvmål ganske greit i et klipp tidligere i EM.
https://www.tv2.no/v/1667805/

Det er rekord i hva vi definerer som selvmål i dag, men som eksemplene i videoen over viser så eksisterte jo nesten ikke selvmål før i tiden..

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Buchan wrote: 08 Jul 2021, 09:14 hadde det vært motsatt så tror jeg ikke mange dansker hadde heiet på oss
Har vel litt med at dei har eit landslag som bryr seg litt. Her i Noreg klarer såvidt landslaget å slå stormakter som Malta med naud og neppe og hevdar dei gjev alt. Får ta til takke med å vinne i skisporet.
Den evige debatten om kva som er fortent eller ikkje handlar som alltid om kven som scorar mest mål, og det blei England, dog kan det diskuterast kor fortent straffen var, men dei scora eit meir og sånn blei det.

Deleted User 429

Shaw scorer!!!! ❤️❤️❤️
post liked by: Buchan, Salte25, offside, messilingard, Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Nå Mourinho, nå bør du klappe igjen...
post liked by: messilingard

Deleted User 429

Kanskje dette er kampbildet for Dr Rashford? Mount får ikke utrettet så veldig mye mot dette italienske laget.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Tenker også at Mount ikke har fått til mye. Føler egentlig at England er avhengig av å få flyttet fremover i banen og få mer kontroll over ballen. Det blir lange 45 dersom England skal parkere bussen. Egentlig burde Mount passe inn, men en som kanskje er enda mer skreddersydd for dette kampbildet må vel være Grealish. Han er helt fantastisk til å holde på ballen og produserer frispark etter frispark. Da får England mer ball og italienerne blir mer og mer frustrerte.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

England har nærmest blitt Tyskland, som ble nevnt her om dagen i dette forum. Solide.

Vi får se i 2.omg da. Kan aldri avskrive Italia. Har trua på både 2-0 og 1-1 etter 90 min, hehe.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Shaw er heit om dagen, Trippier med fin cross
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Det ble vel mye Italia nå, midtbanen til England sliter.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Litt beroligende å se at ikke England klarer å filme seg til straffe i HVER kamp. De har mistet rettet til å klage på Italia vertfall, slik som de har holdt på i dette mesterskapet. Med Kane og Sterling i front.

Jaja, 30 minutter igjen. Italia tok over det meste i andre omgang, men at de mistet Chiesa var et stort slag for dem. Han var egentlig hele angrepet deres i denne kampen.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

DER SKAL JORGINHO HA RØDT! Bjorn Kuipers mangler tøffheten og integriteten til å sende han av. Patetisk dømming og EMs største skandale at ikke VAR griper inn.
post liked by: Blodfink, Buchan, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Fanden au Rashford, at det skulle være deg...Sancho au, da er det kjørt vel...
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Southgate bommer med byttene, føler det er som å be om at spillere skal bomme når de blir satt inn 2 min før slutt i ekstraomgangene.
post liked by: Buchan, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Jorginho misser, deilig. Men England ryker på straffer igjen, intet sjokk...
post liked by: Buchan, Pink Final
LUHG!
Post Reply