Premier League 21/22

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Er et par stykker der som er oppe med noen hender mot ansiktet til Olsen. Vanskelig å se på disse bildene om det er slag eller hva det er. Jeg er i utgangspunktet en tilhenger av at man er uskyldig til det motsatte er bevist, men når det gjelder City fans så er jeg mer enn villig til å gi slipp på demokratiske prinsipper. De har tross alt solgt sjela si til en diktatorisk fyr fra Emiratene så demokratiske prinsipper kan ikke være så nøye for deres del.
post liked by: Pancho P
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Er noen hender der, ja, men syns det ser mer ut som de tilfeldigvis kommer borti når de løper inn mot midtsirkelen..
For all del, de må gjerne både utestenge, bøtelegge og fengsle alle som løp ut på banen for min del, men ut ifra bildene til SkySports å dømme er det mer storm i vannglas hva "angrep/overfall" angår..
post liked by: Pancho P
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

@Steinar Stenseth
Det man ser er i alle fall at Olsen tydelig holder seg til ansiktet. Så noe har skjedd. Akkurat hva er vanskelig å konkludere med på TV-bildene. Men jeg syntes i alle fall ikke at det er grunnlag for å konkludere med at det ikke har skjedd noe. Eller, jeg er i alle fall ikke villig til å la tvilen gå City fansen til gode.
post liked by: Pancho P
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Sier jo at det er tydelig at noen er borti han mens de løper forbi, @messilingard, men angrep/overfall som det skrives om??
Greit nok at vi snakker om mennesker med unormalt lav smerteterskel, bedre kjent som fotballspillere, her, men likevel...
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Så et slag i ansiktet er ikke et angrep?
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Ser du noe som ligner på et slag eller en som går bort og slår han? 🙄
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

6 sek inn i klippet på Twitter. En mann gjør en bevegelse mot bakhodet til Olsen. Neste mann kommer inn med en dytt sekundet senere. 12 sekunder inn, en mann, med overlegg eller ei, gir Olsen en hånd i ansiktet. Merkelig å ikke legge merke til en fyr på 1,96 i orange drakt med en sikkerhetsvakt ved siden av seg i så fall. Jeg kjøper ikke at den er et uhell. Jeg syntes ikke at supportere skal feire ligagull med å gå etter motstanders keeper, og jeg mener det bør få konsekvenser for de involverte.
post liked by: Pancho P
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Som sagt, flere ganger, det er tydelig at noen er borti han. Det er dog ikke ensbetydende med noe angrep/overfall.
For alt vi kan se på bildene så klapper mannen, etter 6 sek, Olsen på ryggen og responsen er som en fotballspiller pleier å gjøre. Overspiller..
Det etter 12 sek ser, for meg, ut som en fyr som løper med en arm i været mens han filmer med den andre og sveiper borti han. I følge Villa selv er tydeligvis denne personen ikke borti ansiktet hans engang, da det kun er bakhodet som nevnes her..

User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Villa benektet ikke at han etter 12 sek ikke traff ansiktet til Olsen. De sier bare at Olsen fikk en smell i bakhodet. Jeg ser heller ingenting i videoen som motbeviser påstanden. Han etter seks sekunder gjør en bevegelse og Olsen trekker hodet ned, om det er en refleks eller ikke kan ikke jeg svare på. Det er uansett mannen rett i etterkant som dytter Olsen.

At Villa selv legger saken død er deres business. For min del så bør man likevel straffes om det i så fall kun er for den avskrekkende effekten av at banestorming får konsekvenser. Jeg kan kun prate for meg selv, men jeg syntes ikke at man skal legitimere at fans går etter motstanderne på banen. Skal man legitimere dette og ikke ta grep så er det et tidsspørsmål før noen blir alvorlig skadet. Billy Sharp hendelsen var selvsagt mye mer alvorlig enn denne, det er jeg enig i.
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Er det noen som legitimerer angrep på motstandere, eller oppførselen til City-supporterne her, i det hele tatt her, egentlig?
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Uansett om publikum dytter, stryker eller skaller ned motstandernes spillere, er det en uting. Publikum har ikke noe med å nærme seg spillere fysisk i det hele tatt, og jeg skjønner godt at bortespillerne føler seg veldig utrygge i en situasjon som er totalt ute av kontroll.
99 prosent sikkert skjer det ingen ting, men kommer det en gærning er du maktesløs.
post liked by: Pangaea
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Steinar Stenseth wrote: 23 May 2022, 00:56 Er det noen som legitimerer angrep på motstandere, eller oppførselen til City-supporterne her, i det hele tatt her, egentlig?
Tja, vet ikke helt hva man skal kalle det når man hevder at Olsen overspiller. Om man bruker order forsvarer eller legitimerer City-supporternes oppførsel kan sikkert diskuteres.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Vet ikke helt hvordan det er mulig å se den videoen uten å konkludere at noen av supporterne angriper Olsen? Neida, han blir ikke slått ned, men det er jo tydelig at flere personer kommer bort og dytter osv, og muligens slår ham i bakhodet eller ansiktet. City er helt nødt til å gjøre noe med de supporterne, for man kan rett og slett ikke angripe motspillere på den måten uten straff. United ble jo straffet fordi noen kaster et vannflaske mot Simeone i CL-kampen, og det her er 1000 ganger verre. Null kontroll over situasjonen, og det kunne lett blitt mye verre også. Selv om det er snakk om City, så må faktisk FA på banen her - om dere kan unnskylde uttrykket :P

Deleted User 430

messilingard wrote:23 May 2022, 01:31 hevder at Olsen overspiller
Trenger ikke ilegge folk en mening/påstand bare fordi man er uenige..
På samme måte som du sier bevegelsene til Olsen kan være av ren refleks, så sier jeg at for alt vi vet er det overspilling vi ser.
Stor forskjell fra det og at jeg påstår at han faktisk gjør det..

Ei heller har jeg forsvart idiotene som stormet banen noe sted. Kun sagt at uttalelser om angrep/overfall er ekstremt overdrevet/"storm i vannglass", da jeg mener det er relativt stor forskjell på å dytte kontra reelle slag/angrep som f.eks Billy Sharp/Grealish-situasjoner.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

For tjue år siden førte jo hendelser som denne og den på Goodison til at tribunen ble stengt for fans i noen kamper. Er ikke det en løsning, da? La City og Everton spille sine neste hjemmekamper for tomme tribuner. Det er jo noe som faktisk vil svi for klubben også.

Ellers - fin dag i går! For min del, som håpet på både Leeds-overlevelse, City-gull og EL til United så kan jeg neppe klage. Og mtp hvor ræva United har blitt så ble ikke tapet mot Palace engang et lite skår i gleden for meg.
post liked by: Pink Final, Pancho P
Post Reply