Premier League 21/22

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14640
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23354
Liker mottatt: 19326

Vidar Dale Fjeld wrote:30 Oct 2021, 15:25 så ble det stagnasjon og egentlig dårlig fotballspill fra Arsenals side.
Litt naturlig når du er foran 0-2 og Leicester spiller seg opp tenker jeg. De klatrer jo massivt på tabellen, 2 baklengs på siste 7 kamper, står med 5-2-0 på de 7..
LUHG!

Deleted User 430

Blodfink wrote:30 Oct 2021, 15:29 Men: Arteta har jo også lite ressurser i forhold til Solskjær. Det bør med i sammenligningen synes jeg
Tallene der er faktisk ganske overraskende.
Første 4 vinduer for Solskjær, viser, i følge transfermarkt, et netto på £196,13 mill.

Første 4 vinduer for Arteta viser, på samme side, en netto på £181, 13 mill..
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14640
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23354
Liker mottatt: 19326

Ja, det var skikkelig overraskende med de tallene der, men hva er tallene på alle 6 vinduer? Og om netto ikke brukes, men kun kjøpssummer ?

Vi får telle opp når Arteta er oppe i 6 au da.
LUHG!

Deleted User 430

Har ikke med det første januar-vinduet under Solskjær, @Blodfink , da han var midlertidig og det ble presisert at han ikke hadde ansvaret for overganger det vinduet.

Solskjær har dermed kjøpt for £394,74mill på sine 5 vinduer.
Arteta ligger foreløpig på £226, 44 mill de 4 han har hatt hittil.

Det mest spesielle, syns jeg, ang ressurser er at Arteta nesten kun har hatt "covid-vinduer" å handle i, og Arsenal har i disse kjøpt for mer enn United og Solskjær.
Virker som Arsenal har mer penger tilgjengelig enn ihvertfall jeg trodde.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14640
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23354
Liker mottatt: 19326

Steinar Stenseth wrote:30 Oct 2021, 16:16 har ikke med det første januar-vinduet under Solskjær
Der var det også 0 kjøp så vidt jeg husker
post liked by: Pink Final
LUHG!

Deleted User 430

Stemmer det, @Blodfink , men syns ikke det skal telle på hans "regnskap", uansett.
Arteta handlet heller ikke det første vinduet sitt, men teller med det siden han var fast ansatt fra dag 1..
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14640
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23354
Liker mottatt: 19326

Scouserne cruiser videre, Brighton med muligheter, men det andre laget scorer...Herlig, Brighton reduserer. :skul:
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Steinar Stenseth wrote: 30 Oct 2021, 16:23 Stemmer det, @Blodfink , men syns ikke det skal telle på hans "regnskap", uansett.
Arteta handlet heller ikke det første vinduet sitt, men teller med det siden han var fast ansatt fra dag 1..
Det betyr uansett at de fikk samme beskjed fra styrene sine, "No soup for you"
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Blodfink wrote: 30 Oct 2021, 15:34
Vidar Dale Fjeld wrote:30 Oct 2021, 15:25 så ble det stagnasjon og egentlig dårlig fotballspill fra Arsenals side.
Litt naturlig når du er foran 0-2 og Leicester spiller seg opp tenker jeg. De klatrer jo massivt på tabellen, 2 baklengs på siste 7 kamper, står med 5-2-0 på de 7..
Tenkte mer generelt og ikke nødvendigvis i dag...synes det er mye trilling uten fremdrift :-)
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14640
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23354
Liker mottatt: 19326

Brighton er virkelig fantastiske, ble stille på Anfield eller, hehe
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Vidar Dale Fjeld wrote:30 Oct 2021, 18:05 Tenkte mer generelt og ikke nødvendigvis i dag...synes det er mye trilling uten fremdrift :-)
Ok, joa de sprudler ikke hele tiden, ser den. Samtidig virker det som litt gameplan også. Kjøre på for å få målene man trenger, og så tette igjen. Har fungert bra for dem i mange kamper. Gjerrige bakover.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Vieira ser ut til å være en god manager, så ikke kampen, men ikke ofte Palace slår City tror jeg
Last edited by Blodfink on 30 Oct 2021, 22:14, edited 1 time in total.
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5150

Har ikke veldig sansen for Arteta heller, men de har unektelig fått gode resultater i det siste. 5-2-0 er ikke å kimse av. De fikk en forferdelig start, og da er det lurt å fokusere på det defensive. Slik som United gjorde i dag. Smått bekymringsverdig for Norge kanskje, at Ødegård er ute av laget nå når Arsenal har gjort det bedre.

Surt at Chelsea plutselig er så gode, men jaja, slik er det for tiden.

Nå har vi kommet skeivt ut pga 1 poeng på 4 kamper (før i dag), men vi har helt klart godt nok lag til å kjempe med disse lagene og få CL plass, enten det blir med Solskjær eller ikke. Føles vel som vi er fjerde best nå, de tre andre virker veldig sterke selv om to droppa poeng i dag.

Veldig imponert over Brighton da. Mon tro om de holder hele sesongen, eller tar en Sheffield United?
post liked by: Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2918

Steinar Stenseth wrote: 30 Oct 2021, 15:31 Leicester produserte faktisk flere større sjanser i dag (4) enn mot oss (3), i følge sofascore. 😲
Jepp! "Friskmelder Arsenal - Henger veldig, veldig bra sammen" står det på TV2 hvis man klikker seg inn og ser på høydepunktene. Arsenal var gode i starten, men Leicester hadde flere gode muligheter og burde nok fått med seg en scoring eller to.. men det er lov å ha litt flaks og det er lov å ha en god keeper. Det vet vi alt om. :D
Pangaea wrote:30 Oct 2021, 21:29 Veldig imponert over Brighton da. Mon tro om de holder hele sesongen, eller tar en Sheffield United?
Brighton har egentlig vært gode i en lang periode nå. I fjor scoret de veldig høyt på xG-tabellen som betyr at de er flink til å skape sjanser, men ikke fullt så flink til å omsette sjansene til scoringer.. så ja, det skal bli spennende å se hvor de havner til slutt.
post liked by: Pink Final, Pangaea

Deleted User 430

Lingard wrote:30 Oct 2021, 23:16 "Friskmelder Arsenal - Henger veldig, veldig bra sammen" står det på TV2
Leste den selv. Hadde Leicester hatt 50% av uttellingen til Arsenal så ville det fort vært "Arsenal heldig som slapp unna med uavgjort". Det er, som du sier, lov med godt keeperspill, men du henger vel ikke så "veldig, veldig bra sammen" når du er så avhengig av keeperen din...? :wink:
post liked by: Buchan
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2918

Helt utrolig hvordan en seier kan forandre så mye og gi oss et snev av håp.
Ingen kjempestart på sesongen, men med seier mot City neste helg så er vi faktisk likt på tabellen med de lyseblå. Hvis vi senere feier Chelsea av banen så begynner det å ligne på noe.. så må vi bare krysse fingrene for at noen klarer å ta seg av Liverpool etter hvert.

Jeg håper vi klarer å være med Liverpool, City og Chelsea en stund til.. selv om jeg vet de stikker av etter hvert, men håper ikke det skjer allerede nå, slik de er i ferd med å gjøre. Det hadde vært så innmari moro med 3p mot både City og Chelsea.
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 823
Liker mottatt: 2570

Trur nok 4 plassen er et mere realistisk mål en å vinne PL, L-pool, Chelsea og City er nok i en bedre forfatning en det MU er, både med eller uten OGS som trener.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14640
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23354
Liker mottatt: 19326

Laporte med en fryktelig kamp for City, mister ballen som fører til 0-1 5 min. inn i matchen, og i tillegg utvist sekunder før pause. Mere sånt fra stopperne til de over på tabellen!
post liked by: Pangaea
LUHG!
Post Reply