Premier League 21/22

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7730
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27938
Liker mottatt: 18522

Ja det er nesten utrolig at en klubb som Everton kan rykke ned.
Men dårlig håndverk fra flere managerer og eiere.
Brukt masse penger.

Deler av Efc fansen var så ufine med Moyes da han sluttet, og snakket om at han hadde holdt dem tilbake 😅🤣.
Det kommer til å ta år før de blir like bra som under Moyes.
De må gjerne rykke ned.

Lampard lever på spiller navnet sitt.
Og får vel fort jobb i en av de litt dårlig drevne gamle storhetene.
Sunderland neste?
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Da blir det nedrykksstrid mellom Leeds og Burnley.

Banestorming 10 min før slutt...? Må jo være folk som har sett Forest på TV nylig og er lettpåvirkelig. Ville vært toppen av karma om Palace utligner i overtiden det utløste.
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4480
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2932
Liker mottatt: 9683

Ble snakket om inflasjon i banestorming her om dagen, dette må vel være prakteksempelet?
post liked by: Pancho P, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 402

Sterk snuoperasjon! Da blir det Burnley eller Leeds.
post liked by: Pancho P

Deleted User 430

Håper for hele Englands skyld at Everton aldri vinner en tittel av noe slag igjen når det ser sånn ut etter 16. plass😂
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4480
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2932
Liker mottatt: 9683

Everton holder seg oppe, helt greit for min del. Det er tross alt en klubb med historie og sjel.

Ellers så spottet jeg at Donny jublet med et smil, det var fint å se. Vært skadeplaget denne våren og har ikke lykkes helt karrieremessig siden overgangen fra Ajax. Forhåpentligvis så får han en ny vår under Erik ten Hag.
post liked by: Pancho P, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2624
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13772
Liker mottatt: 8903

No manglar det berre at Everton får fem poeng trekk for banestorminga og rykker ned😅. Tippar fansen hadde vore stolte då...
post liked by: Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7730
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27938
Liker mottatt: 18522

Stor klubb uten tvil.
Men for min del kunne de godt rykket ned.
Det usympatiske ved at de var første fan gruppering som begynte å håne München (ifølge Harry Gregg i 1962/63), samt den konstante synginga om München på 80 tallet.
Nei, de er nummer 4 på lista mi over klubber det er deilig å slå.
Ikke at vi gjorde det denne sesongen 😥

Nå går nok Leeds ned.
Litt synd etter bare 2 år.
For enda litt diggere å slå dem enn Everton 😅
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2624
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13772
Liker mottatt: 8903

Eg for min del ser gjerne at Leeds rykker ned. Maken til hype og spetakkel då dei rykte opp. Bielsa hadde sikkert sin sjarm, men nominasjonen av han til årets trenar var berre komisk. Som vanleg datt rattet og alle hjula av bilen for argentinaren. Hatet som Leeds-fansen viser mot United er også så irrasjonelt og slitsomt at det skal bli godt å sleppe det. Det einaste negative er at vi går glipp av seks sikre poeng😅
post liked by: Pink Final, Ryder
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 429

Nå som Burnley tok et poeng tror jeg også at Leeds rykker ned. Trodde de kom til å berge seg selv med tap i siste.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7730
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27938
Liker mottatt: 18522

Enig hva angår Bielsa @Pancho P.
Han er veldig endimensjonal.
Skjønner dog at så lenge det gikk bra ble han geni erklært.
Men aldri en manager jeg ville hatt i United.
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4802
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2716
Liker mottatt: 11101

Hadde elsket om Lampard hadde røket på et nedrykk, hadde de hatt en annen manager hadde jeg foretrukket at de holdt seg.

Men nå? Heia Burnley!
post liked by: Pink Final
User avatar

Harry Greaves
Posts: 378
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 22
Liker mottatt: 509

Pancho P wrote: 20 May 2022, 08:56 Eg for min del ser gjerne at Leeds rykker ned. Maken til hype og spetakkel då dei rykte opp. Bielsa hadde sikkert sin sjarm, men nominasjonen av han til årets trenar var berre komisk. Som vanleg datt rattet og alle hjula av bilen for argentinaren.
For meg plasserer Bielsa seg i samme kategori som Gian Piero Gasperini, Ralf Rangnick og Zdenek Zeman. Trenere som har vunnet lite eller ingenting, men som har inspirert andre, mer suksessfulle trenere, og som på sitt vis har revolusjonert fotballen med sin ideologi. Du kan vel plassere Pep Guardiola og til dels Maurizio Sarri inn her også, og av alle disse er det tilfeldigvis mannen som utelukkende har ledet toppklubber, som anses som en verdensklassemanager.

Det er litt trist at folk ikke anerkjenner innovatører mer enn man faktisk gjør, men det er vel en konsekvens av den økonomiske risikoen som det å ansette en gærning medfører.

Var vel neppe noen overraskelse at Bielsa-Leeds skulle kollapse på et eller annet tidspunkt, men hjelpes meg så mye bedre i fotball de ble på de tre første årene han var der. Om noen trener i samme periode skulle oppnå samme prosentmessige effekt på United som Bielsa hadde på Leeds, så hadde United hatt minst én Premier League-tittel siden 2018.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2624
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13772
Liker mottatt: 8903

Bielsa har vore ein innovatør og heilt sikkert ein inspirasjon for meir suksessfulle trenarar. Likevel kan han på ingen måte plasserast i kategorien "verdensklasse", i mi bok. Klart det var fascinerande og underhaldande å sjå Chile sitt kamikazelag i VM og Leeds sin kompromisslause gung ho-fotball i Premier League. Men er det berre faktumet at han ikkje har trena eit klubblag på toppnivå som skil han frå Klopp, Pep, Tuchel & co? Kvifor har ingen topplag tatt sjansen på Bielsa? Er det berre fordi han er lunefull og vanskeleg å ha med å gjere?

Det er forskjell på å vere prinsippfast og sjølvutslettande sta. Den grenselause naiviteten Bielsa har vist både i Premier League og på landslagsnivå vitnar om ein trenar som truleg aldri vil kunne føre eit lag heilt til topps. Til det manglar han kynismen og pragmatismen til dei som faktisk vinn noko.

Det Bielsa gjorde med Leeds var sikkert imponerande, men kva med jobben Wilder gjorde med Sheffield United, Howe med Bournemouth og Frank med Brentford? Trur ikkje desse klubbane hadde eit betydeleg større budsjett enn det Bielsa hadde i Leeds.
post liked by: Pink Final
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 595

Edit: Skulle være ett spørsmål ang. noe jeg trodde var en misforståelse mellom de to forestående innleggene. Men ble litt forvirret selv, så dropper det 😄
Post Reply