Hvordan er tålmodigheten din med Solskjær?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

RedTrafford wrote: 27 May 2021, 22:25 Selvom jeg syns han har gjort en god jobb til nå så tror jeg dessverre ikke han tar oss til de største trofeene, selv med 3 større signeringer denne sommeren.
Men håper jeg tar feil.
Spørsmålet er vel om nokon andre hadde gjort det noko betre med dette laget og de forutsetningene OGS har hatt.

Klart ein ny manager kan kreve betre forutsetninger ved ein ansettelse. Men bør ikkje OGS også kunne kreve det?
post liked by: Blodfink, Buchan
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Hva jeg er fornøyd med:
  • Flere poeng enn i fjor. Nest høyeste etter at Ferguson ga seg, og det i en sesong med et svært tett kampprogram.
  • Flere scorede mål enn i fjor, det meste etter at Ferguson ga seg, for første gang siden 12/13 er vi over 70 mål.
  • Vi har blitt et lag det er vanskelig å slå. Ikke tapt borte i PL hele sesongen, vi er likt med ligavinneren når det kommer til antall tap ila en hel sesong.
  • Vi er blitt (relativt) stabile. En dårlig start og slutt på sesongen ødelegger mye, men vi kommer tross alt til 1xQF,1xSF,1xFinale
  • Det er mer underholdende å se oss spille nå enn det var under Moyes, LvG og Mourinho
  • Harmonien og samholdet i spillergruppa er svært god, noe som var helt ødelagt under Mourinho.
  • Bra fokus på akademi, unge spillere, å bygge opp et lag over tid.
  • Det laget Ole tok over fra Mourinho var et kontringslag som slet med å spille seg ut bakfra og opp til etablert press. Ga ikke motstanderlaget oss rom å jobbe med var vi sjanseløse. Men gradvis under Ole har spillerne blitt bedre trent, mer aggressive både i gjenvinning- og i presspillet. De offensive bevegelsene er bedre og passningsspillet mye raskere. Stadig oftere klarer vi å bryte ned lag som forsvarer seg dypt. (Mediene har riktignok en tendens til å skrive som om vi fremdeles er et kontringslag... når det er gjennombruddshissige vi er).
Hva jeg er misfornøyd med:
  • 1/3 av målene vi slipper inn er på dødball...
  • Vi er ukonsentrerte i starten av kampene, og slipper som en følge av dette inn alt for mange tidlige mål
  • For få bytter, for sene bytter. Dette fører videre til =>
  • (1) At Ole ikke har klart å få i gang spillere som Telles, van de Beek, Williams, Amad og (delvis) Tuanzebe.
  • (2) At belasningen på nøkkelspillere gradvis har blitt for stor, slik at vi ikke klarte å prestere ordentlig når det gjelder som mest. Eksempelvis EL-finalen i år og FAC semien mot Leicester.
Hva jeg forventer til neste sesong:
  • Flere poeng, flere scorede mål, færre innsluppede mål. Uten skader og noen gode forsterkninger i sommer bør det bety: Rundt 85 poeng i ligaen, over 80 mål scoret, under 40 sluppet inn.
  • Minimum til sluttspillet i Champions League, langt i både FA og EFL.
  • At vi vinner flere kamper i PL med litt større margin. Det har blitt litt for mange 1-måls seire denne sesongen. Dette vil videre gjøre det lettere for Ole å gi mer spilletid til innbyttere.
  • At vesentlig færre av målene vi slipper inn er på dødball. Ole må hente inn en bra coach her. Vi er laget med de høyeste spillerne i Premier League, så det er helt uakseptabelt at vi ikke klarer å forsvare dødballer bedre.
  • At Ole begynner å vise større taktisk fleksibilitet. Vi har begynt å få en spillestil som sitter, men han må klare å vise litt større variasjon i måten vi angriper lag på, slik at flere av de uavgjortene i ligaen snus til seier.
post liked by: Belfastboy, Pangaea, Buchan, messilingard, offside
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Jeg har nok fortsatt tillit til OGS. Selv etter skuffelsen etter tapet mot Villareal, så synes jeg at han har gjort en god jobb. Og hadde ikke trodd på en 2 plass i PL. Tror jeg tippet 4 plass før sesong start, men var i tvil om de ville klare det. Etter en svak sesong åpning, så var det virkelig gøy rundt juletider da United passerte Liverpool og ledet PL.
Spennende med de unge talentene, og der tror jeg virkelig OGS er rett mann.
Vanskelig å spå neste sesong enda, mye avhenger om Solskjær for de spillerne han ønsker/ har behov for.
Lager kan ikke fortsette å slippe inn så mye mål på dødballer. Det virker også i enkelte kamper at de ikke er på skrudd nok, spesielt i starten av kampene.
Tapet mot Villareal kan være positivt med tanke på kjøp av nye spillere, ellers så hadde de løgnasane i USA lener seg tilbake, og trodd alt var fryd og gammen.
post liked by: Blodfink
Post Reply