Hvordan er tålmodigheten din med Solskjær?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Det har vært stille på både Facebook- og Twitter-kontoen min den siste tiden, men i kveld etter kampen dukket den opp igjen. Denne hashtaggen som var litt populær for en stund tilbake, nemlig #oleout..

Jeg opplever at de aller fleste her inne ønsker å se Solskjær som manager videre. Han skal ingen plass.. ennå.

Hva er deres tanker om vi for eksempel havner utenfor topp 4 neste år? Er det da takk og farvel eller bør han få enda mer tid?
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Skuffet over tapet som alle andre i går, savner å kunne levere når det gjelder.
Men jeg er villig til å gi han sjansen videre og mener han er rett for jobben.

Han gikk en hel sesong uten å tape en bortekamp det er knallsterkt det.
Men han må luke unna visse tap.

Tja uten topp 4 til neste år så vil det være spekulasjoner.
Men jeg har troa enn så lenge.
post liked by: Pink Final, Buchan

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Vi supportere har mykje større høner å plukke enn OGS. Han har gjort ein veldig bra jobb ift forutsetningene.

United er blitt ein lag som kjemper om topp fire. Med Pool og MC som kjemper om toppen i PL.

Og vi supportere lar det skje.

Forsvinner OGS til neste år so er det fullstendig krise!
post liked by: Pink Final, Buchan, Pangaea
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Men synes det nærmest er umulig å svare på spørsmålet nå.
Er så må mange variabler som spiller inn.

I utgangspunktet vil jeg ikke at United begynner på nytt enda en gang.

I et vanskelig år er United beste bortelag, og faktisk nest beste hjemmelag i PL.
Kommer langt i alle cuper.
Har ryddet stallen og har en mye yngre og mer harmonisk stall.

Laget scorer masse mål.
Må tilbake til Fergie tiden sist United laget så mange mål.

Laget taper nesten ikke kamper.

Det skal gå ordentlig skeis og Solskjær skal gjøre mye feil neste år om han skal sparkes.
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Nå handler dette først og fremst om klubben og hvilken retning den skal gå...bygge et grunnlag og utvikle spillestil som en nå har "drillet" inn. Skal vi videreutvikle det må vi ha inn ballspillere som har nærteknikk og overblikk, og er gode på veggspill, gjerne mer enn en-to. Der vil jeg ha oss litt mer som City. Det skaper rom for andre spillere og bringer ubalanse i motstanderlaget. Ole får uansett ut kommende sesong for meg, men det viktigste er at om det kommer inn en ny så må det være en som viderefører det som en er begynt på. Noe annet ville være den største synden mot klubben. Og så må de gjerne hente Franck Kessié for min del...der har vi en firveisspiller :-)
post liked by: Buchan
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Å sparke Solskjær nå er og ta ti steg bakover. Frem til nå har det vært progresjon. Men slik jeg ser det nå, så må det forsterkninger til. Minst 3, helst 4. Og får Solskjær sine forsterkninger så vil kravene øke. Akkurat tabellplassering er ikke så viktig, men jeg forventer flere poeng neste sesong. Og jeg forventer at vi kommer videre fra gruppespillet i CL. Og jeg forventer at vi kommer lenger i de hjemlige cupene.

Jeg har sagt det før, Solskjær er riktig mann for United per dags dato. Han er en god lagbygger og en mann som bringer gode verdier inn til klubben. Og vi er ikke ferdig med å gjenoppbygge laget. Det betyr ikke at det er Solskjær som kommer til å vinne PL neste gang vi vinner den. Men å sparke Solskjær nå er helt uaktuelt. Jeg regner med at Solskjær signerer en ny kontrakt straks.
post liked by: Buchan, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Jeg er en stor fan av "prosjekt-Solskjær" og har helt klart trua på det som er påbegynt. Tålmodigheten er ekstremt stor, men det er samtidig viktig å bevare et snev av realisme.
Det store spørsmålet blir om han får full backing i sommer og hva som skjer til høsten. Ligger laget på 8. plass ved inngangen til desember så er det nok på tide å si "adieu", uansett hva som skjer ila sommeren, men jeg tror ikke det nødvendigvis er den riktige avgjørelsen.
Ligger de godt an gjennom vinteren og våren, men likevel ender opp uten trofé i 21/22-sesongen er det nok uansett på tide å se i andre retninger.

Han er nødt til å vinne noe av en viss størrelse neste sesong, ligacup er ikke nok, og vise at laget er reelle utfordrere til ligatittelen. Helst vinne ligaen for å få nok ro til å bygge videre på noe ordentlig langsiktig de neste årene.
post liked by: Buchan

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Steinar Stenseth wrote: 27 May 2021, 11:51 Jeg er en stor fan av "prosjekt-Solskjær" og har helt klart trua på det som er påbegynt. Tålmodigheten er ekstremt stor, men det er samtidig viktig å bevare et snev av realisme.
Det store spørsmålet blir om han får full backing i sommer og hva som skjer til høsten. Ligger laget på 8. plass ved inngangen til desember så er det nok på tide å si "adieu", uansett hva som skjer ila sommeren, men jeg tror ikke det nødvendigvis er den riktige avgjørelsen.
Ligger de godt an gjennom vinteren og våren, men likevel ender opp uten trofé i 21/22-sesongen er det nok uansett på tide å se i andre retninger.

Han er nødt til å vinne noe av en viss størrelse neste sesong, ligacup er ikke nok, og vise at laget er reelle utfordrere til ligatittelen. Helst vinne ligaen for å få nok ro til å bygge videre på noe ordentlig langsiktig de neste årene.
Nja, er litt uenig i det du skriver her.
Alt henger sammen med kva som handla av spillere i sommar.
Om Glazers ikkje bruker vesentlig med penger, og at United ikkje får inn som eit minimum to topp topp spillere i sommar, pluss nokre for bredden, so tenker eg at det ikkje er nokon grunn for å skylde på OGS for labre resulteter.

Men ja, om det ikkje invisteres vesentlig, då er det framleis på tide å skille lag, men då fra OGS si side.
Ingen poeng for han å kaste vekk tid på eit daudt prosjekt.

Deleted User 430

Otac wrote: 27 May 2021, 12:07 Om Glazers ikkje bruker vesentlig med penger, og at United ikkje får inn som eit minimum to topp topp spillere i sommar, pluss nokre for bredden, so tenker eg at det ikkje er nokon grunn for å skylde på OGS for labre resulteter.
Mente ikke at det da var grunnlag for å legge skylden på OGS for labre resultater, men at det realistisk sett vil bety at han får sparken. Ikke at jeg nødvendigvis vil være enig i den avgjørelsen, heller, men kravene vil komme og presset øke, uavhengig av spillere inn og ut, etter 3 år i stolen. Det er dessverre bare sånn den verdenen har blitt..

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ser mange meiner at seier i går var viktig fordi da tok man med seg ein seier og trofe inn i sommaren, og kunne bygge momentum.

Eg tenker at eit tap igår er betre for neste sesong, enn seier.

No har vi ingen kvileputer. Vi veit kor dårlig troppen er.
Glazers MÅ invistere! Det veit alle no.

Og om overgangsvindauge går litt trått no so kjem det til å bli ramaskrik.
Meir enn om vi hadde vunnet ein pokal i år. For da hadde vi jo hatt framgang, momentum og alt det der.
post liked by: Buchan, offside, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Jeg var ganske så skuffet i går, men heldigvis så brydde jeg meg egentlig ikke så mye om EL, så i dag er det ikke så ille. Skulle selvsagt sett oss vinne kampen og trofeet, men det er ikke verdens ende. Det kjipeste med det er egentlig at "alle" nå ser sitt snitt til å slenge mer dritt om Solskjær og United.

Jeg har fortsatt tro på Solskjær. Den har ikke vært uendelig før heller, fordi jeg er rett og slett ikke sikker på om han har potensiale til å bli en manager på nivå med Klopp, Guardiola, Sir Alex og slikt. Men han er en fantastisk lagbygger, og er flink med man management, og det er akkurat det United trenger nå (og har trengt).

Videre vil jeg si at han åpenbart er god nok til å vinne trofeer, fordi vi var bare et spark unna i går, og har vært nære en haug av andre ganger, og det med et lag som ikke er særlig balansert. Så burde vi selvsagt slått Villareal uansett, men shit happens. Alle andre store manager taper kamper de ikke burde -- også Sir Alex gjorde det fra tid til annen.

Det viktigste for framtiden er ikke hva Solskjær gjør eller ikke gjør, men om vi blir kvitt jævelskapen i ledelsen (eierne), og om klubben investerer nok i stallen til å ta ytterligere steg. Slik jeg ser det, er det totalt urealistisk å konkurrere med Manchester City når stallen er klart dårligere enn det de rutter med. I enkeltkamper kan vi gjøre det, det har vi vist, og første-elleveren vår er slett ikke dårlig, men over en hel sesong så går det ikke. Vi trenger mer enn ~13-14 spillere som kan prestere.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Otac wrote: 27 May 2021, 14:59 Ser mange meiner at seier i går var viktig fordi da tok man med seg ein seier og trofe inn i sommaren, og kunne bygge momentum.

Eg tenker at eit tap igår er betre for neste sesong, enn seier.

No har vi ingen kvileputer. Vi veit kor dårlig troppen er.
Glazers MÅ invistere! Det veit alle no.

Og om overgangsvindauge går litt trått no so kjem det til å bli ramaskrik.
Meir enn om vi hadde vunnet ein pokal i år. For da hadde vi jo hatt framgang, momentum og alt det der.
Er jo en måte å se det på, er jo veldig skuffet at det ikke blei seier, men liker måten du fremstiller tapet på, får håpe du har rett i den tanke gangen.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Otac wrote: 27 May 2021, 14:59 No har vi ingen kvileputer. Vi veit kor dårlig troppen er.
Glazers MÅ invistere! Det veit alle no.
Godt poeng ja.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Solskjær bør få sitte, kan få ny kontrakt for min del, eneste er at han må love å få skikk på forsvaret av dødballer...Det må forsterkninger til for at det skal skje. Vi får se da, om Joel forplikter seg til noe i fan-møtet rett rundt hjørnet...
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Synes OGS har gjort en god jobb med å forandre negativiteten til det positive igjen. En jobb som måtte gjøres etter mye kaos og rot etter forgjengerene, og rett mann var ansatt for å gjøre den utakknemlige jobben. Å fjerne Ole denne sommeren hadde vært hjernedødt. Han blir ut neste sesong så kan det diskuteres.
Bør heller ikke få ny kontrakt denne sommeren. Ikke redd for Ole forlater United selvom han er på utgående kontrakt.
Selvom jeg syns han har gjort en god jobb til nå så tror jeg dessverre ikke han tar oss til de største trofeene, selv med 3 større signeringer denne sommeren.
Men håper jeg tar feil.
Post Reply