Marcus Rashford

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4879

Takk for deling, interessant artikkel.

Andy Mitten har og snakket mye om dette i podcastene. Har bl.a. sagt følgende:

•Han har selv delte meninger rundt Rashfords politiske engasjement. Først og fremst fordi PR-apparatet rundt ham har vært så omstendelig, at han ikke trodde Rashford selv stod bak det som da ble formidlet via hans egne kanaler. "I know you, you don't sound anything like that".

•Solskjær var visstnok og der at han så at det politiske inneholdt mye PR, og hintet om dette i en pressekonferanse, at det burde bli mer fokus på fotballen. "I think Marcus should focus on his football".
Solskjær fikk en del blowback for dette fra PR-teamet til Rashford, og fans. I ettertid tror nok de fleste at Solskjær her faktisk bare kom med et godt råd.

•Andy Mitten er ikke imponert over hvordan Rashford opptrer i pressesonen etter kamper. Forklarer ikke hvorfor, men beskriver det som en slags holdning.

•Rashford har ansatt et PR-apparat som er godt kjent for å spinne negativt til positivt.

•Han misliker de omstendelige feiringene til Rashford, inkludert den han gjorde i fjor med fingeren mot tinningen. Man ser ikke en spiller som er glad for å score, men en som har nøye planlagte og alvorlige feiringer, som handler mer om å sende et budskap enn å nyte øyeblikket.

+ En del annet. Mye av det som nevnes av Ryder.

•Fra øvrige fankanaler, info som har blitt rapportert over lang tid:
•Hvis Rashford spiller dårlig i lengre perioder, lekker PR-apparatet nøye planlagte positive stories. Som f.eks bilder av en hardttrenende Rashford på treningsleir, eller noe sosiopolitisk. Dette samsvarer godt med hvordan Andy Mitten og de andre i The Athletic omtaler PR-teamet til Rashford.

Vet fra førstehåndskilder at det har vært buing og tilløp til ukvemsord rettet mot Rashford (og Martial) fra Stretford End og bortesupportere gjennom hele sesongen. Men på Stretford End er dette absolutt en minoritet, de fleste der buer aldri, og bra er det. Så det legges ikke merke til overalt, selv ikke engang om man står i visse seksjoner på Stretty. Tenkte bare nevne det, for det er faktisk ikke noe jeg finner på. Har det direkte fra sesongkortholdere som er på så og si samtlige matcher, både hjemme og borte. Men det stemmer nok godt at det meste drukner i support fra Stretty, og godt er det. Forrige gangen Stretty buet så mye på en spiller at det ikke lenger ble druknet i lyden av støtte, var for øvrig mot Pogba. Vi er ikke der med verken Rashford eller Martial nå. Selv ikke O'Neill, som er en tidligere beryktet og velkjent hooligan, er en som buer på match den dag i dag.

Ingen hemmelighet at jeg ikke lenger ønsker Rashford i klubben. Så da er jeg ironisk nok, for en gangs skyld del av en overveldende majoritet, som Andy Mitten viser til. Men det handler mer om det sportslige for min del. Synes bare ikke han er god nok til at det er sportslig, økonomisk eller kulturelt forsvarlig lenger. Subjektiv, ærlig mening. At han har tatt seg en øl og misset trening blir bare toppen av isfjellet for noen. Evt. den proverbiale "dråpen".

Det er uansett veldig tydelig, at Rashford er en som ikke har det så greit på privaten. En tvilsom skikkelse i broren som agent, et svevende av-og-på forhold til en barndomsflamme, ingen barn, et PR-apparat som egentlig gjør mer skade enn godt, og en vennekrets som fasiliterer til sene kvelder og lite søvn. Det er litt rykter, men svært mye av dette som backes opp av hva journalister som Mitten får nyss om, samt hva gjengen i UNO i lang tid har sagt de får rapporter om. Og her er jeg helt enig med @messilingard. Alle disse tingene er noe Rashford både kan og bør ta grep om og endre selv. Han har all makt og ansvar for å bestemme hvem han ansetter, og hvem han omgås med.
Last edited by 10Hag on 31 Jan 2024, 16:04, edited 1 time in total.
post liked by: Tringe, Jan Erik, Ryder, Blodfink
User avatar

Andtho01
Posts: 1108
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3407
Liker mottatt: 3580

Da er saken løst og håper at Rashford har lørt av dette og at han nå får hode på rett plass igjen ellers er det ikke mye håp igjen.
https://www.skysports.com/football/news ... eld-antics
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pwint, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Håper han fortsetter den gode trenden på søndag. Da er det en uke til neste match, så det bør være mulig å unne seg en liten knert før han legger seg 🥂

post liked by: Andtho01, Pwint, Pink Final, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7603
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27245
Liker mottatt: 17762

Vår nye Belfastboy alias George Best🕺.
Kanskje ikke helt på George Best nivå, hverken på banen eller på puben ⚽️🍺😆.

En Marcus Rashford i form er noe dette laget trenger.
Vår presumptivt beste angriper.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Belfastboy, RedTrafford, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

UNO-podkast episode 91, fra 18 minutter til ca 25 minutter.
post liked by: 10Hag, Blodfink
Ingen er større enn klubben!

Alf banan
Posts: 321
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 650

Syns fortsatt Rashford må utvide spillet sitt mer. Han har holdt på med dette så lenge nå at han må forstå at det å gå gjennom 2-3 mann hver gang ikke fungerer. Bør bli litt klokere i valgene han tar.
post liked by: RedTrafford, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17234
Liker mottatt: 11012

Bojan Djordjic er ikke så fornøyd med Rashford.
Nå har jeg kommet dit at jeg er enig med Bojan.

https://www.nettavisen.no/sport/ekspert ... 95-1665002

Jeg liker i utgangspunktet Rashford godt, har et ekstremt toppnivå som kan måles med Mbappe til tider.

Men hvis man legger gode og dårlige opptredener på vektskåla over flere sesonger, tenker jeg at tiden er inne for å gå videre uten Rash.
Men absolutt ikke på billigsalg. PSG er en klubb jeg tror Rash kan gjøre det bedre samtidig som de har økonomiske muskler.
Tidsfristen for å få en god sum for han, tenker jeg kan fort bli dalende. Å selge Rash ville jeg kalt god klubb drift hvis det skjer til sommeren. Og så må det igjen ligge en god plan bak.

Tror alle parter er tjent med en overgang.
At han er en fra egne rekker osv, må man bare legge til side tenker nå jeg.

Så får jeg vel legge til at det ikke har noe med gårsdagen kamp å gjøre, men over tid. Prøver bare å se helheten med og uten Rash. Og etter MIN mening tror jeg det ville ha vært det beste.
post liked by: Blodfink, 10Hag, Pwint, Jan Erik
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2570

Får vel kjeft nu men Rash burde være flau og fan vet men så dårlig han er nu er det bare trist å se han på banen, han gidder ikke gå på løp gidder ikke ta løp hjem og gidder vel ikke noe. Er jo ikke noe populært å skrive noe dårlig om spillere her, men klarer bare ikke å forstå hva han driver med på banen. Han er jo ikke den eneste som spiller dårlig men han er jo Rash og skulle være en av bærebjekan i klubben, synd å si det men han ser virkelig ferdig ut.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Pwint, Tringe, 10Hag, Blodfink

Bruviking
Posts: 39
Joined: 25 Feb 2023, 10:29
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 126

Jeg har kommet dithen at et salg av Rashford er noe jeg kunne godtatt om budet matcher profilen hans. Er altfor mange svake kamper og laber innsats, har ikke vært i nærheten av å ha en form som kan minne om det han leverte midtveis av fjoråret. Synes han kollapset helt spillemessig etter at han startet med sitt politiske engasjement(som isolert sett er flott) men som har kostet han stabiliteten vi burde kreve av en av v¨åre absolutte stjerner.

Ville også vært et signal fra INEOS om at ingen er fredet om prestasjonene uteblir.
post liked by: Pwint, 10Hag, RedTrafford, Tringe, Blodfink

Alf banan
Posts: 321
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 650

Selv Langerød har gitt opp nå. Og stiller seg ved et salg hvis prisen er riktig.
Rashford har et kroppsspråk som vi hudflettet Martial for. Han jobber ikke for laget og gjør heller ikke medspillere bedre. Han trives tydelig ikke i klubben, noe han viser på banen hver helg. Han har alt for høy lønn til at dette kan forsvares.
post liked by: Pwint, Jan Erik, 10Hag, RedTrafford, Tringe, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2895
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13474
Liker mottatt: 8636

Så mye kritikk som han har fått i dag, så tipper jeg han vil storspille i neste kamp. Føler det er litt sånn det har blitt med ham. Kan virke som han trenger en ytre påvirkning som motivasjon for å gi alt.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Belfastboy
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Ikke overraskende at mange vil selge Rashford etter en elendig kamp av laget. Jeg skal ikke forsøke meg på å forsvare en spiller som har vært skuffende svak i store deler av sesongen. Det begynner å bli en vanskelig øvelse.

Jeg lurer på hva folk mener United bør bli tilbudt for å godta et bud på mannen med det største spriket mellom topp- og bunnivå. Det har jo vist seg å være veldig enkelt for United å selge spillere med god kontrakt som underpresterer. Så vidt jeg vet er ikke David Copperfield tiltenkt en rolle i den sportslige administrasjonen.

Er det sannsynlig at PSG vil sprenge banken for en spiller som ikke imponerer noen for øyeblikket? Vil Rashford dra til Paris for å erstatte Frankrikes største stjerne som har levert fantastiske prestasjoner i en årrekke? Jeg vet ikke. For meg virker det mer sannsynlig at Rashy blomstrer i et godt toppidrettsmiljø i Manchester. Time will show...
post liked by: Pwint, Belfastboy, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2895
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13474
Liker mottatt: 8636

Hvis vi skal selge Rashford, så mener jeg to ting er viktig. Det ene er at prisen bør være veldig høy. Type en milliard. Det andre at det er noe han selv har lyst til. Jeg kan forstå at en spiller som har tilbrakt hele livet sitt i samme klubb kan syns det høres spennende ut med noen år i Paris. Men jeg personlig syns det hadde vært trist.
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Bruviking
Posts: 39
Joined: 25 Feb 2023, 10:29
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 126

Jeg tenker at om vi får noe rundt det vi betalte for Anthony burde vi være fornøyd, Rashford er i min mening ikke en spiller i verdensklasse, potensiale er der utvilsomt - men i en alder av 26,5 år burde vi forvente mer for å forsvare statusen.

En milliard burde være en grei pris om PSG, Barcelona eller andre utenfor England vil kjøpe, men ikke veldig mange kandidater slik jeg ser det per dags dato.
Det er godt mulig at han vil blomstre senere, men hvis intervjulet med Ractliffe er å ta seriøst vil det ta 3-4 år før vi kan bedømme innsatsen, da vil jeg heller selge Rashford å investere i en 20-åring som kan være utviklet innen da.

Om han skulle blomstre ville naturligvis vært det beste, men han har levert kanskje to gode sesonger for oss ila karrieren(?).
post liked by: 10Hag, Tringe
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Det er vel liten tvil om at United vil vurdere å selge Rashford hvis de får €95M, som de selv betalte for Antony. Men er det særlig sannsynlig at noen vi by så mye?

Barcelona har ikke økonomi til å betale en så høy overgangssum i tillegg til lønna Rashford sannsynligvis vil forlange. Da står man igjen med PSG, som har penger til både overgangssum og lønn. Hva er det som tilsier at United plutselig skal klare å få overpris for en spiller som underpresterer?
post liked by: 10Hag, Tringe
Football, bloody hell!
Post Reply