Marcus Rashford

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

RR sier at Rashford presterer veldig bra på trening.
I gårsdagens kamp så begynte han lovende,
men etter hvert så var det ikke så bra.
Tror han trenger desperat et mål, fordi det ser ut til at han mangler selvtillit.
Kroppsspråket hans ser heller ikke bra ut.
Stretford End var oppgitt et par ganger der han burde jaktet retur fra keeper.
Uansett så er han ikke en spiss som lukter returer akkurat. Slik som Cavani, og han andre som pleier å spille der fremme.
Men en Rashford i form, det savner jeg virkelig.
Vanskelig å si hva årsaken er, kanskje har straffe bommen i EM finalen innvirkning.
Kanskje har et EL finale tap, EM finale tap gjort sitt. Kanskje har dette også påvirket Maguire, Shaw også.
Hvis det er noen sammenheng her, så vill forhåpentligvis ting ordne seg.
post liked by: red, RedTrafford, Pancho P, Pink Final, Lingard, Cola2

Vidar Dale Fjeld

Ryktene går på at han har problemer i livet utenfor fotballen...akkurat hva vet jeg ikke.
post liked by: Pink Final, Cola2

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Vidar Dale Fjeld wrote: 11 Jan 2022, 16:17 Ryktene går på at han har problemer i livet utenfor fotballen...akkurat hva vet jeg ikke.
Kanskje det, men som elles i "arbeidslivet" bør ein kanskje "ta ut sjukemelding" i slike situasjoner, eller så bør "arbeidsgiver" ta ein samtale om at det kanskje er best å fokusere på og løyse problema først.
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154



Bra fyr han Shrager 🙌
post liked by: Buchan, Blodfink, Pink Final, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Det er helt tydelig noe som ikke er bra med ham/i livet hans for tiden. Håper det ordnes opp i.
post liked by: Buchan
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Buchan wrote: 11 Jan 2022, 14:41 RR sier at Rashford presterer veldig bra på trening.
I gårsdagens kamp så begynte han lovende,
men etter hvert så var det ikke så bra.
Han må utvilsomt gjøre mye rett på treningsfeltet siden han spiller så mye som han gjør, så vi får bare krysse fingrene for at han får det ut i kamp snart. Jeg synes også Rashford viste flere lovende ting sist mot Villa, men det var fortsatt mye rusk. Og i tillegg har han hatt dette negative kroppsspråket over en lengre periode nå, men igjen.. man kan jo skjønne at han ikke går rundt og smiler når han spiller og har spilt så dårlig som det han har gjort i lang, lang tid nå.
post liked by: Buchan

Deleted User 430

God artikkel fra mr. Stone, men finner det vanskelig å tro på at responsen til Solskjær var "slutt å syt" da gutten oppsøkte han for å ta en prat.

https://www.bbc.com/sport/football/59973836
post liked by: Buchan, Pink Final

Deleted User 480

@Steinar Stenseth Det hørtes veldig lite "Solskjær'sk" ut, ja.
post liked by: Buchan, Cola2, Pink Final

Deleted User 430

Er jo "typisk engelsk media" å skulle forsvare sine egne, men merkelig å komme med en påstand som strider imot alt som har blitt sagt om Solskjær de siste 3 årene..
post liked by: Buchan, Cola2, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det skurrer, ja. Samtidig mener jeg det ble drevet en viss rovdrift på Rashford, han har spilt hel- og halvskadet over lengre perioder. Det er nok ikke det eneste svaret, men det har neppe hjulpet ham på sikt.
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Høres jo merkelig ut at Solskjær har gitt det svaret.
Angående Rashford, og rovdrift. Så burde han kanskje tatt operasjonen rett etter sesong slutt. Og dermed blitt tilgjengelig for MU tidligere.
Men kan jo også forstå at han ønsker å spille EM. Selv om det for hans del ikke ble det helt store.
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Noe rovdrift er det nok på alle utøvere, uavhengig av idrett, men det er vinklingen av Solskjær som den "store stygge ulven" her jeg ikke skjønner meg på.
Etterpåklokskap er en egen idrett, men om jeg ikke husker helt feil så var det Rashford selv som valgte å utsette operasjonen til etter EM. Fult forståelig, som @Buchan skriver, at han ønsket å delta i et EM på hjemmebane, men om Solskjær skal få pes for å bruke han underveis i sesongen så er det rart at det vinkles positivt at Rashford "satte ned foten" og krevde operasjon. Så lenge det skjedde etter enda mer fotball, som han tydeligvis ble presset til å spille i tiden i forveien..

Litt for mye logiske brister etter min mening akkurat den delen av artikkelen, men ellers syns jeg den belyser en del viktige saker. Når det gjelder det med å smile på banen så er det bare å referere til Keane; "I never liked players who smiled on the pitch..... You`re there to win, remember"..
post liked by: Buchan, Pink Final, Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Nå var vel ikke skulderskaden og EM den første alvorlige skaden han har hatt de siste årene, og det har jo også blitt påpekt tidligere enn i vår at han burde blitt skjermet mer.

Er ellers helt enig når det gjelder "smil og glede" på banen, drit i det. Men det er en fordel om spillere utstråler en viss energi, derfor synes jeg f.eks det er greit med spillere som er sinte, frustrerte og skjeller ut lagkamerater (innenfor rimelighetens grenser), det viser i alle fall at du bryr deg. Det mest provoserende for meg er de der oppgitte, "huffameg så synd på meg og laget mitt, nå går jeg og legger meg i forsterstilling"-signalene vi ser altfor ofte (Maguire, Martial og Rashford i det siste)
post liked by: Buchan, Pink Final, Cola2, Blodfink

Deleted User 430

Klar over at han har slitt med flere skadeproblemer, men jeg refererer til artikkelen her hvor de vektlegger nettopp skulderskaden som hovedproblemet.
Det er en vanskelig balansegang det med hvile og skjerming (fra seg selv). Sett i ettertid burde han nok blitt skjermet mer, ja, men samtidig så er det vel så mye det medisinske apparatet og spilleren selv sitt ansvar. Om begge de sistnevnte mener at han er good to go, mtp. skader, så er det klart at en manager velger å bruke en av sine viktigste spillere.
Vi vil aldri få noen fasit på hvor Rashford ville vært i dag om "det eller det" hadde blitt gjort fra de involverte, men vi får krysse fingrene for at han kommer kraftig tilbake etterhvert og, i det minste, nærmer seg de tallene han leverte for Solskjær igjen en gang i fremtiden..
Sitter med følelsen av at den berømte ketchup-effekten vil få en ny betydning når det til slutt løsner for både han og Greenwood. :)
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Er virkelig trist å se Rashford spille fotball for tiden, eller man kan si ikke spiller fotball, for det han nu gjør er verken fan vet men han ser jo direkte uinntresert ut. Så hva som må til for å få gutten i gang igjen er ikke godt å si.
Post Reply