Marcus Rashford

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27304
Liker mottatt: 17815

Traff en mann som jobber i sikkerhets kontrollen på Manchester Airport.
Han så United skjerfet og fortalte at sønnen hans var en barndomsvenn av Rashford.
Og at Marcus hadde kjøpt en bil til denne sikkerhets kontrolløren.

Har ingen betydning for noe som helst, men hadde bare lyst å fortelle det.
Siden vi alle sammen her inne elsker Manchester United og spillerne våre.
post liked by: Pwint, Jan Erik, Rød Pølse, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Jeg elsker ikke Rashford. Synes han er et negativt element for klubben.

Men jeg elsker Manchester United.

Og det er ingenting galt med det. De to er på ingen måte gjensidig utelukkende. 👌
post liked by: Pwint, Jan Erik, Blodfink, Tringe, RedTrafford
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2938
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13629
Liker mottatt: 8767

Jeg har alltid vært glad i Rashford. Men jeg tror også at penger kan endre folk og at mye penger kan endre folk mye. Spesielt om man ikke har bra folk rundt seg. Men håper det rett og slett er sånn at han er en god gutt men at han kanskje ikke har der så bra for tiden. Anbefaler uansett å høre Mittens kommentarer.
post liked by: 10Hag, Jan Erik, Pink Final, red, Rød Pølse, Tringe, RedTrafford, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10737

Mitten har ganske riktig sagt det samme før, samt at UNO-journalistene flere ganger har vært inne på det samme. Rashford har feil fokus og er alt annet enn en solstråle internt.

Det kan være mange grunner til det - depresjon, det klassiske «fælt å være berømt»-syndromet, feil omgangskrets osv osv.

Men med mindre han anerkjenner det selv, ber om hjelp eller selv tar aktive grep for å bli lykkeligere og bedre, må klubben sette ned foten et sted. En av klubbens aller best betalte spillere kan ikke gå rundt og være et internt problem i tillegg til å prestere godt under pari på banen.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Blodfink, Pwint, Tringe, messilingard, RedTrafford

Bruviking
Posts: 39
Joined: 25 Feb 2023, 10:29
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 126

Jeg må ærlig innrømme at jeg er håpløs med tanke på nyvunnen form, om Rashford plutselig finner formen blir jeg nok nyforelsket. Men samtidig tenker jeg det er best at man nå bør komme seg videre, lagets angivelig største stjerne SKAL levere på banen og kan ikke være en bidragsytet for elendig stemning.

Burde ha en sutreklausul i fremtidige kontrakter, halv lønn om de surmuler.
post liked by: Pwint, Blodfink, RedTrafford, Tringe
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27304
Liker mottatt: 17815

United dott no gjengir denne artikkelen i dag.
https://www.theplayerstribune.com/posts ... ll-england

Rashford ser seg nødt til å gå ut å forsvare seg.
Synes det har vært mye pes nå, mot vårt beste akademiprodukt siden Class of 92.

Gjengir en liten del av det supporter klubben har oversatt til norsk.
« - Hør, jeg er ikke en perfekt person. Når jeg gjør en feil er jeg den første til å strekke henda i været og si at jeg må gjøre det bedre.
– Men hvis du setter spørsmålstegn ved min tilknytning til Manchester United, da må jeg si ifra. Det er som om noen stiller spørsmål ved identiteten min, og alt jeg står for som en mann.
– Jeg vokste opp her. Jeg har spilt for klubben siden jeg var en gutt. Familien min sa nei til livsforvandlende penger da jeg var liten slik at jeg kunne bære dette emblemet».
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Buchan, Ryder, Pwint, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

28FPellistri
Posts: 459
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1585

Syns dette stinker veldig mye Rashford sitt PR-korps. Hver gang han sliter kommer det noe lignende.

Godt mulig de finnes, noen sier det meste, men kan ikke huske å ha lest at noen setter spørsmål rundt hans tilknytning til United. Tviler ikke et sekund på at han elsker klubben. At han ikke er like dedikert på banen derimot det ser vi alle. Mye halvhjertet utpå der, men nå setter han ekstra press på seg selv, så nå nytter det ikke å prestere en under middels kamp og daff oppvisning igjen. Sikkert ikke tilfeldig at det kommer nå før kampen mot City, en kamp det er lett å fyre seg opp til, bør være enkelt det.

Eller er han fornøyd med det han har oppnådd? At han rett og slett er mett.

Jeg digger Rashford, har vært stor fan fra dag1 og er definitivt det fortsatt, men slike innlegg liker jeg generelt dårlig og tror egentlig han knapt har lest gjennom hele teksten før den publiseres.
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27304
Liker mottatt: 17815

Ja mulig det.
Han kan ikke vinne, for alt blir feil.
Jeg tenker han sliter mentalt, tipper skoen trykker der.
Han har fortalt om det før.
Om ikke det også var pr teamet hans.
post liked by: 28FPellistri, Pwint, Rød Pølse, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2938
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13629
Liker mottatt: 8767

Jeg håper alltid på Rashford i form. På en god dag kan han gjøre utrolige ting. Jeg tror på at han bryr seg om klubben, men jeg tror også at han (som oss fans) kan miste tro og håp av og til. En scoring eller to mot city så er han tilbake som alles favoritt tenker jeg. Og han kan faktisk gjøre det, så lenge han ikke blir presset til å spille spiss igjen 😆
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Synes det han sier er helt fair.

Problemet for meg er at han ikke backer det opp på banen. Og da tenker jeg ikke på form. At ting ikke klaffer er av og til vanskelig å finne ut av, og skjer med selv de beste. Og han er jo langt unna den eneste som sliter med formen.

Det er mer at verken holdning eller innsats er på plass i tillegg. For det kan man ganske enkelt gjøre noe med, uansett form.

Så er det jo tydelig at han ikke er verdens lykkeligste mann. Og det er trist. Men sympatien blir litt tynnslitt over tid når han tjener mer i uka enn vanlige folk gjør på 4-5 år, og har et PR-apparat som jobber overtid hver gang det butter imot.

Anyway, penger kurerer ikke mental helse. Så selv den rikeste behøver og fortjener hjelp. Fotballspilleren Rashford har som kjent aldri appellert til meg, men jeg ønsker mennesket alt vel. Virker som en introvert, koselig fyr.

Og bare som en sidejoke, siden @Pwint nevnte å bli tvungen til å spille ut av posisjon 😂:
post liked by: Pwint, Andtho01, Tringe
User avatar

Jan Erik
Posts: 2490
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7722
Liker mottatt: 8093

@Pink Final, når du skriver sliter mentalt, hva mener du da? Psykisk som i depresjoner o.l., eller å holde fokus som toppidrettsutøver? Jeg finner noen vage utsagn om at han har slitt med ting utenfor banen, men han har aldri vært borte fra fotballen på grunn av dette, såvidt jeg vet. Fotball er krevende på alle måter, og eksemplene på talentfulle spillere som ikke har levd opp til potensialet sitt er utallige.
post liked by: Pwint
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27304
Liker mottatt: 17815

Jeg tenkte på dette.
https://www.united.no/marcus-rashford/j ... use/224933
Som han fortalte om høsten 2022.
Virker som han er under stort press/tar på seg press.
Og ikke takler det helt mentalt.

Behøver ikke være depresjon, men kan være det.
Kan være at han synes det blir for mye rett og slett.
Han sier jo det nå også.
Han kan jo knapt røre seg uten å få kritikk.
post liked by: Belfastboy, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2490
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7722
Liker mottatt: 8093

Ja, @Pink Final, dette bør jo være overkommelig å 'fikse'? Hvis det er hele sannheten da. Tenker han har vært så viktig for laget over tid at det blir et krav om at han må spille uansett. Som Bruno. Som er helt unik på det der. Jeg tenker man over tid får mer ut av spillere om de får noen kamper fri iblant, det var til tider fælt å se han spille skadet under Solskjær. Men det krever kanskje at klubben og laget fungerer? Det har det jo ikke gjort så lenge han har spilt seniorfotball.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Pwint, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10737

Mye snakk om Rashfords "PR-team" - som om ikke alle spillere på dette nivået har pr-team som jobber for dem. Ingen grunn til å betvile noe av det som står i denne saken - det meste av det er uansett verifiserbar informasjon rundt oppvekstforhold osv.

Er 100 prosent overbevist om at Manchester United betyr veldig mye for Rashford. Men ja, i likhet med mange andre savner også jeg at det skinner tydeligere gjennom på banen.

Så er det noen faktorer som gjør det vanskeligere for ham enn for andre. Han er av natur introvert og ingen innbitt, aggressiv type som drives av adrenalin, typen som girer opp publikum osv. Han kan jobbe med kroppspråk, øve seg på det og "late som", men personlighet stikker dypt.

Når det gjelder defensiv jobbing osv: Min tolkning er at det handler vel så mye om evne som om vilje. Du kan se det de gangene han løper i press, ofte leder han motstander inn i feil rom, kroppsstillingen er ofte feil og han er ikke bevisst på hvor motstanderne er og hvilke rom de søker. Man snakker om at spillere har defensive og offensive fibre. Rashford har virkelig ikke et eneste defensivt fiber i kroppen, det gjenspeiler seg også i duellspillet. Jeg tror rett og slett ikke Rashford KAN bli en virkelig god press-spiller, uansett hvor mye han bestemmer seg for å løpe eller prøve. Og det er vel der min største tvil rundt Rashford og hans framtid ligger - er det mulig å spille "moderne" fotball, der ALLE er nødt til å fylle sin rolle som førsteforsvarer, med Rashford? Selv om han vil, kan han få det til?
post liked by: messilingard, Pwint, Pink Final, Tringe, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Ryder wrote: 01 Mar 2024, 09:10 Så er det noen faktorer som gjør det vanskeligere for ham enn for andre. Han er av natur introvert og ingen innbitt, aggressiv type som drives av adrenalin, typen som girer opp publikum osv. Han kan jobbe med kroppspråk, øve seg på det og "late som", men personlighet stikker dypt.
Jeg er egentlig enig, men jeg ser ofte at Rashford "tar igjen" dersom han har blitt taklet hardt eller at dommeren ikke har gitt han et frispark. Så at det er noe som driver frem aggressivitet er jeg ikke i tvil om. Hvordan vi skal løse det vet jeg ikke, jeg er åpen for alt fra stein i skoen til å bestikke dommere slik at han ikke får frispark.

Ellers så er jeg der at hva spillere skriver i sosiale medier egentlig ikke betyr så mye. Atferd på banen er for meg mye viktigere og der har ikke Rashford oppført seg på en spesielt sjarmerende måte. At han varierer i prestasjoner må man akseptere til en viss grad, men det er noe med grunnholdningen og den må nesten være på plass.
post liked by: Tringe, RedTrafford, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply