Marcus Rashford

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Bruviking
Posts: 39
Joined: 25 Feb 2023, 10:29
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 126

Tviler på at noen av oss er villige til å gi slipp på Rashford med mindre man får godt betalt, signerte nylig kontrakt og har muliget til å prestere langt jevnere enn nå.
Om det ikke kommer noen bud i den størrelsen kan han like gjerne fortsette.

Det er ikke slik at jeg vil ha han ut koste hva det koste vil, det er reservert til andre spillere.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Belfastboy
User avatar

Jan Erik
Posts: 2490
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7722
Liker mottatt: 8090

Er ikke først og fremst opptatt av hva vi får for Rashford, men mer om han selv ønsker å dra. Hvis det er tilfelle (OG NOEN GANGER VIRKER DET SÅNN), så er det bare å se hva agenten hans kan få til. + €70m?
post liked by: Pwint, Rød Pølse, 10Hag, RedTrafford, Cola2
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2069
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9135
Liker mottatt: 8402

Pris er heldigvis ikke irrelevant for klubben. Hvis spillere ønsker å dra bør klubben legge til rette for det, uansett hvem det er. Har man en Ronaldo anno 2008 i stallen kan man prøve å overtale vedkommende til å bli en stund. Jeg er ingen ekspert på området, men jeg tviler på at spillerens agent forhandler overgangssum på vegne av klubben.

Hvis Rashy ønsker å forlate United og man kan få €70M+ for han, så er det ikke så mye å vurdere. Hvis han ønsker å bli, så håper jeg at klubben ikke aktivt forsøker å selge han. Men da må han også vise at han vil kjempe for en plass på laget.

Mulig jeg er naiv, men jeg tror miljøet i klubben kan ha avgjørende betydning for spilleres prestasjoner. Også de som allerede er i United.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Jan Erik, Pwint, Belfastboy, Cola2
Football, bloody hell!

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

Trekker sæ i dueller som Sancho, kroppspråk som Martial og sluttprodukt som Antony..

30 mill inn, og 30 mill ut på en sulten 16-20 åring ala Endrick --> kjøørrr
Ingen er større enn klubben!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2490
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7722
Liker mottatt: 8090

@Rød Pølse, nei, de forhandler selvsagt ikke pris for oss. Men de må gi beskjed om at spilleren er tilgjengelig, og så kontakte klubber for å få de til bordet. Jeg tolker det ikke foreløpig som at United aktivt prøver å selge ham. Da må de eventuelt skape interesse selv. For meg dreier alt seg om 'hva og hvem kan vi få inn for de pengene vi får inn når spillere selges?'.

Hvis f eks klubben skulle ønske å selge Antony, Greenwood og Sancho, så tror jeg vi skal være GODT fornøyd med €40m i snitt for de tre. Altså, €119,9m tilsammen. Det er lite i forhold til hva vi ga for Sancho og Antony, men samtidig er det to spillere vi ikke kan/får/vil bruke, og en som dessverre ser ut til at han ikke tar nivået. Da er det jo i utgangspunktet bedre å bruke de pengene på to spillere som forhåpentligvis styrker 11eren.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, MektigeTHOR
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2938
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13627
Liker mottatt: 8767

Det som er så morsomt er jo at vi ikke har betalt for (enkelte av) spillerne våre enda. Så salgene løser jo litt, men Glazernomics som det kalles har satt oss i en ganske vrien situasjon.

"Manchester United full accounts out and shows the club owes £317,809,000 cash in outstanding transfer instalments,"
Last edited by Pwint on 25 Feb 2024, 23:06, edited 2 times in total.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Cola2, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 430

Pwint wrote: 25 Feb 2024, 20:37 Vi skylder for eksempel visst 70 millioner pund for Sancho fremdeles (i følge interwebben).
Hvor har du lest dette? Ble meldt om nedbetaling over 4 eller 5 år da han signerte, så da må vi ha fått utsatt disse avdragene, mer eller mindre, siden han faktisk signerte og det er helt sykt om det stemmer 😳
post liked by: Pink Final, Pancho P, Rød Pølse, Cola2, RedTrafford
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2938
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13627
Liker mottatt: 8767

Nå fant jeg det ikke i farten @Steinar Stenseth, så ta det med en klype salt. Skal se om jeg finner igjen den artikkelen i morgen.

Kan se ut som jeg sliter med å finne igjen den artikkelen så jeg endrer opprinnelig post. Jeg mener også at det sto at de 318 millioner pundene i utestående transfer fees ikke inkluderer sommerens handler. Om der stemmer blir det jo ikke akkurat mindre skremmende.
post liked by: RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

28FPellistri
Posts: 459
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1585

Rød Pølse wrote: 25 Feb 2024, 19:37 Pris er heldigvis ikke irrelevant for klubben. Hvis spillere ønsker å dra bør klubben legge til rette for det, uansett hvem det er. Har man en Ronaldo anno 2008 i stallen kan man prøve å overtale vedkommende til å bli en stund. Jeg er ingen ekspert på området, men jeg tviler på at spillerens agent forhandler overgangssum på vegne av klubben.

Hvis Rashy ønsker å forlate United og man kan få €70M+ for han, så er det ikke så mye å vurdere. Hvis han ønsker å bli, så håper jeg at klubben ikke aktivt forsøker å selge han. Men da må han også vise at han vil kjempe for en plass på laget.

Mulig jeg er naiv, men jeg tror miljøet i klubben kan ha avgjørende betydning for spilleres prestasjoner. Også de som allerede er i United.
Veldig enig. Samtidig så er Rashford i den alderen nå hvor han er med på å lage miljøet og sette standard for dette. Man vet jo selvfølgelig aldri, men kan ikke se for meg at han er den typen som drar med seg resten av stallen i en god retning. Man ser i alle fall ikke den karakteren på banen. Tror kanskje Rashford trenger et skifte, og at man bare må ta en "Beckham" og selge han selv om han er lokal og oppfostret i United.
post liked by: RedTrafford, Blodfink
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Pwint wrote: 25 Feb 2024, 20:37 "Manchester United full accounts out and shows the club owes £317,809,000 cash in outstanding transfer instalments,"
Jeg leste igjennom årsrapporten for 2023 for en liten stund siden.
Manchester United annual report 2023 wrote: (ii) Amountsincludedintradepayables
Trade payables include transfer fees and other associated costs in relation to the acquisition of registrations of £276,626,000 (2022: £181,545,000) of which £160,649,000 (2022: £101,301,000) is due after more than one year. Of the amount due after more than one year, £80,256,000 (2022: £54,732,000) is expected to be paid between 1 and 2 years, and the balance of £80,393,000 (2022: £46,569,000) is expected to be paid between 2 and 5 years.
(iii) Amounts included in accrued expenses
Accrued expenses include £1,632,000 (2022: £828,000) related to share-based payment transactions expected to be cash-settled.
(iv) Fair value of trade payables
Gross contractual trade payables pre discounting as at 30 June 2023 were £317,809,000 (2022: £196,396,000). The fair value of other payables is not materially different to their carrying amount.
Regnestykket blir da £116m denne sesongen, og £160m som regnes som langsiktig med en øvre ramme på fem år.

Av de £317m så er med andre ord en del langsiktig, i tillegg så mener jeg å huske at potensielle klausuler etc. som kan øke kjøpssummen er bakt inn i denne posten. Dette er også et beløp som ikke tar hensyn til overgangssummer som andre klubber skylder oss.

Kort oppsummert så har vi handlet mange spillere på kreditt. Og jeg ser gjerne at denne summen reduseres noe og at man holder litt igjen på å handle spillere på kreditt. Noe går selvsagt fint, og det er lønnsomt, men i det store og det hele så har klubben generelt godt av å redusere gjeldsposter.
post liked by: Ryder, Pwint, Rød Pølse, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2938
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13627
Liker mottatt: 8767

Kjenner jeg Glazers rett så går vel alle pengene fra sjr rett til å betale gjeld. 😝
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Cola2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Bruviking
Posts: 39
Joined: 25 Feb 2023, 10:29
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 126

For de som har hørt dagens UNO-podcast diskuterer de akkurat dette her, enigheten er at han selges om det skulle komme et bud på 70 millioner pund/euro.

Høres forøvrig ut som han ikke har en veldig god omgangskrets heller, som Andy Mitte sier i samme episode.
Kan virke som han har behov for å komme seg ut av landet.
post liked by: Pwint, Jan Erik, Cola2, Blodfink, RedTrafford
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10737

Om Rashford skulle forsvinne, blir jeg lei meg. Men mer et savn etter hva som kunne vært enn fordi vi vil savne dagens utgave. For det er milelang avstand mellom Marcus Rashford på sitt beste, og den spilleren som lunter utpå gressmatta denne sesongen.

Jeg kan fint akseptere dårlig form og varierende prestasjoner, så lenge jeg ser at han prøver alt han kan og biter tennene sammen for å bli bedre. Men jeg lar meg også provosere når han framstår så giddesløs og humørløs som han har gjort det meste av denne sesongen. Så lenge du ikke gir alt for klubben og lagkameratene, kan selv ikke hvor du kommer fra eller hva du har gjort tidligere redde deg. Der må faktisk lista ligge i Manchester United, all verdens potensial til tross.

Det er ikke for seint, men dersom Marcus Rashford lar det skure og gå og karrieren i Manchester United fisler ut, har han dessverre i stor grad seg selv å takke.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Pwint, Cola2, RedTrafford, messilingard
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2938
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13627
Liker mottatt: 8767

Interessant å høre Mitten snakke om Rashford i UNO. Interessant, overraskende og ikke så lite trist. Hvis han ikke er den gode fyren som bryr seg om klubben, ungene som fikk skolelunch osv. så mister han litt av det som jeg likte med ham.

Syns ellers det var en veldig god pod der de sier mye av det som vi har snakket om her inne. "Hvorfor bytte plass på resten av angriperne når det har funket så bra? Hvorfor klarer han ikke fikse midtbanen vår når vi har blitt løpt gjennom i så mange kamper, vi kan ikke vinne premier league på å være et kontringslag og ikke minst: Når han sier vi ikke kan spille Ajax fotball, hva har han da å bidra med?

Nå tror jeg det virkelig brenner under føttene til Erik ja.
post liked by: Jan Erik, 10Hag, Rød Pølse, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Dagens UNO var et lite sjokk for meg, i alle fall.

Det Mitten sa om Rashford har han sagt lenge og tre ganger tidligere i bl.a. The Athletic sin United-podcast;

Ikke Rashford som stod bak den politiske kampanjen. (I know you, that's not you talking)
Dårlig humør i lang tid.
Eneste på laget som ikke hilser på en av akademiguttene, i følge faren.
Og jeg har forsøkt å nevne det her, uten at det har vært så populært, forståelig nok.

Men det som overrasket meg var at Dag "Positive" Langerød plutselig nå er enig i at å vinne PL med kontringsball er nærmest dødfødt, og at det gir oss for lite kontroll, fordi vi ikke har ballen nok pga disse stadige overgangene. Det har jeg sagt siden Mourinho kom inn, og hele tiden under Solskjær og nå Ten Hag.

Har sagt det i 7-8 år, og blitt latterliggjort så det synger. Sikkert vel fortjent, da jeg er skamløs og ufyselig direkte 😂

Og ikke minst alt dette med Rashford. Hvis Rashford hadde hatt 8 gode sesonger i United, og årets sesong var den første dårlige, hadde jo ingen med vettet i behold ville solgt ham nå helt plutselig. Men nå er det faktisk folk som endelig ser og tør å påpeke den typen spiller Rashford har vært lenge, med noen unntak her og der. Og det kommer fra folk som så og si aldri sier noe negativt, som Langerød og Mitten.

Tar av meg hatten for United.no-redaksjonen. Hadde aldri trodd det skulle skje at man fikk til en såpass åpen og vektet diskurs om såpass hellige ting som Uniteds DNA/spillestil og Rashford. Men nå skjer det. Og det er så på overtid at det er nesten rørende 🫡😅 Fordi klubben vår trenger det. Den trenger det mer enn at fansen ikke tør å påpeke enorme problem, av frykt for å være negativ.

Så er jeg åpen for at jeg er idioten som ender opp med å ta feil når alt er sagt og gjort, og at United kontrer seg til tre ligagull på rad med Rashford som vår store ledestjerne. Men har tilnærmet null tro på at det skjer, og tar gjerne den drittpakka som kommer om det skjer 😲

Noen vil tolke dette som en slags hovering og "haha I told you so!", at jeg mener jeg alltid har rett eller sånt.

Jeg er den som valgte 10Hag som nick, fordi jeg hadde ståltro på vår nye manager.
Og jeg er den som hadde tro på spillere som Henderson og Van de Beek.
Så jeg tar gjerne, og ofte feil 😬
Men eier ikke mer skam enn at jeg tør å si at jeg er godt over snittet interessert i fotballtaktikk.
post liked by: Pwint, Tringe, messilingard, RedTrafford
Post Reply