Marcus Rashford

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tviholdt selv lenge på forklaringen at han var utbrent og/eller spilte halv- og helskadet.

Det kan selvsagt ikke utelukkes at dette sitter i lengre enn ventet. Men han har ikke spilt spesielt mye denne sesongen, og burde hatt en stigende kurve. I stedet peker pila lukt nedover.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Det positive er at vi har sett toppnivået til Rashford. Det er skyhøyt. Spesielt ferdighetene 1v1 offensivt var helt hinsides. Noe mangler foran mål og jukser litt i det defensive, men på topp så var Rashford et mareritt å forsvare seg mot. Som kontringsspiller var han verdensklasse.

Spørsmålet kan deles opp for min del, for det første hva er problemet? Er det psykisk, fysisk eller en kombinasjon? Hvordan får han fikset problemet? Og kan han komme tilbake til toppnivået? Dersom Rashford ikke klarer å løse disse utfordringene i løpet av neste sesong så ser jeg ingen annen utvei enn at han selges. Vi har ikke råd til underpresterende spillere dersom målet er PL/CL, og det inkluderer de som er "Manc - born and bred".
post liked by: Pangaea, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Jeg fikk ikke sett så mye av gårsdagens kamp, men har fått med meg at Rashford hadde en ny stinker.
Det er selvfølgelig skuffende, men jeg håper uansett at han blir værende i klubben og får sjansen under ten Hag også. Det er litt for mange som forsvinner i sommer til at vi kan tillate oss å sende Rashford også på dør, så må man bare håpe at han finner tilbake til god gammel form i tiden som kommer. Fotballferien kan egentlig ikke komme raskt nok..

Men den drømmen mange, i alle fall jeg, har hatt om at Rashford skal spille fast på United i 10 år fremover og skåre mange mål, den kan vi nok bare glemme.. men forhåpentligvis kan han bli en viktig bidragsyter i årene fremover. Men han er virkelig nødt til å ta seg sammen, så ikke andre fans får rett i sammenligningen med Theo Walcott..
post liked by: Pangaea, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Synes også vi bør gi ham neste sesong og håpe han klarer å komme tilbake noenlunde der han var, for han er en fantastisk spiller på sitt beste, eller mer normale nivå. Slik han spiller nå, er det en svakhet for laget at han er på banen. Er det pga mentale problemer, eller at han sliter med skader så han ikke fysisk klarer å løpe, så har han ingenting å gjøre på en fotballbane. Er det fordi han ikke gidder å gjøre en innsats, så har han heller ingenting å gjøre på en fotballbane.

Det blir helt ubeskrivelig trist hvis han forsvinner fra United eller ikke kommer seg opp fra dagens nivå, for jeg så for meg en legende som kunne spille i United til han var ~35 år gammel, og slå Rooneys rekord. Han gjør også så utrolig mye bra utenfor banen, for barn som var i samme situasjon som hans familie før han ble rik og berømt, og det gjorde meg umåtelig stolt. Og ikke minst var han kjempegod på banen. Men nå har han blitt et fryktelig trist skue, og jeg mener ærlig talt han ikke har noe å gjøre på banen for United. Det er som å spille med 10 mann. En ting er at han ikke bidrar så mye defensivt, det gjorde han ikke før heller, men nå skjer det jo omtrent ingenting offensivt heller.

Jeg krysser alt jeg har for at han for en oppvåkning under ten Hag.
post liked by: messilingard, Pink Final

Deleted User 595

Gode innlegg de tre siste (kun de jeg leste nå).

Rashfords styrker har vært 1v1 og gjennombrudd i bakrom. Aldri vært noe eminent pasningsspiller, god på innlegg, forsvarende angripsspiller, eller duellspiller. Heller ikke noe fantastisk avslutter, men god.

Men, at han er rask i bakrom og kan score mål, det kan ingen benekte. Selv om man ikke skulle tro det om man har kun sett han de siste 18 månedene.

Jeg er stolt av Rashford, men har aldri vært stor fan av han som fotballspiller. Har alltid ment at han mister ballen alt for lett, tar dårlige valg, og rett og slett er en alt for lite tenkende spiller, med smalt ferdighetsregister. Synes da og naturligvis at han er grovt overbetalt. Allikevel, en god spiller som fungerer svært godt i et lag som kontrer mye og spiller på bakrom!

Så håper jeg uansett at han blir bedre, og finner tilbake i scoringsform. Selv om jeg tviler, og tror han går på en ny svak sesong. Ser bare ikke for meg at ten Hag vil ha en ving som ikke er spesielt god på å slå innlegg, ikke forsvarer i samspill med resten av laget, eller ikke klarer å mate Ronaldo, samt ny spiss.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26219
Liker mottatt: 16748

Marcus Rashford får en ordentlig sesongoppkjøring for første gang siden 2019.
Det er bra.
Jeg håper ‘doktoren’ hever seg igjen,
Elsket å se den eksplosiviteten hans, feks da han lurte og parkerte Trent Arnold 2x på Old Trafford i mars 2018 ❤️.
Vårt mest suksessfulle akademiprodukt i nyere tid.
Håper han finner seg selv igjen.

Så litt på scoringsraten hans.
Ifølge Transfermarkt (riktignok ikke verdens beste stats sted) scorer han;
¨
I 31% av matchene fra venstrekant.
I 35% av matchene fra spissplass.
I 25% av matchene fra høyrekant.

Kan også legge til rekorden hans.
Dobbelt så mange matchvinner scoringer fra det 90 minutt enn noen annen spiller fra PL startet opp i 1992!
Ikke bare internt i United, alle lag er inkludert.
post liked by: Pangaea, RedTrafford, Can2, Buchan, Pancho P, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Tradisjon

post liked by: red, Ryder, Buchan, Pancho P, Can2, Pwint, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Det var jo veldig gledelig for begge to. Forhåpentligvis selvtilliten på topp til søndag 😊
post liked by: Pancho P, Pwint, Can2, Pink Final, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26219
Liker mottatt: 16748

Spillerne er under et stort press, særlig de aller beste.
De som spiller alt, og må være tilgjengelig hele tiden.
Rashford gir et ørlite innblikk i sin situasjon her https://www.united.no/nyhetsarkiv/jeg-t ... tal-pause/.
Han trengte hvile, både fysisk og mentalt.
Verdien av en pause, av ferie er veldokumentert.
Ikke minst ifht stress.
post liked by: Ryder, Buchan, Belfastboy, RedTrafford, Pancho P, Can2, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26219
Liker mottatt: 16748

Ingen hemmelighet at jeg er svak for Marcus, selv da han spilte dårlig.
Jeg mener han potensielt er en av våre beste spillere.
Liker at Erik ten Hag tydeligvis har sansen, og omtaler ham som en av de beste i verden.
https://www.united.no/nyhetsarkiv/det-e ... -er-bedre/
Vår manager verdsetter Rashford, og gir uttrykk for at han har forbedret både jobbing uten ball og hodespillet sitt.
post liked by: Can2, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26219
Liker mottatt: 16748

Nå drøfter de i studio om Rashford for tiden er blant verdens fem beste spillere.
Herlig at denne gutten får slik omtale.
Synes det er så fortjent så fortjent.
Ble jo nærmest avskrevet senest i høst av mange.
post liked by: Belfastboy, Pancho P, RedTrafford, Måns, Ryder, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16318
Liker mottatt: 10525

Helt enig pinken.
Er nok ikke noen tilfeldigheter, er nok bare ett resultat av ansettelsen av Ten Hag tror jeg.
post liked by: Can2, Pink Final
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

:D :perf: Liker at Dr. Rashford går de tre musketeerer i næringen! 😃 -Også er det "noen" som ikke er i klubben lenger som definitivt ikke er der! -Og jeg kjenner en stadig økende lykkefølelse for akkurat det! 😉

https://twitter.com/MarcusRashford/st ... 8t3wDegMQ
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Blodfink
Kong Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Ingenting er mer gledelig enn at Rashford har en "ny vår", alle spekulasjoner rundt ham etter at formen hans dalte har jo vist seg å stemme. Skader, mentale utfordringer etc. Synes det er ålreit at han selv har vært litt åpen om dette.

Under Solskjær så var det jo stor interesse fra media rundt formen hans, Solskjær var ikke spesielt åpen synes jeg, det eneste jeg husker han sa var "Rashford vil spille alle kamper" når han ble spurt om det var rovdrift på spilleren/på tide med en pause.

Er ikke ute etter OGS her, men jeg var selv opptatt av hva som var grunnlaget for at han spilte, når alle vel enkelt kunne se at han ikke burde spille....
post liked by: Can2, Pink Final, Ryder, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157


Rashford tok den igjen, fortjent.
post liked by: red, Pancho P, RedTrafford, Beta 2.0, Pink Final, Can2
Post Reply