Marcus Rashford

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Deleted User 595

Har dessverre ikke tro på at han noensinne vil bli en slik spiller som kan levere så mange målpoeng sesong etter sesong. Det er enorme mangler i spillet hans, som sjeldent blir diskutert.

-Manglende presspill og manglende defensiv posisjonering.
-Svak i duellspill.
-Går altfor ofte med ballen i låste kanaler og mister ball.
-Slår ikke de rette pasningene til rett tid.
-Svak hodespiller.
-Dårlig timing på løp, og går ofte i offside.
-Spiller hovedasakelig som ving, men er ikke god på innlegg.
-Mentalt. Trenger ikke si så mye på akkurat det.
-Arbeidsinnsats. Tidvis verre enn Berbatov.
-Ustabil, i hver sesong siden debuten.

Positivt? Han er meget hurtig, og relativt farlig foran mål. Han tar løp, når han er i form.

Vil tro hans takhøyde ligger rundt 15-20 mål per sesong, om alt klaffer.

Her banner jeg i kirka 😬 Men har aldri sett at Rashford er god nok for et topplag over tid.
Selv ikke i de periodene han har vært relativt god.
Last edited by Deleted User 595 on 29 Mar 2022, 18:27, edited 3 times in total.
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

Noen sinne? 😲
Du vet at han leverte 34 målpoeng (22+12) i 19/20 og 36 målpoeng i 20/21 (21+15), @GBailey?
post liked by: Pink Final, Blodfink, Pancho P

Deleted User 595

@Steinar Stenseth:
Jeg hang meg nok litt opp i 40-tallet, men du skrev jo 30-40, ja 😁

Så for å presisere, jeg tror aldri han når 40-tallet i United-trøya, og blir overrasket om han runder 35 igjen. Tror ikke han klarer å bli toppscorer i ligaen.

Jepp, det var en del målpoeng de to sesongene der. Hans beste periode. Synes han fortsatt viste det jeg jeg nevnte av omfattenfe svakheter selv da, og ikke er en god nok spiller for United. Han bidro uansett med mye målpoeng til han å være, fordi han og Solskjær var en perfekt match. Kontringsfotball. Det passet som hånd i hanske, og var dødelig effektivt mot halvparten av motstanderne våre. (Ganske så nøyaktig halvparten, om jeg husker statistikken korrekt).

Og igjen, jeg forstår at dette er regelrett banning i kirka. Må bare si hva jeg tenker. 😄
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Det er vel en del av å være supporter, like forskjellige spillere.
Virker som vi to tenker veldig ulikt på hvem vi liker og ikke @GBailey ;) .
Rashford er en typisk matchvinner.
Hvor mange matchvinner scoringer har han nå?

Han har allerede dobbelt så mange matchvinner scoringer i det 90 minutt som noen annen spiller i hele PL æraen. :heart:
post liked by: Blodfink, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Hehe, jepp. Her tenker man ulikt, og det er jo greit 😊

Rashford har sine kvaliteter. Jeg erkjenner naturligvis det.

Men @Pink Final, jeg har aldri sagt jeg ikke liker Rashford.
Eller de Gea. Eller Solskjær. Liker de alle, jeg.

Det er bare to spillere i dagens stall jeg virkelig ikke liker. Og de har vi knapt snakket om, tror jeg 😄
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Jeg sliter med å tro at Rashford kommer tilbake i noenlunde samme form som han har vært i før. Jeg forstår hva @GBailey mener, Rashford har jo sett ut (til tider), som han kan nå til himmels, men han har også bomma mye i de mest produktive årene sine. Taktisk synes jeg han har vært oftere svak en sterk. Men når kontringene sitter er han fenomenal når i form. Og en matchvinner som @Pink Final nevner.

Sjeldent man ser et slikt fall i prestasjoner blant verdens dyreste spillere. Market value er ned til 63 mill pund fra 76,5. (Transfermarkt).

Kanskje han rett og slett trenger nye omgivelser, Arsenal skal visstnok lure litt i buskene...Og det er sikkert flere som vil være interessert.

Jeg håper jo han skal sprudle og se ut som han liker å spille fotball for United igjen.
post liked by: Pink Final
LUHG!

Deleted User 430

Ikke uenig i at han har sine mangler, @GBailey, selv om jeg dog ikke er helt enig i alle du ramser opp. Tenker dog at når gutten leverer 70 målpoeng på 2 sesonger hvor han slet med henholdsvis rygg- og skulder-skader så er det ikke utopisk å tenke at han fint har samme antall målpoeng, eller mer, i seg igjen i en skadefri sesong.
Om han blir toppscorer eller ikke er, for meg, fullstendig irrelevant om han produserer som de foregående sesongene, da jeg tenker det er det samme om han har 31 mål og 6 assist (Salah i fjor) eller 21 mål og 15 assist da utfallet hva antall mål for laget angår blir relativt likt.

At han, med sin fart, kommer til sin rett ved de forskjellige formene for kontringsfotball er det liten tvil om, ja. Hvor bruddene kommer fra, og kontringen dermed starter fra, har jeg ikke oversikt over, men det vel er ikke sånn at han har scoret halvparten av målpoengene sine etter kontring som starter fra egen 16 meter?
Manager-typene vi er på jakt etter nå driver jo også en del med "kontringsfotball", mener jeg. Press, brudd og raske vendinger/direkte spill i lengderetningen når muligheten byr seg. Det kan jo, slik jeg ser det, by på mange store muligheter for en spiller som allerede har vist at han blomstrer under den type fotball..?

Tok en rask titt på kantene til Liverpool og City de nevnte sesongene;
Mané hadde 59 målpoeng (34+25), Salah 73p (36+37), Sterling 67p (41+26) og Mahrez 52p (29+23).

Når det kommer til å banne i kjerka, så føler jeg ikke du gjør det ved å si meningen din. Tror vi United-supportere er ganske alene om å mene at en spiller som leverer de tallene han har gjort de 2 foregående sesongene, med de skadene som opplagt har hemmet han, har hatt dårlige sesonger og ikke er god nok for oss om vi skal bli et topplag. Det har jeg sett det er mange flere enn deg som gjør. :D
post liked by: Ryder, messilingard, Pink Final

Deleted User 595

Her må bare tiden vise hva fasit blir :D Kan godt hende jeg, eller du, tar feil. Om jeg bommer, skal det feires. Ingenting hadde jo vært bedre.

Rashford får mye pepper, men er og ekstremt populær. Han har lenge vært en av de "hellige kyrne", i dette laget. En som har vært fritatt for det meste av kritikken. Noe som da har endret seg betraktelig de siste 18 månedene. Nå ser man konturene av at det er en splittet fanskare rundt Rashford. Ikke på han som person, tror de fleste er enige i at det han gjør utenfor banen er flott. Det går på fotballfaglige. Den mest vanlige kritikken jeg ser ang. Rashford går på tre ting:
-Spilleforståelse (gjennom hele karrieren)
-Balltap og dårlige valg/Slår ikke de rette pasningene (gjennom hele karrieren)
-Innsats (De siste 18 månedene)

Det med spilleforståelse og dårlige valg tror jeg henger mye sammen. Hypotesen blir at manglende spilleforståelse fører til dårlige valg.

Så er jeg enig i den kritikken, og mener at det er noen flere punkt som bør tillegges. De som ble nevnt over. Forstår og at mange er uenig i det, da det ikke kun baserer seg på statistikk, men en subjektiv vurdering av spillet.

Videre vil mange være uenig, og si at han ikke ville klart å score så mange mål, med dårlig spilleforståelse. Og det er jo ikke et dårlig argument! Men jeg tror at med den ekstreme hurtigheten, og den relativt gode avslutningsevnen, kan han i ett lag som spiller kontringsfotball og konstant slår baller i bakrom, score mange mål. Utvilsomt. Det har han jo vist. Er ikke så veldig begeistret for den type fotballen selv. Det er greit å kunne kontre, og som du sier, det blir vi å gjøre under Rangnick, ten Hag, eller Poch for så vidt. Men at vi går tilbake til Solskjær/Mourinho-fotballen, og nesten utelukkende satser på kontringer og baller i bakrom, det er det siste jeg håper skjer. Men, hvis det skjer, så vil nok Rashford i form være en av de sterkeste kortene vi har på hånden, slik stallen er nå.

Vi får se tilbake på denne tråden om 2-3 år, og gjøre opp status. Legger et høyt tips på at Rashford aldri blir en av verdens beste angrepsspillere, ei heller går ned i historien som en United-legende. Så håper jeg at dette er en total feilvurdering, og at han motbeviser det.

Deleted User 480

Jeg har vel sagt et annet sted at United-brillene mine er +8, så jeg skal ikke engang forsøke å antyde at jeg er objektiv eller ser ting klart. Jeg har dog en intuitiv "like" på Dr. Rashford. Jo, han har hatt en kjempe nedtur og ikke fortjent plass i førsteelleveren. Ihvertfall store deler av sesongen. Ser selvsagt den. Jeg vil likevel ikke på noen måte avskrive han, eller være skråsikker på at han ikke kommer tilbake med 30-40 målpoeng f.eks. neste sesong. Det er godt dokumentert av andre her at han er veldig god på sitt beste. Det ville vært ille å se han i annen klubb, "Manc born and bread" som han jo er.

Historien er full av spillere som har gått på en smell, men kommet sterk tilbake. David de Gea som kron-eksempelet. Takk og lov at vi ikke sendte han på dør pga. en down periode.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pangaea

Deleted User 108

Jeg har også røde briller på meg @Canto.
Rashford er allerede en United legende i min bok. Det er også Steve Coppell, Lou Macari og Mike Duxbury selv om de ingen av dem var verdens beste fotball spillere.
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Hva svarten har skjedd med denne mannen? :cry:

For et år siden hadde jeg et håp om at han kunne slå målrekorden til Rooney. Nå hadde han sikkert ikke gadda å løpe etter å ha scoret et mål engang. Helt utrolig for et fall. Det får meg til å lure på hva som har skjedd. Kan det være mentalt, har han blitt "redd" for Old Trafford og å spille framfor fans? Eller kan det ha noe å gjøre med skadene forrige sesong? Han ble tross alt operert for ryggtrøbbel også, som kan være ganske alvorlige greier. Kanskje han sliter med det enda, på en eller annen måte?

Har vanskelig for å tro at det 'bare' er snakk om dårlig form. Det har vart i over ett år nå, og han ser ut som en svak skygge av seg selv.

Slik som han opptrer på banen nå, så mener jeg han ikke burde være der, kanskje ikke engang i troppen. Det er rett og slett ikke vits, og det er som om vi spiller med 10 mann.
post liked by: messilingard
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Helt enig. Jeg er villig til å gi Rashford en ny sjanse neste sesong, men denne sesongen bør være over for hans del. Gi han ferie og la han heller finne tilbake til seg selv. Hvordan han skal gjøre det må han finne ut av selv. Mitt tips vil være å holde seg unna sosiale medier.
post liked by: Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jeg elsker Marcus Rashford, han er den spilleren jeg har vært mest stolt over at spiller for Manchester United.

Men helt enig, det er bare nitrist å se ham spille fotball nå. Fra sofaen sier man ofte "det der hadde jeg klart bedre sjøl". Sånn er det selvsagt aldri, men i dag hadde jeg faktisk klart å få til nøyaktig mye som Rashford. Altså null og niks. Virkelig null og niks.

Tror også en lengre pause må være det eneste som funker for ham nå, helst med profesjonell hjelp på slep. Så får han sortere hodet og finne ut av ting, og om det er mulig å snu det i vår klubb.

Fra meg skal han gladelig få en sesong til på å snu det. Skjer ikke det, er jeg redd det bør være over. Vil i så fall være noe av det tristeste jeg har opplevd i United-sammenheng.
post liked by: Pangaea, Måns

Deleted User 430

Foreslår en uke eller to på Ibiza, skikkelig "bender" fra morgen til kveld, og maksimalt med kvinnfolk.. La gutten leve livet og få resatt systemet helt før han kommer tilbake til pre-season.
Ett eller annet drastisk må ihvertfall til, for å få tilbake gleden ved fotballen og alt annet han driver med, hvis ikke blir han solgt senest neste sommer.

Krever bare at internett kneler et par uker, men det er bare en bagatell..
post liked by: Ryder
User avatar

Måns
Donor
Posts: 201
Joined: 24 Oct 2021, 18:29
Liker gitt: 510
Liker mottatt: 665

For meg ser det ut for at problemet ligger tilbake i covid-perioden. Den første sesongen hvor man fullførte sesongen (etter pausen i mars-april) inn i sommeren og hvor man rett etterpå startet ny sesong. Rashford ble brukt altfor mye de sesongene og jeg lurer på om det har blitt for høy belastning på han. I den perioden ble han også brukt når han var halvskadet eller når han nettopp hadde returnert fra skade. Min tanke er at han ser ut for å være "utbrent" og skulle det være tilfelle så er det rett og slett tragisk at vi ikke har evnet å forvalte hans talent bedre enn som så
post liked by: Pink Final, Pangaea
Post Reply