Marcus Rashford

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Her må du ha tagget feil bruker, men kanskje ignorert rett bruker, som er helt innafor 😉

Har ikke kommentert person, og kommer ikke til å gjøre det heller. Ingen navngis, ingen blir omtalt på noen stygg måte, og alt er generelt og på sak. Det ble vel nevnt én ikke navngitt person, og da stilte jeg et retorisk spørsmål om at det evt. er mulig at det kan være snakk om to øvrige. Igjen, ingen navngitt, ingen omtalt på noen stygg måte, og like anonymt som øvrig kommentar.

Kommer heller ikke til å tagge moderator, for å fremprovosere noen reaksjon på fullstendig saklige innlegg, kun fordi jeg ikke liker eller er enig med innholdet.

Så jeg oppfordrer tilbake: La oss holde det på sak. Alt annet er irrelevant.

Som jeg prøvde å si: Det finnes andre sanksjoner enn å trekke lønn. Transferlisting og utelatelse fra tropp kan gjøres på grunnlag som ikke defineres som straff, og altså ikke reguleres av noen organ utenfor klubben.

Hvorvidt det er en fair straff eller ikke, er gjenstand for diskusjon. Og da forholder jeg meg retten til å mene at alt annet er for snilt og unnskyldende, og skadelig for United som lag og kultur. De må gjerne trekke Rashford i lønn innenfor de juridiske rammene som er satt, altså 2 uker. Man trenger ikke være økonom for å forstå at dette har lite straffende og avskrekkende effekt, overfor en spillegruppe som tjener mer penger enn de klarer å bruke. Man kan selvfølgelig argumentere for at beløpet er symbolsk, og straffen er straffen i seg selv. Og da er jeg der igjen at det er en minimal, nesten ubetydelig straff. Mer en filosofisk straff, som jeg mener i praksis setter et ringvern rundt en kultur preget av alt for høy spillermakt.

Ellers kan en påpeke at man synes det er interessant hvor polarisert den generelle diskursen har vært i flere år, dithen at Rashfords største fans, nå setter spiller over alt, all den tid de har brukt som argument hvordan meningsmotstandere ikke har støttet klubben gjennom sin kritikk av Rashford.

At jeg finner det ironisk og lattermildt, trenger ingen ta personlig 👌😄 Det er nå én gang bare min subjektive reaksjon.
post liked by: Tringe
User avatar

Ryder
Posts: 4710
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10725

10Hag wrote: 29 Jan 2024, 13:00
Hvorvidt det er en fair straff eller ikke, er gjenstand for diskusjon. Og da forholder jeg meg retten til å mene at alt annet er for snilt og unnskyldende, og skadelig for United som lag og kultur. Samt at jeg synes det er interessant hvor polarisert den generelle diskursen har vært i flere år, dithen at Rashfords største fans, nå setter spiller over alt, all den tid de har brukt som argument hvordan meningsmotstandere ikke har støttet klubben gjennom sin kritikk av Rashford.
Nå er det vel ikke sånn at eventuelle holdningsproblemer hos Rashford er noe som har vært et offentlig kjent problem "i flere år". Det er vel også få eller ingen (her inne) som forsvarer det han nå har gjort. At man forsvarte ham for ett år siden betyr ikke automatisk at man forsvarer ham nå.
Rashford er også blant de 2-3 United-spillerne som hetses mest i sosiale medier - så at diskusjonen er polarisert har du jo rett i, men i høyeste grad begge veier. At folk har følt behov for å ta Rashford i forsvar, er ikke så rart.

At du har et problem med fotballspilleren Marcus Rashford og mener vi er et bedre lag uten ham, er en ærlig sak, men samtidig en litt annen diskusjon enn hvilke konsekvenser disiplinærbrudd bør ha. Med mindre du faktisk mener at ett alvorlig overtramp skal bety at en spiller må selges (argumenter gjerne hvorfor de to andre kjente tilfellene er såpass alvorlige at de i det hele tatt har noe i offentligheten å gjøre).
For min egen del vil jeg hardnakket hevde at jeg heller ikke ville sendt noen andre spillere på dør for identiske overtramp. Det skal selvsagt få konsekvenser, og det er en grense for hvor mange sjanser en spiller skal få. Den grensa bør klubben sette ettertrykkelig overfor Rashford nå.

Når det er sagt: Jeg er bekymra for Rashford, og usikker på om han har den mentale tøffheten til å endre kurs. Trenger å se en helt annen utstråling fram ham resten av sesongen.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, Pink Final, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2066
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9108
Liker mottatt: 8387

Jaja... Kjedelig sak, håpløst av Rashford. Hadde håpet å se at han kunne bygge videre på formstigningen han har vist de siste ukene. Det blir det sannsynligvis ingen muligheter for nå. Regner med at han blir utelatt fra kommende kamptropper. Hvor lenge det blir overlater jeg til manageren og klubben å avgjøre.

Hvordan Rashford selv responderer på en evt straff kan vise seg å bli avgjørende for spillerens fremtid i klubben. Jeg håper han tar dette på største alvor og viser med tydelighet at han fortsatt ønsker å spille for Manchester United.

Det er først og fremst jævlig unødvendig, og det siste vi trengte i en sesong som har vært preget av skader, utenomsportslig dritt og elendig spill. Heldigvis har vi andre angrepsspillere som også har begynt å plukke målpoeng i det siste...
post liked by: Ryder, Belfastboy, Pink Final, Andtho01
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

@Ryder: Relevante poeng du kommer med.

Mener selvfølgelig ikke at han skal straffes med transferlisting basert på ett regelbrudd. Og alvorligheten av de øvrige regelbruddene har vi ikke diskutert. Har nok noen meninger der, men synes ikke de er så relevante nå.

Mener at tiden er inne for en sportslig vurdering i tillegg. Og her er det subjektivt, men jeg og mange andre mener United er sportslig, økonomisk og kulturelt bedre tjent med å selge Rashford.

Denne saken er bare toppen av isberget for mange. Veldig mange, faktisk.
post liked by: Ryder, Tringe, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Jan Erik
Posts: 2487
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7712
Liker mottatt: 8072

Jeg lurer på om Rashford vil være i United lengre. Jeg mener å huske at han for noen uker siden ble byttet ut, og tydelig sa til en lagkamerat 'what am I doing here?', eller noe lignende. Jeg TROR det var mot Bournemouth. Men kan huske feil kamp.

Det var snakk om PSG for en tid tilbake, og så endte med en ny kontrakt. Er ikke sikker på at at han syns det var et godt valg. På en måte forståelig, i og med at han er i sin beste alder, og det kan være fristende å prøve seg i en annen liga for et lag som spiller CL hver sesong. United er ikke et topplag lengre, uansett hvordan man snur på det. Så kan det også være positivt for United om han drar også. Penger inn, muligheter til å forsterke andre posisjoner og en slags bekreftelse av at det er Garnacho som er førstevalget til venstre. Det tror jeg faktisk Garnacho vokser på også.

Så ville jo selvsagt det beste vært om United og Rashford de neste årene vant og vant og vant....
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, Tringe, Blodfink, Cola2, RedTrafford, Andtho01
User avatar

Ryder
Posts: 4710
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10725

Rashford skal finne seg i å bli helhetsvurdert, på lik linje med resten av stallen. Da må alle momenter både på og utenfor banen tas med, helt enig i det @10Hag.

Ideelt sett kommer INEOS inn med nye standarder, ideelt sett blir disse satt i system og kommunisert til spillerne så rask som mulig, og ideelt sett skal spillerne også få sjansen til å heve seg i tråd med dette. Så blir det opp til dem, Rashford inkludert, om de ønsker/evner å yte det som skal til for å være med videre.

Samtidig ER det en positiv historie der med Rashford, han HAR prestert for oss (selv om du mener det er for sjelden) på et nivå mange av de andre aldri har vært på. Det bør ikke være det ene som avgjør framtida hans, men det er en del av det samme helhetsbildet.
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, 10Hag, Pink Final, RedTrafford, Andtho01
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Absolutt, @Ryder! Er jo og enig i at Rashford har visse ekstremkvaliteter. Det kan ingen benekte.

@Jan Erik: Jepp, husker det. "What am I doing here?"
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Andtho01, Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 822
Liker mottatt: 2570

Rashford og MU er vel ikke den store kjærligheten mere, så vist han ikke trives så er det jo bare å selge vist det er noen som vil kjøpe da, han har jo ei lønn som er helt på tryne, altfor høy. mest av alt er jeg redd det blir en ny Sancho sak av hele greia og det er vel det siste både MU og vi fans ønsker.
post liked by: Jan Erik, 10Hag, Blodfink, Tringe, Cola2, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Litt på siden, men Martin O'Neill gikk med på å dele en historie. Han ble spurt på Talksport-podden om han hadde vært borte i lignende situasjoner som den EtH er i med Rashford nå.

Artig nok dro han opp John Carew, eller "Big John" som han sier. " I love John Carew, but I was told Carew had been out in London, I called him in, and Carew said no, no, no. I was out in Birmingham! No, you were in London Big John, I tell you what I'm going to do, I cut 2 weeks wages, but U will play on saturday".
O'Neill sier her at han visste Carew var klar for kampen, utrolig nok som han slenger på.
Carew spilte bra, scora 2 mål. Så tropper han opp på kontoret til O'Neill og sier at han ikke bør trekkes i lønn fordi han har spilt så bra. Det endte med 1 ukes kutt.

- Carew bendte på alle regler og lagde egentlig bare sine egne stort sett, sier O'Neill, med et lunt flir om munnen.

Dette er nok tider som ikke kommer tilbake, i hvert fall ikke med det første. Kun de største stjernene kan slippe unna med dårlig disiplin i disse dager? Rashford er jo på mange måter stjerna i United, men fordi klubben sliter på mange områder, så blir en slik sak enda mer vekt på den dårliga lasta klubben skal slanke bort.

Det er jo sikkert ikke noe Ineos ønsker. Fokuset skal jo ligge på utvikling og perfeksjonering av alle nivåer i klubben. Slike saker stjeler fokus, skaper uro i troppen sikkert.

Liten tvil om at Rashford bør dra om han ønsker dette, men klubben bør også vurdere å selge ham før MV raser ned.
post liked by: 10Hag, RedTrafford
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

https://www.youtube.com/live/d9fQYug-wIc

Ikke en video som fanklubben til Rashford kommer til å like. Men her snakker O'Neill endelig ut om det meste av det en nå enorm majoritet har tenkt i lang tid. Og som han sier selv, dette har han tenkt lenge, men sier først nå.

Det finnes mange fan-kanaler om United. De 3 mest kjente er TUS, Stretford Paddock og Webby & O'Neill. TUS er megatabloid, mens Paddock og spesielt W&O er populære blant Mancunians. Og sistnevnte (fra linket video) er spesielt populære blant de hardcore supporterne som sitter på Stretty, og de som følger United på bortekamp.

Det O'Neill sier, er en veldig god indikasjon på hvor klubbens mest lojale fans står. Og opinionen i kommentarfeltene på tvers av samtlige forum er likeledes unison; de aller fleste har fått nok, og vil ha Rashford vekk fra klubben.

Og dette har pågått ganske lenge. Det er ikke lett å få det med seg via TV, men Rashford har blitt buet på både av Stretford End og bortesupporterne gjennom hele sesongen. Personlig synes jeg buing er unødvendig. Men det skal som kjent ganske mye til før våre supportere begynner å bue på enkeltspillere. Om ikke annet, er det et godt barometer på hvordan ståa i Manchester er.

Interessant tverrsnitt av hva som rører seg, fra en person som har tyngde og mye erfaring i nærmiljøet, og har mange koplinger til de som jobber på Carrington og Old Trafford.

Som sagt, de som elsker Rashford trenger ikke se videoen, og la seg provosere. Den er nok langt mer interessant for de som er mer nøytrale, eller evt. også er blant de som nå er lei.

Solskjær får og kjørt seg her for å ha fostret mye av denne ukulturen ved mangel på disiplin, basert på det O'Neill har hørt fra innad veggene. Så nok en trigger warning for de som ikke vil se.
post liked by: Tringe, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7614
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27292
Liker mottatt: 17805

O’Neill er en man lytter til.
Men du er på viddene angående matchgående fans.
Rashford har riktignok blitt buet på, men dette har druknet i støtte fra Stretford End.
(Hardcore fansen på Stretty sitter jo heller ikke. Har du vært der borte så vet du at de står).
Ellers ber jeg deg igjen å slutte med;
Ikke en video som fanklubben til Rashford kommer til å like
Det er enkelte som har Rashford på en så overblåst pidestall, at de setter ham over United som klubb og lag. Og nå er det på det punktet at det er parodisk. Rashford kunne sikkert drept noen, og han ville blitt forsvart av de samme få, for å sette det på spissen. 😂
Spiller settes over klubb av et knippe Rashford-fans.
Kan du ikke være så snill å slutte med disse provokasjons forsøkene dine?
Ingen som biter på her.
Det jeg mener med å gå på person.
Prøve å snakke andre ned.
Jeg har nevnt dette for forumets Moderator.
Ikke for at han skal gripe inn, bare merke seg hvordan du holder på.
Legge ut agn, og håpe at noen biter på.
Derfor trakk jeg meg fra Mod jobben, og også fra forumet.
Men innlegg fra feks @Rød Pølse ga meg lyst til å komme tilbake å skrive her.
Alle synes at det Marcus Rashford har gjort er dumt.

Jeg ber deg pent, kan du ikke være så snill å stoppe med disse provokasjons forsøkene?
Du ødelegger forumet!
post liked by: Belfastboy, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 661

MODEDIT
Fjerner innholdet her.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7614
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27292
Liker mottatt: 17805

Det er dessverre sant @StretfordEnd.
Helt ærlig @messilingard, jeg forstår ikke at du bare sitter å ser på dette i månedsvis.
Hadde @StretfordEnd gjort dette hadde han blitt kasta ut.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Det jeg ikke skjønner er hvorfor man på død og liv skal lage bråk her inne.
Og jeg sier ikke at man trenger å aktivt gå inn for å provosere, men trenger man virkelig være så fintfølende på ting at man må svare tilbake for enhver pris? Dere er voksne mennesker tross alt.

Angående min rolle som moderator så er jeg nok kun moderator på papiret for øyeblikket. Om noen føler for å ta over så er det helt greit for min del. Min motivasjon for passe på kranglefanter hver bidige helg begynner å bli svært dalende. Det er bare å sende en melding til admin om man ønsker å ta over. Stillingsinstruksen består av å ha usedvanlig mye tålmodighet og opprettelse av kamptråder.

Jeg låser forresten tråden. Dersom noen føler på et behov for å ta det i annen tråd så utestenger jeg vedkommende og stenger den tråden også.
post liked by: Tringe, RedTrafford, Cola2, 10Hag, Andtho01, Spirograf1, Ryder, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7614
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27292
Liker mottatt: 17805

Glimrende løst av klubben, manageren og spilleren.
De har ordnet opp uten å innvie media i detaljene 👏.
Laurie Whitwell; « Marcus has taken responsibility for his actions.
This has been dealt with as an internal disciplinary matter, which is now closed ».

Rashford is back in training + will be available for selection v Wolves on Thursday.
Gode nyheter for alle.
post liked by: urjan, Belfastboy, Andtho01, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply