Marcus Rashford

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Kjempetrist, @pixma, men eg tvilar på at han er uinteressert. Han verkar rett og slett usikker på det mest grunnleggande og han ser litt 'lost' ut. Uansett kva det er som feilar han, håpar eg at han får hjelp snarast.
post liked by: Buchan, Cola2, Pink Final, Ryder
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Ble veldig glad da han scoret på overtid her for noen kamper siden, og håpet at det kanskje ville hjelpe på.
Men alle kan se at han er ute av form. Hva det enn skyldes så håper jeg at det ordner seg snart.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Ryder
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Mysterium det som skjer med Rashford nå, og veldig trist. En av mine desiderte favoritter på dette laget, og hadde tro på at dette skulle bli hans sesong når han var tilbake etter operasjonen - men nå er det fælt å se ham spille fotball.
Ser veldig tynget ut, tydelig at han ikke tror på seg selv.
Veldig vanskelig å peke på hva som er årsaken. Kun selvtillit?
Han har jo drevet lite med «utenomsportslige» ting også det siste halvåret, så den (urimelige) forklaringen holder ikke.
post liked by: Pancho P, Buchan, Cola2, Pink Final
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058



(Klubben har +1 option, så clickbait å skrive 2023).

Men med mindre det her bare er funnet på av journalister, tenker jeg det har mer med at han tenker på alternativer generelt. Flere av hans nærmeste på laget forsvinner til sommeren (Lingard og Pogba, Henderson kommer nok til å forsøke å komme seg vekk). Og vi står ovenfor en ny periode med "2-3 år til vi kjemper om trofeer" igjen.

For han har fått mer enn nok sjanser denne sesongen til å kunne klage på spilletid. Han har rett og slett ikke vært god nok.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ville vært rart om han ikke gjør seg noen tanker om framtida, for det er åpenbart ting som ikke fungerer for ham. Kanskje har det kun med ham selv å gjøre, men kanskje er det også noe i og rundt klubben som tynger ham.
Nei, han skal ikke klage på spilletid, med den labre kvaliteten han har levert denne sesongen. Men har har også litt for sjelden fått spille i sin beste posisjon, og det er vanskelig å si hva slags signaler han har fått om sin framtidige rolle i laget osv.

Jeg har skrevet tidligere at jeg blir lei meg inni hjerterota dersom Rashford, Manc born and bred, forsvinner for oss. Derfor bør klubben legge alt til rette for at han får mulighet til jobbe seg gjennom dette. Men jo lengre tid det går uten at det fungerer, jo mer forståelig er det tankene begynner å kverne om alternativer både hos ham og klubben. Ingen orker å gå frustrerte og ulykkelige i årevis.
Last edited by Ryder on 07 Mar 2022, 13:10, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Romano farer jo sjeldent med oppspinn. Hva som har skjedd med spilleren Rashford er jo virkelig nedtur. Slik han fremstår bidrar han ikke med annet enn dårlig innsats. Pogba får jo mye kjeft for dårlig holdning. Det ser ut til at Rashford er smitta av samme sykdom.

Det har vært mye utenomsportslig aktivitet, pluss skader etc. Så det har sikkert sitt og si. I tillegg virker det som Ronaldos inntreden har gjort Rashford dårligere. De to har null samarbeid på banen.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Rashford har jo egentlig jukset i åresvis på venstresiden når det kommer til defensivt arbeid. Eneste grunnen til at man har sluppet unna med det er at Fred og Shaw stort sett har klart seg defensivt der.

Når det gjelder det offensive så tror jeg nesten samtlige våre nå er litt ofre for en slags kollektiv formdupp. Det er mange som nå presterer under sitt vante nivå. Noe av grunnen skyldes nok at vi ikke har noe særlig offensivt system å lene oss tilbake på. En annen grunn er nok en manglende bredde i troppen som gjør at det finnes alternativer når spillere er ute eller ikke presterer.

For min del så håper jeg at Rashford finner tilbake til sitt beste. Han har tidligere vært dominant med ballen i beina. Jeg hadde egentlig håpet at Rashford skulle få spille fast på venstresiden, men der har Sancho bestemt seg for å prestere.
post liked by: MRodsjo, RedTrafford, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100



Rashford i munnhuggeri med fans etter kampen i går. Ser ganske uskyldig ut på videoen jeg har sett. Blir så oppgitt - tenk å være et voksent menneske som henger igjen utafor stadion for å slenge ukvemsord til spillerne. Vitner om total mangel på oppdragelse, spør du meg.
Så skulle sikkert ikke Rashford reagert, men det er jo en grense for alle. United-fans bør slå ring om Rashford, i stedet har vi idioter som dette, som kan ende opp med å drive ham vekk fra klubben.
post liked by: Pink Final, Mr H, Pancho P, Buchan, Pangaea, Belfastboy
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Med fans som dette, hvem trenger fiender?

Trist og frustrerende at Rashford har vært helt ute av seg hele sesongen. Jeg lurer jo på hva som har skjedd, for det er ikke naturlig å være så "borte vekk" hele sesongen. Selv Maguire har jo kamper der han er god, selv om han er langtfra like imponerende som i fjor og sesongen før. Håper virkelig Rashford kommer tilbake til nivået han var på, for da var han på grensen til verdensklasse, og en kjempetrussel ute fra venstrekanten. Fælt å se han slik, tom for selvtillit, iver og spilleglede.

Rangnick har sagt han gjør det bra på trening, så hvis dette handler om prestasjonsfrykt eller noe slikt, eller kritikk fra våre enge på stadion, så må vel psykologen jobbe med ham. Men det skjer sikkert allerede. Egentlig utrolig merkelig at vi ikke hadde både en og flere psykologer i klubben før nå under Rangnick. Fikk litt hakeslepp når jeg leste det.
post liked by: Pink Final, Ryder, Pancho P, Belfastboy

Deleted User 430

Ikke uventet at Rashford ikke er med, men kunne vært det gutten trengte nå..
Dog litt spesielt å ta ut Smith Rowe, som vel har startet 4 kamper på ca 3,5 mnd, foran Sancho 🙄

post liked by: Pink Final, Pancho P

Deleted User 595

Den var litt overraskende ja. Ikke nødvendigvis at Smith Rowe er tatt ut, for det fortjener han. Men at Sancho da droppes, den er ufortjent. Kunne heller tatt ut 2 keepere, eller droppet Guehi til fordel for Sancho.

EDIT: Som Beta og Steinar påpekte, må man ha altså ha med 3 keepere i en slik tropp.
Last edited by Deleted User 595 on 17 Mar 2022, 16:07, edited 2 times in total.
post liked by: Pink Final

Deleted User 429

Alle landslagstropper med 23 spillere må ha tre keepere.
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Hvis tallene på altomfotball stemmer så har ESR spilt litt over 400min med fotball siden 2/12. Ser ikke helt hvorfor han fortjener plassen nå, men.. Knallgod i fjor høst, ja, men nå er vi i mars..

Tror de er pålagt av UEFA å ha 3 keepere i troppen, så det valget er isåfall forståelig. Var ihvertfall sånn under EM..

Anyway.. Ser man litt mer positivt på det, for Rashford som del, så kan en ukes ferie og noen lekne dager på Carrington være god medisin for å få en god avslutning på sesongen. Lov å håpe 🤞
post liked by: Pancho P, Pink Final

Deleted User 595

Beta wrote: 17 Mar 2022, 15:46 Alle landslagstropper med 23 spillere må ha tre keepere.
Takker, Beta! Der lærte jeg noe nytt. Da får jeg google hvorfor det er slik :D
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Håper, og tror, gutten leverer sine 30-40 målpoeng igjen neste sesong.

post liked by: Pangaea
Post Reply