Protestkampanjen mot eierskapet i MUFC

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2899
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13485
Liker mottatt: 8642

Engelsk fotball er i ferd med å ødelegge seg selv, og Glazers er endel av dette, men langt ifra verst. Enormt rike utenlandske eiere, bortskjemte spillere som ikke en gang gidder å sette pris på alt fansen ofrer for å se en kamp. Jeg må si jeg liker StuntPegg på Youtube. Hun drar rundt og ser fotballkamper over alt, og tar opp endel ting som ikke er bra med Premier League. Jeg er ikke enga eller lillestrøm fan, men syns dette er et utrolig godt eksempel på hvordan spiller/fan interaksjon er her i forhold til England (ikke alltid riktignok, men generelt langt mer respekt fra spillere mot fans enn i England uansett):

post liked by: Pancho P, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19255

Pwint wrote: 05 Sep 2023, 12:16 Engelsk fotball er i ferd med å ødelegge seg selv, og Glazers er endel av dette, men langt ifra verst.

Støtter posten din, herlig video. Men det utsagnet over som hele tiden går igjen liker jeg ikke i det hele tatt.

Det henger sammen. Vi har alle sett bildene når Glazers er på møter i Midtøsten. INEOS/Jim investerer heftig i samme region. Det blir helt feil å late som Glazers er bedre enn noen som helst…Disse rikingene leker sammen. Jeg deler de ikke inn i ille, verre , verst altså. De er verst…

Jeg er bastant på dette, ser det. Alle har sin måte å se det på. Dette er mitt syn.
post liked by: Pwint, Schmeichel, RedTrafford, Pancho P
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2899
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13485
Liker mottatt: 8642

Godt poeng @Blodfink.
post liked by: Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4880

United innrømmer nå noe vi allerede visste. De har aktivt sensurert/fjernet "We Want Glazers Out" chants fra tribunen, i klipp de har lagt ut på sosiale medier. -The Athletic

Klubben vår er alvorlig syk.
post liked by: Pwint, Blodfink, Schmeichel, RedTrafford, Pancho P
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg er helt enig i utsagnet ditt @Blodfink om at alle er verst, like ille som noen andre. Likevel er jeg altså glad for at vi - foreløpig - ikke har eiere fra Saudi Arabia, Qatar eller lignende. Det hadde vært verre, men som mennesker og hva de representerer av moralske verdier er ikke Glazers et gram bedre enn noen andre. Snarere tvert imot. Så jeg både ser og er enig med poenget til begge her.

@10Hag Helt fryktelige og kvalme greier rett og slett. Jeg vil gå så langt i min retorikk som å beskrive Glazerne som ondskapsfulle pengriske blodsugere. For ja, sensurering av ytringsfriheten er ondskapsfullt. Og det finnes ingen unnskyldning for det de gjør. Jeg begriper ikke hva meningen med livet deres er, de har så mye penger som de trenger både i dag og 500 år frem i tid. Hvorfor da heller ikke bli husket av milloner av mennesker på en positiv måte? Hva er det som motiverer den dumme adferden deres?
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Pancho P
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2586
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13415
Liker mottatt: 8609

Tusen takk for herleg video, @Pwint. Ho oppsummerer heilt perfekt kva som er så flott med forholdet mellom spelarar og supportarar i f.eks Eliteserien og kva som held på å rakne i toppfotballen (Premier League og Champions League). Det er akkurat dette ekte engasjementet, også hos spelarane, som har fått meg til å forelske meg i norsk fotball igjen. Hoppande og syngande heime- og borteseksjonar og stoltheit over eigen klubb, sjølv om poengfangsten og kvaliteten på spelet kan vere varierande. Eg synest også at bluss er veldig vakkert😁
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Pwint, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 744

Hun var også og såg Bode-Glimt - Tromsø bra video det også ..




Glazer er en kreft svulst.. en parasitt som er der for og suge ut alt fra verten(klubben)
Så lenge Glazer sitter på toppen vil aldri klubben bli frisk. Vi bytter managere og spillere over en lav sko, men felles for de alle er at etter en stund blir de smittet av kreften Glazer.
Ser at United.no også driver sensur. var noen som hadde kommentert at nå måtte vel United gjøre det samme med antony som med greenwood. det ble for sterk kost og er fjernet nå.
post liked by: Pwint, Blodfink, RedTrafford, Pancho P, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19255

Hvor er protestene blitt av, The 1958 oppdaterer jo ikke hjemmesiden sin en gang, dvs, nå har jeg ikke giddi å gått inn der på flere uker.

Alle bare gir opp ser det ut til. Glazers "the untouchables". Har altså ødelagt MUFC...Men de er ikke umulige å få vekk vøtt, men da må man gå hardt til verks. Akkurat nå hadde jeg ikke beveget et øyelokk om fansen reiv ned Old Trafford...
post liked by: 10Hag, RedTrafford
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4880

Det har jo bare vært én effektiv protestkampanje; når de stoppet Liverpool-kampen for 3 år siden.

Protestene i etterkant har hatt lavt oppmøte og ingen effekt. De stengte ned Megastore i noen timer, det var det.
post liked by: RedTrafford, Blodfink

Deleted User 402

@Blodfink "The 1958" har satt det litt på vent grunnet dødsfallet til Bobby Charlton. Skulle egentlig vært noe mot City. Kommer nok snart en annonsering av nye protester.
Om det har noen effekt er vel tvilsomt, men det skulle ikke forundre meg om kokepunktet snart er nådd slik at vi får noe liknende det vi så etter Super League-saken.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7606
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27251
Liker mottatt: 17769

Tre brannfakler og upopulære meldinger;

1 Protesten ifbm Liverpool matchen våren 2021 ødela for laget vårt.
På den gode siden skremte den Glazer til å vrake kjønnsløse Europa super league 👏.

2 Vi United fans klarer ikke å forene oss til en mektig protest.
Ære være de som gjør noe, ikke dem vi skal kritisere.
Det er oss øvrige.
Det finnes ikke nok hardcore supportere er min brannfakkel to.

3 Er redd Liverpool fansen ville klart å organisere kraftigere protester mot Glazer.
De virker mer sammensveiset, og stoltere av både klubben, laget og spillerne sine.
Selv i de årene de hadde Benitez og havnet bak oss gang på gang på gang påsto de hardnakket å være bedre enn oss.
De påsto å ha bedre spillere, de påsto t.o.m at Benitez var bedre enn Fergie.
Vi er ofte motsatt, vi kritiserer våre egne, både spillere og managerne våre.
Vi er mye mer splittet enn Liverpool fansen.
Er redd de ville stått mer sammen mot en felles fiende slik våre eiere er.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19255

StuntPegg med en rapport fra Sheffield og to klubber uten seiere, Wednesday's eier Chansiri ikke veldig populær.

Håper StuntPegg tar for seg United snart igjen.


post liked by: RedTrafford, Pink Final, Belfastboy
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17237
Liker mottatt: 11012

Flott dame det.
Eller flink mener jeg😀
post liked by: Blodfink, Pink Final, Belfastboy

Deleted User 402

@Pink Final Du har nok rett i at det er litt mangel på hard-core supportere. Mange forlot oss i 2005 og mange har falt av på veien.
Ære være de som prøver.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Blodfink, Belfastboy
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19255

@Pink Final
Enig i at United-fansen ikke er en sammensveiset gjeng og at Liverpool-fansen hauser opp eget lag mer enn United-fansen. jeg kan ikke si at jeg er fan av å snakke opp eget lag egentlig, (i hvert fall ikke til enhver tid), til det er jeg for realistisk tror jeg. Men jeg liker jo at United-fansen står bak laget. Men jeg liker også at spillerne merker det fra fansen når de ikke presterer. United-spillerne har sviktet i mange år nå, det må ta en slutt. Veien til å prestere bedre aner jeg ikke hvordan skal foregå, men fansen til United står jo også bak laget sitt, fulle tribuner på Old Trafford, billetter blir revet bort, god bortesupport etc.

Protesten mot Liverpool var fantastisk, og viser hvor mye makt en hardcore protest kan ha. Jeg synes hensynet til laget er underordnet det å sette fokus på eierskapet, og få dem vekk. Om det hadde betydd at sesongen måtte avbrytes så hadde jeg absolutt støttet det.

Også veldig enig i at de som prøver å gjøre noe bør få support og ikke kritikk.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, 10Hag
LUHG!
Post Reply