Superliga

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Ryder
Posts: 4819
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2721
Liker mottatt: 11142

Så utrolig deprimerende.

Ikke at CL er så rått (i alle fall ikke med de endringene som ble vedtatt før helga), men det er i alle fall reell konkurranse. Og uansett om lagene fortsetter i sine hjemlige ligaer, kommer de hjem med x antall milliarder i sekken som de andre klubbene aldri får tilgang til. Forskjellene sementeres og ligaen blir mer og mer uinteressant.

Fint å spille mot Barca og Juve, men ikke når det skjer fem ganger i året, hvert bidige år, uansett om du har gjort deg fortjent til det eller ikke. Hvem i all verden vil synes dette er spennende?

Hva dette vil ha å si for mitt forhold til United, skal jeg ikke si 100 prosent sikkert her og nå. Akkurat nå føles det som om det er slutten dersom det realiseres. Hodet sier "kutt", aner ikke hva hjertet vil si når det kommer til stykket.

På et eller annet tidspunkt blir det umulig å skille mellom "ideen" United og det klubben faktisk er og gjør her og nå. At klubbens eiere er griske blodsugere er så sin sak, det går bare ut over oss. Men når klubben faktisk er PÅDRIVER for å skade selve sporten, blir det ganske mye mer alvorlig mine øyne. Bekmørkt.

Må si jeg er spent på å høre hva Solskjær mener om dette altså. Klopp også...
post liked by: Blodfink, Pangaea, Otac, Pink Final
User avatar

offside
Posts: 1311
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 583
Liker mottatt: 1268

Mye som skjer på en mandag;

Siste nytt;
Manchester United har brutt ut av Den europeiske klubbforeningen (ECA), melder Sky Sports. Manchester United-direktør Ed Woodward har også forlatt sine roller i Det europeiske fotballforbundet (UEFA). Flere medier rapporterer at alle de tolv klubbene som ønsker å danne en ny Superliga på bekostning av de tradisjonelle europacupene, bryter ut av ECA, som har over to hundre medlemsklubber. Juventus' styreleder Andrea Agnelli har også forlatt samme rolle i ECA, skriver italienske medier.
Kilde; https://live.tv2.no/direkte?innlegg=1200009805
post liked by: Otac
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14813
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23869
Liker mottatt: 19949

offside wrote: 19 Apr 2021, 11:51 Mye som skjer på en mandag;
Jepp, frokosten bobler greit i magen i dag....
post liked by: offside, Otac
LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1923
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13783
Liker mottatt: 5206

Godt å se vår gamle helt uttale seg om Superligaen
post liked by: Otac, Pink Final
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5606

Egentlig repetisjon av det jeg skrev i åpningsinnlegget, men skrev akkurat dette på united.no:

Blir dette noe av, så er det slutt. Da gidder jeg ikke mer. Sporten er død. Jeg melder meg ut av Supporterklubben, og slutter å følge med både United og fotball.

Kjenner allerede at bare dette framstøtet øker avstanden mellom fans og klubben, og den var allerede ganske stor pga jævelskapen til eierne våre. At vi, med røtter fra jernbanearbeidere og den lavere klassen, skal danne en ny mafia-organisasjon… 15 heads of the Family… drit og drag.

Straff alle klubbene på absolutt hardeste vis. The nuclear option som det ofte kalles. Nekt spill, kast ut av ligaer, nekt landslagsspill og turneringer, ta fra dem lisensen, harde bøter, ta fra dem titlene. Hva som helst. Vis at NOK ER NOK. Griskheten og egoismen MÅ ha noen konsekvenser. Det har vært ille nok allerede, med sultaner, oligarker og hodekappere som kjøper seg titler her og der.

United, Arsenal og Liverpool har vært «the good guys» hittil. Nå er det slutt. Vi er «the one who knocks», den onde som bare er ute etter mer gryn til seg selv (og sine skatteparadiskontoer), og driter i alt og alle andre.

Trist at det ender på denne måten etter 35+ år som supporter, men dette blir for mye.
post liked by: Otac, Ryder, Pink Final, Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Om man prøver å sjå litt fram i tid, kan dette stuntet fungere for Glazers og de andre pengegriske?
Kan dette bli den nye normalen?
Vil folk verden over kunne godta dette, eller er det frykteleg dårlig planlagt?
Tid har jo ein sterk tendens til å glatte over ting.
PL og denne Europeiske superligaen.

Altso, at denne gjengen som prøver å kuppe Europeisk fotball, kan de har forutsett at det kjem til å bli masse protester men at det kjem til å gå seg til?

Vi må sørge for at det ikkje går seg til.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5606

For de som ikke gir opp fotball helt:
http://www.fc-utd.co.uk/
post liked by: Elkey, Pink Final

Deleted User 430

Elkey wrote: 19 Apr 2021, 09:52
Enorm respekt til PSG, Bayern og Dortmund som har sett seg imot dette. Håper det er nok til at vektskålen tipper i riktig retning.
En liten tanke ang. PSG.. De er jo eid av Qatar. Kanskje de er taktisk kloke nok til å ikke offentlig stille seg bak denne superligaen frem til VM har blitt spilt for å unngå komplikasjoner med den biten..?
Når det gjelder de tyske klubbene så har jo de 50+1-regelen å forholde seg til, så de kan ikke bli med uten supporternes godkjennelse. Uansett hvor mye de selv vil.

Både Bayern og PSG var jo en del av den opprinnelige ligaen da ryktene skjøt fart i 2018;

https://www.forbes.com/sites/bobbymcmah ... cdbb3a4c9d
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4819
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2721
Liker mottatt: 11142

Otac wrote: 19 Apr 2021, 13:09 Om man prøver å sjå litt fram i tid, kan dette stuntet fungere for Glazers og de andre pengegriske?
Kan dette bli den nye normalen?
Vil folk verden over kunne godta dette, eller er det frykteleg dårlig planlagt?
Tid har jo ein sterk tendens til å glatte over ting.
PL og denne Europeiske superligaen.

Altso, at denne gjengen som prøver å kuppe Europeisk fotball, kan de har forutsett at det kjem til å bli masse protester men at det kjem til å gå seg til?

Vi må sørge for at det ikkje går seg til.

Jeg tror ikke det vil gå seg til - vel og merke blant fans over en viss alder. Vi makter ikke å se på dette fordi vi er vokst opp med noe helt annet. Det rokker ved vårt verdensbilde. Om de hadde trodd at fans på 30+ skulle juble, har de gjort tidenes sletteste forarbeid.

Men hva med neste generasjon, altså de som er under 20-25 i dag? Bryr de seg? Det er jo der kampen kommer til å stå, klarer de å holde det gående så lenge at de engasjerer de som vokser opp med det nye regimet som normalen?

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ryder wrote: 19 Apr 2021, 13:49
Jeg tror ikke det vil gå seg til - vel og merke blant fans over en viss alder. Vi makter ikke å se på dette fordi vi er vokst opp med noe helt annet. Det rokker ved vårt verdensbilde. Om de hadde trodd at fans på 30+ skulle juble, har de gjort tidenes sletteste forarbeid.

Men hva med neste generasjon, altså de som er under 20-25 i dag? Bryr de seg? Det er jo der kampen kommer til å stå, klarer de å holde det gående så lenge at de engasjerer de som vokser opp med det nye regimet som normalen?
Eg håper du har rett.
Men eg trur det ikkje.
Green and Yellow gikk ganske greit over.

Det er mange her inne eit bevis på.
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5606

Steinar Stenseth wrote: 19 Apr 2021, 13:41
Elkey wrote: 19 Apr 2021, 09:52
Enorm respekt til PSG, Bayern og Dortmund som har sett seg imot dette. Håper det er nok til at vektskålen tipper i riktig retning.
En liten tanke ang. PSG.. De er jo eid av Qatar. Kanskje de er taktisk kloke nok til å ikke offentlig stille seg bak denne superligaen frem til VM har blitt spilt for å unngå komplikasjoner med den biten..?
Når det gjelder de tyske klubbene så har jo de 50+1-regelen å forholde seg til, så de kan ikke bli med uten supporternes godkjennelse. Uansett hvor mye de selv vil.

Både Bayern og PSG var jo en del av den opprinnelige ligaen da ryktene skjøt fart i 2018;

https://www.forbes.com/sites/bobbymcmah ... cdbb3a4c9d
Nettopp det jeg tenkte også. Vil tro det er lagt opp for at PSG, Bayern og Dortmund/Leipzig skal bli med som de tre siste. Så blir det opp til høystbydende å bli med som de siste fem hvert år. Så kan vi jo lure på hva svarten Tottenham har å gjøre i et slikt selskap.

Håper virkelig dette ikke lykkes, og at fans på verdensbasis sier NEI. Slutter å gå på kamper, og (trist nok) enda viktigere, nekter å kjøpe TV-pakker og slikt piss for det. Boikott. Total boikott. Meld dere ut av (a)sosiale media til disse klubbene, siden f.eks. United bryr seg så jævlig mye om det.

For min del blir det jo ingen endring egentlig, heh. Har aldri brukt en krone på TV-pakker med fotball, og ikke kjøpt United-drakt på utrolig mange år. Men følelsesmessig blir det jo trist å slå opp med klubben. Selv om det jo er klubben som slår opp med oss. Vi får vel konkludere at vi har "vokst fra hverandre"... :(
post liked by: Elkey
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4482
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2932
Liker mottatt: 9689

Hva som kommer til å skje er det egentlig ingen som helt vet. Tror ikke engang Woodward/Glazers og de andre klubbeiere/presidentene vet hva som skjer heller.

Men mitt inntrykk er at dette var en utløsende faktor for veldig mange som har sittet på gjerdet, blant dem meg selv. Dette er forbi gjeld og utbytter, men heller et angrep på grunnverdiene i den europeiske fotballen. Tanken om at noen skal være fredet og ha krav på å få delta i en europeisk turnering er nok å tråkke over grensen. I alle fall for min del.

Nå ser jeg forøvrig at det kommer meldinger om at United, med de andre SL-klubbene, blir ekskludert fra CL/EL neste år. Neste blir vel at man blir kastet ut fra PL.
post liked by: Pangaea, Elkey, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Lurer på om det blir kamp på Søndag?

Deleted User 430

Pangaea wrote: 19 Apr 2021, 14:12 Nettopp det jeg tenkte også. Vil tro det er lagt opp for at PSG, Bayern og Dortmund/Leipzig skal bli med som de tre siste. Så blir det opp til høystbydende å bli med som de siste fem hvert år. Så kan vi jo lure på hva svarten Tottenham har å gjøre i et slikt selskap.

Håper virkelig dette ikke lykkes, og at fans på verdensbasis sier NEI. Slutter å gå på kamper, og (trist nok) enda viktigere, nekter å kjøpe TV-pakker og slikt piss for det. Boikott. Total boikott. Meld dere ut av (a)sosiale media til disse klubbene, siden f.eks. United bryr seg så jævlig mye om det.

For min del blir det jo ingen endring egentlig, heh. Har aldri brukt en krone på TV-pakker med fotball, og ikke kjøpt United-drakt på utrolig mange år. Men følelsesmessig blir det jo trist å slå opp med klubben. Selv om det jo er klubben som slår opp med oss. Vi får vel konkludere at vi har "vokst fra hverandre"... :(
Tottenham og, til dels, Arsenal er vel akkurat noen "stormakt" i europeisk målestokk, nei, så jeg skjønner heller ikke hva de har å gjøre i et slikt selskap. Bare et bevis på at pengene styrer og verken status eller historikk egentlig har noe betydning.

Problemet med fans på verdensbasis er at uansett hvor mange som boikotter så vil det være null stress å fylle stadioner rundt omkring. Er garantert flust av fans som kommer til å reise på kamper, og det er alt som betyr noe for eierne. At de som kommer for å se verken kan sanger eller navn på spillerne betyr nada..

Har aldri fulgt klubben i sosiale medier selv, ei heller sponset de med noen kroner, som tidligere skrevet, siden før 2005, men tristheten som sprer seg på tanken om å ikke ha denne lidenskapen lenger er faktisk ganske sår. Som du sier, de har slått opp med oss, men det hjelper lite akkurat nå..
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Otac wrote: 19 Apr 2021, 14:07 Det er mange her inne eit bevis på.
Herlig å se at vi selv i disse stunder kan fortsette å hakke på medsupportere...
post liked by: Pangaea, Otac, Pink Final
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Det er mange TV-personligheter som har vært ute og kritisert dette, og håper at det er mer enn tomme ord, for det TV-kanalene har mye makt i dette. For det er gjennom TV-rettighetene at inntektene kommer (hovedsakelig). Det hadde vært fantastisk om TV-kanalene bare sa "Føkk it" til hele prosjektet... Da blir det aldri realisert... men det skjer vel aldri... :-(

Uansett, så håper jeg på kraftige reaksjoner allerede nå. Spark United ut av PL og EL - nå med en gang - om nødvendig. Kjør klubbene i grøfta... da selger eierne og fansen får klubbene sine tilbake (forhåpentligvis).
Post Reply