INFO: Endring i hvordan Kamptråder opprettes

Litt info om hva dette forumet er og hvordan man skal oppføre seg.
Post Reply
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Hei,
Vi i moderator-teamet ønsker mer kontroll over hvordan kamptrådene opprettes. Vi mener det er bedre for alle om første posten inkluderer mer info og er satt opp etter et malverk. Infoen finner man selvfølgelig overalt på nettet, men vi synes det er fint og viktig at kamptråder ser pene ut.

Derfor har vi idag gjort det slik at kun administratore og moderatore kan opprette kamptråder. Alle andre kan selvfølgelig svare og diskutere som vanlig.

Om du er lysten på å kunne starte kamptråder selv. Bare fint for oss mer mer hjelp. Så svarer du på denne tråden også skal vi gi deg rettigheter til å opprette kamptråder.
post liked by: offside, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

Greit med klare regler.

Ja jeg er en av de som kan tenke meg å lage kamptråder. Jeg laget en her tidligere til morran idag. Grunnen til at jeg ikke hadde fylt den helt ut var fordi jeg måtte vente til etter PK imorgen med å høre om skader etc.

Helt greit man har et minimum krav for hver kamptråd + man kan legge på litt mere "snacks" om man har lyst til det.

Hva synes du er de viktigste detaljene som man bør ha med ? De 5 siste PL kamper eller de siste 5 PL kamper eller kamper sjenerelt mellom lagene som møtes osv osv.

Sikkert flere av oss som har lyst til å legge ut kamptråder. Men er jo ingen hemlis at det stort sett har vært en person som har lagt ut de fleste, dette fordi han har vært så raskt ute med kampene. Derfor var jeg isted tidlig ute.

Blir jo også mere moro her inne om flere kan legge ut kamptråder å ikke bare en eller to personer.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Det er vel stort sett @messilingard og @Blodfink som har delt denne oppgaven mellom seg, og en gang iblant @Pink Final.
Kanskje det beste om det er de som fortsetter også?
post liked by: offside, Pink Final
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

Belfastboy wrote: 15 Apr 2021, 12:53 Det er vel stort sett @messilingard og @Blodfink som har delt denne oppgaven mellom seg, og en gang iblant @Pink Final.
Kanskje det beste om det er de som fortsetter også?
Her er det rom for flere. Hvis flere har lyst til å bidra, så er ikke dette noe du burde si så mye på. Se det heller som positivt at flere vil bidra!!
Last edited by Sir Crap-A-Lot on 15 Apr 2021, 13:39, edited 1 time in total.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Sir Crap-A-Lot wrote: 15 Apr 2021, 13:05 Hvis flere har lyst til å bidra er ikke dette du burde sutre så mye om.
Ingen som har sutret her. Jeg kom bare med min ærlige mening om dette.
Peace out!
post liked by: Blodfink, offside, Pink Final
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Bare positivt om flere vil bidra. Men nå er det hvertfall ikke fritt frem for alle, så det er bare å si ifra til meg her eller på PM om du har lyst til å lage kamptråder.

Har også gjort det slik at alt vi ønsker av info og oppsett er klart når man starter opprettelsen av kamptråd og det er bare å fylle ut.

Som en grunnregel så er det sikkert greit å vente til pressekonferansen er over før man lager tråder. Unntak kan seff skje, som feks ved store og viktige kamper (derbyer, cupfinaler osv) hvor man ønsker litt mer build up før kamp.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og @Sir Crap-A-Lot. Dette var ikke ment som noe angrep. Tilfeldig at denne endringen skjer idag. Jeg har tenkt på det lenge, men har vært for lat til å gjøre noe med ideen. Det er innlegg hvor vi diskuterer dette på Admin delen av forumet.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Håper flere melder sin interesse for å bidra, nå bør det være enkelt og greit med det faste oppsettet for kamptråder.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Er den malen satt opp slik at vi har tilgang til den? Ser den i så fall ikke blant "nye poster" :-|

Litt på siden kanskje, men en ting jeg liker godt borte på redcafe.net er kampdag-oppsettet deres. Men tror de utviklet det selv, og det var sikkert litt av en jobb, så er vel ikke realistisk her. Men de som ikke er klar over siden, kan jo titte på den likevel. Her er fra siste kamp mot Spurs: https://www.redcafe.net/matches/tottenh ... nited.394/ (med lagoppstilling, bytter, statistikk osv)
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Pangaea wrote: 15 Apr 2021, 14:53 Er den malen satt opp slik at vi har tilgang til den?
Les posten til RaoulDuke over her :)

Redcafe`s matchdays er flotte, men omfattende ja.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Blodfink wrote: 15 Apr 2021, 16:43
Pangaea wrote: 15 Apr 2021, 14:53 Er den malen satt opp slik at vi har tilgang til den?
Les posten til RaoulDuke over her :)

Redcafe`s matchdays er flotte, men omfattende ja.
Så det, men trodde kanskje selve malen var tilgjengelig. Men siden jeg sjelden husker å sette opp laget her, så er det vel best å la de som kan det ta seg av kamptrådene :P Skal derfor ikke kaste navnet mitt i hatten.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26219
Liker mottatt: 16748

Pangaea wrote: 15 Apr 2021, 14:53 Litt på siden kanskje, men en ting jeg liker godt borte på redcafe.net er kampdag-oppsettet deres
Synes Lucky McLuckerson på Red Café er flink til å få med ferske nyheter som skadeoppdateringer osv.

Når det gjelder presentasjon av motstander er det stort sett repost av tidligere kamptråder.
Ofte bare kopi av Wikipedia.
Synes det blir kjedelig i lengden.
Om man velger å presentere motstander liker jeg at det blir noe nytt og originalt hver gang.
Og helst ikke kopi fra Wikipedia.

Søk heller på klubbens egne engelske hjemmeside eller forum.
Eller bedre, plukk fra fotball bøker om du har.
Eller hent fra hukommelsen.

Veldig bra at det blir en mal for dette.
Må si meg enig med Bill Shankly.
«Om jeg gjør en jobb, om jeg så vasker et gulv - så skal mitt gulv være det reneste.
Om alle tenker slik, og gjør en ærlig jobb vil verden bli et bedre sted».

Enig med Shankly, gjør jobben ordentlig.
Også jobben med å opprette kamptråder 😀✍️
post liked by: Belfastboy, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

Pink Final wrote: 15 Apr 2021, 18:18
Pangaea wrote: 15 Apr 2021, 14:53 Litt på siden kanskje, men en ting jeg liker godt borte på redcafe.net er kampdag-oppsettet deres
Synes Lucky McLuckerson på Red Café er flink til å få med ferske nyheter som skadeoppdateringer osv.

Når det gjelder presentasjon av motstander er det stort sett repost av tidligere kamptråder.
Ofte bare kopi av Wikipedia.
Synes det blir kjedelig i lengden.
Om man velger å presentere motstander liker jeg at det blir noe nytt og originalt hver gang.
Og helst ikke kopi fra Wikipedia.

Søk heller på klubbens egne engelske hjemmeside eller forum.
Eller bedre, plukk fra fotball bøker om du har.
Eller hent fra hukommelsen.

Veldig bra at det blir en mal for dette.
Må si meg enig med Bill Shankly.
«Om jeg gjør en jobb, om jeg så vasker et gulv - så skal mitt gulv være det reneste.
Om alle tenker slik, og gjør en ærlig jobb vil verden bli et bedre sted».

Enig med Shankly, gjør jobben ordentlig.
Også jobben med å opprette kamptråder 😀✍️
Jepp. Alle vi som skal lage kamptråder kommer nok til å gjøre vårt for å lage en bra kamptråd ;)
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

RaoulDuke wrote: 15 Apr 2021, 14:19 Som en grunnregel så er det sikkert greit å vente til pressekonferansen er over før man lager tråder. Unntak kan seff skje, som feks ved store og viktige kamper (derbyer, cupfinaler osv) hvor man ønsker litt mer build up før kamp.
For å rette opp i en mistforståelse her. Det er greit å vente med og opprette kamptråd til neste kamp til etter at den nåværende har blitt spilt, siste del av pressekonferansen blir som regel sluppet midnatt kvelden i forveien så vi utnytter tiden litt bedre. Unntaket er selvfølgelig derbyer, finaler etc.
post liked by: Pink Final, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26219
Liker mottatt: 16748

Synes de kamptrådene @messilingard og @Blodfink lager nå er gode.
Godt poeng @messilingard kommer med i posten over her.

Må ikke bli slik at det er et mål i seg selv å være først ute.
Viktigste er KVALITET.

Blir gjerne med å rullerer på å lage kamptråd.
Moro synes jeg, når tiden strekker til.
Jeg har dog en svakhet i å skrive (for) langt 😄.
Blir så ivrig..✍️
post liked by: Blodfink, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply