Hva bør gjøres?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Deleted User 595

Kun for interesserte, ta med salt eller ignorer:

Mark Goldbridge navngir i dag Rashford som en av de største problemene i garderoben. Det er første gang, etter ett år med mer vage hint.

Han har fått flere rapporter om at Rashford er en av de som har motarbeidet managere, og skapt dårlig stemning i garderoben. Dette har da pågått ganske lenge. Påpeker og at han vet ikke om dette stemmer, men at det er det han blir fortalt. Sier og at han bør få sjansen under ten Hag, all den tid vi ikke vet med sikkerhet om det stemmer.

I går var for øvrig PR-teamet til Rashford ute med ny pressepakke til MEN.

@Pink Final: Han er vel fra Nottingham. Er tydelig United-fan. Man trenger ikke se mange timer med han for å skjønne det. Men forstår og at du ikke vil det 😅 Synes han er underholdende, og vet at han kjenner folk og eks-spillere som har tette bånd til klubben. Så er det nok en del negative ting med han som jeg skjønner at mange ikke orker, men kjenner ikke så mye på det selv.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4380
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2767
Liker mottatt: 9203

Mark Goldbridge jakter stort sett kun en ting, klikk. Forsåvidt så er han lik annen media sånn sett. Men i motsetning til de største mediehusene samt MEN så har ikke Goldbridge særlig gode kilder. Man så selv den nyheten med Pau Torres hvor de linket til en Liverpool supporter på Twitter. Nivået er ikke særlig høyt selv om at de kanskje kjenner en eks spiller eller to. Det er det mange som gjør. Hvem som har tilgang på info inn i sirkelen Murtough, Fletcher, Arnold, Rangnick og nå ten Hag er en helt annen sak. Mange spekulasjoner er uansett mulig å tenke seg frem til, som for eksempel at de som spiller mindre er de som også lager mest bråk.

Men når vi først er inne på dette med kilder og eks spillere. Ser nå at Scholes angrer på at han hev Lingard under bussen. Da ligger det kanskje noe i ryktene angående Lingard, Pogba og Rashford.
post liked by: Pangaea
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

GBailey wrote:26 Apr 2022, 11:48 Påpeker og at han vet ikke om dette stemmer, men at det er det han blir fortalt. Sier og at han bør få sjansen under ten Hag, all den tid vi ikke vet med sikkerhet om det stemmer.
Det er ting som dette som irriterer meg grønn med dagens SoMe-samfunn/klikk-jag. Hvorfor navngi folk om du ikke kan gå god for informasjonen du deler ut?
Påstår ikke at Rashford er en engel, misforstå meg rett her, men mannen har jo null interesse av å fremstå seriøs når han spyr ut rykter om folk uten å kunne bekrefte dem selv.

Blir litt som "the sun"osv. Alt handler om å være først og da slenger de ut masse artikler og rykter i håp om å treffe en gang iblant sånn at de kan vise frem gamle artikler om at "vi skrev dette da og da".
Husker jeg leste en oversikt for en del år siden, muligens på united.no, om treffprosenten til div aviser. Flere av dem lå på rundt 3%, av 2000+ artikler/rykter. Det var god underholdning, husker jeg, å se hvor desperate aviser var etter klikk, men nå er jo "alle" på det kjøret og det spres raskere enn noen sinne.

Sånn! Da er dagens frustrasjon over internett unnagjort😳

Ps! Ikke ment som kritikk av din posting, @GBailey. Kun den/de som skriver ting de innrømmer å ikke vite noe om selv. Sånn for å eliminere den misforståelsen😁
post liked by: Pangaea, Pink Final

Deleted User 108

Goldbridge-rykter burde fått en egen tråd så vi slipper å lese om han. Det var en type jentene i huset likte da de var mindre, men de har nå blitt 18 og forstått hvordan han er. Morsom til tider, men både faglig svak og vet ikke forstått at han vet mer enn Manchester United enn meg og barna/ungdommen i hus. Noen år siden vi har hørt på han, men regner med at kvaliteten ikke har forbedret seg all verden.
post liked by: Pangaea, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2706
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3846
Liker mottatt: 4902

Ryder wrote:26 Apr 2022, 08:45 Det går sikkert an å diskutere hvorvidt den og den har vært en suksess, ok eller flopp - men bildet er uansett ganske tydelig. Bortsett fra 05/06 (der to av fire kom i januar) er det usannsynlig å skulle forsterke halve laget. Tipper vi begynner å se et "Ten Hag-lag" tidligst august 2023.
Kjempebra oversikt @Ryder. Synes du har vært litt streng med noen navn det siste tiåret, men uansett er det som du sier en trend uten veldig mange suksesshistorier per år. Men det henger også sammen med at vi ikke har signert veldig mange spillere per år. Denne ganger tror jeg helt ærlig det blir annerledes. Det blir annerledes fordi så mange spillere forsvinner fra klubben på ulike måter. Så må vi bare krysse fingrene for at så mange som mulig av de som kommer inn portene i sommer blir en suksess. Må vel forvente en eller to "store" signeringer, men jeg håper det også blir noen av typen Chicharito eller Vidic. Ikke superstjerner enda, men kan bli det i United. Det var slik Sir Alex stort sett opererte, og det er egentlig slik Liverpool opererer nå.

Det jeg er mer usikker på er om vi har god nok kompetanse og kunnskap i speider- og rekrutteringsavdelingene, samt i data-analyseavdelingen. Har et inntrykk av at vi ligger bak der, særlig innen dataanalyse/sports science. Slike ting er tross alt relevant for signeringer også.

Deleted User 477

Slik han snakker om egne spillere så er han en av grunnene til nett hetsen mot våre spillere mener jeg.
Jeg syns det er veldig trist at det virker som at de som lekker til media/pundits er spillere som har komt fra eget akademi. Lingard, Rashford og Henderson er alle blitt beskyldt for det. og Pogba har også en fortid derfra, men virker og være en av uromomentene. MBH var veldig tydelige at også Ronaldo er en av de, men det som er sikkert for meg som må gjøres er at alle råtne epler må ut uansett hva de heter.
post liked by: Pangaea, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2706
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3846
Liker mottatt: 4902

GBailey wrote:26 Apr 2022, 11:48 I går var for øvrig PR-teamet til Rashford ute med ny pressepakke til MEN.
Hva var det slags greie? Samme om Scholes i et annet innlegg, hva har han sagt nå?

Som nevnt tidligere har jeg null sans for ****bridge (som ikke engang er hans reelle navn!) og den type agendadrevet klikk-"journalistikk". I hermetegn fordi han og tusen andre online personaliteter ikke er journalister. Samme om en av oss kjøpte inn videoutstyr og satte oss til å spre stæsj på nettet. Samme kompetanse. Eller kanskje bedre. Men neppe like mange seere :D

Jeg hørte faktisk på en podcast med Andy Mitten her en dag, tenkte jeg skulle se om han tilfeldigvis var innom ryktene rundt Rashford (gjorde ikke det). Han var generell, nevnte ingen navn selvsagt, men han var innom samme greia som kunne passet på ****bridge, og sikkert Howson osv også. Kort forklart, det er én ting å stjele ting eller rapportere løse rykter, det er noe helt annet når du skal generere/avsløre nyheter selv. Da trenger du kilder, gode kilder, og det tar årevis å bygge opp et slikt nettverk.

Etter å ha blitt påminnet om Ronaldo igjen av Dag Langerød i gårsdagens sending, så har jeg blitt mer usikker igjen på hva som foregår, og da særlig om Rashford egentlig er så ille som man skulle tro basert på den siste ukas (ca) dekning. Mistenkte også at Lingard ville ha ut det som ble sagt, via Scholes. Men det kan jo være at Scholes gikk over streken av hva som var intensjonen. Vanskelig å vite. Men det jeg har tenkt mer på, hvis det faktisk er slik at Ronaldo er det største problemet, er at hans "camp" kan ha spredd mye av denne dritten ang. Rashford.

Alt blir mer eller mindre ville spekulasjoner fra vår side ettersom vi har null kilder, og vi må prøve å analysere og konkludere basert på den lille infoen vi har, lese mellom linjene osv. Ikke en særlig presis øvelse ;-)

Men som jeg sa tidligere på kanskje litt mer generelt grunnlag, hvis Ronaldo er hovedproblemet, så må han ut. Enkelt og greit. Litt vanskelig ettersom han har ett år igjen av kontrakten og tjener 50 pengebinger i uka, men vi kan bare ikke ha det slik som det her. Da kommer det til å bli håpløse prestasjoner neste sesong også.

En eller annen dust i United har jo allerede lekket at ten Hag vil ha individuelle (digitale, visstnok) møter med hver spiller før han kommer til United, som selvsagt skaper trøbbel for han siden han fortsatt er ansatt av Ajax og har en tittel å vinne der. Kanskje mest nærliggende å tro at det er en spiller på vei ut, eller med dårlige framtidsutsikter, som lekker slikt, men jaggu ikke lett å vite. Ser ikke for meg at det er en trener el.l. Per nå er det ikke mange spillere i United jeg stoler på ang. slike ting. Klubben lekker som en sil. Det også må det bli slutt på. Jeg hører aldri slikt om situasjoner i Liverpool, Chelsea eller City, så hvorfor har vi så mange slanger i klubben?
Last edited by Pangaea on 26 Apr 2022, 13:44, edited 2 times in total.
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4627
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2545
Liker mottatt: 10408

Når det gjelder Rashford:

Mange er veldig opptatt i å framheve "PR-teamet" hans, og prøver å tegne et bilde av en fyr som nærmest er en fabrikkert personlighet.
Kan selvsagt ikke utelukke at det har et snev av sannhet, men: uten å dra konspi-hatten altfor langt ned i øynene, så skal vi være klar over at det er ganske sterke krefter som har interesse av å trekke Marcus Rashford ned i søla. Ikke først og fremst for det han (ikke) gjør på banen, men fordi han er blitt en politisk kraft som tråkker veldig mange på tærne. Bare greit å huske at det er mange som har lyst til at han skal feile.

Ja, jeg innrømmer lett at jeg har ganske kraftig bias til fordel for Rashford. Dersom det kan bevises at han er en bråkmaker som bare lager kvalm internt, må de gjerne selge ham. Men inntil det foreligger troverdige/åpne kilder, velger jeg å ikke hoppe på anti-Rashford-toget av nevnte grunner.
post liked by: Pangaea, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2706
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3846
Liker mottatt: 4902

While Ten Hag’s work has impressed plenty within the #mufc dressing room, the concern to some is that it’s felt a strong manager is needed to rebuild the squad, not just an outstanding coach, and it remains unclear if Ten Hag has the ability to do that the players can be arsed to perform for ten Hag, or just revert to form and blame him for everything under the sun.
Tror ikke vi har "strikethrough" formattering her, men jeg prøvde å "fikse" litt på twatten.

Get your head down, work your bloody tits off, and stop complaining about everything, and leaking to the press if the lunch is cold.

Grrrr :angry:
post liked by: Ryder
User avatar

Ryder
Posts: 4627
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2545
Liker mottatt: 10408

Om disse meningene faktisk er reelle (who knows), er det jo ganske oppsiktsvekkende. Hva med å oppføre seg som voksne folk og ta et minimum av ansvar for egne holdninger, væremåte og prestasjoner? Er de en samling leirklumper eller marionetter som bare venter på å bli formet og styrt, eller går det an å ta litt tak i ting selv også?

Jeg skulle gitt mye for å ha vært flue på veggen i garderoben under de siste kampene. Ikke minst for å se om det finnes noen form for internjustis og/eller selvransakelse i denne gjengen.
post liked by: Pangaea, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7513
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26816
Liker mottatt: 17315

Tankevekkende motvekt du kommer med ifht ryktet som er i ferd med å spinnes rundt Rashford @Ryder.
Jeg får det liksom ikke til å rime at han skal være verstingen i gruppa.
Det må være et eller annet her som ikke stemmer.

Nei jeg ser omtrent aldri Goldbridge @GBailey.
Andy Mitten er den jeg har soleklart mest tillit til.
Ellers pleier jeg å se Webby & O’Neill.
Ikke så sofistikerte og kule kanskje.
Men heller ikke velpolerte, og de virker ikke å snu kappa etter vinden.
Det liker jeg godt.
Virker som de er oppriktige glade i Manchester United, uten å ha noen agenda.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 402

Du med din sans for supporterkultur vet hvem Tony O'Neill er @Pink Final ?
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7513
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26816
Liker mottatt: 17315

Ja jeg kjenner til fortiden hans @Jan Anders.
Han vokste opp i Wythenshave og begynte å gå på United matcher som ung gutt.
Ble en av de ledende og verste hooliganene.
Tar sterk avstand fra det han drev med på 70, 80 og innpå 90 tallet.
Men jeg synes det er noe jordnært og annerledes over det han og Webby lager.
Tror jeg har sett den episoden med Whiteside 3x.
Helt harmløst og 3 ‘gutter’ som elsker Manchester United sitter å prater sammen.

Luckhurst, Goldbridge…ja de er mer veltalende og ‘spennende’.
Men for meg er de eksempler på den moderne journalist og/eller fan kanal.
Folk med agenda.
post liked by: Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 402

Ja, @Pink Final han var av de verste. Selv United-fansen var småredd for fyren!
Og enig, de to gutta er artige å høre på:-)
post liked by: Pink Final

Deleted User 480

Mulig Rashford er hovedproblemet, mulig Ronaldo er hovedproblemet. Eller i tilfelle begge er problemet; så send dem på dør.

Selv leser jeg svært få rykter utenom United.no og VG. Jeg aner ikke hvem enkelte av disse folkene (ryktspredere) er en gang. Jeg vet vel mindre enn de fleste hva som faktisk skjer i garderoben.

Skjønner godt at Scholes angrer på at han kastet Lingard under bussen. Når han gikk ut som han gjorde, tenkte jeg tanken at hvorfor i alle dager navngir han Lingard i stedet for å si "kilde i klubben"?

Generelt sett er det åpenbart veldig mange som har behov for å si veldig mye om ting de vet veldig lite om.

Hvis det er Ronaldo som er problemet, hvorfor er han problemet? Fordi han kommer inn i klubben å krever at folk får vinnermentalitet i blodet? Yngre spillere bør vite at CR7 har pondus nok til å bli lyttet til.

Hvis Rashford er problemet, hvorfor vil han kaste over styr klubben han elsker? Publikummet som gjerne er de første han feirer med etter scoring?

Jeg sier ikke at Ronaldo og Rashford ikke kan være skyldige, men "It takes two to Tango". Det må være noe eller noen de opponerer mot, i tilfellet.

Det virker fornuftig av Ten Hag å ha videosamtaler individuelt. Får håpe spillerne er dønn ærlig i slike samtaler, så får man håpe Ten Hag er rett mann til å løse opp den gordiske knuten.
post liked by: Ryder, Pink Final, Pangaea
Post Reply