Hva bør gjøres?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4878

Pink Final wrote: 04 Oct 2023, 16:24 Var Rashford grufull i 22/23 @10Hag?

Jeg gir meg i denne diskusjonen.
Dette er ikke seriøst, sorry.
Åpenlys skrivefeil, og mente 21/22.
Så her prøver du jo å misforstå, samt unngå resten som skrives 😊

Sorry @Pink Final, men det blir i hvert fall useriøst.

Så gjentar jeg det jeg sa:
Må da kunne svare på det du skriver uten at man trenger påminnelse om å forbli på tema.

Og det samme gjelder dette. Må kunne diskutere uten å bli forsøkt feiltolket, samt bare skyte ned diskusjonen på slikt grunnlag.

Da kan man heller si at man er uenig, og gjerne påpeke hvorfor. På en respektabel og høflig måte. 👊
post liked by: Jan Erik, Blodfink
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Må legge til at når trekningen av gruppa var ferdig, så følte jeg at det var 2 kamper jeg fryktet.
Borte mot Bayern og borte mot Galatasaray.

Normalt er jeg optimist, men er redd vi kan havne sist i gruppa.
Bayern klarte å vinne 2-1 i København, og Danskene klarte 2-2 borte mot Galatasaray

Føler vi går ut i 100% i disse 2 spilte kampene, men når motstander scorer,
virker det som lufta går ut og energien tappes og vi blir usikre og glemmer at vi må
spille som ett lag og hjelpe hverandre.

Kommer vi med i CL neste sesong blir det verre, grunnet flere kamper og reiser.
Har sagt/skrevet før at reising tar mye energi, veldig få som har det som skal til
å slappe av og være utvilte etter en reise

Sorry, sporet litt av :(
post liked by: Jan Erik, Blodfink, 10Hag, Belfastboy, Pwint

Deleted User 402

@Jan Erik
Betimelige spørsmål du stiller. Nye eiere kan selvsagt bety like dårlige eiere. Hva gjør vi da? Tør ikke tenke tanken. Håpet er jo nye, gode eiere med hjerte for klubben. Hva annet kan vi håpe på?

Jeg er villig til å gi Ten Hag tid. Han har gjort mye riktig og ga oss en god sesong i fjor. Han fortjener kritikk, for all del, men jeg har tro på vår nederlender.
Om han får det tviler jeg på.
post liked by: Blodfink, Belfastboy, Cola2, Pwint, Jan Erik, Pink Final

Deleted User 744

Det som må gjøres er og starte og vinne flere kamper enn vi taper.
Føler at ETH er sta, og det jeg liker minst er at han bruker spillere i "feil" posisjoner.
I fjor startet vi også dårlig, men når han innså at laget ikke kunne spille slik han ønsket så forandret han spillestilen slik at den passet spillerne bedre. og vi startet og vinne og fikk en god sesong til slutt.
Man kan ikke lage rex rodney av en gyngehest heter det på jæren.
post liked by: Cola2, Pwint
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Djevelens advokat wrote: 04 Oct 2023, 17:27 Det som må gjøres er og starte og vinne flere kamper enn vi taper.
Det er en selvfølge, men det skrives at OGS ikke var en taktikker og klarte
ikke å forandre taktikk under kampene. Der føler jeg ETH er lik med OGS.
Men under OGS så stoppet vi ikke opp når vi hadde scoret 1 mål,
vi ville "døde" kampen med flere mål.

Nå vet jeg ikke om det er en idretts psykolog i trener teamet til MU.
Min mening er at alle klubber burde ha det.
Har selv hatt nytte av Willy Railo, som vel var den første idretts psykolog, så det anbefaler jeg.
post liked by: Pink Final, Vidar Dale Fjeld, Belfastboy

Deleted User 744

OGS var mye bedre taktisk en ETH. Han ble slaktet uten grunn. Jeg har lest hva Emery sa om OGS når det kom til taktikk.
Og personlig tror jeg at OGS var en bedre psykolog for en del spillere en ETH er.

Men mitt poeng var at man må spille på sine styrker. med de spillerne vi har.
Når det blir en mellomting av alt så blir det ikke bra.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7603
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27245
Liker mottatt: 17762

Skrivefeil, ok den er grei @10Hag.
Du har skrevet at Rashford ikke var god i 22/23. senest i går tror jeg.
Så jeg trodde oppriktig du mente han var fryktelig i 22/23.
Beklager om jeg er krass, det går en kule varmt.
Helt ærlig, jeg blir irritert når du er så på å ta Rashford og Fernandes.
Særlig når du foreslår å erstatte Bruno med van de Beek.
For å bli bedre i possesion spill.
Van de Beek har ikke bevist noen ting som ball fordeler eller tilrettelegger eller temposetter i United,
Synes han er en Lingard light type som er god på å løpe (ja nå skriver jo ikke jeg så hyggelig heller om din favoritt, ser den).
Jeg innrømmer åpent at det irriterer meg når du er sånn etter dem jeg vil kalle lagets viktigste spillere.

Men jeg skal jo ikke bli ufin av den grunn, så sorry for det.
Tror jeg har ry på meg her inne for å fremstå relativt calm.
Det med HVA BØR VI GJØRE kommentaren var til meg selv, men ser den kunne misforståes.

Til saken så er utfordringene våre mye mer sammensatte enn at å bytte enkelt spillere løser dem.
Vi har jo snart bytta ut halve laget bare siden i fjor sommer.
Burde vi ikke sett endring i spillestil snart?
Om ten Hag mot formodning ikke ønsker å være et possesion lag, burde vi ikke i det minste kunne presse kollektivt?
På press og innsats er det vel ikke mulig å kritisere Bruno?
post liked by: Belfastboy, Buchan, Cola2, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4878

@Pink Final:
Da foreslår jeg jo at du kanskje ikke bør la deg irritere over mine meninger, kun fordi de er annerledes enn dine. Og samtidig at du slutter å tillegge meg meninger jeg ikke har. 👌

Jeg står for at jeg synes Donny er en spiller som passer bedre den spillestilen vi ønsker å spille. Mener derimot ikke at han er plent "bedre" enn Bruno. Det er en grov forenkling og feil fremstilling, og sannheten er langt ner kompleks og nyansert. Det får du tåle, uten at du skal forsøke å sette meg på plass gang på gang.

Og jeg står for at jeg synes Rashford ikke var god, selv i fjor. Mange mål, og det trekker opp. Men for min del, synes jeg han leverer flere dårlige kamper enn gode, uavhengige mål. Og jeg har argumentert veldig grundig for hvorfor jeg mener det, og samtidig understreket at det er kun min mening og ingen fasit. Da bør ikke du avfeie meningen som usaklig, selv om du er uenig.

Du innrømmer her at du blir slik fordi jeg vurderer spillere annerledes enn deg. Det får du stå for, men jeg har vondt for å forstå frustrasjonen din ovenfor en annen mening.

Hvis jeg oppførte meg likt, hadde jeg jo nå blitt irritert for at du sier Donny er Lingard-light. Men selv om jeg er uenig, så synes jeg det er helt fair at du ser det slik. Og jeg legger faktisk godviljen til for å se det fra den siden, og kan tildels forstå det. Så kan jeg heller påpeke hvorfor jeg mener annerledes, uten at det gjør meg mer korrekt eller deg noe mindre korrekt.

Der synes jeg du kan gjøre det samme andre veien. Det nytter ikke å bare diffust latterliggjøre mine eller andres meninger. Vi får et mer trivelig forum om vi er saklig. Da kan vi være uenig, uten at det blir kjedelig stemning.

Så nå ber jeg deg direkte å slutte å hinte til at jeg "misliker" Rashford, Bruno, DDG og andre spillere. For når jeg sier i klartekst at det gjør jeg ikke, og i tillegg ofte fremhever det de faktisk er god på, og tar de i forsvar slik jeg gjorde med Rashford i kamptråden i går, så er det slik det er, og det jeg mener.

Og det samme gjelder å kalle saklig kritikk av prestasjoner for å "snakke ned" spillere og klubb. Nå er det nok av det, og det gjelder mot andre brukere og. Du må gjerne være uenig i kritikken, og det er bare fint for en god diskusjon.

Og hvordan ry du har er helt greit. Jeg opplever deg og som "calm", men og som veldig hakkende på andres meninger som er veldig annerledes dine. Det er akkurat som at du kan godta ulike meninger, men ved et visst punkt blir det personlig og du skyter ned folk. Vet at jeg ikke er alene om å mene dette. Men synes du kamuflerer det på måter jeg nå har vært veldig tydelig på her, og ber deg om å slutte med.

Så kan du gjerne kritisere meg for å ha gjort det samme. Men ikke nå, ikke etter jeg kom tilbake til forumet. Det unngår jeg bevisst, og er veldig tydelig på å kun ytre mine meninger i diskusjon. Derfor har jeg og respekt for dine meninger som er helt motsatt mine, inkludert eksemplet du bruker her.

Jeg godtar unnskyldningen din om du faktisk oppriktig mener det. Men har på følelsen av at du kanskje ikke gjør det, og da blir jeg litt tilbakeholden på det. Sitter vel dessverre mer med følelsen av at om 2 uker hisser du deg igjen opp fordi jeg våger å kritisere disse spillerne du nevner. Og da er vi tilbake fra start. Det får i så fall gå på min kappe om jeg nå tar feil, og da beklager jeg virkelig det.

Samme gjelder Rangnick, og Solskjær. Vi er ekstremt uenige der og. Men jeg tar gjerne en saklig diskusjon på det, og hører alltid på hva du mener og tar det til meg. Helt til du skyter det ned. Er uansett alltid åpen for å diskutere, så lenge det ikke blir ufint.

Har vel ikke mer å si om det.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7603
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27245
Liker mottatt: 17762

Fotball er følelser også @10Hag.
Ikke bare kalde analyser.

Jeg kommer åpent ut å innrømmer hvordan jeg tenker, taktisk ikke så lurt da det gir deg et lite overtak.
Men jeg vil være åpen, er ikke diffus slik du prøver å tillegge meg nå.
Din karakteristikk av meg kan for øvrig bli stående uimotsagt.
Så kan hver enkelt forumist trekke egne konklusjoner.

Hva saken angår kommer vi ingen vei.
Vi tenker veldig ulikt om Manchester United.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2895
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13464
Liker mottatt: 8635

Ikke rart at det blir litt heftigere diskusjoner oss imellom når vi har det kjipt hele gjengen. Denne sesongen skulle jo liksom bli den der vi skulle ta et steg til og vise at vi var på riktig vei, men så har det blitt et sant mareritt. Tenker det er viktig å huske at vi er på samme side, men er forskjellige mennesker med forskjellig syn på ting. Takhøyden her inne er god, så lenge vi ikke går til angrep på hverandre.
post liked by: Pink Final, Jan Erik, Blodfink, Rød Pølse, Cola2, Belfastboy
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2460
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7651
Liker mottatt: 8004

Etter å ha tenkt meg lenge og vel om, og å ha lest 'diskusjonen' mellom @Pink Final og @10Hag, har jeg kommet frem til fasit...om hva som skal gjøres....pust med magen, tenk, og gi Erik tid. MINST et år til. Nesten uansett. Hastverk og kjappe løsninger nå vil bare gjøre vondt verre. Eventuelle spillere som nå eller senere måtte mene at EtH ikke vet hva ham driver med, kan få et spark i ræven og et hyggelig 'snakkes ikke'. Leste nettopp et gammelt intervju med Arteta der han sa han kun ville ha spillere som var villige til å jobbe hardt for laget. Alle andre var overflødige.
post liked by: Pink Final, Pwint, Rød Pølse, Cola2, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7603
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27245
Liker mottatt: 17762

Hehe @Pwint og @Jan Erik - jeg smiler og ler her jeg sitter nå.
Det er ikke alltid så lett å være helt rasjonell når noe og noen man har følelser for skuffer.
Og vi United fans tenker veldig forkjellig.
Jeg håper bare Erik ten Hag har en klar tanke og et klart hode oppe i dette.
Altså om laget, ikke om foraet 🤣
post liked by: Pwint, Jan Erik, Rød Pølse, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2460
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7651
Liker mottatt: 8004

Hvis Erik ten Hag skulle engasjert seg her inne, @Pink Final , så hadde han vel hatt behov for tvangstrøye nå....
post liked by: Pink Final, Pwint, Belfastboy
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2581
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13405
Liker mottatt: 8599

Tenk så utruleg kjedeleg City-supportarane må ha det. Ingenting å diskutere 😆
post liked by: Pink Final, Pwint, Jan Erik, Cola2, Belfastboy, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7603
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27245
Liker mottatt: 17762

Det var ‘morsommere’ for dem i november 96’ @Pancho P 😅
Med hhv Ball, Hartford, Coppell, Neal og Clarke som managerer mellom august og november.
Og illsinte folk rundt stakkars Franny Lee med taktfaste whats going on?

Vi får bare håpe at når snøen har lagt seg, så har uro og tvil lagt seg også.
Og vårt lag lyser opp tilværelsen.
post liked by: Pwint, Pancho P, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply