Hva bør gjøres?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Blodfink wrote: 02 Jan 2024, 11:25 Det som nå må gjøres er å vinne 5 kamper på rad :yikes: Sjekka våre neste kamper. Før i verden hadde jeg tenkt at vi kunne vinne alle sammen: Wigan i cupen, så Tottenham hjemme, Wolves borte, West H hjemme, Villa borte og Luton borte. Nå tenker jeg at Wigan kanskje er overkommelig, resten av kampene er umulig å vite. Men vi tar 4 poeng eller noe sånt? :yikes:
Litt galgen humor fra meg:

Vi må jo ikke ødelegge statistikken vår:
-Seier
-Tap
-Seier
-Tap

:tear:
post liked by: Blodfink, Pwint, Jan Erik, Belfastboy
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Spent på hvordan det blir med en tilnærmet skadefri tropp. Ser vi store endringer resultat- og spillemessig, eller vil vi fortsette å slite?

Denne vårsesongen blir jo Ten Hags store audition foran nytt regime. Med nøkkelspillerne tilbake, og mye tid på treningsfeltet pga det jeg vil kalle en heldig Europa-exit, ligger forholdene til rette for at vi skal fungere tilnærmet optimalt.

Det er liksom ingen flere unnskyldninger da, så nå må Ten Hag levere.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Pwint, Tringe, Jan Erik, Spirograf1, Mr H

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Det er jeg også spent på. Sesongen er på mange måter tapt resultatmessig, men forhåpentligvis kan vi få mange svar i løpet av våren. Dette gjelder både Ten Hag og flere av spillerne. Mtp. eierskiftet har vi en slags "unnskyldning" / grunn til å bruke dette til en mellomsesong.

Kan feks Onana for alvor tilpasse seg? Selv om det ikke har vært tilfellet til nå (spesielt i cl), er jeg blant dem som tror at han egentlig er god. Kan vi få Mount i gang skikkelig? Og hvilken rolle skal han ha? Kan kanskje Amad spille seg inn i laget og vise at han virkelig bør være en del av planen i årene fremover?

Selv om det på ingen måte er et perfekt lag, hadde jeg likt å se noe á la denne lagoppstillingen utover våren:
Onana
Dalot/AWB - Varane/Mags - Martinez - Shaw/Fernandez tilbake fra lån?
Mount - Mainoo
Amad - Bruno - Garnacho/Rash
Højlund

Et lag som i det minste vil gi oss noen svar. Noen vil spille seg inn i laget og vise INEOS at de fortjener videre tillit. Noen vil kanskje øke verdien for kjøpende lag, mens andre vil bevise at her er det over og ut en gang for alle.
post liked by: Blodfink, Pwint, Tringe, 10Hag, RedTrafford, Pink Final, JørgenT, Rød Pølse

alfen74
Posts: 53
Joined: 14 Aug 2022, 04:08
Liker gitt: 144
Liker mottatt: 256

I tillegg til at vi må styrke de fleste (alle?) ledd, tror jeg at United-troppen har en annen stor svakhet: vi mangler gode hodespillere! Dersom vi for eksempel ser på spillerne som startet nå sist mot Tottenham, hvor mange av dem er egentlig gode i lufta? 

Varane/Evans - ja
Dalot/Wan Bissaka - nei
Mainoo/Eriksen/Fernandes - nei
Rashford/Garnacho - nei
Højlund - muligens, men har ikke vist all verden i lufta så langt  

Vi United-fans har jo snakket mye om hvor dårlige vi er på corner for tiden, og er vel enige om at laget må trene mer/bedre på dødballer. Men kan det være at vi i tillegg må hente inn spillere med mer spisskompetanse i hodespillet, uansett hvilken posisjon de har på banen? Selv om vi gjerne spiller ballen langs bakken, er det jo ikke til å komme ifra at det også blir en del luftdueller i løpet av en kamp. 
post liked by: Blodfink, Pwint
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

Ifølge statistikkene vinner vi 49 prosent av hodeduellene våre, noe som er 12. best i PL (Liverpool øverst med 57 prosent).

Mener vi mangler ganske mye fysikk i laget, ikke bare hodestyrke. Da tenker jeg også på løpsstyrke, duellstyrke og rent tempo (spesielt på midten). Vi klarer så å si aldri å dominere andre lag fysisk. Blir viktig å få inn atletiske spillere framover.
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, Jan Erik, Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23314
Liker mottatt: 19276

Stor opprydning i troppen meldes her og der. Det er nyheter vi er vant til.
post liked by: 10Hag, Pwint, Rød Pølse, Jan Erik
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8416

Denne gangen har jeg tro på at vi begynner i riktig ende. Først må den nye sportslige ledelsen på plass, så skal de definere grunnprinsippene i hvordan man ønsker at United skal fremstå på banen, deretter bør de se på om vi skal gå videre med EtH eller om vi er bedre tjent med en ny manager.

Når dette er avklart er det naturlig å gjøre relativt store endringer i spillerstallen. Planlegging bør være mulig å gjøre parallelt med ansettelser og grunnarbeid.

Her regner jeg med at Jimbo og Brailsy er på linje med meg 😆
post liked by: Andtho01, 10Hag, Jan Erik, Blodfink, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Sir Jimbo 🤣 Håper det står på visittkortene hans!
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Blodfink, Andtho01, Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23314
Liker mottatt: 19276

Angående nye kluter i United nok en gang. Ble noen poster i PL-tråden i kveld, passer bedre her kanskje.

MEN melder jo om 14 spillere som muligens skal ut. Jeg ser faktisk behovet for å bytte halve troppen. Flere av disse frigjør mye kapital, denne kan investeres smartere og tjene klubben både bedre sportslig og da økonomisk.

Varane, Casemiro og Rashford er under lupen skal man tro diverse medier, med kilder i klubben.
Masse penger å spare her. Martial er ferdig, så da sparer man den lønna.

Lindelöf, Evans og Maguire. Tror ikke disse 3 er en del av INEOS-prosjektet veldig lenge.

Det forsvinner nok ikke 4 stoppere ut, det kommer vel ikke flere enn 1 stopper inn til sommeren.
Evans kan få 1 år til basert på hvordan han har gjort det denne sesongen, han har vært minst like god eller dårlig som sine kolleger i grunn. Og han er den som er billigst i drift bak der vil jeg tro. Maguire har jo gjort det bra, men tror allikevel klubben vil gjøre noe her.

Så må man finne ut av alle utlånte spillere, skal de få en mulighet eller skal de selges/gis bort.
Dette er vel Williams, Pellistri, Mejbri, Gore, Alvaro F, Sancho, Greenwood, Beek og Hugill. Greenwood er salgbar, Gore vil man vel beholde, resten er vel på vei ut kanskje. Det er 8 spillere bare der.

Shaw og Malacia, venstreback har vært problematisk denne sesongen, her må det vel inn noen? Og skal man da kvitte seg med disse to? Det skjer nok ikke. Men det må jo vurderes. AWB er det usikkert med, han ønsker jeg å ha i troppen, men han ønsker vel å spille mer. Så ut med ham au kanskje.

Dalot har vel spilt seg til fortsatt United-karriere så langt i sesongen. Ser han og Martinez som de eneste sikre kortene i forsvaret for neste sesong.

Mount? Hva skjer lissom. Eriksen er nok ferdig. Antony??

Mainoo, Martinez, Garnacho, Højlund og Onana er med. Bayindir vil vel spille, ser ikke bort fra at han ber om å få dra. Da må det inn keeper.

Så om de utlånte forsvinner i hopetall samt Varane, Eriksen, Casemiro og muligens Rashford i tillegg, så har vi 12 mann ut der.

Ikke vet jeg, men det må ryddes opp, igjen...
Last edited by Blodfink on 27 Feb 2024, 18:43, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, Pink Final, Rød Pølse, 10Hag, Cola2
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

Sikkert miljøskada, men blir overrasket om det skjer noen revolusjon allerede i sommer. Ikke minst fordi vi (i alle fall ikke formelt) vil ha ny sportslig ledelse på plass før tidligst etter sesongslutt. Da først starter Berrada offisielt, og gudene vet hvor lenge vi evt må vente på Ashworth og deretter hans overgangsspesialist.

Det er selvsagt grunn til å håpe og tro at de allerede har startet på jobben, men hands on vil de neppe kunne være.

Og ny ledelse eller ikke - det blir fortsatt vanskelig å bli kvitt de aller største utgiftspostene, da de potensielle kjøperne er akkurat de samme som før INEOS.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Rød Pølse, 10Hag, Pwint
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2918

Blodfink wrote: 27 Feb 2024, 00:09 Ikke vet jeg jeg, men det må ryddes opp, igjen...
Jepp! Her må det virkelig tas grep. Egentlig tenker jeg at det bare er å beholde Højlund, Martinez, Garnacho og Mainoo, også er det bare å selge resten av den patetiske gjengen. :D

Men det er selvfølgelig hakket for voldsomt, men at det blir store utskiftninger til sommeren, det er det ingen tvil om.

Forhåpentligvis kan Onana på sikt vise seg å være en god signering, men han har fortsatt mye å bevise. Det samme gjelder Mason Mount.
post liked by: Pwint, Blodfink, 10Hag, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23314
Liker mottatt: 19276

Fra United.no:
Ved kun fem anledninger har Manchester United solgt spillere for mer enn 25 millioner pund: David Beckham (2003), Cristiano Ronaldo (2008), Angel Di Maria (2015), Romelu Lukaku (2019) og Daniel James (2021).

Skal jo i grunn være fornøyd om vi kan få 25 i snitt på salgene til sommeren. Ser at ryktet går om Antony, og at klubben tror det kan bli en utfordring å få igjen halvparten av hva han kostet. Jeg tenker halvparten av halvparten er sannsynlig, altså 25 mill :ghost:
post liked by: 10Hag, Pwint, Pink Final, RedTrafford, Cola2
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Syns det er litt underholdende å gå helt til begynnelsen av denne tråden, og se at for fem og et halvt år siden, så var det faktisk endel av de samme problemstillingene som ble reist. Manglende scoringer, kjøp som ikke har slått til, en manager som ikke klarer å få spillerne til å fungere osv.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

Det er jo det som er så deprimerende @Pwint. Er vel ikke alene om å føle at vi bare har gått i ring i mange år. Håpet ligger jo i den nye sportslige ledelsen, at det faktisk kommer helt nye tanker og ideer. Men - tror det kan ta lenger tid enn de fleste av oss skulle ønske.
post liked by: Pwint, Pink Final, Rød Pølse, Blodfink

alfen74
Posts: 53
Joined: 14 Aug 2022, 04:08
Liker gitt: 144
Liker mottatt: 256

En ting som bør gjøres, nå som Ineos er involvert, er å gi det sportslige prioritet over det kommersielle i pre-season. Jeg tror at en god del av problemene våre denne sesongen henger sammen med en elendig pre-season sommeren 2023. 

Forrige pre-season involverte blant annet:
- altfor mye reising (jmf. intervju med Christian Eriksen)
- for mange kamper på kort tid
- usikkerhet rundt fremtiden til spillere i viktige posisjoner (jmf. DeGea, Maguire)
- nøkkelspillere returnerte for sent (Casemiro)
- nye spillere ankom skadet (Højlund, Mount, Amrabat?)
- usikkerhet om eierskap og veien videre
- vanskelige utenomsportslige saker (Greenwood, Antony)

Og da har jeg sikkert glemt en del ting også. Listen over tatt i betraktning, er det ikke overraskende at vi kom på etterskudd med dårlige prestasjoner (tre tap og to heldige seire på de første fem kampene) og skadeproblemer helt fra start. Etter min mening har vi aldri tatt oss skikkelig inn igjen etter det. Nå som prestasjoner på fotballbanen skal bli viktigere enn det kommersielle, ifølge Sir Jim, burde et nytt konsept for United's pre-season stå høyt oppe på listen (så får vi se om Glazers går med på det).
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Cola2, 10Hag, Pink Final, Pwint
Post Reply