Hva bør gjøres?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2160
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9755
Liker mottatt: 8825

Kan virke som det haster å gjøre noe med det medisinske apparatet...

post liked by: Jan Erik, Andtho01, Pwint, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2564
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8097
Liker mottatt: 8434

@Rød Pølse, hvis det der er vanlig nivå, så bør det jo det...men det får vi jo ikke vite. De kommer nok til å vurdere de folkene også.
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Pwint, Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2160
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9755
Liker mottatt: 8825

Det er flere ting som tyder på at det er nivået, @Jan Erik. Vil tro at det skjer ting i den avdelingen også.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Pwint, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2160
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9755
Liker mottatt: 8825

Vi faceplantet på jorda igjen etter Liverpoolmatchen. Skuffende, men ikke særlig overraskende. Med utgangspunkt i ambisjonsnivået er vi et dårlig fotballag. Vi har noen enkeltspillere som gjør at vi kan konkurrere med gode lag i enkeltkamper. Vi er NAV med lønningene og selvbildet til Equinor.

Jeg overlater til andre å finne syndebukker. Vet ikke hva som bør gjøres, men håper Berrada og Ashworth lever opp til forventningene.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14756
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23694
Liker mottatt: 19779

En eller annen, om det er EtH eller noen andre, må få et system spilt inn. Som er litt gjenkjennelig, som dominerer de fleste motstandere. Om det skjer skal det bli lettere å godta en grunnstøting i ny og ne.
Er også klar for noen utskiftninger, de med høyest lønn må ses på.
Sunnere lønnsstruktur og iherdige arbeidere, samt 1 ballspiller til eller 2 er ønsket inn for min del.
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Pink Final, Rød Pølse
LUHG!

alfen74
Posts: 55
Joined: 14 Aug 2022, 04:08
Liker gitt: 147
Liker mottatt: 268

På united dott no siteres Ten Hag på følgende: "Scott har ikke trent denne uken, men jeg forventer at han er tilbake i trening på lørdag og vi må ta en vurdering på om han da er 100 prosent klar, eller om han kan bidra i deler av kampen".

Med forbehold om at Ten Haag ikke er feilsitert, sa virker dette urovekkende med tanke på hvordan skader generelt håndteres i United. McTominay har ikke trent hele uken, men det skal vurderes om han er 100% klar? Nå er ikke jeg lege eller fysioterapeut, men man skulle tro at det trengs et bedre treningsgrunnlag for å være klar til PL-kamp. Som andre har antydet, presser vi spillere til å returnere for tidlig? Jeg skulle heller sett Ten Hag uttale: "Scott har ikke trent denne uken, og er derfor uaktuell mot Palace."
post liked by: Andtho01, Pwint, Jon Andreas
User avatar

Andtho01
Posts: 1272
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 4070
Liker mottatt: 4143

Få vekk den helvetes Glazer familien dei har gjort nok skade i denne klubben.
post liked by: Jan Erik, Blodfink, Pwint, Pangaea
Hate Glazer love United
User avatar

Pangaea
Posts: 2825
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4078
Liker mottatt: 5364

Pwint wrote: 06 Jan 2024, 09:46 Ser på United.no at det virkelig begynner å lysne på skadefronten. Casemiro og Martinez er mer eller mindre klare, mens en rekke andre ikke er langt unna. Det vil nok bety en langt bedre andre halvdel av sesongen. Blir spennende å se hva EtH kan få til med "fullt" lag.
Kom til denne siden på "les siste post", og måtte nesten humre for meg selv. Men slik har altså sesongen vært.

"Snart lysner det på skadefronten" --> "FAEN!"

Hva som bør gjøres?

Kjølhale amerikanerne inntil de godtar å frigi klubben. Den typen "forhandlinger" er amerikanere godt kjent for på andre områder, så hvorfor ikke? :hah:
post liked by: Pwint, Andtho01, Jon Andreas
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3014
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14096
Liker mottatt: 9095

Huff ja. Den posten der sto seg ikke. 😬
post liked by: Pangaea
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7674
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27661
Liker mottatt: 18183

1 Vi må bli tightere, vi er nødt til å organisere oss bedre defensivt.
Både manager og spillere må ta rev i seila.

2 Slutte å kjøpe 30 årige navn på nedadgående og gi dem karrierens beste kontrakt.
Vi kan ikke ha spillere som enten står å ser på (Eriksen), eller ikke orker/gidder å fylle rollen sin (Casemiro).

Disse to punktene må det kunne gå an å gjøre noe med, uansett hvem som regjerer på diverse kontorer i klubben vår.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Ryder, Buchan, 28FPellistri, Belfastboy, Andtho01, Jon Andreas
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

28FPellistri
Posts: 478
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 500
Liker mottatt: 1664

Punkt 2 der er definitivt det viktigste punktet. Man må ta lærdom av alle feilene Glazers har gjort oppigjennom.

Det finnes så mange dårlige signeringer av store og relativt store navn til fantasilønn at det er helt skremmende. Så kan man alltids diskutere at noen av de har vært delvis suksess eller ikke, men poenget står uansett.
Dette har vi nå holdt på med i 10 år, om vi sier Falcao var den første av denne typen signeringer, selv om han kun var på lån. Egentlig mener jeg det hele startet med Owen-signeringen.


Casemiro
Cavani
Eriksen
Falcao
Ibrahimovic
Ighalo
Ronaldo
Sanchez
Schweinsteiger


Og i tillegg så har vi Evans, som selv om han har imponert og levert bedre enn forventet aldri burde vært hentet tilbake. Det er slikt Championship-klubber og "Everton" skal gjøre. Ikke Manchester United. Så var han egentlig kun tiltenkt en backup-rolle, men likevel. Så vet vi at Fergie også hadde noen slike rare signeringer, med for eksempel Laurent Blanc, men han holdt da i det minste en høy klasse.

Og så har vi alle disse "håpløse" lånespillerne i tillegg, som egentlig har vært et hinder for å utvikle og gi spilletid til egne talenter.

Ambrabat
Butland
Reguillon
Sabitzer
Weghorst


Bare for å poengtere det om det skal være tvil, så har jeg full forståelse for at spillerne har komt, til både god betaling og viljen å spille for United.

Det var positivt at Ineos var kritisk til verdien av diverse signeringer som var på hell av karrieren. Det gir meg håp om at denne typen signeringer er "ferdig". Selv om man innimellom kan ha en sånn, så har vi hatt en eller flere i nesten hvert sommer eller vintervindu post Fergie.
post liked by: Buchan, Ryder, Belfastboy, Pwint, Andtho01, red, Jon Andreas
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Alf banan
Posts: 337
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 684

1. slutte å presse ball før motstanderen er nærmere midtsirkelen. Det å løpe etter ballen når keeper eller forsvaret har ballen er tullete. Alle lag har blitt så ballsikre at de spiller seg som oftes lett ut. Det som skjer når vi presser så høyt er at de fremste spillerne etterlater seg kjemperom på midten da forsvaret ikke evner eller tør å stå så høyt da de er treigere en bestemor på 92. Så lenge ballen er hos keeper/ forsvar til motstanderen så kan de heller ikke score mål.

2. tilbake i soneforsvar. Alle lagdeler har hver sin sone å forsvare. Når de spiller i sone må de også være mer disiplinerte og sette linjer. Angrepet må begynne å sette press når motstander nærmer seg midtstreken. Når de først setter press må de lære seg å presse som en gruppe og ikke mann og mann. Være mer tålmodig og vente på de riktige tidspunktene man skal presse. Å løpe som en tulling etter ballen i 90 min hjelper ingen.

3. i mitt hode vil det å flytte Martinez opp som DM løse mye av problemene på midten. Da kan godt Mainoo og Bruno spille på midten sammen. Martinez er fotballklok og har en bra psningsfot. Han er også defensivt anlagt og skjønner forsvarspillet. Han tilfører også energi og kraft på midten. En ekkel terrier å møte der.

4. spillerne må skjønne at de må hjelpe hverandre på banen. Da jeg var ung lærte jeg at hvis man som ving så at backen løp i angrep, ja da måtte jeg tenke på å holde litt igjen for å dekke opp for ham. Hadde man 2 mann på midten måtte den ene midtbanespilleren alltid holde igjen hvis den andre ble med fremover. Osv osv. enkle elementære ting. Tror vi må tilbake til litt enkel og basic fotball igjenn.
post liked by: Belfastboy, 28FPellistri, Pwint, Andtho01, Jon Andreas

28FPellistri
Posts: 478
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 500
Liker mottatt: 1664

Viktige om man skal presse høyt er at hele laget må presse høyt, ikke bare midtbanen og angriperne. Da blir det som vi har sett hos United i hele sesongen, gigantiske hull og 1 pasning fra motstanderen så er "hele" laget utspilt.
Dette ser vi spesielt fungerer bra for Arsenal, og ofte for City og Liverpool.
post liked by: Pwint, Andtho01
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Harry Greaves
Posts: 378
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 22
Liker mottatt: 503

High Performance Podcast gjorde et intervju med Eddie Howe i fjor. Én av tingene jeg bet meg merke i var det han forteller om fra ca 11:00 og påfølgende spørsmål fra programlederen:



Jeg tror det er her hele kjernen i problemet ligger for Uniteds del. United er en stor organisasjon med masse flinke folk, inkludert en del spillere som garantert hadde prestert på et høyt nivå i andre klubber (Sancho det siste eksempelet). Men det er ingen overordnet prestasjonskultur som driver utviklingen. Derfor er jeg så fan av alle disse små tingene som INEOS har kommet inn og tatt tak i - alt fra rot og uorden på IT-avdelingen, til avvikling av hjemmekontor og hele veien opp til kritiske blikk på rekruttering og anleggsmidlene våre.

Synes også dette sitatet fra Alexis Sanchez er interessant:
Sometimes there are things that you don't realise until you get there, and I remember the first training session I had, I realised a lot of things.

After the session I got home and I told my family and my agent 'can you not rip up the contract to go back to Arsenal?'. They laughed, I told them there's something that doesn't sit right, it doesn't seem good.

"But I already signed, I was already there. After the first few months I carried on having the same feeling, we weren't united as a team in that moment.
Jeg liker å diskutere trenere og spillere, men i mine øyne er det mer en fotballfaglig diskurs heller enn et hjertesukk og skrik etter hva United behøver. For problemet til klubben, og dette har jeg messet om så mye at folk sikkert er lut lei av meg, ligger høyere opp i hierarkiet. Det starter faktisk med eiere som setter klokkeklare krav til hva de forventer av investeringene sine. Man må ha på plass en prestasjonskultur i hele organisasjonen, der alle drar i samme retning og alle er innstilt på å prestere maksimalt.

Derfor er jeg så trygg på at United er, ikke nødvendigvis i de beste hender, men i langt bedre hender nå, enn de var i den perioden Glazers eide klubben alene. Jeg synes sammenligningene med 13/14 eller 21/22 i beste fall er overfladiske. Vi er på et hundre ganger bedre sted nå enn vi var da, fordi vi tross alt ser ut til å bygge en skikkelig klubb. Så får INEOS, Berrada, Wilcox og Ashworth finne ut av hva som er de første skikkelige stegene på veien videre.
post liked by: 28FPellistri, Jan Erik, Ryder, Pwint, Andtho01, Blodfink, Rød Pølse
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2160
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9755
Liker mottatt: 8825

Vi MÅ i hvert fall slutte å hente aldrende spillere og gi de en lang fantasikontrakt. Nå får de nye gutta finne ut av veien videre. Det blir spennende å følge spillerlogistikken i sommer.

Vi ble pisset på av CP-gutta i går, men vi har pissa i buksa for å holde varmen i en årrekke.
Football, bloody hell!
Post Reply