Hva bør gjøres?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Ryder
Posts: 4726
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2652
Liker mottatt: 10809

Sier ikke at det ikke stemmer, men at Mitten skal ha skrevet dette mange ganger i UWS (som jeg ikke abonnerer på), men ingen andre steder, finner jeg merkelig….

Sikkert mange som leser UWS som kan bekrefte eller avkrefte dette?
post liked by: Pink Final

Deleted User 402

Tror uansett det er greit å puste litt rolig for tiden. At ting ikke er bra i spillergruppa er åpenbart, men hvem/hva/hvor er ikke så lett å vite sikkert.
Det er tusen ulike agendaer som kommer til å dukke opp i aviser og sosiale medier og med ulik troverdighet. Hva som er fakta kommer nok frem tilslutt, men det er nok for tiden mye "blame shifting" som vi må navigere med litt varsomhet.
Uansett, hvis garderoben er like giftig som det antydes så blir det ten Hag og klubben sin første og største utfordring. De giftige elementene, uansett hvem og uansett hvor mange, må vekk. Enkelt og greit.
post liked by: Ryder, Pink Final, Pancho P, Pangaea
User avatar

Ryder
Posts: 4726
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2652
Liker mottatt: 10809

Helt enig @Jan Anders. Det kommer til å komme MYE rart de neste dagene og ukene, der mange parter vil gjøre det de kan for å redde eget skinn og legge skylda på andre. Viktig å ha en bøtte med salt tilgjengelig og ikke hoppe på hvert eneste rykte og hver eneste lekkasje som om det var sannheten. Heller stole på at de som skal og bør vite, vet.
post liked by: Pancho P

Deleted User 595

Jeg forstår at mange ikke liker eller stoler på Mark Goldbridge. Men, han har unektelig kilder i klubben, og media.

Han snakker om lekkasjene og garderoben akkurat nå.

Han vil ikke navngi spillerne det gjelder, men sier følgende, som og er ganske logisk:

1. De tradisjonelt gode stjernespillerne som motarbeider Rangnick og klubben er:
Mislikt i garderoben. Rangnick kan ikke stole på de, og de får derfor langt mindre spilletid nå, enn i tidligere sesonger. De har høy PR-status, og stor innflytelse på sosiale medier. De spiller for tiden dårlig når de får sjansen, og har lagt ned verktøyene. Dette er tydeligvis Rashford, Pogba og Lingard. Er egentlig ikke noen andre som passer beskrivelsen.

2. Han sier rett ut at vi så noen av disse ble byttet inn mot slutten av Arsenal-kampen. Det var kun 3 som kom inn: Rashford, Lingard, og Mata. Mata kan man nærmest trygt utelukke.

3. Det er på den andre siden spillere som får spille mye og nyter Rangnicks tillit, og som allikevel ikke er likt i garderoben. Harry Maguire nevnes. Men han gjør angivelig så godt han kan, og får spille fordi han spiller for klubben og manager. McTominay og Fred nevnes og her. De er altså mislikt fordi de går imot Pogba/Rashford/Lingard-klikken, og vil det beste for klubben, uavhengig hvor gode de er.

4. Både Mark Goldbridge og Stephen Howson har i lang tid nevnt at lekkasjene kommer fra Pogba + noen spillere som har særdeles høy stjerne blant fansen. Goldbridge har og nevnt at en av de er hans favorittspiller. Goldbridge sine favorittspillere er Rashford, Bruno, de Gea og Shaw. Lekkasjene begynte før Bruno kom, og de Gea lekker ikke ifølge noen. De Gea og Bruno nyter og full tillit hos manager. Shaw er neppe hovedproblemet i denne garderoben, selv om han godt mulig er en del av det.

Det smerter meg å si det, men det heller mer og mer mot at Rashford ikke kommer godt ut av dette.

Hvis man sjekker historikken på lekkasjer fra Rashford sitt PR-team, er det skremmende mye de tre siste årene. Og da teller jeg ikke med veldedighetsarbeidet. Kun det sportslige, relatert til United og England.

Pogba er og mer enn veldokumentert. Lingard og.

Skjønner veldig godt at få vil tro at dette stemmer, og at denne posten vil få ca. null likes. Forståelig. Men da har jeg i alle fall prøvd å bidra med noe jeg dessverre tror virker mer og mer sannsynlig.
post liked by: messilingard, Pangaea, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4449
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2892
Liker mottatt: 9508

Dersom det stemmer at Rashford, Pogba og Lingard står bak lekkasjene og som sprer den giftige stemningen så er det i alle fall en ting som er bra, vi er kvitt 2/3 deler av problemet allerede til sommeren. Angående Rashford så er saken enkel, få han ut. For en hver pris! Ingen er større en klubben, og det gjelder også om du er "Manc, born and bred"! Det jeg kanskje frykter noe er at Sancho er en del av denne klikken, men han har samtidig hatt relativt mye tillit etter at Rangnick tok over.

Men som det blir nevnt her, vi må ta med en bøtte salt når det kommer til rykter angående dette. Nå har sikkert samtlige agentbyråer satt sine PR-team til å forsvare sine klienter for en hver pris. Hva som skjer videre nå til sesongen er ferdig er jammen ikke godt å si. Jeg sitter med en følelse at Rangnick ansettelsen var en god investering rett og slett fordi at han nå hiver en brannfakkel inn i en garderobe som absolutt trenger å bli reorganisert.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 402

Problemet er at mange av kildene som nå gladelig løper til media har egne agendaer. De vet å plante ting i hytt og pine og at det er mye ukritisk omfavnelse av det som lekkes.

Du har helt rett når det gjelder denne "Goldbridge", jeg stoler overhodet ikke på han. Hvordan vet vi at enkelte ikke planter ting hos han som en del av "blame shifting" karusellen som foregår og som nok forsterkes fremover? Eller at han bare, som vi her inne, bruker sunn fornuft, ser på hva som har kommet ut før og lager sin egen lille synsing som han vet gir oppmerksomhet til kanalen hans?

Det eneste vi kan håpe på er at klubben har oversikt over hvem som sprer gift i garderoben og at ledelsen sammen med ten Hag får luket de ut.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Men for all del, hvis Rashford er et av hovedproblemene og må ut så er det i alle fall en vi kan få litt penger for ved et salg. Selg han for 100 mill til PSG og så har ten Hag et godt grunnlag for å bygge lag. Lingard og Pogba får vi ikke stort for.
Personlig tviler jeg ikke på at Rashford lekker til pressen. Men at han, som det skrives om på United.no, er den som skaper frykt og usikkerhet i garderoben gjennom hersketeknikker tviler jeg litt på. Så skummel fremstår han ikke. Eller så er han bare veldig flink til å skjule de sidene i offentligheten. Hvem vet?
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1947
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 823
Liker mottatt: 2578

Mye grums som skrives om kubben vår nu, tar det meste med en klype salt men at det ikke er en stor familie harmoni i klubben er bra tydelig. Har enorm tru på at ny sjefen klarer å rydde opp i klubben og at det går rett vei når han begynner jobben. :strong:
post liked by: Pancho P
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2603
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13532
Liker mottatt: 8749

Vi må ikkje berre få ut "problemspelarane", kven det no måtte vere. Det må også vere nulltoleranse for å fore eks-spelarar, pundits og YouTube-kjendisar med info. Dette gjeld alt frå taktikk til lagoppstillingar og lunsjmenyen i kantina. I min jobb har vi noko som heiter 'teieplikt'. Kan varmt anbefalast også for fotballspelarar.

Kjør på med kollektiv bøtelegging 'Fergie style' heilt til informasjonsstraumen tar slutt.
post liked by: Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pangaea
Posts: 2783
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4001
Liker mottatt: 5201

Jan Anders wrote: 24 Apr 2022, 09:11 @Pangaea Hvor fant du sitatet?
Vet ikke om jeg klarer å finne igjen nøyaktig hvor det var, men det var av en vanlig bruker på redcafe, som så ble backet opp av en annen med omtrent samme melding. Jeg aner selvsagt ikke om det er riktig eller ei, har ikke UWS. Men samtidig må jeg si at det har blitt ganske mye røyk rundt Rashford nå, når jeg legger alt sammen over en del tid, så det vil dessverre ikke overraske meg om det stemmer. Og det er i så fall grusomt trist, for det er en spiller jeg egentlig liker. Men stemmer det her, særlig hvis han er en av "ringlederne", så må han bort -- enkelt og greit.

Har ekstremt lite sans for ****bridge, framstår som klikkbasert, agendadrevet vrøvl. Aner ikke om han har kilder i klubben eller ikke, jeg orker ikke å se et ord av hva han sier lenger, eller om han hopper på sjansen nå til å få mer internet fame og klikk. Men det kan jo evt slås sammen med resten, til mer røyk. Og uavhengig av ham, så ser det ikke bra ut.

Ellers enig om det folk sier, det kommer mye dritt ut nå og mye av det er neppe sant, eller vridd på. Ulike spillere vil helt sikkert lekke ting, som de gjør til vanlig også, for å se bedre ut. Ref Lingard nylig (jeg tror det er det som har hendt). Vi skal ikke svelge alt rått og det gjorde jeg heller ikke med det jeg skrev over, men i skriftlig format som det her så blir det veldig bokstavelig og svart/hvitt (duuuuh :D )

Personlig, så har jeg nådd grensen nå. Er mer enn villig til å bli med Rangnick på en slags "scorch the earth" politikk for å renske ut dritten og starte på nytt. Ukulturen har blitt så framtredende og alvorlig, at her må det kraftig lut til. De verste trøbbelmakerne må enkelt og greit bort fra klubben, bort fra miljøet, og så kan kanskje resten 'reddes'.

Skulle egentlig ønske det kom en MBH episode på typer fire timer, som går gjennom en hel haug av ting, skikkelig nøye, og blir renskende for alt og alle. De spøkte med terapitime tidligere, og det hadde vært bra nå. Og jeg håper inderlig The 1958 og lignende vil fortsette protestene. Rettet mot eierne selvsagt, men det kan bare ikke dø ut igjen nå også etter én protest. Det går bare ikke an når "verden brenner".
post liked by: Pancho P, Pink Final

Deleted User 402

@pangea
Takk! Stoler på Andy Mitten så derfor lurte jeg. Har dessverre ikke UWS selv.
post liked by: Pink Final, Pangaea
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7645
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27479
Liker mottatt: 17984

Fornuftig @Jan Anders, @Pancho P og @Pangaea.
Blir mye spekulasjoner som sagt.
Kan nærmest være helt sikker på at noen av navnene som kommer opp i dagene framover ikke stemmer.

Pogba og Martial har vært syndebukker lenge.
Hadde Martial vært i klubben ville hans navn kommet opp nå, nærmest garantert.
Men for å si det sånn, setter ikke huset mitt på at Pogba ikke er involvert 😁.

Goldbridge - han er vel Nottingham Forest fan?
Som lever av å mene om Manchester United.
Men det er absolutt mulig han har rett.
At det er akademispillerne våre som er hovedproblemet.
Ikke lenge siden han skrev at det er Dean Henderson som lekker lagoppstillingene våre.
Det er ekstra skuffende om det er disse gutta som svikter klubben sånn.
Og om det er, så er det forståelig at de ikke får spille, eller spiller stadig mindre.
Ekstra skuffende med Rashford.
Sist jeg var i Manchester (2017) kom jeg i prat med en som bodde der Rash har vokst opp.
Han kunne ikke få fullrost mennesket Marcus Rashford nok.
Skuffende om han har endret seg til de grader.

Der gikk jeg i fella, og spekulerer jeg også 🙈
post liked by: Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1947
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 823
Liker mottatt: 2578

Ser at noen aviser skriver at ny sjefen vil ha Christian Eriksen til MU det må nu være bare tull, kan ikke tenke meg at det er noe å bruke penger på. Blir nesten motløs når jeg leser sånt.
post liked by: Pink Final

Deleted User 595

@pixma: Eriksen er på utgående kontrakt, så det ville vært gratis. Og med relativt lav lønn.

Kvalitetsmessig er han en betydelig forsterkning på midten.

Hvorvidt det ville vært en god signering, betviler jeg og. Mest pga alder. 😬
post liked by: Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14685
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23485
Liker mottatt: 19511

Eriksen er jo en god spiller, og kostnaden blir lav. Ikke meg i mot. ten Hag fikk vel et inntrykk når spilleren trente med Ajax rundt nyttår. I tillegg har han holdt høyt PL-nivå i Brentford synes jeg. De har fått et oppsving etter hans inntreden på laget.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pangaea
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2603
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13532
Liker mottatt: 8749

Heilt einig med @Blodfink her. Med Mata, Matic, Pogba, Lingard og Pereira på veg bort må vi få på plass to eller tre nye på midtbana. Vi kan ikkje forvente å ha ubegrensa midlar til rådigheit, så vi er heilt avhengige av å hente klassespelarar til ein billig penge. Om Eriksen får ein heil pre-season med laget trur eg han vil heve denne gjengen mykje. Ikkje ei langsiktig løysing, kanskje, men potensielt perfekt i overgangsfasen til ein ny æra.
post liked by: RedTrafford, Pangaea, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply