Hva bør gjøres?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Hadde heller ikke hatt noe i mot Eriksen. Bedre enn de andre midtbanespillerne våre som ikke heter Bruno. Bare barneræva i forholdt til Grant og Ronaldo, så det må jo bli bra. Kan få et tiår ut av ham! :joy:
(så lenge pumpa holder, men la oss prøve å ikke tenke på det)

Skal vi få inn 6-7 spillere i sommer, så kunne Eriksen vært et godt alternativ, gratis og sikkert ikke spinnville lønnskrav. Vi har ikke råd til å punge ut 60-70 mill per spiller.

Usikker på hvor god timingen er mtp ommøbleringen av speidernettverket (vertfall toppen), men jeg håper egentlig vi kjøper inn et par unge "ukjente" spillere, men som likevel kan komme inn og overraske. Noe mer etablert enn f.eks. Diallo, men ikke spinndyre. Det jeg ønsker vi går tilbake til, er å kjøpe inn spillere som ikke er stjerner enda, men som blir det i United. Med et godt fundament taktisk, så blir det enklere å skinne.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Nå er vel Eriksen ganske mange mil unna den typen spillerkjøp jeg ønsker at United skal begynne med. Aldrende, kurven peker ikke oppover (han har vært bedre enn ventet for Brentford, men var vel ikke noen hit i Inter) og hvor motivert og sulten er han for å gjenreise en klubb som vår?

Men greit nok, som én av mange, som et slags "wise old head" i en tropp som trenger proffe ledestjerner med gode holdninger - så kanskje det gir mening. Men please, ikke kom med Eriksen som et av tre spillerkjøp...
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Enig @Ryder.
Vil ha yngre sultne spillere.
Vi har hentet for mange som er på vei ned i karrieren post Fergie.
Jeg håper vi bruker pengene først og fremst på et anker, deretter en spiss også evt en høyreback.
Så får spillere av typ Eriksen komme om vi tømmer stallen helt.

På den ene siden må vi gjøre endringer.
Men frykter en ny sommer alà 2014 og 2015.
Der vi solgte unna spillere og erstattet dem med folk som i beste fall var av samme kvalitet.
Rafael mot Darmian, Evans mot Rojo osv.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

@Ryder og @Pink Final: Eriksen er gratis, og i tillegg på lav lønn. Bare sånn for ordens skyld 😄 Ikke nødvendigvis uenig i argumentene, dog.
Last edited by Deleted User 595 on 24 Apr 2022, 21:37, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Uff, fortsatt lei for at Rafael ble solgt. Litt vill riktignok, men en mye bedre spiller enn Darmian. Vi har rett og slett utrolig mange bomkjøp siden Sir Alex ga seg. Hadde noen han også riktignok, men det var ikke mange opp mot alle suksesshistoriene. Etter SAF, så er det nesten omvendt.

Jeg er for så vidt enig med dere, jeg vil heller ha en spiller(type) som Antony enn Eriksen om valget sto mellom dem, men hvis det blir mange transfers i sommer, så tenker jeg at Eriksen kunne vært fin å få inn. Ikke minst også pga den personen han er.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote:24 Apr 2022, 21:31 Vil ha yngre sultne spillere.
Vet ikke om folk tåler slike spøker, men da kan det bli vinn-vinn om Rashford må dra.
post liked by: Pink Final, Pancho P

Deleted User 595

For å si det sånn: Erik ten Hag kjenner Eriksen godt.

Erik ten Hag er ikke blodfan av eldre spillere, med få unntak.

Hvis ten Hag henter Eriksen, har han nok peiling og en god plan hva han gjør.

Tror det med Eriksens karakter og er viktig. Han er så langt fra giftig garderobetype man kommer.

Men er jo generelt enig i at førstepri må være yngre spillere 😬
post liked by: Pancho P, Pangaea
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Hehe, @Ryder. Éitt av tre spelarkjøp på midtbana, tenkte eg. Eg synest vi har skrikande behov for ein playmaker som faktisk kan behandle ein ball og kan slå ein pasning framover (fortrinnsvis treff han også ein medspelar...). Eg tenker at Eriksen han kan ha ei liknande rolle som Thiago har på Liverpool. Han har ikkje allverdens tempo, men kan diktere spelet og slå dei geniale pasningane som vi per dags dato ikkje ser på United. Han kjem nok ikkje til å starte kvar kamp, men kan vere eit glimrande alternativ til dei andre spelartypane vi har no.

Dessutan er vi syltynne på midten no. Sjølv om ten Hag kjem inn, veit vi ikkje om Donny kjem til å blomstre. Vi veit heller ikkje om Garner kjem til å ta steget. Kven har vi igjen då, bortsett frå Bruno?

Det viktigaste er sjølvsagt å få inn ein ekstremt god mann på defensiv midtbane, men denne kjem heilt sikkert til å koste skjorta. Vi treng også ein super spiss, som heilt sikkert ikkje blir billigare. Helst burde vi fått inn ein høgrekant og to sidebackar også, men det nektar eg å tru at vi har pengar til. Som @GBailey korrekt nemner, vil Christian Eriksen heve kvaliteten på midtbana vår, og når han i tillegg kjem gratis, synest eg det er det er ein risiko å ikkje ta sjansen.
post liked by: Pink Final, Pangaea, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jeg er enig i at det er en lite risikabel signering på kort sikt - både med tanke på pris og at han sannsynligvis i verste fall vil være nyttig i enkeltkamper.

Men litt av problemet i stallen i dag er jo at vi "hoarder" spillere som strengt tatt ikke hever laget og som det er bortimot umulig å få solgt videre pga alder/lønn. Lønnskravene til Eriksen vet vi lite om - han er nok på lav lønn nå, men det er naturlig i og med at Brentford tross alt tok en sjanse ved å signere ham. Nå har han bevist at han fortsatt duger, United må selvsagt betale sin sedvanlige premium - og vi må nok regne med en viss konkurranse.

Dere har rett i at ETH antagelig holder ham høyt, og som en slags overgangsløsning trenger det ikke være dumt. Men ikke som en sentral brikke i et gjenbygningsprosjekt.
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Denne tråden er nå snart fire år gammel. Var interessant å gå tilbake å kikke på side 1.

Krysser fingrene for at ten Hag har baller og nerver av stål, for han kommer til å få en heidundrandes vanskelig jobb i United. Men som jeg har sagt før, hvis det går til helvete, så tror jeg ikke det blir en svart flekk på CVen hans, fordi folk vet hvor vanskelig jobben i United har vært. Ser på det som vinn-vinn for han. Kommer uansett til å få mye god erfaring fra å håndtere større spillere og i en større klubb, vanskeligere liga, annen stil fotball, mer mediepress, og så videre. Og får han det til med dette United-laget, så vil han bli sett på som en helgen (bortsett fra i Liverpool).
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Synes det var en artig episode av MBH :love:

Deleted User 595

Syntes og det var en bra episode. Men var flere ting jeg stusset på. Ronaldo-analysen om at han er problemet tror jeg er feil. Svaret får vi når sesongen er i gang, og lagoppstillingene kunngjøres uke for uke.

Fokuset på Rangnick som manager, og hvor "dårlig" han har gjort det, kjøper jeg ikke. Skjønner de som argumenterer for at United ikke har prestert under han, men føler det er noe feil fokus. Vi har prestert dårlig hele sesongen.

De fikk et spørsmål om hvorvidt Rangnicks uttalelser er noe styret og Murtogh er enige i, eller om Rangnick bare skylder på spillerne for å dekke over egne feil.

Da kan de ikke ha fått med seg at Rangnick gjentok de samme uttalelsene i intervju på MUTV. Da er det veldig tydelig at han formidler et budskap på vegne av klubben, mot spillergruppen.

Så sier Bjarte Valen senere at Rangnick er først og fremst klubbygger, og ikke manager. Det stemmer jo på en prikk. Rangnicks "legacy" er ikke denne sesongen. Det tror jeg heller er frøene som er sådd for fremtiden.

All den tid all denne dritten startet under Solskjær, og måten de kastet Solskjær under bussen på, er det rart å mene at Rangnick, eller Solskjær, er problemet. Det er ganske åpenlyst at spillerne er fellesnevneren for dette mytteriet som har pågått i rykk og napp siden Moyes-dagene.

Jevnt over var det gøy å lytte til. Liker at de er positive til hva som kan skje. Det trengs 😄
post liked by: Pangaea, red
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Dette blir i alle fall det mest spennende, og potensielt mest omveltende, overgangsvinduet på lang, lang tid.

Med såpass store utskiftninger på trappene, kan det være greit å ha litt is i magen og tenke litt tilbake. Hvor mange vellykkede overganger er det "lov" å forvente i ett vindu? Har vi noen gang (i moderne tid) hatt et år der vi har hentet mer enn par suksesser på en gang? En gjennomgang fra 1990 til i dag, med de jeg vil betegne som udiskutable suksesser og forsterkninger (regner ikke med opprykk fra ungdomslag, tvilstilfeller i parentes):

90/91: Denis Irwin
91/92: Peter Schmeichel, Andrej Kanchelskis (Paul Parker))
92/93: Eric Cantona
93/94: Roy Keane
94/95: Andy Cole (David May)
95/96: Ingen
96/97: Ole Gunnar Solskjær, Ronny Johnsen
97/98: Henning Berg, Teddy Sheringham
98/99: Dwight Yorke, Jaap Stam
99/00: Ingen (Mikael Silvestre)
00/01: (Fabien Barthez)
01/02: Ruud van Nistelrooy (Veron)
02/03: Rio Ferdinand
03/04: Cristiano Ronaldo (Louis Saha)
04/05: Wayne Rooney
05/06: Edwin Van der Sar, Ji-Sung Park, Patrice Evra, Nemanja Vidic (to siste hentet i januar)
06/07: Michael Carrick
07/08: Carlos Tevez, Nani (Owen Hargreaves, Anderson)
08/09: Dimitar Berbatov
09/10: Antonio Valencia
10/11: (Chris Smalling, Chicharito)
11/12: David de Gea (Phil Jones, Ashley Young)
12/13: Robin van Persie
13/14: (Juan Mata)
14/15: Luke Shaw, Ander Herrera
15/16: Anthony Martial
16/17: Zlatan Ibrahimovic (Paul Pogba)
17/18: (Victor Lindelöf, Romelu Lukaku, Nemanja Matic)
18/19: (Fred)
19/20: Bruno Fernandes (Harry Maguire, Aaron Wan-Bissaka)
20/21: Ingen
21/22: (Jadon Sancho, Cristiano Ronaldo, Raphael Varane)


Det går sikkert an å diskutere hvorvidt den og den har vært en suksess, ok eller flopp - men bildet er uansett ganske tydelig. Bortsett fra 05/06 (der to av fire kom i januar) er det usannsynlig å skulle forsterke halve laget. Tipper vi begynner å se et "Ten Hag-lag" tidligst august 2023.
post liked by: messilingard, Pangaea, Pink Final

Deleted User 595

Veldig god og ryddig oversikt! Tror du har helt rett i at det må gå minst to-tre overgangsvinduer før vi ser et "nytt" lag, i ten Hags bilde.

Blir spennende. Godt smørt med tålmodighet 😄
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Ryder wrote: 26 Apr 2022, 08:45 05/06: Edwin Van der Sar, Ji-Sung Park, Patrice Evra, Nemanja Vidic (to siste hentet i januar)
De fire kostet iflg Wikipedia til sammen 16 millioner pund. Hjelpes.

Husker godt disse to vinduene og foruten Park, som jeg så for PSV året før, var jeg superskeptisk. Det var jo en tid der Chelsea var benchmark for hva som skulle til på transfermarkedet for å bli best i England, og jeg mener å huske jeg var nokså skuffet der og da. :hah:
Ryder wrote: 26 Apr 2022, 08:45Bortsett fra 05/06 (der to av fire kom i januar) er det usannsynlig å skulle forsterke halve laget. Tipper vi begynner å se et "Ten Hag-lag" tidligst august 2023.
Det er sikkert 15 år siden Uniteds nettverk og spillerlogistikk var i nærheten av top notch. Dersom det faktisk er reelle omveltninger på gang nå så må man kunne håpe på at man med bedre ressurser også treffer bedre på overgangsmarkedet. City og Liverpool har vel kanskje 60-70% treffrate på sine overganger (medregnet storsuksesser + gode spillere som fortsatt er salgbar og potensielle for å starte for disse klubbene). Skulle United hente inn fem spillere så må man vel forvente at kanskje tre av dem er gode kjøp.
post liked by: Pangaea, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Vidic og Evra så i tillegg totalt hjelpeløse ut i sine første kamper...

Vanskelig å definere et "godt kjøp" også. For min del trenger det ikke å være verdensklasse, men spiller som plasserer seg i eller helt på kanten av førsteelleveren. med dagens situasjon skal det også mindre til å utgjøre en forsterkning enn for 10-25 år siden...
Post Reply