Hva bør gjøres?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Deleted User 595

Den fortellingen om når en ung supporter fikk svar fra Edwards er gull ❤️ Andre tider 😄 Håper den faller i smak.
Innlegget er likt av: Pink Final, Pancho P, Pangaea
Brukeravatar

Pangaea
Vært fan siden: 1992
Liker gitt: 3693
Liker mottatt: 4713

Vet ikke om dette er "verdt" en ny tråd, men synes det var en flott artikkel. Ganske "feel good", men jeg svelger det gjerne nå i disse tider.
https://www.united.no/nyhetsarkiv/i-dag ... noen-gang/
Innlegget er likt av: Pancho P
Brukeravatar

Harry Greaves
Liker gitt: 13
Liker mottatt: 302

Tar av og til meg selv i å lete tilbake i gamle tråder for å se hvilke tanker brukerne hadde om det ene og det andre, nå selvsagt med fasit i hånd. Trist at det gamle forumet forsvant, til eksempel - vi hadde mange fine diskusjoner der rundt tiden med Van Gaal og Moyes. Skal derfor bli interessant om noen år å se tilbake på tråder fra denne dagen, etter 0-4 mot Brighton og en møkk dårlig sesong i bakhånd.

Så jeg skal prøve å ikke peke ut alt som er dårlig og dritt, og heller prøve å gjøre noe vanskeligere for en gang skyld - se litt positivt på fremtiden gjennom 8 ulike punkter:

1) Det jeg synes er litt "bortglemt" opp i all elendigheten, er at United faktisk byttet toppsjef i februar. Etter alle målestokker har man altså gjort en endring i den aller viktigste stillingen i klubben. Vil det i det hele tatt være mulig for Arnold å fortsette i Woodwards feilspor? Jeg setter i hvert fall mine penger på at han vil velge sin egen vei, noe de stadige endringene i nøkkelpersonell den siste tiden kanskje tyder på. Han vil ikke kunne bli målt på noe som helst sportslig før tidligst etter førstkommende sesong.

2) Rangnick får fryktelig mye kritikk som trener, og jeg er helt enig i den kritikken. Men dersom ryktene om en Mitchell/lignende type og omveltninger i rekrutteringen stemmer, så tror jeg faktisk at hans ord har blitt hørt utover vinteren og våren. Ikke glem at det er klubbygging Rangnick er best på: Utvikle speidernettverk, bygge moderne trenerstaber med forskjellig kompetanse og sette dette sammen i et system. For dem som ikke har hørt den, så anbefaler jeg WWWK sin pod-episode om Hoffenheim. Poenget her er altså det at jeg tror United vil komme til å få mer ut av Rangnick enn mange tror, på flere områder.

3) Ansettelsen av Ten Hag tyder på én ting: United planlegger prosjekt og ikke ad-hoc. Forskjellen på tidligere ansettelser er ikke hva United har tenkt, men hva manageren har akseptert. Jeg tror både Solskjær, Van Gaal og Mourinho var mye mer tilbøyelig til å ta jobben uten å tenke veldig mange år frem i tid, enn hva Ten Hag var. At det var Red Bull, en klubb som i det minste er veldig strukturert og godt drevet, som var det klare alternativet, tyder på at Ten Hag har blitt lovet en bedre sportslig struktur enn vi har sett til nå.

4) Ten Hag vil kanskje komme til en klubb med full fyr på dassen på mange områder, men det er neppe noe som ikke kan løses. Det er ganske sjeldent at en ny trener får god hjelp fra den forrige, men Rangnick vil være 100% på tilbudssiden her. Ten Hag vil kjenne godt til problemene i stallen, og han vet nok allerede godt hvilke spillertyper han vil ha med videre - United er ikke akkurat ukjent og upløyd mark.

5) Stallen vil slankes, vaskes og "forynges". Flere antatte problemspillere forlater garantert klubben i sommer - Lingard, Pogba og Bailly først og fremst. I tillegg drar både "over the top"-spillere som Mata, Cavani og Matic. Sleng med Jones her, som neppe sitter på tribunen i en sesong til. Jeg tilhører vel en av dem som synes denne problematiseringen med at disse spillerne forsvinner er litt overdreven. Helt ærlig - hvor mange av disse vil vi savne? Mata pga at han er en god gutt? Pogba pga den spilleren han aldri ble? Matic? Nærmeste jeg kommer er vel egentlig Cavani, fordi han fortjente bedre enn det han har fått i år.

6) Det kommer noen tilbake fra lån. En av disse er Anthony Martial. Nå er det mulig jeg er blåøyd her, men jeg er sannelig ikke så sikker på at Martial er ferdig. Ja, han har vært fæl både i høst og i Sevilla, men jeg tror fortsatt det er en spiller der inne et sted. Klarer Ten Hag å bruke kunstene sine på Martial og sin gamle venn Van de Beek, så har United plutselig to nye, veldig gode fotballspillere "helt gratis".

7) Ten Hags største styrke er på feltet - det sier alle som har noe med han å gjøre. Han kan forbedre og få maksimalt ut av fotballspillere. Har man en klar stil å jobbe med, så er det enklere å se hvilke typer som bør bli med videre, og det er også enklere å få maksimalt ut av disse. Tror derfor ikke det er noen vits i å avskrive noen av de som blir igjen, riktig ennå. Vi vet alle sammen at mange av de som ble ydmyket i går, er mye bedre spillere enn de har klart å vise frem i år.

8) Siste punkt: Ungdommen. Det jeg elsket mest med Louis van Gaal, og her er sikkert til og med Pink Final enig med meg, var alle ungguttene han ga sjansen. Noen lyktes, andre endte et sted mellom femte- og åttendedivisjon til slutt. Men det ligger i Ajax' identitet å løfte opp de beste akademispillerne, og det samme gjelder for Manchester United. Og da passer det veldig godt at Ten Hag kommer inn i klubben i et år der United (forhåpentligvis) for første gang siden 2011 vinner FA youth cup.
Innlegget er likt av: Pancho P, Pangaea, Ryder, messilingard, Pink Final, RedTrafford
Brukeravatar

Ryder
Sted: Trondheim
Vært fan siden: 1981
Liker gitt: 1417
Liker mottatt: 6411

Enig i mye her @Harry Greaves, det er prosesser i gang som i alle fall har potensial til å bli noe veldig bra.

Vi er vel stort sett enige om Glazers, men heller ikke de er idioter som ønsker inkompetanse i nøkkelroller. De var altfor lojale overfor Woodward, og det straffet seg. Arnold er fersk, men inntrykket er jo at han ønsker å være mer tilbaketrukket og ikke er typen som elsker å sole seg i glansen av store signeringer. For Glazers koster det ikke mer å ha kompetente folk ansatt enn å ha middelmådigheter, så det er ingen naturlov at ikke skal kunne tiltrekke oss øverste klasse i ulike posisjoner i klubben.

Klubben har startet en selvransakelse som ville vært helt fremmed bare for to år siden.

Det er likevel veldig mange usikre faktorer framover:
Fersk direktør
Fersk sportsdirektør
Fersk teknisk direktør
Fersk manager (i PL-sammenheng).

Er alle godt nok skikket? Lærer de raskt nok?

Så er det spillerstallen. Per nå er det utrolig vanskelig å vurdere hvor gode eller dårlige spillerne våre er. Bedre er de, men hvor mye? Noen kommer aldri tilbake om de først har møtt veggen i karrieren, mens andre klarer å snu det.

Blir en spennende sommer. Vi er ikke dømt til å mislykkes, selv om det er mye usikkert som skal klaffe.
Innlegget er likt av: messilingard, Harry Greaves, Pink Final
Brukeravatar

Blodfink
Donor
Vært fan siden: 1980
Liker gitt: 12469
Liker mottatt: 7663

De har gjort noe med dette, United-fan og United- dødaren Benni McCarthy kommer inn som angrepstrener, artig historie om han på United.no. Han var deppa når han scora mot United for Porto, J.Mou trua ham med tribuneplass om han ikke tok seg sammen og feira seieren.
Innlegget er likt av: Pancho P, Can2, Pink Final, Pangaea
LUHG!
Brukeravatar

Blodfink
Donor
Vært fan siden: 1980
Liker gitt: 12469
Liker mottatt: 7663

Erik ten Hag har satt ned foten for kontraktsforlengelser inntil han får en bedre oversikt over alle spillerne. Han har i alle fall forespurt om dette.

De som har kontrakter ut til og med 22/23:

Keepere:
Dubravka ikke opsjon
de Gea opsjon 1 år til
Heaton opsjon 1 år til

Forsvar:
Shaw opsjon 1 år til
Laird opsjon 1 år til
Jones opsjon 1 år til
Dalot opsjon 1 år til
Tuanzebe opsjon 1 år til

Midtbane:
Fred opsjon 1 år til

Angrep:
Garnacho ikke opsjon
Ronaldo opsjon 1 år til
Rashford opsjon 1 år til

Det må jo hentes en del nye om ingen av disse blir med videre.

Jones, Heaton, Ronaldo, Tuanzebe blir vel å forsvinne ut.

Jeg er tilbøyelig til å mene at alle på lista kan erstattes, og dermed selges ved at man benytter opsjonen, eller de går gratis uten opsjon...

Rashford er vel den jeg ville vurdert å ha med videre, pluss Laird og Garnacho som jeg virkelig ønsker å se få en mulighet neste år.

Tøffe tak, men det store flertallet av disse har ikke overbevist meg på ei god stund.
Innlegget er likt av: Ryder, Pink Final, red
LUHG!

Deleted User 595

United har angivelig nylig kontaktet Edwin van der Sar, og forespurt om han kunne tenke seg å bli Director of Football.

Regner med det kommer mer om dette i morgen.

Via cwoconsultancy og theeuropeanlad, gjengitt fra nederlandsk TV.
Innlegget er likt av: Can2, red, messilingard, Pancho P
Brukeravatar

messilingard
Moderator
Vært fan siden: 1995
Liker gitt: 1504
Liker mottatt: 5791

Så også ryktet om Van der Sar. Og misforstå meg rett her, for Van der Sar er en svært dyktig fyr! Men jeg sliter litt med å se at Murtough kommer til å forsvinne per dags dato, og da regner jeg selvfølgelig med at det ikke er plass til begge i samme posisjon. Murtough har vel også vært i pressen de siste ukene, samt at det ble hentet inn en deputy for han i sommer. Lite som tyder på at han forsvinner med andre ord. Et annet spørsmål er om Van der Sar er villig til å gå fra CEO i Ajax til å bli DOF i United. Det er en tydelig nedgradering når det gjelder ansvarsområder og to veldig forskjellige roller.

Jeg hadde fortsatt tatt i mot Van der Sar med åpne armer, jeg bare sliter litt med å se at det kommer til å skje.
Innlegget er likt av: Pancho P, Steinar Stenseth, red
LoveUnitedHateGlazers
Brukeravatar

Steinar Stenseth
Vært fan siden: 1991
Liker gitt: 3140
Liker mottatt: 4202

Du er inne på noe viktig der, @messilingard, CEO vs. DoF.
Van der Sar har aldri vært DoF, så hva gjør han til en bedre mann enn dagens innehaver av den stillingen?
Vet at mange er skeptiske til Murtough, men ser vi tilbake på de 2 siste somrene så er det vel ikke akkurat fullstendig krise?

Finnes det bedre folk enn Murtough? Det gjør det helt sikkert, men når alt kommer til alt har en DoF lite å si for denne klubben så lenge de ikke har direkte påvirkning på den økonomiske styringen. Det hjelper ikke å pakke inn dritten i enda finere sølvpapir. Dritt er det uansett når man åpner opp..

Edit; skrivefeil
Innlegget er likt av: JørgenT, Pancho P, RedTrafford, messilingard
Svar