Ryktetråd 2021

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2918

Kjedelig at ingen ønsker å kjøpe Pereira. Vi sliter med å bli kvitt han..
Amad Diallo er derimot spennende, men vil nok slite med å få spesielt med spilletid denne sesongen så et utlån er nok best for alle.

Det hadde vært veldig morsomt å se han i en annen PL-klubb (så lenge han får spilletid) eller i en god tysk klubb.
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

Lingard wrote:13 Aug 2021, 23:52 Kjedelig at ingen ønsker å kjøpe Pereira
Lov å håpe at Everton er interessert i et kjøp og ikke er en av de "mange" som vil ha han på lån..
post liked by: Blodfink
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

En kompis hadde et godt poeng om Kane/Haaland. Om Kane går til shitty denne sommeren kan det gjøre United til favoritter til å hente Haaland neste sommer.

Shitty og Chelsea kommer ikke til å gå for Haaland om de har hhv Kane og Lukaku på topp.
Liverpool har ikke økonomiske muskler til å hente ham.
Barcelona og Real Madrid er blakke.
PSG har nettopp hentet Messi, og selv de må slite med å forsvare lønnsnivået opp mot FFP nå.

Da er det kanskje bare United, Juventus og Bayern som kan være aktuelle.
post liked by: Buchan

Deleted User 429

Synes synd på Romero som endelig hadde funnet ny klubb, kommet til muntlig enighet med Granada og alt, og så snur alt på et døgn eller to og han står klubbløs. Håper det ordner seg for ham i løpet av de neste par ukene og at han endelig finner en klubb han kan spille fast for.
post liked by: Blodfink, Buchan
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Beta wrote: 15 Aug 2021, 17:58 Synes synd på Romero som endelig hadde funnet ny klubb, kommet til muntlig enighet med Granada og alt, og så snur alt på et døgn eller to og han står klubbløs. Håper det ordner seg for ham i løpet av de neste par ukene og at han endelig finner en klubb han kan spille fast for.
Enig. Ikke ofte man synes synd på folk som blir svinrike av å drive med hobbyen sin på heltid. Men trist at han ikke fant seg en ny klubb allerede i fjor sommer.
post liked by: Buchan
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Varane har fått draktnummer 19. Betyr det at Phil Jones (nr 4) er en del av planene for kommende sesong, siden han ikke måtte gi fra seg nummeret sitt?
Jeg har gått ut fra at Jones er femte-valget bak Lindeløf og Bailly, og til salgs om noen vil ha ham, men da hadde det ikke gitt mening at han fikk beholde nummeret sitt når det er det samme som Varane foretrekker.

Vet noen forresten hva som var status på Jones forrige sesong? Hadde han noen ubeskrevne skader, eller var han bare latterlig langt utenfor Solskjærs planer?

Deleted User 430

aregran wrote:16 Aug 2021, 13:11 Vet noen forresten hva som var status på Jones forrige sesong? Hadde han noen ubeskrevne skader, eller var han bare latterlig langt utenfor Solskjærs planer?
Eneste som står oppført, og har blitt sagt er kneskade, men ikke spesifisert hva slags type skade. Han har vært ute siden juni 2020 pga den så den må ha vært rimelig alvorlig.

Fra februar i år;
https://www.manutd.com/en/news/detail/o ... ruary-2021

Phelan nå i sommer;
https://www.united.no/nyhetsarkiv/phela ... emt-hardt/
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Steinar Stenseth wrote: 16 Aug 2021, 13:25
aregran wrote:16 Aug 2021, 13:11 Vet noen forresten hva som var status på Jones forrige sesong? Hadde han noen ubeskrevne skader, eller var han bare latterlig langt utenfor Solskjærs planer?
Eneste som står oppført, og har blitt sagt er kneskade, men ikke spesifisert hva slags type skade. Han har vært ute siden juni 2020 pga den så den må ha vært rimelig alvorlig.

Fra februar i år;
https://www.manutd.com/en/news/detail/o ... ruary-2021

Phelan nå i sommer;
https://www.united.no/nyhetsarkiv/phela ... emt-hardt/
Rart det ikke finnes noe mer info om ham. Normalt holdes vi jo oppdatert om både skader og generell status på førstelagsspillerne.
Han spilte fint lite i hele 19/20 sesongen også, så jeg har bare gått ut fra at Solskjær har fullstendig mistet troa på ham.

Om det er mulig å få ham tilbake i form hadde det vært gøy, mest fordi jeg elsker innsatsviljen og ansiktsuttrykkene. Han vil uansett alltid være en helt etter gangen han tacklet Giroud med ansiktet først.

post liked by: Pink Final, Blodfink

Deleted User 430

aregran wrote:16 Aug 2021, 14:46 Rart det ikke finnes noe mer info om ham. Normalt holdes vi jo oppdatert om både skader og generell status på førstelagsspillerne.
Sant det, men husker jeg ikke helt feil så var det vel ganske likt opplegg rundt Solskjær sine knær. Potensielt karrieretruende skader, som det virker som dette må ha vært, er vanskelige å gi noe eksakt informasjon om, vil jeg tro. De litt mer "hverdagslige" skadene som "knock", "hamstring", osv har de som oftest en tidslinje på. Tror det er så enkelt so det.
Han har visstnok hatt noen tilbakeslag underveis også og det gjør det hele enda vanskeligere.

Uansett, en herlig spiller som vi aldri fikk gleden av å oppleve slå ut i full blomst. Innstillingen hans er kanskje en av årsaken til alle skadene, men jeg vil i fremtiden heller huske han som mannen som ga absolutt alt og var prototypen på "never say die"-uttrykket, enn all den latterliggjøringen som har bygget seg opp på nettet over årene. Trist "sorti" for et enormt potensiale, men håper å få sett han tilbake på banen før veiene sannsynligvis skilles.
post liked by: Pink Final, Blodfink

Deleted User 429

Enig, @Steinar Stenseth, det høres litt ut som jumper's knee. Husker Hargreaves flere ganger var nesten klar til å spille igjen etter skaden for så å ikke bli hørt fra på månedsvis igjen. Ble vel tre år på sidelinjen på ham før en tidlig karriereslutt etter noen sesonger i City. Ronny Johnsen var vel også veldig frem og tilbake mens han slet? Og Wes Brown også, hvis jeg ikke husker HELT feil.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Steinar Stenseth wrote: 16 Aug 2021, 14:58 Uansett, en herlig spiller som vi aldri fikk gleden av å oppleve slå ut i full blomst. Innstillingen hans er kanskje en av årsaken til alle skadene, men jeg vil i fremtiden heller huske han som mannen som ga absolutt alt og var prototypen på "never say die"-uttrykket, enn all den latterliggjøringen som har bygget seg opp på nettet over årene. Trist "sorti" for et enormt potensiale, men håper å få sett han tilbake på banen før veiene sannsynligvis skilles.
Umulig å ikke like Jones på grunn av innstillingen, selv om jeg får usunt høyt blodtrykk av å se ham inne i 16 meteren. Synd skadene har ødelagt så mye.
Husker jeg lenge satt med en følelse av at den største ulempen (i tillegg til skadene) til Jones og Smalling var at de spilte ved siden av Smalling og Jones.

Begge store talenter som aldri nådde nivåene vi håpte. Har en teori om at begge kunne blitt så mye bedre om de kunne bygget rutine og spillforståelse ved å spille fast ved siden av en rutinert og stabil stopper som kunne styrt forsvaret.

Jones har faktisk 27 landskamper for England, og Smalling 31.Gøy å se at Smalling får det til i Roma. Håper virkelig Jones kommer seg på beina og få liv i karrieren, enten i United eller et annet sted.

Edit: Jones har visstnok vært på banen mot Burnley i en uannonsert treningskamp bak lukkede dører i dag: https://www.united.no/nyhetsarkiv/start ... cho-i-dag/
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Ser at Andreas Pereira blir ryktet til Flamengo. Noe som i og for seg er OK, men samtidig så hadde det vært bedre dersom vi bare hadde fått solgt han. Syntes vi har vært vel treige med å få spillere ut. Slik troppen er nå så teller vi 30 spillere hvor av 4 er keepere. Da har jeg holdt utenfor spillere som Mengi, Garner, Mejbri, Elanga og Shoretire. Vi bør i alle fall få ut 2-3 stk før overgangsvinduet er over..
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

messilingard wrote: 17 Aug 2021, 17:21 Ser at Andreas Pereira blir ryktet til Flamengo. Noe som i og for seg er OK, men samtidig så hadde det vært bedre dersom vi bare hadde fått solgt han. Syntes vi har vært vel treige med å få spillere ut. Slik troppen er nå så teller vi 30 spillere hvor av 4 er keepere. Da har jeg holdt utenfor spillere som Mengi, Garner, Mejbri, Elanga og Shoretire. Vi bør i alle fall få ut 2-3 stk før overgangsvinduet er over..
Det hadde vært flott med en avklaring på Pogba-situasjonen (ny kontrakt eller salg) og en liten opprydning i stallen før vinduet lukker. Da får vinduet en klar 6-er fra meg.

Pereira er helt overflødig, og vi trenger ikke både Jones og Bailly. Wiliams ser ut til å gå på lån, det hadde vært gøy å se ham få en del spilletid for en PL-klubb.

Vi kan nok med fordel også kvitte oss med en eller to av de offensive spillerne (muligens på lån.

Om vi skal fortsette med 4-2-3-1 har vi solid overdekning på de 4 fremste plassene. Her har vi Cavani, Rashford, Sancho, Bruno, Greenwood, Martial, Mata, James, Lingard og Pogba, dvs 10 spillere på fire plasser (om man regner Pogba som en av de offensive). I tillegg kommer Diallo og Elanga som hittil ikke er sendt på lån. Mata må nødvendigvis være tiltenkt noen kamper siden han har fått en ny kontrakt?
Jeg tenker vi kan selge minst en av trioen Lingard/Marital/James, flere om Diallo/Elanga regnes for å være klare for førstelaget.

Martial har ikke utviklet seg noe særlig på de 5-6 årene han har vært i klubben, og har skyhøy lønn.
Lingard så endelig ut som en fotballspiller etter utlånet til West Ham. Beholder ham gjerne om han fortsetter i den formen. Men gjør han det om han tilbringer 8 av 10 kamper på benken?
James: Elsker tempoet og arbeidsmoralen. Har vært nyttig i kontringskamper, men det blir mindre behov for ham der etter at Sancho kom. Begrenset med ballen i beina sammenlignet med de andre offensive spillerne våre. Hadde han hatt nytte av et utlån til en PL-klubb hvor han hadde fått spille regelmessig?

Pogba var stor på lørdag! Men jeg vil fremdeles heller selge ham enn å gå inn i sesongen med en av våre største stjerner på utgående kontrakt. Med adgang til å snakke med andre klubber fra januar, og en agent som er kjent for å lage kvalm.

Hva med å selge Pogba og Martial og bruke pengene på å hente Declan Rice?
post liked by: messilingard

Deleted User 430

Fra La Liga, via Serie A og nå til Brasil. Begynner å skjønne hvorfor vi ikke får solgt han, dessverre..


Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Sikkert eit nokonlunde fornuftig overgangsvindauge. Men kjenner at eg totalt sett er litt skuffa. Vi har framleis store mangler i laget, vi har neppe tatt innpå City og Chelsea, og pengebruken er moderat.

De fleste er jo fornøgd med topp fire.
Post Reply