Ryktetråd 2021

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Denne begynner kanskje å bli mer enn et rykte nå, men jeg poster den allikevel :)

post liked by: Blodfink, Elkey
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577





User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18053

Fart i han, lim på venstrefoten :)
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Kunne Ward-Prowse vært en grei signering? Eller fungerer han best i en litt mindre klubb? Kanskje som Fellaini?
Ordentlig klubbspiller. Gir alt i hver eneste match og slår noen helt fantastiske dødballer. Jeg tror han kunne vært en fin tilvekst i klubben, men må kjøpes for en ålreit penge.. og jeg har ingen tro for at Southampton selger han billig.

Det er ikke lett å finne midtbanespillere som kan prestere i Premier League fra første stund, men det hadde Ward-Prowse gjort..

Jeg tror hvertfall ikke det er feil å se etter spillere som allerede spiller i England. Liverpool har hatt stor suksess med denne oppskriften. Mané, Robertson, Henderson, Jota, Wijnaldum, Milner og ikke minst van Dijk. Både Ox og Shaqiri kan også nevnes. Det handler om å finne de rette typene - også skader det selvfølgelig ikke å ha Klopp som manager.

Jeg tror vi var mange som var optimistiske da vi snappet opp Mkhitaryan foran Liverpool.. og de "kun" fikk Mané..
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18053

Lingard wrote: 04 Jan 2021, 23:40 Jeg tror vi var mange som var optimistiske da vi snappet opp Mkhitaryan foran Liverpool.. og de "kun" fikk Mané..
Jeg masa om Mané, var jo god men upolert i Southampton, vi var jo linka til ham, var irritert over at United ikke gikk for ham. Ward-Prowse kunne vært noe det sikkert, er som du sier etablert i PL.
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ser ut som Sancho har fått stokka beina skikkelig nå. Mål og assist i tre kamper på rad.

Men jeg er spent på om kjøpet av Diallo egentlig betyr at vi ikke er interessert i Sancho lenger. Blir spennende å se hvordan han tar nivået.
post liked by: Elkey

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ganske ufattelig at United, for første gang på aldri so lenge, er på skuddhold på PL tittelen, ikkje ein gang vurderer å forsterke i januar.
Ein fallitterklæring.
Er vi so mentalt på lillebror stadiet st vi ikkje tør tenke tanken ein gang?
Glazers og Ed skyter OGS i ryggen. Sancho inn er ein nobrainer!
post liked by: Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Otac wrote: 12 Jan 2021, 08:18 Ganske ufattelig at United, for første gang på aldri so lenge, er på skuddhold på PL tittelen, ikkje ein gang vurderer å forsterke i januar.
Ein fallitterklæring.
Er vi so mentalt på lillebror stadiet st vi ikkje tør tenke tanken ein gang?
Glazers og Ed skyter OGS i ryggen. Sancho inn er ein nobrainer!
Jeg tror det handler mer om at ingen av de rette spillerne er tilgjengelige nå i januar. Villa slipper ikke Grealish.. og Dortmund slipper ikke Sancho.
post liked by: Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Alle spillere i heile verden er tilgjengelege i januar.

Ja, nokon spillere er gjerne dyrere, men andre meir tilgjengelege?
Dessuten er der mindre konkurranse i januar.
Villa ser gjerne at de skal slippe Grealish når de ser at du ikkje kjem til å rykke ned?

Fernandes ble kjøpt i Januar.

Det er alltid spillere tilgjengeleg, det gjelder kun å være ambesiøs.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18053

Blir neppe noe fart i januar, Glazer er fornøyd med tabellposisjonen. De håper det holder inn.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Ser ikke helt hvem som vil være aktuelle i januar slik ståa er nå. Aston Villa selger ikke Grealish med mindre man overbyr seg selv noe helt hinsides all fornuft. Samme med Dortmund og Sancho. Leipzig har vel samme tankegang med Upamencano. Det at alle spillere er tilgjengelig er vel noe som kun gjelder i teorien, i praksis ser jeg det som svært usannsynlig. Selv om at mange klubber, mest sannsynlig, har en særdeles dårligere likviditet enn normalt så er nok verdien på spillere ikke særlig redusert.

Er ikke noe særlig fornøyd med Glazers jeg heller, men å kritisere de for å ikke hente noen i januar anser jeg for å være noe urimelig. Tradisjonelt sett har vi ikke hentet mye spillere i januar av nettopp den årsaken av at tilgjengeligheten ikke er den samme som om sommeren. Selvfølgelig finnes det unntak, men hovedregelen er at klubber ikke selger nøkkelspillere i midten av sesongen. Med mindre man betaler overpris eller at økonomien i klubben er svak, som med Sporting i fjor.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Har dette vært annerledes de andre sesonger? Nei.

Er vi funnet gull før? Ja.

Har vi sannsynligvis verdens største speidernettverk? Ja.

Mata, Vidic, Evra, Fernandes, Saha, Valdes.. Alle i Januar.
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Nå er det litt forskjell på signeringer som Mata og Fernandes som var forventet å utgjøre en forskjell fra dag 1 kontra signeringer som Evra og Vidic som ingen hadde særlig forventninger til fra begynnelsen av. Om vi signerer noen mer ukjente som Caicedo ser jeg som betraktelig mer sannsynlig enn at vi klarer å få tak i en spiller som Sancho, Grealish eller Upamecano. Som det ble nevnt tidligere her så er det få klubber som ønsker å selge sine nøkkelspillere i januarvinduet. Men ja, det finnes unntak, men dette bekrefter mer eller mindre regelen slik jeg ser det.

Og Valdes var vel egentlig ingen suksess. Han spilte to kamper hvor den ene var som innbytter.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18053

messilingard wrote: 12 Jan 2021, 16:24 Og Valdes var vel egentlig ingen suksess.
Det er vel ingen garantier for at en spiller lykkes? Poenget her er vel at det kan hentes spillere i januar.

Er enig i at det kanskje er vanskeligere å hente de beste spillerne i januar, men at det er urimelig å kritisere Glazers er jeg ikke med på. De kunne selvfølgelig gått for en kanonspiller nå, handler om lommeboka selvfølgelig. Men de bruker mere penger i NFL om dagen ser det ut til...
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Blodfink wrote: 12 Jan 2021, 17:52
messilingard wrote: 12 Jan 2021, 16:24 Og Valdes var vel egentlig ingen suksess.
Det er vel ingen garantier for at en spiller lykkes? Poenget her er vel at det kan hentes spillere i januar.

Er enig i at det kanskje er vanskeligere å hente de beste spillerne i januar, men at det er urimelig å kritisere Glazers er jeg ikke med på. De kunne selvfølgelig gått for en kanonspiller nå, handler om lommeboka selvfølgelig. Men de bruker mere penger i NFL om dagen ser det ut til...
Det med Valdez var vel mer at det ble nevnt med en del andre suksesshistorier. Passet ikke helt inn med andre ord. Men ja det kan hentes, og blir det hentet så ser jeg det mer sannsynlig at det blir hentet noen spillere som det ikke nødvendigvis er noen veldig store forventninger til. Men som nevnt tidligere anser i alle fall jeg det som umulig å hente noen toppspillere til en rimelig verdi i januarvinduet. Villa selger aldri Grealish når de selv jakter spill i Europa, Dortmund selger ikke Sancho i januar osv. Så er det selvfølgelig mulig å synse med at vi kan by noe hinsides mye penger, men er det egentlig realistisk å forvente? Skal jeg tippe så tror jeg klubben ikke har god nok likviditet til å dekke noe særlig stor overgangssum. I alle fall uten en nedbetalingsplan.

Glazers har for så vidt aldri investert i United, kontantstrømmene mellom United og Holdingselskapet til Glazers har vært enveiskjørt med andre ord. Så har ikke Glazers økt utbyttet de siste årene heller. I alle fall ikke noe markant. Det har ligget temmelig stabilt mellom 12-15 millioner pund i kvartalet de siste årene. Når det kommer til NFL så er mesteparten av lønnen til spillerne dekt av TV-avtalen. Dette er penger som kommer fra NFL sentralt, NFL-lagene betaler utelukkende bonuser gitt at de holder seg innenfor Salary-capen. Med andre ord er det nok ikke midler fra United som har dekt lønnen til Tom Brady, i alle fall blir jeg overrasket med tanke på hvor gjerrige Glazers faktisk er.

Hvis man ser litt videre ut i Europa så tror jeg det blir et forholdsvis stille vindu. Verdien på spillerne har ikke gått særlig ned og betalingsevnen til mange klubber er særdeles redusert. Tror mange heller venter til sommeren.
post liked by: Belfastboy, Pangaea, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply