Januarvinduet 2021

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Ja, folkens, har vi troen på at noe skjer i januar?

Å signere spillere i januar er ingen enkel sak og å kjøpe fra øverste hylle (om vi fortsatt har sjansen til det..?) er nesten på grensen til utelukket. Vi har noen januarkjøp opp i gjennom årene som vi helst vil glemme som f. eks Manucho, Fangzhuo, Tosic og Alexis Sanchez... og listen er sikkert lang. MEN vi har også noen suksesshistorier. Utvilsomt. Louis Saha, hvem glemmer vel denne fantastiske fotballspilleren? Juan Mata? Nok en nydelig figur som fortsatt er i klubben. Henrik Larsson? Patrice Evra? Og Nemanja Vidic ikke minst. FOR EN SPILLER. Og nå kan vi tilføye Bruno Miguel Borges Fernandes på denne listen. FOR EN SPILLER. Her har vi en kommende klubblegende om ikke Real Madrid blir alt for interesserte kommende sommer.

Har vi råd til å kvitte oss med noen? Hvem?
Hvor bør vi forsterke oss? Og hvem er aktuelle?

Amad Diallo er allerede signert fra Atalanta. En ekstremt talentfull spennende spiller, men fortsatt ung, så her må vi nok være tålmodige.

Romero, Phil Jones og Marcos Rojo er alle tre spillere som etter all sannsynlighet finner seg en ny arbeidsgiver i januar. I tillegg må vi nok ta farvel med Ighalo som nesten ikke har spilt etter Cavani sin ankomst. Synd for spilleren selv, men føler han kan se tilbake på United-oppholdet sitt som delvis vellykket.

Hva kommer til å skje med Paul Pogba? Jeg ser for meg at det blir mye rykter om en overgang til Juventus og at Dybala skal komme motsatt vei. Ikke noe nytt der altså. Det har vært spekulert i at interessen vår for Dybala er reell og at dette kan bety slutten på United-karrieren for Martial.

Jeg kan ikke se for meg at det kommer noen kjøp som forsterker startelleveren, det hadde overrasket meg veldig. Men om vi får muligheten til å kvitte oss med Pogba, så bør vi ta den..

Jeg har ikke lest så mye rykter om spillere inn, men jeg har fått med meg at kontrakten til ringreven Jonny Evans går ut etter denne sesongen og det ryktes at den tidligere United-spilleren er på Solskjær sin "watchlist". Kanskje kan vi få han for en billig penge i januar?
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Kan bli et spennende vindu hvis Pogba drar. Ryktene, som du nevner @Lingard, om Pogba og Dybala er interessant. Men kan ikke se at disse ryktene kommer fra troverdige kilder, så enn så lenge ser jeg ikke for meg noen overgang.

Håper United klarer å kvitte seg med ytterligere daukjøtt dette vinduet. Tror ikke det lar seg gjøre, men det er lov å håpe.

Deleted User 430

Lingard wrote: 10 Dec 2020, 09:28 Ja, folkens, har vi troen på at noe skjer i januar?
Det enkle svaret på det er nei :D

Ser for meg det tammeste januarvinduet i fotballeuropa noen sinne. Hvis det stemmer at lag trenger minst 10.000 tilskuere på stadion for å gå i null kan jeg ikke se for meg at klubber plutselig har fått penger å handle for innen den tid.
Hadde selvfølgelig vært en drøm å bli kvitt Pogba allerede neste mnd, men frykter vi må smøre oss med tålmodighet der..
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Lingard wrote: 10 Dec 2020, 09:28 Ja, folkens, har vi troen på at noe skjer i januar?
Januarsalg? 8-)

(Tror ikke vi blir særlig aktive på kjøpssiden, om vi i det hele tatt gjøre noe).
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tror heller ikke det skjer noe - om det gjør det blir det salg og ikke kjøp.

Kan ikke huske å ha lest et eneste rykte med noe som helst substans på mange uker, og når vi vet hvor lav terskelen er for å koble spillere til United, sier det litt. Vi trenger uansett minst et halvt år på å signere noen etter at ryktene først oppstår...
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Kan bli tamt i januar ja, tar gjerne sjansen på Dybala, Solskjær er fan, men det var vel litt usikkert om Dybala ville til oss når han var heavy linka sist...Pogba håper jeg blir til sommeren selv om agenten hans har kommet med sannhet og ikke kun politisk/forhandlingsmessig utspill...En Pogba med spill som i de to siste kampene trenger dette laget...

Diallo blir en hit tror jeg, men arbeidstillatelsen er det surr med...tragisk nok pga at faren hans er en annen fyr enn det Diallo har trodd...

Et midtbaneanker, to stoppere, en høyre - og en venstreback, høyrekant og en spiss som kan spille når Cavani er skadet eller suspendert er ønskelig. Det skjer det, i 2024 hehe.
LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Tror nok januarvinduet blir nærmest bare i navnet, et overgangsvindu.
Jeg tror ikke United eller andre klubber kommer til å strø om seg med store summer.
Jeg er nok mer spent på Diallo og om han blir faset inn i laget allerede ved ankomst.
post liked by: Pink Final
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Belfastboy wrote: 12 Dec 2020, 15:13 Tror nok januarvinduet blir nærmest bare i navnet, et overgangsvindu.
Jeg tror ikke United eller andre klubber kommer til å strø om seg med store summer.
Jeg er nok mer spent på Diallo og om han blir faset inn i laget allerede ved ankomst.
Det tror jeg avhenger av hvem som er vår Manager iløpet av januar.
Hvis Solskjær fremdeles er vår manager så tror jeg ikke det skjer noe spesielt da han har fått mange spillere og må bevise at han kan klare å få til noe.
Hvis han får sparken og en ny manager kommer inn så vil man nok støtte den nye manageren med noen nye spillere.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Belfastboy wrote: 12 Dec 2020, 15:13 Jeg tror ikke United eller andre klubber kommer til å strø om seg med store summer.
Samme her.
Om man leste artikkelen til Bjarte Valen på United.no er det ganske klart at United ikke kan bruke mye penger.
Tipper klubben venter til sommervinduet, og ser an situasjonen da.

Hadde håpet min favoritt Phil Jones ble skadefri, og fikk seg en annen klubb.
Han har fortjent å få spille litt fotball nå.
Herlig type.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Har heller ingen store forventninger til januarvinduet 2021. Mulig det blir et utlån eller to. Brandon Williams og Ethan Galbraith burde være neste i køen. Muligens Mengi. Ser det som lite sannsynlig, men Dean Henderson har også blitt linket bort på utlån.

Noen som vet hvordan Diallo ligger an med arbeidstillatelsen forresten? Har ikke sett noe nyheter på det siden november.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Pink Final wrote: 12 Dec 2020, 15:28 Om man leste artikkelen til Bjarte Valen på United.no er det ganske klart at United ikke kan bruke mye penger.
Tipper klubben venter til sommervinduet, og ser an situasjonen da.
Det var nok en vekker for mange den artikkelen, unntatt for de som stadig tror at det står en seddelpresse i kontorene på Old Trafford:)
Skal det kjøpes, så må det også selges. Og i dagens situasjon så har nok de fleste klubber strammet kraftig inn på pengesekken og vil vurdere veldig nøye om de kan gå inn på nye kjøp.
Dessuten tror jeg ikke Solskjær er noe spesielt interessert i noe januarkjøp heller.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Pink Final wrote: 12 Dec 2020, 15:28 Samme her.
Om man leste artikkelen til Bjarte Valen på United.no er det ganske klart at United ikke kan bruke mye penger.
Tipper klubben venter til sommervinduet, og ser an situasjonen da.
Det tror jeg også. Og hvis Pogba blir solgt, som alt tyder på, så håper jeg det skjer tidlig i vinduet, og vertfall ikke en halvtime før låsen smekker igjen. Da får vi forhåpentligvis en god slant inn, og så får vi krysse fingrene for at klubben får bruke det til spillerkjøp, og at de ikke forsvinner til Glazers skattesnylterkonto i Delaware, eller hvor de har organisert seg.
Post Reply