Edinson Cavani

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Topic author
Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Hvor lenge blir han utestengt mon tro?...

https://www.vg.no/sport/fotball/i/X89Kd ... -utestengt
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Måtte søke litt og fant dette:

"The use of negrita/negrito - to refer lovingly or kindly to one another is widespread among Latinos, regardless of race or physical appearance. It is often claimed that the tone of voice of the person speaking it reveals the intention of usage"

Men garantert at han får karantene uavhengig av om ovenstående definisjon var hans mening, høres veldig rart ut at han skal ha ment det rasistisk mot en fan...

Men med kampanjen som PL kjører, tør de ikke annet enn å straffe ham vil jeg tro.
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Der blir det minst 6 kamper utestenging på Cavani, han spiller jo på MU og da blir det nok nesten max staff. Det her var ikke bra.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Her logger jeg meg på en tidlig morgen og ser at det har kommet flere nye poster.
I kamptråden vs PSG takker @Cola for seg - trist å lese.

Så åpner jeg denne tråden, og leser dårlig nytt om Cavani,

Ordet var vel samme ord Suarez brukte mot Evra i sin tid.
I det tilfellet må selvsagt den aggressive konteksten tas med.
post liked by: Blodfink, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Jaja. Da får vi vel regne med utestengelse resten av sesongen, og 6 måneders fengselsstraff.

Tror ikke kampen mot rasisme (som er ekstremt viktig) er tjent med å straffe handlinger eller ytringer som åpenbart ikke er rasistiske.
post liked by: Blodfink, Belfastboy
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Han skal ikke straffes for dette, men det er jo da opp til pampene å bestemme...

https://www.united.no/nyhetsarkiv/det-s ... erme-noen/
LUHG!

Deleted User 367

I 2020 skal man jaggu være varsom mtp hva man sier og hvor man tråkker hvis man er en profilert person. :O
post liked by: The Rock
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Sir Keane wrote: 30 Nov 2020, 23:19 I 2020 skal man jaggu være varsom mtp hva man sier og hvor man tråkker hvis man er en profilert person. :O
Ja det er snickers og twist Sir Keane!
Dette blir for dumt.
En kar som Cavani er ingen rassist.
Dette må gjøres noe med.
Kan ikke bli sånn at man skal være redd for å si noe galt av normale ting!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Har naturligvis personen på ignore, men måtte klikke på "vis innlegget"... Må være skikkelig givende å skrive svar til seg selv her inne.
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Pangaea wrote: 30 Nov 2020, 19:57 Jaja. Da får vi vel regne med utestengelse resten av sesongen, og 6 måneders fengselsstraff.

Tror ikke kampen mot rasisme (som er ekstremt viktig) er tjent med å straffe handlinger eller ytringer som åpenbart ikke er rasistiske.
Fullstendig galskap.
Jeg tipper slike overreaksjoner som det trues med her heller bidrar til å svekke respekten for det antirasistiske arbeidet.

Minner litt om hendelsen med B Silva i fjor høst, der ble det vel én kamps karantene?
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Pangaea wrote: 01 Dec 2020, 07:52 Har naturligvis personen på ignore, men måtte klikke på "vis innlegget"... Må være skikkelig givende å skrive svar til seg selv her inne.
Hvor tar du ting ifra egentlig?
Sorry å måtte skuffe deg her, men det er ingen som er samme person her. Sir Keane er seg selv og det er jeg også.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

aregran wrote: 01 Dec 2020, 08:42
Pangaea wrote: 30 Nov 2020, 19:57 Jaja. Da får vi vel regne med utestengelse resten av sesongen, og 6 måneders fengselsstraff.

Tror ikke kampen mot rasisme (som er ekstremt viktig) er tjent med å straffe handlinger eller ytringer som åpenbart ikke er rasistiske.
Fullstendig galskap.
Jeg tipper slike overreaksjoner som det trues med her heller bidrar til å svekke respekten for det antirasistiske arbeidet.

Minner litt om hendelsen med B Silva i fjor høst, der ble det vel én kamps karantene?
Ja, det er en massiv overreaksjon om det ender med flere kampers karantene. LFC-fansen har selvsagt vært ute og krevd samme straff som for Suarez, lol, selv om sakene er *totalt* forskjellig (til og med ordet er ulikt, Suarez innrømmet å ha brukt ordet "negro", ikke "negrito"). Som du sier minner den mer om Bernardo Silva-saken, en melding som helt åpenbart var ment vennlig overfor en kompis, men som inneholder elementer "noen" kan oppleve som rasistisk.

Det virker jo helt meningsløst, på den annen side er det strammet veldig inn på reglene og alle klubber og spillere bør være orientert om hva slags innhold en bør holde seg unna.
Prøver i sånne saker å holde klubbtilhørighet utenom, tror mange ålreite LFC-supportere har skammet seg litt i ettertid over hvordan de forsvarte Suarez med nebb og klør. United ser uansett ut til å håndtere dette klokere enn Liverpool gjorde. En beklagelse for ubetenksomhet som kan virke formildende, så får vi forhåpentligvis ikke se noen t-skjorter på oppvarming neste kamp...
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pangaea, aregran, Blodfink
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

The Rock wrote: 01 Dec 2020, 09:34
Pangaea wrote: 01 Dec 2020, 07:52 Har naturligvis personen på ignore, men måtte klikke på "vis innlegget"... Må være skikkelig givende å skrive svar til seg selv her inne.
Hvor tar du ting ifra egentlig?
Sorry å måtte skuffe deg her, men det er ingen som er samme person her. Sir Keane er seg selv og det er jeg også.
Off topic:
Hei dere. Det finnes ingen konkrete beviser for at The Rock og Sir Keane er samme person her. Det er mye mas om det, så jeg foreslår at vi lar den ligge inntil noen evt kan legge frem konkrete beviser.

The Rock :down:
TheRock.jpg
TheRock.jpg (52.89 KiB) Viewed 3376 times
SirKeane :down:
SirKeane.jpg
SirKeane.jpg (153.95 KiB) Viewed 3376 times
post liked by: The Rock
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Fornuftig å bruke VPN da, det skal han ha.

Men jeg har ham som sagt på ignore så da slipper jeg å forholde meg til det tullet der, så får han svare seg selv og like sine egne poster til krampa tar ham.

Om saken her, så føles det veldig urettferdig at Cavani sikkert blir utestengt i 3 kamper (om vi skal tro dekningen hittil), men slik har det blitt. Tror som sagt ikke det blir større respekt for det meget viktige antirasistiske arbeidet om ytringer som det her, som åpenbart er vennlig ment og ikke rasistisk, skal bli straffet som om man oppfører seg slik som Suarez gjorde, eller andre lignende hendelser.

Får tro han får anledning til å forklare seg skikkelig i en høring, og at FA faktisk hører på det som blir sagt og ikke bare ser et ord uten kontekst, og så kaster karantener rundt om seg. Og det håper jeg blir tilfelle uansett hvilket lag spilleren spiller for.
Post Reply