Champions League 20/21

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg håper også på City som vinner.
Då opprettholdes forhåpentligvis momentet mot Glazers lengre, og gjern kraftigere.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og håper Desverre at United ryker i EL idag.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Har ikke sett CL siden United røk ut.

City - Chelsea i finalen.
To historisk morsomme klubber.
Og begge er inne på topp 10 over mest hjemmepublikum gjennom tidene.

Dog hadde ingen av dem spilt Champions League finale uten sine styrtrike onkler.

Champions League burde egentlig hett MONEY LEAGUE.

Gi meg FA cupen hver gang før dagens money league.
post liked by: Otac, Blodfink, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Angående nye CL som jo ikke er noe bedre enn dagens CL etisk/moralsk sett, ( i hvert fall sånn jeg ser det) van der Sar er visstnok en av arkitektene bak den.
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Blodfink wrote: 06 May 2021, 18:01 Angående nye CL som jo ikke er noe bedre enn dagens CL etisk/moralsk sett, ( i hvert fall sånn jeg ser det) van der Sar er visstnok en av arkitektene bak den.
Han vil vel ha Ajax oftere i CL enn EL, det er forståeleg.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Leste også det (om van der Sar), og det kan jo være at selve gruppespillet, med den "sveitsiske" løsningen, kan fungere bra. Det som IKKE er bra er at storklubbene kan komme inn bakdøra hvis de ikke gjør det bra nok sportslig. Den biten burde ikke vært med, og jeg så faktisk noe om at UEFA kanskje kunne reversere den biten i etterkant av Greed-league kaoset.

Bortsett fra at det hadde slått beina under hele pyramide-systemet i England og Europa, så er det faktisk en liten del av meg som ser noe positivt med en slags Superliga der alle de finansdopede klubbene forsvinner ut fra Champions League m.m.. Da blir de som er igjen mer på like fot igjen, og det kan bli en mer ærlig konkurranse igjen. Kanskje kunne vi fått mer interessante kamper og flotte historier, som når Rosenborg klarte å gå langt, eller Dynamo Kiev, eller et annet lag vi knapt har hørt om de siste 10 årene i CL.

Jeg savner nok rett og slett tiden da fotballen var LITT mindre urettferdig enn nå, uten så enorme forskjeller i klubbenes muligheter til suksess.

Kanskje dobbeltmoralsk av meg å si slikt som Manchester United fan -- men på andre siden så har vi kommet dit vi er basert på sportslig suksess, og ikke på kjøpt suksess basert på en falsk økonomi, slik som Manchester City, Chelsea og PSG. Det er jo derfor jeg synes det blir ekstra uinteressant i CL når to av de aller verste klubbene i så måte er i finalen.
post liked by: Blodfink

Deleted User 429

Pangaea wrote: 06 May 2021, 19:50 Det som IKKE er bra er at storklubbene kan komme inn bakdøra hvis de ikke gjør det bra nok sportslig.
Jeg er enig i at dette ikke er en bra endring, men det er sportslige prestasjoner som gjør at man får plassen, bare over lengre tid. Sånn sett er dette langt fra like ille som Super League.

Det som er det største problemet for min del er at når det gis ut plasser basert på UEFA-koeffisienten så sørger man for å gi disse klubbene poeng som teller på neste koeffisient-rangering. Kan bli scenarioer der en klubb holder seg i Europa over flere sesonger selv etter flere år midt på tabellen.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, de bør ta bort de to gratisplassene i den nye CL, egentlig bør alt reverseres tilbake til Serievinner/UEFA/cupvinner.cup imo. og blåse mer liv i de nasjonale cupene i tillegg.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Havertz spiller seg varmere og varmere i trøya, 1 mål på 12 kamper i CL, greit tidspunkt å sette sitt første i finalen.

City har fått seg store Chelsea-komplekser gitt. Ser rådville ut nå.
post liked by: Buchan
LUHG!
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

post liked by: Blodfink, Buchan

Deleted User 429

Helt greit hvis Chelsea vinner. Det vil i det minste ikke være et nytt plastikklag som får navnet sitt på pokalen da.
post liked by: Buchan
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Vanskelig å vinne uten Messi tydelig vis 😊
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Flott resultat, fornøyd. Tuchel sitter trygt til å være Chelsea-manager, har gjort det rimelig greit siden han kom inn. Fra 9.plass til topp 4 og CL-vinner, pluss finale i FA som rett nok endte med tap
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Imponert over innsatsen til Chelsea, virkelig krigere.
post liked by: offside, Buchan
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Enig @Blodfink , liker ingen av lagene men for all del det er deilig å se City feile. De skulle ikke vært med i Champions Leauge i år. Men så lenge man slenger et par fat olje på bordet til UEFA så går det greit.

Det er rett og slett deilig å se City tape. 🙂🙂🙂.

God kamp av Chelsea taktisk har sansen for Tuchel.
post liked by: Buchan, Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

To drittlag. Eit måtte vinne.

Guardiola, Klopp og Tuchel i PL.
Vanskeleg.

Men men, vi har Glazers. Veier opp
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Det positive er som sagt at ikke et nytt plastikklag kommer opp og vinner CL.

Det negative er at Tuchel og Chelsea nå rykker opp som ett av de tre største lagene i Premier League (rent sportslig), sammen med Liverpool og City. Og at Pep nå antakelig vil få forlenget motivasjon til å fortsette som manager i City i årene som kommer / til de får et nytt forsøk på dette trofeet.
post liked by: Otac
Post Reply