Spillerne vi hadde og spillerne vi har

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2488
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7719
Liker mottatt: 8076

@Pink Final, arroganse? En tro på at bare vi bruker penger og gjør ting som før så ordner det seg?
post liked by: Pink Final, Belfastboy, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27297
Liker mottatt: 17813

Absolutt et poeng @Jan Erik.
Woodward sa det vel indirekte selv.
«Våre inntekter er ikke avhengige av resultater».
Fritt etter hukommelsen.
Det er jo en viss sannhet i det han sa.
Men det er arrogant, og avslørte indirekte at de ikke var villige til å jobbe hardt og grundig nok.

Arroganse kan man kanskje ha sett på flere plan?
Feks hvordan de har behandlet fansen.
Nektet dem å stå, dermed forsvant stemninga.
Nektet å ta med flagg inn på tribunene.
Så noen år etterpå begynner ledelsen å kritisere manglende stemning.
Nå forlater jeg temaet om spillerne, men arroganse kan være et poeng.

Men jeg tror hovedsaken er den vi alle kjenner så altfor godt.
Manglende stategiske valg fra CEO og de under ham, samt brødrene grisk i Florida.
post liked by: Jan Erik, Belfastboy, Pancho P, RedTrafford, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Spirograf1
Posts: 110
Joined: 02 Dec 2023, 22:25
Liker gitt: 829
Liker mottatt: 461

Jeg tror det skyldes klassisk amerikansk kapitalisme, der man pumper opp hype (kjøper spiller x, får inn kjent manager/eks-spiller) for å maksimere aksjekurs og holde aksjonærene fornøyde.
Det finnes utallige eksempler på bedrifter som er drevet på denne måten, og det fungerer greit helt til bedriften er hulet ut og imploderer.
Forhåpentligvis kom SJR inn tidsnok slik at uthulingen av Manchester United stopper.
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy, Pink Final, Jan Erik, red, Pancho P, Blodfink, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Årsakene til at det går dårlig er godt oppsummert over her.

Det har jo bl.a. vært mer fokus fra ledelsen på antall følgere i usosiale medier enn lagbygging?

Det har vært Disneyland, ikke Manchester United. Eierne og deres lakeier må nesten ta ansvaret for dette. Woodward ble jo styrtrik under sin periode i klubben, Arnold og Matt Judge dro vel inn noen kroner de og. All ære til dem for det, men det smaker vondt når man ser forvitringen av en klubb underveis.

Lite kunnskap om fotball, mye om hedgefond og annen faenskap :hah:
post liked by: Jan Erik, Pink Final, RedTrafford, Belfastboy, Spirograf1, 10Hag, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2069
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9117
Liker mottatt: 8400

Kamp i kveld mellom Eintracht Frankfurt og Werder Bremen. Både VDB og Hansen-Aarøen ble sittende på benken hele kampen. Nordmannen har vel enda til gode å debutere, og veien til førstelaget til United var nok lenger enn man kanskje trodde. Alderen tatt i betraktning har han tiden på sin side mtp å bli en spiller på toppnivå.

Når det gjelder nederlenderen er jeg redd for at han fortsatt vil være på lønningslisten til United når utleieperioden er over. Her må nok klubben forberede seg på minus i regnskapet. Kjenner at jeg er spent på hvordan sommerens overgangsvindu utvikler seg.
post liked by: Belfastboy, Blodfink, Andtho01, Jan Erik, Pink Final, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2488
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7719
Liker mottatt: 8076

@Rød Pølse, Aarøen kom inn i forrige kamp mot Wolfsburg (0-2) 11 minutter+gult kort...

VdB må vi nok fristille ja...og gjerne betale ut...
post liked by: Andtho01, Blodfink, Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford
Post Reply