Fantasy premier league

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

Topic author
aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Det er så vanskelig å bestemme seg for om Ronaldo skal inn.

Jeg kan bytte Bruno og Ings mot Ronaldo og Torres for 4 minus. Det gjør litt vondt å sitte uten de to sistnevnte.

men jeg har under sterk tvil foreløpig bestemt meg for å ikke ta ut Bruno for å få plass til Ronaldo. Begrunnelsen er at den av dem jeg har inne er den åpenbare kapteinen før hjemmemøtet med et Newcastle som har sluppet inn 8 mål på de første tre kampene. Og jeg tenker det er en stor risiko for at Ronaldo starter på benken og kommer inn etter ca. en time. Da er det mye tryggere å beholde Bruno som garantert spiller 90 min, og sette ham som kaptein.

Så får laget evalueres med to gratisbytter i bakhånd etter runda. Med litt flaks har man da også fått svar på om det blir Bruno eller Ronaldo som tar straffer. Ronaldo er normalt fus i alt som det het på løkka, men Brunos statistikk på straffer siden han kom til United er enorm. Jeg tror ingen i verden matcher en uttelling på 96% (27 av 28).

Ings må nok ut etter runda grunnet kampprogram. Spørsmålet blir da om han skal:
-Oppgraderes til Ronaldo
-Byttes direkte med Bamford som har et strålende program
-Nedgraderes til en billig møkkaspiller for å få inn Torres/Raphinha og spille med 5 på midten.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

aregran wrote: 09 Sep 2021, 12:13 Det er så vanskelig å bestemme seg for om Ronaldo skal inn.
Rett og slett et ekstremt vanskelig valg, ja. Etter å ha tenkt nei ganske lenge, er jeg i ferd med å helle mot at han faktisk må inn.
Jeg har heldigvis to gratisbytter og kan gjøre Bruno & Ings til Ronaldo og en eller annen, men må si det frister med -4. Ta ut Tsimikas for Livramento og på den måten få inn Jota på midtbanen, for Firmino er vel skadet.

Jeg tenker litt på Ings til Jimenez, men sistnevnte kan kanskje ikke spille? I tillegg frister DCL, men han er småskadet..

Jeg blir litt overrasket om Ronaldo starter mot Newcastle, men det kan selvfølgelig skje. Men en spiller som Jimenez kan fort stå igjen med flere målpoeng enn Ronaldo i løpet av de neste kampene.
Kampprogrammet til Wolves er fint. Problemet er bare at jeg har startet bra denne sesongen og det gjelder egentlig å følge strømmen nå i starten..
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ferran Torres er spennende og spiller på ligaens beste lag, men det frister ikke særlig å ta han inn med det kampprogrammet City har..
User avatar

Topic author
aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Lingard wrote: 09 Sep 2021, 16:50
aregran wrote: 09 Sep 2021, 12:13 Det er så vanskelig å bestemme seg for om Ronaldo skal inn.
Rett og slett et ekstremt vanskelig valg, ja. Etter å ha tenkt nei ganske lenge, er jeg i ferd med å helle mot at han faktisk må inn.
Jeg har heldigvis to gratisbytter og kan gjøre Bruno & Ings til Ronaldo og en eller annen, men må si det frister med -4. Ta ut Tsimikas for Livramento og på den måten få inn Jota på midtbanen, for Firmino er vel skadet.

Jeg tenker litt på Ings til Jimenez, men sistnevnte kan kanskje ikke spille? I tillegg frister DCL, men han er småskadet..

Jeg blir litt overrasket om Ronaldo starter mot Newcastle, men det kan selvfølgelig skje. Men en spiller som Jimenez kan fort stå igjen med flere målpoeng enn Ronaldo i løpet av de neste kampene.
Kampprogrammet til Wolves er fint. Problemet er bare at jeg har startet bra denne sesongen og det gjelder egentlig å følge strømmen nå i starten..
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ferran Torres er spennende og spiller på ligaens beste lag, men det frister ikke særlig å ta han inn med det kampprogrammet City har..
Jeg hadde bestemt meg for å styre unna Ronaldo. Men da jeg leste en time før deadline at Cavani ikke var observert i kamptroppen tok jeg de fire minuspoengene for å få ham inn. Angret ikke på det :D

Nå har jeg startet planleggingen for å bytte United-spillerne mine mot chelski-spillere før runde 7. På sikt skal Ronaldo, Shaw, Toney og Tsimikas bli til Lukaku, Alonso en wolves-forsvarer og en drittspiss til 4,5 som sitter ytterst på benken.
Litt spent på om Tsimikas får snekes seg til en start i morgen siden Robertson spilte både lørdag og onsdag. Setter ham i oppstillingen og håper.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

aregran wrote: 17 Sep 2021, 15:27
Lingard wrote: 09 Sep 2021, 16:50 Jeg hadde bestemt meg for å styre unna Ronaldo. Men da jeg leste en time før deadline at Cavani ikke var observert i kamptroppen tok jeg de fire minuspoengene for å få ham inn. Angret ikke på det :D

Nå har jeg startet planleggingen for å bytte United-spillerne mine mot chelski-spillere før runde 7. På sikt skal Ronaldo, Shaw, Toney og Tsimikas bli til Lukaku, Alonso en wolves-forsvarer og en drittspiss til 4,5 som sitter ytterst på benken.
Litt spent på om Tsimikas får snekes seg til en start i morgen siden Robertson spilte både lørdag og onsdag. Setter ham i oppstillingen og håper.
Jepp, det var ingen tvil om at Ronaldo måtte inn når nyhetene om Cavani kom.
Jeg kvittet meg samtidig med Tsimikas slik at jeg fikk plass til en Liverpool-spiller til på midten (Jota). Og før denne GW'en tok jeg inn Bamford og enda en hit med Coufal --> Semedo, så jeg har tatt minus 4 to ganger på rad, noe som ikke er helt optimalt.. men føler jeg har startet sesongen bra og derfor skader det ikke med noen minuspoeng så lenge det gjør laget mitt sterkere på lang sikt. Wolves og Semedo har et strålende kampprogram, men nå er planen min den samme som din.. og sakte men sikkert få på plass noen Chelsea-spillere.
Lukaku må inn og i tillegg synes jeg Havertz ser veldig spennende ut, men det spørs hvor mye rotasjon det blir på disse Chelsea-gutta.
Alonso er enorm i forsvaret, men Chilwell kommer nok til å ta den plassen etter hvert, tror jeg.
User avatar

Topic author
aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Jepp, det var ingen tvil om at Ronaldo måtte inn når nyhetene om Cavani kom.
Jeg kvittet meg samtidig med Tsimikas slik at jeg fikk plass til en Liverpool-spiller til på midten (Jota). Og før denne GW'en tok jeg inn Bamford og enda en hit med Coufal --> Semedo, så jeg har tatt minus 4 to ganger på rad, noe som ikke er helt optimalt.. men føler jeg har startet sesongen bra og derfor skader det ikke med noen minuspoeng så lenge det gjør laget mitt sterkere på lang sikt. Wolves og Semedo har et strålende kampprogram, men nå er planen min den samme som din.. og sakte men sikkert få på plass noen Chelsea-spillere.
Lukaku må inn og i tillegg synes jeg Havertz ser veldig spennende ut, men det spørs hvor mye rotasjon det blir på disse Chelsea-gutta.
Alonso er enorm i forsvaret, men Chilwell kommer nok til å ta den plassen etter hvert, tror jeg.
[/quote]

Her ble planen sabotert litt av skade på Pickford. Men planlegger å bytte Toney og Tsimikas mot Alonso og en spiss til 4,5 etter kommende runde.

Ser Alonso har startet 100% av kampene i serien så langt, og han var virkelig farlig fremover mot Spurs på søndag. Har Chilwell vært skadet, eller har Alonso ganske enkelt tatt plassen? Med ett innsluppet mål på de første 5 kampene og solide offensive bidrag er det vel ingen grunn til å endre noe i forsvaret?

Jeg hadde planlagt for Semedo inn. Men om jeg følger planen om å etter hvert bytte Ronaldo mot Lukaku kan jeg ta inn Rudiger/Thiago Silva i tillegg til Alonso og doble på chelski defensivt. Kjenner det frister litt akkurat nå.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Foreløpig inne i min beste sesong som FPL-spiller, men fortsatt bare halvveis, så alt kan skje.

Jeg er foreløpig trygt plassert inne i top10k og vært det en god stund. Derfor blir jeg skuffet om jeg faller langt ned igjen og ender opp på en dårligere plassering når sesongen er over.
Top5k er også et mål, men top1k hadde vært helt fantastisk. :D
Post Reply