Utlånte spillere

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Eric Bailly er klar for Marseille.

post liked by: Pancho P, Pink Final, red, Can2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Spent på hvordan han vil lykkes. Holder han seg skadefri, har han en fysikk svært få matcher.

En spiller som har vært i klubben siden 2016, men som jeg fremdeles ikke føler at jeg "kjenner".
post liked by: RedTrafford, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8245

Eg synest 6M euro i permanent overgangssum høyrest svært lite ut. Uansett håpar eg Bailly blir ein suksess i Marseille og at overgangen går i orden neste sommar.
post liked by: RedTrafford, Can2, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

På tide med et gjensyn med en av Twitters bedre kontoer:



Lykke til, Eric ❤️
post liked by: red, Pangaea, Pancho P
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Pancho P wrote: 24 Aug 2022, 21:51 Eg synest 6M euro i permanent overgangssum høyrest svært lite ut. Uansett håpar eg Bailly blir ein suksess i Marseille og at overgangen går i orden neste sommar.
Det høres absurd lite ut ja, selv til United å være. Stemmer virkelig det?
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Mest sannsynlig så kan den summen forklares med at Bailly ligger på ca. 80 000 pund i ukelønn med kontrakt til juni 2025. Matcher de lønnen hans så blir Bailly topp 5 i Marseille lønnsmessig. Eric Bailly har også vært mye skadeplaget de siste årene. Jeg mener vel at dette er en grei deal for United. Ikke fantastisk, men en helt fair deal.
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

Tviler ikke på at det stemmer. Spilt lite i 6 sesonger, vært mye skadet. Og har sikkert for høy lønn på lang kontrakt. Da begynner prisen å høres realistisk ut.

Garner går jo kanskje for rundt 15 millioner, som er minst like sykt. Wan-Bissaka for 10-15, noe jeg forsåvidt mener er nogenlunde korrekt verdi. Vi har få spillere som faktisk kan selges for en høy sum. Rashford og Sancho er nok de med soleklart beste markedsverdi, per nå.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Kanskje vi får 80 mill for Ronaldo igjen? Det kan kompensere litt for den lave summen det ble opprinnelig. Dvs, husker jeg tenkte det var en spinnvill sum da, men det viste seg jo raskt at Real Madrid gjorde kanskje tidenes røverkjøp. Kjipt for oss.

Hvis Garner virkelig blir solgt, så håper jeg for gudenes skyld at vi har en tilbakekjøpsklausul. Selvsagt ikke sikkert han blir en superspiller, men ferdighetene og potensialet er definitivt høyere, etter min mening, enn en del andre spillere som har forsvunnet fra klubben, som Cleverley osv. Hadde håpt han fikk en del sjanser i år for United, men det ser dessverre (?) ut som ETH setter både Fred og McTominay foran Garner. Fryktelig dårlig timing når han ble skadet på turneen. Kanskje det hadde blitt annerledes hvis han fikk sjansen i de første kampene og imponerte.
post liked by: Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Med null PL-minutter er det nok vanskelig å få særlig mye mer for ham.
Selv om jeg tviler litt på at Garner blir en spiller på øverste hylle, skulle jeg også ønske han fikk denne sesongen på å prøve nivået før vi solgte. Teste potensialet opp mot de han konkurrerer med (blir jo fort McFred) og heller selge den av dem som kommer til kort.

Deleted User 595

80 mill for Ronaldo ville vært gull, da selger man uansett!

Tatt alder, lønn og ferdigheter i betraktning, ligger kanskje markedsverdien nærmere 20-30 millioner pund, eller lavere. Såfremst en Saudi/Kina-klubb ikke kjøper, noe som er usannsynlig. Tviler på at han vil gå til en klubb utenfor Europa og CL.

Det virker mer realistisk at United ikke benytter opsjonen på å forlenge 1 år, og at han da går gratis etter sesongen. Da vil klubber enklere kunne betjene lønna, gjennom økte sponsorinntekter.
post liked by: Pancho P
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Hannibal klar for Birmingham, også med en annonsering som til og med slår Alexis Sánchez til United for noen år siden.

post liked by: RedTrafford, Pink Final, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Usikkert om han spilte med kraftig munnbeskyttelse, men Hannibal fikk seg en drøy halvtime for Birmingham mot Norwich, i et 1-2 tap. Håper han får mange flere sjanser, og viser seg fra en voksen side uten mange unødvendige gule kort.

Han er for øvrig oppkalt etter Hannibal Barca. Har fint lite å gjøre med Barcelona, men han var altså en ytterst viktig hærfører/general for Carthage, og var han som tok elefantene over Alpene og ga Romerriket et solid sjokk. Hevnen var grotesk, som vanlig, og Carthage ble jevnet med jorden.
post liked by: Pink Final, Ryder, Can2, Pancho P, RedTrafford
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Takk for interessant navn/historie-bakgrunn @Pangaea !

-Sikkert like bra at han ikke er oppkalt etter Hannibal Lechter 😬 -Men heller en som talte Roma midt i mot.
post liked by: Pangaea, Pancho P, Pink Final, RedTrafford
Kong Eric Cantona
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Amad har blitt klar for Sunderland.

Jeg er spent på å se hva han får til her. For å si det mildt så har han mye å bevise med tanke på prislappen for et par år tilbake.

LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Har oppdatert førsteposten med gårsdagens utlån. Først ut er Ethan Galbraith til Salford City i League Two.


Og Will Fish til Hibernian FC i Skotsk Premiership.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply