Paul Pogba

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Mener jeg leste et sted at slik aktiv sikkerhetstjeneste 24/7 faktisk var veldig dyrt, ikke en marginal utgift selv for spillere med slike lønninger. Rent prinsipielt er det ikke en helt enkel greie heller. Det er tross alt politiets ansvarsområde. Bra at klubben gjør en del allerede, slik som dere beskriver over. Samtidig er dette snakk om organiserte kriminelle som sikkert "stalker" de ulike husene og gjør "brekk" der det virker tryggest der og da. Sikkerhetsfolkene kan ikke være på alle steder samtidig.

Forstår vertfall at det er veldig traumatisk å oppleve slikt, vi kan jo sette oss inn i det selv. Ingen burde oppleve slikt, enten det er fotballspillere i Manchester, eller sivile i Ukraina, DR Congo eller Afghanistan. Eller Norge.

Hva Pogba og United angår, så er jeg sikker på at han har bestemt seg for å forlate klubben for lenge siden. Men det er jo i hans interesse at det kan bli en slags budkamp om ham, for å sikre mest mulig lønn, signing-on fee og øvrige kontraktsvilkår, samt mest mulig attraktiv klubb selvsagt. Blir veldig overrasket om han fortsetter i United.
post liked by: Pink Final, Ryder, Pancho P

Deleted User 480

Jeg er så hjertens enig, @Pink Final at jeg bare må si Amen til dette! De er så himla priviligerte at de må kunne ta dette på eget budsjett. Vi hadde jo en "heftig" diskusjon om juiceboksen til Zlatan her tidligere, ja. Han og flere andre burde vært realitetsorientert så det sang etter.

Ser det sies bl.a. at tyver har vært inne i fem minutter, og mange har kanskje alarmer knyttet til sentraler. Det at de går etter fotballspillere, handler det først og fremst om å skaffe seg
verdier? -Eller er de "hooligans" eller kjøpt og betalt for å psyke ut motstandere i ligaen? Klar over at dette er litt konspiratorisk, men bare lurer.

Uavhengig av grunn disse over-privilligerte folka må faktisk ta eget økonomisk ansvar for noe.
post liked by: Pink Final, Pancho P

Deleted User 430

Canto wrote:17 Mar 2022, 17:02 Eller er de "hooligans" eller kjøpt og betalt for å psyke ut motstandere i ligaen?
Da burde United-gutta ha sluppet unna de siste årene, ihvertfall 😏
post liked by: Pancho P, Pink Final

Deleted User 480

😆 Du har unektelig et poeng, @Steinar Stenseth !
post liked by: Pink Final, Pancho P

Deleted User 108

Ny landslags samling og nytt intervju fra Pogba.
Skal ha sagt at han trives på landslaget. Der er det ro, der vet han hva han skal gjøre. Der har han, i motsetning hos United, en definert rolle på banen. Og han har vistnok ikke kost seg de siste fem årene i klubblaget.
Da tok jeg dette bare fra britisk media, hvordan deres oversettelse og sitering fra original intervjuet er, vet jeg ikke.

Deleted User 595

Overrasker meg ikke om det stemmer, selv om han kanskje ikke har sagt akkurat det.

Han er en kjempegod fotballspiller, mot lavtempo-motstand. Men jeg tror det er best for alle parter at han forsvinner fort.

Helt merkelig at vi ikke solgte han for to-tre år siden. Da kunne vi innkassert nærmere 100 millioner pund. Nå går han gratis, etter å ha hevet monsterlønn i alt for mange år.

Økonomisk og sportslig flause, med briljante enkeltmoment her og der.
post liked by: pixma
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4424
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2850
Liker mottatt: 9410

Selv om at Pogba har et poeng med at han ikke har en rolle i United så er det etter min mening fordi at han er en for ustabil spiller til å kreve en rolle også. Vi kan ikke stole på han defensivt til å spille med han som en av to defensive eller som indreløper, han er noen hakk under Bruno som 10-er og vi har i utgangspunktet nok kantspillere til at Pogba ikke bør oppta en plass der.

Når man i tillegg ser på at Pogba er skadet stort sett 2/3 deler av sesongen, ikke klarer å håndtere motgang på en fornuftig måte og at han aldri har vist noe form for lojalitet ovenfor United så ser jeg absolutt ingen grunn til å beholde han i klubben. For min egen del så kan jeg ikke vente med å bli kvitt han, anser han litt for å være symbolet på alt som er feil med United rent sportslig.

Det finnes et ord som beskriver Pogba utmerket: Bomkjøp.
post liked by: Ryder
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 108

Jeg skjønner ikke hvorfor Pogba på hver landslags samling må snakke United ned. Klubben kan gjerne la han få en lang sommerferie nå.
User avatar

Ryder
Posts: 4687
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2606
Liker mottatt: 10640

Bare å sette ham på benken og pakke koffertene hans. Rive i stykker kontraktsforslaget (hva i all verden har han gjort for å fortjene å være blant klubbens 2-3 best betalte spillere?) og gi spilletid til noen som har lyst til å spille for Manchester United.

Slipp ham til PSG, der kan han sikkert kose seg med å rusle rundt og likevel vinne noe.
post liked by: messilingard
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4424
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2850
Liker mottatt: 9410

Nå kan jeg egentlig kun prate for meg selv her, men jeg kjøper så absolutt ikke dette med at han har vært deprimert. For min del så virker det som om det er en unnskyldning kokt opp av PR-apparatet hans for å få sympati siden at han kommer disse uttalelsene nå. Kun spekulasjon selvsagt. Det er vel egentlig timingen jeg syntes virker veldig planlagt.

Er egentlig bare en løsning for Ragnick nå, frys Pogba fullstendig ut. Ingen flere treninger, ingen flere kamper. Lønnen hans får vi gjort lite med, men vi bør heller bruke ressursene våre på noen som ønsker å spille for United fremfor en selvopptatt drittunge uten så mye som et støvkorn av selvinnsikt.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4687
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2606
Liker mottatt: 10640

Skal ikke spekulere rundt dette med depresjon.
Landslaget passer ham perfekt, da kan han skru på bryteren i en kamp eller to, uten å behøve å prestere uke ut og uke inn.
Returen hans etter skade nå sist følger jo et kjent Pogba-mønster: Spille godt de 3-5 første kampene - så, når han burde nærmet seg skikkelig match fitness, daler kurven i noen kamper før han blir satt ut. Så er det ny skade eller nytt landslagsoppdrag der det flørtes med alle andre enn United.

Det er greit for en 21-åring, men ikke en 29-åring. Han vil ikke forandre seg og plutselig bli stabil.
post liked by: RedTrafford
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4424
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2850
Liker mottatt: 9410

Ryder wrote:23 Mar 2022, 11:07 Skal ikke spekulere rundt dette med depresjon.
Jeg er helt enig, men jeg syntes samtidig at timingen rundt dette er såpass spesiell at det virker veldig mistenksomt. I mine øyne er det ikke greit å bruke noe som kan være veldig alvorlig for å avlede media og fans vekk fra egne prestasjoner og handlinger. Og med dagens kyniske rådgivere og agenter blir det også et veldig plausibelt scenario, da er det i mine øyne innafor å ta dette opp.
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Dette med spilleres mentale helse tenker jeg vi skal holde oss for gode til å spekulere rundt. Er en grunn til at det er et enormt stigma den dag i dag..

Uttalelsene hans ellers syns jeg gjenspeiler inntrykket jeg har av United-troppen generelt sett. Det er alle andre sin feil. Om det er god pr-strategi eller ikke i forkant av en bosman-sommer aner jeg ikke, men det er sikkert godt gjennomtenkt av de rundt han med fokus på neste kontrakt.
Dessverre kom det, meg bekjent, aldri noen bud på han i tiden han var her. Tviler sterkt på at han fortsatt ville ha vært her om så var tilfelle. Spesielt etter artikkelen united.no hadde etter OGS sin sparking, hvor de "tømte seg" for all info de hadde fått opp gjennom årene.

Tenker som så at ja, det er kjipt at United aldri fikk muligheten til å få tilbake noen av kronene de investerte i han, men når alt kommer til at ender denne United-karrieren som en pinlig affære for spilleren selv. Han, som liksom skulle bli verdens beste midtbanespiller, har ikke prestert nok til at noen klubber har vært interessert i å betale for han på 6 år.. :oops:
post liked by: Pink Final, RedTrafford

Deleted User 595

At noe bud ikke kom forteller oss lite. Det kommer sjeldent bud før det faktisk foreligger muligheter for kjøp uansett. Det er ingen som byr på Salah, selv om alle ønsker han.

Er ikke så mye man oppnår ved å by på en spiller som OGS gikk hardt ut og gang på gang ville bygge laget rundt. Da prøver man aktivt å avskrekke bud.

Ikke nødvendigvis Solskjærs feil heller. Kan godt være et signalement fra ledelsen.

Og der ligger det uforståelige. Klubben tviholdt på Pogba, selv når det var mer enn åpenlyst for de fleste fans at det ligger ikke noe fremtid der. Hans altfor lange United-karriere forblir et sportslig og økonomisk enigma. Hypotesen får bli at han er populær blant den yngre garde, en instagram-stjerne og influencer. Der så kanskje klubben enorm verdi.

Til tross for dette var det rapportert mye interesse rundt Pogba i alle sommervinduene de siste tre årene, fra PSG, Juventus og RM.

Deleted User 430

Nå kom vel ikke Solskjær med den type uttalelser etter sommeren 2019. Det var en merkbar endring i uttalelsene hans etter Pogbas uttalelse om å dra, så jeg er ikke helt enig der. Det gikk fra typ "han er en spiller man bygger laget rundt" via "HVIS han er i troppen, så er han en spiller man bygger laget rundt" til mer standard uttalelser om at "han alltid er profesjonell" osv.
I etterkant har det jo også kommet frem, i den artikkelen på united.no, at Solskjær var forbannet på Pogba pga holdninger osv. Tipper, med andre ord, han ville blitt solgt om det faktisk kom inn bud. Er jo ikke sånn at agenten hans ikke har jobbet hardt siden sommeren 2018 med å få ordnet en overgang, mener jeg...

Selv om det ble rapportert mye interesse, så formaliserte det seg aldri i noe bud. Selv etter at spilleren selv gikk ut og sa han ville bort, kombinert med agentens gjentakende meldinger i media, så var det tyst. I sånne tilfeller vil jo klubber, om de har en reell interesse for å betale for en spiller, legge inn et bud. Om så kun for å skape mer furore i håp om at spiller skal lage mer bråk og/eller at potensiell selgende klubb skal senke kravene (ref. Lukaku-sagaen).
At ingen har lagt inn bud på Salah kan jo være fordi spilleren selv gjentatte ganger har gitt uttrykk for at han ønsker å bli i klubben? Altså rake motsetningen til Pogba..

Klubben har jo selvsagt skyld i prissettingen, men at det ikke kom ett eneste bud ila alle disse årene er, for meg, veldig spesielt. Hadde han prestert, samtidig som både spiller og agent var ute i media, så tenker jeg det ville vært en selvfølge at andre klubber testet Uniteds og Solskjærs standhaftighet om de virkelig ønsket å betale han.
post liked by: Pink Final, Ryder, RedTrafford
Post Reply