Paul Pogba

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Deleted User 430

Det skal han ha for. God humor med nydelig miks av ironi og sarkasme....

post liked by: Pancho P
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12954
Liker mottatt: 8243

Trudde ikkje at Pogba var komikar, men her slår han på stortromma.
post liked by: RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Støtter det @messilingard
Han har fortsatt sjansen til å gjøre en bra ting i United før han reiser, nemlig å overtale sin landsmann Martial til å bli med dit enn han drar :-|
post liked by: Pancho P, Cola2
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Har ALDRI likt Pogba. Alltid irritert meg. Jeg leste en artikkel på united.no at han er den som GÅR mest i Premier League, men finner den dessverre ikke igjen. Håper dette dog åpner for at vi forsterker mer i år.
post liked by: RedTrafford
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Nei nå altså..nå synes jeg diskusjons forumet ble vel samstemt 😉
Er det ikke meninga å diskutere her da, være litt uenige?
Her trengs kjerringa mot strømmen, altså meg 😁

Jeg synes Pål Påggba er/var vår beste BALLspiller.
Det skrev jeg selv den sesongen Bruno Fernandes reddet oss fra nedrykk og ga oss 2 plassen med sitt enmannsshow 😜
Selv da var Pogba bedre med ballen, sterkere i kroppen, bedre til å komme seg ut av vanskelige situasjoner og til å slå glimrende pasninger.

Svært sjeldent jeg har latt meg rive med i silly season siden overgangs vinduene ble funnet opp.
Men med Pogba, da var jeg skikkelig Pogback.

Ok da, i motsetning til kjerringa mot strømmen skal jeg gi dere at jeg skjønner dere også.
Pog har dessverre altfor sjeldent fått vist toppnivået sitt.
Han har vært mye skadet.
Og også jeg har irritert på meg høy puls over den cowboy gangen hans når han burde spurtet.
Om det er slik at Pogba er en kilde til ufred i spillergruppa er det vel positivt at han forsvinner.

Takk for de gode minnene da Pål Påggba, de fire målgivende mot Leeds, da du snudde matchen mot lillebror og alle de gangene du har slått den umulige pasningen som fikk fram minnene om en annen Paul, nemlig Scholes.
post liked by: Schmeichel, red
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Det er med Pogbas United-karriere som med 21/22 sesongen til United. Høydepunktet er at det er slutt.
post liked by: Pink Final, red, RedTrafford

Deleted User 595

Personlig var jeg langt fra glad når #Pogback raljerte som verst, og vi hentet ham tilbake. Syntes på det tidspunktet at prisen og lønna var uhørt. Og verre skulle det bli, med tanke på lønna. Var heller ikke noe fan av den type spiller han var i Italia. Hadde OK med målpoeng, og fikk vel mye oppmerksomhet for det, uten at jeg følte at spillestilen og manglene ble vurdert.

I Juventus var han tidvis ganske god, men hadde allerede stjernenykker, og var en primadonna på og av banen. Jogget mye rundt, og hadde mange kamper der han var anonym eller destruktiv. Slik har han alltid vært. Paul Pogba oppfører seg som om han er tidenes gave til fotballen. Så tviler jeg ikke ett sekund på at han er en fin fyr på tomannshånd. Han er nok veldig omgjengelig og morsom. Aarøen sa at han ble godt mottatt av han. Og mange spillere har sagt han er morsom i garderoben. Så tviler jeg heller ikke på at det er andre som synes annerledes. Det som er morsomt for noen, er gjerne irriterende for andre.

En briljant balltekniker, med en vill pasningsfot.... Ingen tvil. Og han gjør det bra på Frankrike. Men landslagsfotball er en dårlig målestokk. Han spiller på ett av verdens desidert beste landslag, med en særdeles hardtarbeidende midtbane rundt seg.
Alt går treigere enn i PL. Der kan han spasere rundt, og få de 2 ekstra sekundene han trenger for å finstille siktet. Passer perfekt for han.

Han representerer på mange måter nesten alt jeg synes er usmakelig med moderne fotball. Det blir Pogba oppsummert for meg.

Jeg har dessverre litt samme følelsen om Lingard. Like barnslig, og høy på seg selv, uten god grunn. Skal sies at Lingard tidvis har jobbet hardt, så noe av dette gjelder ikke han. Rashford er langt bedre enn de to, men gir meg og noe av de samme vibbene. De fremstår for meg som spillere som tenker de er bedre enn de er. Spillere som allerede har "made it". Spillere som tidvis lar vær å jobbe ræva av seg, og blir sure om de får kritikk. Barnslige spillere, som ikke har rett fokus og holdning. Spillere som bruker mer tid på det utenomsportslige, enn å bli best.
Rashford er ikke helt der, men vi har sett det tidvis gjennom flere sesonger, og spesielt i år. Det er holdningsproblemer og surmuling. Krangling med manager. Gåing og lunting, fremfor å presse eller falle hjem. Skyte selv, fremfor å sentre til spillere i bedre posisjoner. Oppsummert: Spillere som rett og slett mangler både disiplin og selvdisiplin.

Kunne nevnt Martial og Greenwood her og, men jo mindre sagt om de, desto bedre. Store talent, men med de samme problemene som nevnt ovenfor.

Talentet er altså stort, men de har ikke de rette holdningene. De tror de er best i verden, fordi de har enormt med fans på instagram, og hever monsterlønn.

Da foretrekker jeg spillere som Fred og McTominay. Beviselig dårligere spillere enn ovennevnte, ja.
Men de prøver, gir alltid alt, og gir absolutt f@en i hvor populær de er.
De er mer opptatt av United og laget, enn seg selv.

Nå kan Pogba få danse sine Fortnite-danser og farge håret 15 ganger per sesong i Torino.
Last edited by Deleted User 595 on 02 Jun 2022, 10:28, edited 3 times in total.
post liked by: Schmeichel, Pangaea, JørgenT, messilingard, Pancho P, Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Pogba ville sikkert fungert supert som luksuriøst krydder i et allerede velfungerende lag. Han var aldri spilleren å bygge laget rundt eller til å løfte oss ut av problemer.

Det er mange formildende omstendigheter rundt hans problemer for United. Men det har vært seks år der man har lett etter unnskyldninger for ham: Feil manager, feil posisjon, feil medspillere, feil formasjon osv.
Til syvende og sist har han ikke klart å prestere jevnt i noen rammeverk, og til syvende og sist er det hans eget ansvar. Og da er fasiten ar han ikke er verdt verken posisjonen eller superlønna.

Lykke til i Juve, håper han får noen gode år der.
post liked by: JørgenT, Pancho P, Pink Final, Cola2
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

God spiller, men han har vært alt for ustabil, og med flere lange skade avbrekk.
Jeg synes det er synd at det til slutt endte opp slik, men ikke overaskene.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Pwint
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

På united.no nå: "De skriver at United kom med minst to tilbud verdt mer enn den eksisterende avtalen verdt 290 000 pund i uka, uten at det tilbudet hjalp. Da nå avdøde Mino Raiola fortalte Pogba om det andre tilbudet i juli, så responderte Pogba ved å omtale det som «ingenting».

– Hvordan kan du fortelle en spiller at du absolutt ønsker ham, og så tilby ham ingenting? Jeg har aldri sett det [før]."


Gitt at dette stemmer... Fy f*** for en uspiselig fyr. Går rundt og småjogger som en latsabb og er nesten usynlig i 4 av 5 kamper. Hvem tror han at han er? Guds gave til fotballen? Hvis han hadde spilt slik i han gjør i 1 av 5 kamper, til 3-4 av 5 kamper, ja. Er så glad vi er kvitt en en av de største primadonnaene i fotballen. Hvem er egentlig verre? Neymar?
post liked by: Pwint, messilingard, Cola2, Pink Final, RedTrafford, red, Pangaea
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Pogba tjente allerede tredje mest i klubben, selv om han aldri var nærheten av å være blant våre tre beste eller viktigste spillere. Enda mer enn det var altså "ingenting".

Good riddance.
post liked by: Cola2, Pink Final, pixma
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Jeg har prøvd å se etter det gode ved Pogba.
Men om dette er riktig oversatt (The Athletic journalisten) så er det drøyt, for å si det mildt.
post liked by: Cola2, pixma
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Pogba burde gå seg en tur i Manchester sentrum og ta seg en titt og en prat med alle uteliggerne i byen han bor i. Eller en prat med lagkamerat Rashford og høre om alle barna i England som ikke har penger til å spise seg mett hver dag. Tipper det er mange som ville hatt Pogbas "ingenting".
post liked by: Pangaea, Cola2
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Så også de uttalelsene, og det er helt utrolig. Perfekt beskrivelse av Pogba, da. Gjennomsyret av grådighet og egoisme, og null selvinnsikt. Han fikk allerede 200 000 pund for mye i uka gitt hva han gjorde på banen, men ville ha enda mer? Piss the fuck off. Som han heldigvis gjorde. Min største frykt for sommeren var at han skulle forlenge avtalen. Nå blir han (sikkert) Juventus sitt problem. Så får vi se om han gidder å løpe og gjøre en innsats på banen igjen. Sikkert i starten, men så..?

Understreker også så til de grader for et togkræsj av en mentalitet han har, og om noen var i tvil før, så kan vi med 100 prosent sikkerhet konkludere at han var en av de med skikkelig dårlig innflytelse i garderoben. Jeg tar McTominay over Pogba 10 dager i uken (ja, faktisk! :D ).
post liked by: messilingard, Cola2, Schmeichel
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

Sett i ettertid så hadde selvsagt Mourinho helt rett i sin omtale av Pogba. Pogba har siden han signerte for United hatt to interesser. Hvordan prestere for Frankrike og hvilken frisyre skal han ha ved neste hårklipp.
post liked by: Schmeichel
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply