Donny van de Beek

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pwint wrote: 11 Nov 2021, 21:03 spesielt når spillere som ikke funker får sjansen fra start om igjen og om igjen.
Enig, som jeg ser/har sett DvB er han en 1 touch spiller. Og han må få tid.
Beste kampen jeg syntes vi så hans styrke var når han spilte med Mata (greit, jeg er Mata fan),
men de fant hverandre hele tiden med 1 touch og de hadde begge forståelse hvor den andre ville være.
Må man slite benken gang etter gang, mister man også selvtilliten, uansett hvor motivert man er.
post liked by: Pwint, Pancho P
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Jepp, litt samme greia med Lingard også. Slik det er nå så burde vi heller solgt han i sommer og fått en OK pris for han. Men Solskjær skulle beholde han og lovte spilletid. I mine øyne så ødelegger Solskjær utelukkende for seg selv, du skaper ikke en vinnerkultur ved å bryte løfter samtidig som at du gir klippekort til underpresterende spillere.

Angående Donny så håper jeg virkelig at han får sjansen nå snart, det fortjener han. Eventuelt får han bli solgt til sommeren, ser ingen grunn til at han skal ødelegge karrieren sin med å slite benk hos oss. Husker fortsatt den sesongen hvor Ajax kom til semifinalen i CL. Hvor han spilte med de Ligt og de Jong. Utgaven 2018-19 av Ajax er etter min mening et av de kuleste lagene jeg har sett spille fotball.
post liked by: Pancho P, Pwint, Cola2, RedTrafford, PAK
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Ser på United.no at Bjarte Valen har slipt skalperingskniven sin, her fikk han endelig en mulighet til å ta Donny og det skulle bli utnyttet for en hver pris. Bjarte Valen mener utrolig nok at dette var hans beste sjanse til å spille seg inn i førsteelleveren. Klart det å spille med to svært offensive partnere på midten i Mata og Lingard som nesten ikke har kamper i beina de heller gjør jo at forutsetningene er alt annet enn gode. Dette når man i tillegg har spilt lite selv. Mata så også ut som en 42 åring spør du meg. Mata er en favoritt hos meg og, men som fotballspiller er han langt over utløpsdatoen. Lingard var heller ikke beste venn med ball. Det var tre ganske rustne spillere sentralt i banen med to juniorer på kantene som hadde svært vanskelige forutsetninger for å kontrollere kampen. Klart at Donny driter seg ut på målet i mot, men når man ser på den situasjonen så gjør både Matic og AWB feil eller dårlige valg i forkant. Det målet har ikke Donny ansvar alene for, i alle fall ikke hvis du spør meg. I andre omgang så spiller Donny i et par med Mata, det er klart at Mata ikke er en ideell partner sentralt i banen heller.

For min del så håper jeg virkelig at Ragnick er villig til å ofre McFred i kamper hvor vi bør vinne. Få Donny varm i trøya slik at vi faktisk kan rotere inn i kampprogrammet nå som er knallhardt. Vi kan ikke spille med samme ellever de neste to månedene, og da bør spillere som Matic, Donny og Lingard være klare til å ta i et tak.

Solskjær er ikke vår trener lenger så er egentlig ikke så fan av å kritisere mer den veien, men spør du meg så har Solskjær sin bruk av troppen denne sesongen stått til karakter 1. Han gikk seg fast i de samme underpresterende spillerne gang på gang, forhåpentligvis klarer Ragnick å gi våre nest beste flere minutter slik at de faktisk er klare når de trengs. Vi ser for eksempel hvor positiv Dalot har vært de siste kampene, jeg ser ingen grunn til at AWB hadde klippekort under Solskjær.

Det her er kanskje i litt for stor grad en forsvarstale for Donny, men jeg syntes det er på sin plass i det tilfellet her.
post liked by: Ryder, Lingard
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Han var langt unna å overbevise, men er enig i hovedpoengene dine her - det er plenty formildende omstendigheter:
Å skulle dominere i et reservelag er en urimelig forventning - og jo mer vi byttet jo mer forsvant strukturen og jo mindre fikk han gjort. Synes han var ryddig og helt ok fram til tabben på 1-1, for da hang laget også noenlunde sammen. Å skulle konkludere med noe som helst etter den andreomgangen er håpløst.
Han ligger som den mest defensive midtbanespilleren. Trodde vi hadde fastslått at han lite der å gjøre - Donny er først og fremst en angrepsspiller. Vil gjerne se ham som en av to bak spissene, om det er én posisjon han kan blomstre, må det være der.

Det kan godt hende han aldri blir god nok - at han "aldri" spiller handler nok om mer enn at et helt trenerteam har vært blinde idioter i halvannet år. Og det kan ikke bli sånn som med Pogba, der det går sport i å finne på alle mulige slags unnskyldninger (bortsett fra spilleren selv) for prestasjoner under pari.

Men jeg gir ham ikke opp før jeg får se ham få hele kamper i en etablert 11-er, der han spiller i en posisjon der han får brukt sine styrker.
post liked by: messilingard
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Donny kan helt sikkert spille som en av de to offensive, jeg ønsker riktig nok mer å se han som en av to defensive. Men da med enten McTominay eller Fred ved siden av seg. Med Bruno, Sancho, Rashford og Ronaldo lenger frem i banen vil alternativene være særdeles bedre enn Lingard, Mata, Amad og Elanga. Holder Greenwood litt utenfor der.

Men ja jeg er helt enig i at man ikke kan forsvare Donny for en hver pris heller. Men skal man sammenligne han med Pogba så var Pogba fredet av Solskjær. Donny har på sin side ikke fått en fair sjanse til å overbevise.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2598
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7640

Tja ... Jeg syns kanskje Bjarte har et poeng i at VdB fikk en gylden mulighet til å skinne i går og det gjorde han ikke. Så er jeg også enig med deg i at det blir urettferdig å dømme ham ut ifra en slik kamp. Men jeg tenker også at det er mange spillere som ville tatt en slik mulighet og vist seg frem, mens Donny gikk tilbake til det inntrykket vi har fått av ham tidligere. At han ikke er den typen spiller som kan prege en kamp. Når det er sagt så har jeg ikke gitt opp håpet om at det bor store ting i gutten, og det tror jeg helt ærlig ikke Rangnick har heller.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Hvor mange er det egentlig som evner å "skinne" i slike kamper? Ingen av de 16 som spilte i går i alle fall (selv om Greenwood var ok pluss pga det flotte målet), kan heller ikke huske at noen skinte i ligacup-kampen mot West Ham. Lag som er så reservespekket har svake relasjoner å bygge på.
post liked by: red, messilingard
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2598
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7640

Det er faktisk noen som kan skinne i slike kamper. Ikke bare det, men det er noen som kan avgjøre slike kamper. Og en spiller på VdB's antatte nivå skulle kunne vært en av dem. Men jeg tror ikke det er skills som mangler. Jeg tror han sliter med vurderingsevnen i gitte situasjoner og det tror jeg manglende kamptrening har mye av skylden for. La det bare være klart at jeg støtter VdB og tror han har mye mer i seg enn det han fikk vist i går. Men jeg er oppriktig bekymret for at han fort vil bli benkesliter under Rangnick om han ikke evner å ta de mulighetene han får.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

messilingard wrote: 09 Dec 2021, 11:29 Donny kan helt sikkert spille som en av de to offensive, jeg ønsker riktig nok mer å se han som en av to defensive. Men da med enten McTominay eller Fred ved siden av seg.
Selv om DM under Rangnick vil bety noe annet enn DM under Solskjær (blant annet vil de som regel stå høyere i banen og dermed bidra mer på siste tredel), er det flere ting ved spillet hans jeg ikke synes harmonerer med DM-rollen: Han er svært offensiv av legning, i flere kamper der han har spilt DM har han stukket langt opp i banen og etterlatt seg store rom. Han slår meg heller overhodet ikke som en playmaker-type som skal styre spillet med bredt pasningsrepertoar.
Styrkene, slik jeg ser det, er bevegelsene offensivt - han går ofte på smarte løp i gode rom, og det litt trangere kombinasjonsspillet som han får mer nytte av nærmere motstanderens mål. Han er nok også bedre til å presse enn å dekke/trygge defensive rom.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Min påstand er at det er ingen av våre sentrale midtbanespillere som ville prestert bra i Donnys posisjon under de samme forutsetningene. Det er to helt forskjellige ting å spille med Bruno, Fred eller McTominay kontra Mata eller Lingard. Hadde Matic startet på midten hadde VdB fått bedre forutsetninger for å lykkes for eksempel.

Jeg mener ikke at Donny hadde en fantastisk kamp, spesielt andre omgangen var svak. Men dersom dette er mulighetene han får til å overbevise Ragnick så burde Donny dra allerede i januar.
post liked by: Ryder, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2598
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7640

Absolutt. Enig med det @messilingard . Tror heller ikke dette var hans siste sjanse. Håper han får vise seg med bedre spillere rundt seg. Men synd han ikke sto frem i går. Det hadde nok betydd mye.
post liked by: Pancho P, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

messilingard wrote: 09 Dec 2021, 10:59 Ser på United.no at Bjarte Valen har slipt skalperingskniven sin, her fikk han endelig en mulighet til å ta Donny og det skulle bli utnyttet for en hver pris. Bjarte Valen mener utrolig nok at dette var hans beste sjanse til å spille seg inn i førsteelleveren. Klart det å spille med to svært offensive partnere på midten i Mata og Lingard som nesten ikke har kamper i beina de heller gjør jo at forutsetningene er alt annet enn gode. Dette når man i tillegg har spilt lite selv. Mata så også ut som en 42 åring spør du meg. Mata er en favoritt hos meg og, men som fotballspiller er han langt over utløpsdatoen. Lingard var heller ikke beste venn med ball. Det var tre ganske rustne spillere sentralt i banen med to juniorer på kantene som hadde svært vanskelige forutsetninger for å kontrollere kampen. Klart at Donny driter seg ut på målet i mot, men når man ser på den situasjonen så gjør både Matic og AWB feil eller dårlige valg i forkant. Det målet har ikke Donny ansvar alene for, i alle fall ikke hvis du spør meg. I andre omgang så spiller Donny i et par med Mata, det er klart at Mata ikke er en ideell partner sentralt i banen heller.

For min del så håper jeg virkelig at Ragnick er villig til å ofre McFred i kamper hvor vi bør vinne. Få Donny varm i trøya slik at vi faktisk kan rotere inn i kampprogrammet nå som er knallhardt. Vi kan ikke spille med samme ellever de neste to månedene, og da bør spillere som Matic, Donny og Lingard være klare til å ta i et tak.

Solskjær er ikke vår trener lenger så er egentlig ikke så fan av å kritisere mer den veien, men spør du meg så har Solskjær sin bruk av troppen denne sesongen stått til karakter 1. Han gikk seg fast i de samme underpresterende spillerne gang på gang, forhåpentligvis klarer Ragnick å gi våre nest beste flere minutter slik at de faktisk er klare når de trengs. Vi ser for eksempel hvor positiv Dalot har vært de siste kampene, jeg ser ingen grunn til at AWB hadde klippekort under Solskjær.

Det her er kanskje i litt for stor grad en forsvarstale for Donny, men jeg syntes det er på sin plass i det tilfellet her.
Støtter alt. Man kan ikke sette van de Beek i tospann med Mata sentralt og forvente at han skal briljere på et lag fullt av reservespillere. Jeg tror vi som vanlig kommer til å spille mye med Fred og McTominay på midten, men i enkelte kamper, spesielt mot antatt dårligere motstand, bør van de Beek få sjansen fra start med enten McTominay eller Fred i et ellers toppet mannskap. På onsdag hjalp det heller ikke at Lingard hadde en dårlig kamp, pluss to midtstoppere som varierte veldig fra hver gang de hadde ballen.

Jeg håper vi får se mer av van de Beek i nettopp denne rollen fremover, men om det fortsetter i samme spor så forsvinner han nok til sommeren. Men da er det greit, for da har han mislykket med å overbevise både Solskjær og Rangnick. Og om 1 måned skal også Pogba inn i miksen, så det blir hard kamp om plassene..
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16756

Jamie Carragher, som vokste opp som Everton fan er ikke imponert over Donny.
“Han kan ikke løpe, han har ikke fysikk og han er ingen atlet» er den harde dommen fra Carragher.

Redd denne spilleren var et typisk Woodward/Judge kjøp.
Et plaster på såret fordi vi ikke fikk tak i førstevalg.
Er det mulig for de Beek å spille seg inn på Manchester United?
Kanskje med ten Hag?
Men man må begynne å sette spørsmål om han har fysikk til å takle PL.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Mitt store problem med VDB er at han aldri har fått sjansen til å spille seg inn. Dersom man sammenligner han med Fred så fikk Fred svært mange flere sjanser til å spille seg god, noe Donny aldri har fått. Spesielt Solskjær gikk seg fast i å gi spillere som ikke presterte sjansen i stedet for de på benken. Det er ikke slik at Pogba fortjente så mange sjanser som han fikk, men han var samtidig gullgutten til Solskjær. Så har det riktignok gått som det har gått både for Solskjær, Pogba og Van de Beek. Solskjær var ikke god nok, Pogba er for opptatt av seg selv og Van de Beek fikk aldri sjansen. I ettertid så kan man si at Solskjær ikke etterlot seg en bedre tropp enn hva han tok over, klubben er i et forferdelig kaos nå i alle fall.

Når det gjelder hvem som hentet Donny så hadde Solskjær veto-rett på spillere, han kunne sagt nei. Når det gjelder Donny så har nok tiden gått ut, noe som er synd for VdB var en fantastisk spiller før han kom til United.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

Jeg er en av de som synes VDB er en kjempegod, teknisk, og intelligent spiller. Og mener han har vist det ikke bare i Ajax, men og i United-trøya, til tross for svært få sjanser. Teller ikke med ligacup-kamper der man spiller med et sammensatt andrelag.

Virker som selvtilliten hans er helt knekt.

Kan hende jeg tar gruelig feil. Men jeg holder en knapp på at han har større potensial enn mange andre i vårt lag.
post liked by: Blodfink, messilingard
Post Reply