Premier League 2020-2021.

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

Det er mye snakk om den gode borteformen til United, men 1.33 poeng i snitt siste 6 holder bare til en 11.plass på bortetabellen, 1.33 er samme snitt som Fulham og Brighton har. Leeds har 1.5 poeng i snitt f.eks. City har 3.0...Arsenal og Leicester har 2.0, Liverpool og Chelsea har 1.67.

Vi sanker mer poeng hjemme, 2.17 i snitt siste 6. Der er vi på 2.plass, bak City selvfølgelig, som har 3.0 i snitt der også.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Hvis man skal være nøktern i å tippe poengfangsten ut sesongen, havner vi kanskje under 70 poeng. Vi vinner foreløpig ikke over de estimerte topp 6, og vi skal møte flere av dem. I tillegg har tapene og flere U kommet mot antatt svakere lag.

Laget må ta nye steg, jeg ser ingen voldsom utvikling. Det er berg -og dalbane. Tar laget 24-25 poeng på siste 11 kamper kan jeg gå med på at det har skjedd utvikling. At man havner 9-10 poeng over de 66 Solskjær har tatt før.
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Utvikling handler ikke bare om poeng.

Uten sammenligning forøvrig: Liverpool tok også store steg under Klopp, selv om de gjorde det ganske elendig i serien de første årene.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

Pangaea wrote: 04 Mar 2021, 11:04 Utvikling handler ikke bare om poeng.
Selvfølgelig ikke. Men vil jo si det er et ålreit måleredskap når man skal oppsummere en sesong.

Det står mer i posten min over...F.eks at vi ikke vinner kamper mot antatt topp 6.

Vi ble slått ut av gruppespillet i CL, vi taper mot bunnlag, og vi har ikke scora på snart 5 timers spill..
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pangaea wrote: 04 Mar 2021, 11:04 Uten sammenligning forøvrig: Liverpool tok også store steg under Klopp, selv om de gjorde det ganske elendig i serien de første årene.
Ja, det er jeg enig i, men som du sier: Det var i Liverpool med en annen manager. Klopp hadde et system, Solskjær prøver å lage et, det er den store forskjellen.
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Det størst problemet er stabilitet på et "høyt" nivå. Det har vi ikke. Vi er gode når vi er gode, da lukter det svidd, men så har vi også lange perioder der det bare er en kald aske som vises. Da ligner vi nesten på et bunnlag, med scoringsvegring og lite samhandling, spesielt offensivt. Bunnivået vårt er nesten skremmende dårlig til å være titteljagende for noen få kamper siden. Rovdrift på enkeltspillere i en rar sesong kan vise seg å være en bommert. Trening, trening og trening, og samtidig spille nesten alt av kamper er ikke en suksessoppskrift i en lang sesong...Ole satset alt på Bruno og jeg ser stor slitasje på han. Vet nesten ikke om et annet topplag som er så ustabile som oss...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

Millimeter VAR-offside på Werner på Anfield, så fortsatt 0-0...Chelsea har kjørt på utover i omgangen her.

Taktikken funker, Werner i bakrom.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Husker jeg ble imponert over Mason Mount og Liverpools Harry Wilson når de var på utlån i Derby i 2018.

Vi tapte på straffekonk for dem i ligacupen den høsten (noen mnd før Mourinho fikk fyken). Wilson smalt inn et fantastisk frispark husker jeg. Og Mount spilte en sterk kamp under Lampard som var manager for Derby på den tiden.

Mount har virkelig blitt en spiller i en alder av 21. Chelseas beste spiller, og for et mål han scorer på Anfield i kveld. Den 3 år eldre Wilson gjør det bra på utlån i Cardiff, men ser ut til å ikke være aktuell for en plass i Liverpool-laget, han spiller på plassen til Salah så kanskje ikke så rart.

Men Mount er klasse.
LUHG!
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

Klopp på vei mot et nytt tap i PL. Ligger under 0-1 hjemme mot Chelsea.

Blir det snart sparken på Jurgen mon tro ? :D
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

Syke Anfield-stats for Liverpool om det står seg ut kampen, 7 siste hjemme: 2 U og 5 tap!! Klar jumbo på hjemmetabellen!!
post liked by: Sir Crap-A-Lot, Pink Final
LUHG!
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

Blodfink wrote: 04 Mar 2021, 22:56 Syke Anfield-stats for Liverpool om det står seg ut kampen, 7 siste hjemme: 2 U og 5 tap!! Klar jumbo på hjemmetabellen!!
Likæreee! :P
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

En annen ting, jeg tror jeg sjelden eller aldri har sett et PL-lag våge så mye en-touch avspilling av høyt press som Chelsea gjør i denne kampen. Og gjøre det så bra med så høy risiko. Helt vilt! Liverpool kjører på men skaper lite. 1 avslutning på mål tror jeg. Chelsea har forandret spillestil på kort tid under Tuchel. Imponerende så langt.

5 strake tap på Anfield for de helrøde. Klopp ser ikke bra ut på siden der nå.
LUHG!
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

Blodfink wrote: 04 Mar 2021, 23:06 En annen ting, jeg tror jeg sjelden eller aldri har sett et PL-lag våge så mye en-touch avspilling av høyt press som Chelsea gjør i denne kampen. Og gjøre det så bra med så høy risiko. Helt vilt! Liverpool kjører på men skaper lite. 1 avslutning på mål tror jeg. Chelsea har forandret spillestil på kort tid under Tuchel. Imponerende så langt.

5 strake tapet på Anfield for de helrøde. Klopp ser ikke bra ut på siden der nå.
Ja de har fått sving på sakene under TT. Men de spilte i perioder fin fotball under Lampard også. Skal man være helt ærlige så synes jeg når det klaffer for dem så har Chelsea spilt den peneste fotballen i PL denne sesongen.
post liked by: Blodfink
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Liverpool snytt for straffe på en situasjon som ser ut til å være ennå mer tydelig enn den vi ble snytt for, samtidig som Fulham får annulert sitt mål mot Tottenham for hands på en arm som ligger rett ned og inntil kroppen.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Synd Liverpool ikke fikk U i denne kampen her.
Det kommer til å bli en jevn innspurt nå som Chelsea har fått opp dampen.

Etter vår kamp mot City kommer det nok til å bli enda tettere og jevnere.
Vi har mange tøffe kamper igjen hvis man ser på avslutningen av årets sesong... :|
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2622
Liker mottatt: 10677

offside wrote: 05 Mar 2021, 08:23 Synd Liverpool ikke fikk U i denne kampen her.
Det kommer til å bli en jevn innspurt nå som Chelsea har fått opp dampen.

Etter vår kamp mot City kommer det nok til å bli enda tettere og jevnere.
Vi har mange tøffe kamper igjen hvis man ser på avslutningen av årets sesong... :|
Håpte også på uavgjort, men i ettertid er det kanskje bra at Chelsea vant: Vi vinner ikke ligaen, den saken er grei. Så da handler det om topp fire, og det er ikke noen katastrofe om vi havner bak Chelsea. Da er det bedre at Liverpool hektes av mest mulig.
Leicester er på vei utfor formstupet i enda større grad enn oss. Og klarer bare ikke å se hvordan Everton og West Ham skal kunne sy sammen gode nok resultater til å karre seg inn i CL-kampen.
Så om vi får skuta på rett kjøl sånn noenlunde og klarer å stoppe nedoverspiralen, ligger vi godt an med tanke på CL.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

Torquemada wrote: 05 Mar 2021, 06:15 Liverpool snytt for straffe på en situasjon som ser ut til å være ennå mer tydelig enn den vi ble snytt for, samtidig som Fulham får annulert sitt mål mot Tottenham for hands på en arm som ligger rett ned og inntil kroppen.
Ja, men Thorstvedt sa noe i går, i situasjonen der Fulham scorer så fører arm-kontakten til scoring, det er en klar regel at mål ikke godkjennes, om det skjer påvirkning av spillet uansett hvordan type hands.

Men det er uansett ikke mulig å bli klok på disse situasjonene...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

offside wrote: 05 Mar 2021, 08:23 Synd Liverpool ikke fikk U i denne kampen her.
Det kommer til å bli en jevn innspurt nå som Chelsea har fått opp dampen.

Etter vår kamp mot City kommer det nok til å bli enda tettere og jevnere.
Vi har mange tøffe kamper igjen hvis man ser på avslutningen av årets sesong... :|
Om United spiller godt siste 11 kamper er 75 poeng det man kan håpe på kanskje. Det er f.eks 7-3-1. Tap mot City, U mot Spurs, Liverpool og muligens Villa, Leicester, Burnley, West Ham eller Wolves. Vi har Leeds borte også. Da er topp 4 bankers. Muligens også 2.plass.

Det spørs på formen til United, om vi skulle ta kun 18-19 poeng så holder nok det til topp 4 og. Men noen seiere må vi ha.

Vært helt greit å startet seiersrekka mot City...
LUHG!
Post Reply