Bruno Fernandes

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17786

Det du i hvert fall har skrevet flere ganger @10Hag er at Fernandes (og Rashford) har flere dårlige enn gode matcher for oss gjennom hele United karrieren.
Ikke ment for å rippe opp i noe mellom oss to.
Ment som hvorfor noen kanskje har inntrykk av at du ikke synes han er så god 😊.

Som;
Jeg argumenterer for at Bruno spiller flere dårlige kamper for United, enn gode.

Kom gjerne med oppsummeringer fra hver kamp fremover som viser det motsatte. Det er minst 2 år siden Bruno hadde en lengre rekke med kamper der han spilte bra. Og da mener jeg spilte, som i mer enn mål og sjanser skapt.
post liked by: Belfastboy, Rød Pølse, Buchan, Jan Erik
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4881

@Pink Final: Tar ikke det som oppripping, så det er greit.

At du igjen i dag begynner på hvorfor du lot som du forlot forumet, er nok litt mer oppripping. Er vel femte gangen du har lagt den ballen død nå, uten å faktisk gjøre det? 😅

Men ja, det stemmer. Og det står jeg ved, spesielt Rashford. Bruno og, men der har jeg og sagt at jeg er mer usikker og tilbøyelig.

Men som jeg har argumentert i dag, så er jeg ikke nødvendigvis enige med Jan Erik sine analyser. Jeg synes de er faglig sterke, og lar meg imponere av arbeidet, og elsker å lese de. Men jeg ser veldig annerledes på flere av punktene, og er ikke enige i oppsummeringene i flere kamper. Som mine egne vurderinger, er hans også subjektive når det kommer til stykke. En involvering han vurderer som nøytral, kan jeg argumentere for fortjener å bli vurdert som negativ. Og noen av de positive kan jeg vurdere som
nøytrale. Da skal det ikke mye til før kampene hans bikker over i negativ retning. Og bare for å være tydelig, av og til har jeg faktisk vurdert noen involveringer som mer positive enn ham. Poenget er, jeg er ærlig med meg selv og andre, enn hvor subjektiv jeg måtte være. Det tror jeg for øvrig alle her inne er.

Stiller meg fortsatt bak min subjektive vurdering, og mener altså at den er velargumentert og saklig.

Når det er sagt, så er jeg og av og til veldig enig med @Jan Erik sine vurderinger. Det er 2-3 kamper der jeg har lest gjennom og sett kampen på nytt og tenkt; jepp, dette var en veldig god kamp av Bruno i mine øyne. Resten synes jeg er overvurdert.

Og så tror jeg man lar seg blende litt av hvor god Bruno ser ut, sammenlignet med hvor middelmådige de andre kan være til sammenligning. Men det kan og tale til Brunos fordel, at han evner å ikke være dårlig i et middelmådig lag. Det kan fint tolkes som en styrke i seg selv, og den ser jeg i så fall.

Men jeg har aldri sagt at jeg synes noen av de er dårlige fotballspillere. Jeg har -- uten å overdrive -- sagt minst 30 ganger at de er gode og har sine kvaliteter. Det er en helt annen sak for meg, enn å vurdere hvor vidt jeg mener de spiller på en måte som passer oss taktisk.

Så da blir det bare merkelig at man skal tillegge noen meninger de ikke har.

Akkurat som at man ikke kan nyansere det forbi alternativ a) eller b).

For å forenkle det;
Med 20 minutter igjen, mener jeg Rashford er en av de aller beste i verden å sette inn mot en sliten back.

I et kontringslag som fungerer, mener jeg Rashford er et angrepsvåpen i verdensklasse.

Det er enorm, utilitaristisk verdiprov fra min side.

Når det er sagt, så er det jeg en spiller jeg mener mangler enormt mye, og en spiller som ikke passer mine taktiske preferanser. Synes han ekstremt sjeldent leverer 90 gode minutter. Selv i sine beste formperioder, så synes jeg han er ofte direkte svak i kampene han scorer i. Jeg mener han altfor ofte viser slett holdning og innsats, og er en surmulende humørspiller. Jeg synes han er en spiller som sliter veldig med å ta de rette valgene med ball, og har en nonchalant holdning til sin egen dribleteknikk som overhodet ikke matcher resultatene. En spiller som gang på gang bare løper rett inn i motspillere med ball, er helt hinsides all logikk. Og jeg er like overbevist nå som da om at han er en av lekkasjene våre, og har vært det i lang tid. Hvem ellers? Alle de andre som ble lansert som alternativ har forlatt oss for lengst. Who's left but Rashford? Luke Shaw? Not very likely. Rashford er den eneste gjengangeren av betydning i stallen. Og ingen har et mer velsmurt og overtidsarbeidende PR-Entourage rundt seg enn ham.

Og jeg synes det at han er akademispiller heller forverrer situasjonen, fremfor å unnskylde og nådelyse ham. Når han som angivelig skal være en "fellow supporter" av klubben, kan med god samvittighet ta imot så mye penger og kjærlighet fra fansen, og samtidig levere kamper uten innsats, da synes jeg det er ille.

Så ja. Jeg kan syns alt det, og fortsatt si; Han er en god fotballspiller. For det ér han.

Bruno synes jeg og er en noe bedre fotballspiller enn Rashford, uten at det er så viktig. De har uansett ulike roller, ulike bruksområder, ulike styrker, og ulike svakheter.

Tror jeg vi vinner Premier League med Rashford som førstevalg på kanten? Nope, dessverre.

Bruno? Langt mer usikker, men heller mot et forsiktig, konservativt nei.

Jeg tipper vi blir et bedre lag med andre type spillere på spesielt kantene, og muligens også i 10er-rollen. Så fremst resten av laget og forbedres.

Så da var det slutt på den misforståelsen om at jeg synes de er dårlige spillere, regner jeg med. Kan vise til denne posten neste gang det kortet dras. Her er det så klartekst at det kan umulig feiltolkes eller vrenges til noe annet 😉
post liked by: Jan Erik, Tringe, RedTrafford, Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17786

For min del har jeg ikke misforstått deg @10Hag.
Bare siterte deg i sitatboksen.
Det finnes mange flere hvor du skriver noe lignende, at han ikke spiller godt for oss.
En til, tror ikke jeg trenger å lime inn flere?
Ja, Bruno og Rashford....stjernespillerne våre fortsetter å levere elendige kamper som perler på en snor.

Samme gjelder naturligvis flere. Men de andre har ikke klippekort, og det har de.

Kan bli sverdet Ten Hag faller på om han ikke snart innser at han må kunne benke selv disse to.
Du har ofte skrevet at de spiller dårlig.
Det sagt og sitert, liker at du ikke synes hverken Fernandes eller Rashford er dårlige spillere.
Merker oss det som du ber om, og skal huske å henvise til denne posten din slik du skriver.
Tror ingen her på forumet kan mene at Fernandes og Rashford er dårlige spillere, om man er objektiv.
Og om hele forumet er enig i at Fernandes er en god spiller er jo det fint 👍.
For det er han vitterlig.
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, Andtho01, Belfastboy, Cola2, RedTrafford, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9053
Liker mottatt: 8358

Om fire dager er det fire år siden Bruno Fernandes ble hentet til Manchester United. Vi har bommet mye på overgangsmarkedet de siste årene, men Bruno var en innertier 🎯 BRUNO! BRUNO! BRUNO! BRUNO!

post liked by: Pwint, Belfastboy, Spirograf1, Pink Final, Jan Erik, Pancho P
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17786

Vårt beste kjøp post Fergie by far.
Enormt viktig spiller, men sin entusiasme, løpskraft, og ikke minst kreativitet.
129 mål/assists på 212 matcher sier sitt.
Og hans 28 mål i 2020/21 var mest av en midtbane spiller i England siden John Wark med 36 mål for Ipswich i 1980/81.
Jeg tror ingen i de fem største ligaene i Europa har scoret flere fra midtbanen etter 1981 enn Bruno i 20/21 ❤️.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Jan Erik, Belfastboy, Pwint, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9053
Liker mottatt: 8358

Bruno er stabiliteten selv. Trenger bare litt flere stabilt gode lagkamerater 💪

post liked by: Pwint, Pink Final, messilingard, Pancho P, Jan Erik, Andtho01, Belfastboy
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17786

Kan ikke forstå annet enn at Bruno Fernandes ville vært førstevalg i ethvert lag i PL.
Her har vi en av verdens beste offensive midtbane spillere.
Skaper mest i PL , løper nest mest i PL, scorer mål og er en leder.
For en spiller 😍!
post liked by: messilingard, Pancho P, Jan Erik, Andtho01, Rød Pølse, Pwint, Belfastboy, Ryder
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9053
Liker mottatt: 8358

Det tror jeg du har helt rett i, @Pink Final. Han har vært arkitekten bak 70 sjanser på et lag som har scoret 33 mål. Hvis flere hadde bidratt i like stor grad som Bruno ville nok tabellen sett ganske annerledes ut.

Håper man klarer å bygge et vinnerlag rundt kapteinen før tiden innhenter vår portugisiske ledestjerne ✨
post liked by: Andtho01, Pwint, Pancho P, Belfastboy, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9446

Et interessant eksperiment å tenke seg er hvordan Bruno hadde gjort i det lag som City, Liverpool eller Arsenal. Det er greit å huske på at Bruno spilte ganske lenge med McTominay og Fred som partnere. Det er ikke helt de samme forutsetningene som De Bruyne har i City for eksempel. At han i tillegg spiller så mye som han gjør, med den energien. Det er utrolig imponerende. Så kan man ha en diskusjon angående risiko i spillestilen, det er innafor i mine øyne.

Bruno er nok vår beste spiller siden Ferguson ga seg. Og det med ganske god margin. Ser ikke helt hvem som eventuelt skulle tatt plassen hans gitt at Rooney var betraktelig bedre med Ferguson enn uten.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Pancho P, Pwint, Belfastboy, Blodfink, red, Ryder, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2590
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13430
Liker mottatt: 8643

Spørsmålet, som blant anna @10Hag stiller, er om spelestilen hans, sjølv om han individuelt sett er den desidert beste spelaren vår, går ut over totalen i laget. Også kalla "Steven Gerrard-paradokset". Personleg håpar eg ein klarer å komponere laget slik at ein får plass til Bruno sin genialitet.
post liked by: Pwint, 10Hag, Blodfink, Rød Pølse, Tringe, messilingard, Ryder, Pink Final, Cola2
It's Squeaky Bum Time!

Alf banan
Posts: 326
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 661

Går et klipp viralt på sosiale medier av Bruno fernandes under Fulham kampen. Han skyter med venstrebeinet og blir «taklet» i samme øyeblikk. Eller rettere sagt det var en motspiller i nærheten når han avslutter. Han legger seg selvsagt ned og skriker og ruller, før han ser at angrepet fortsetter. Så spretter han opp og roper etter ballen fra en medspiller. Selvsagt aldri skadet.
Syns Bruno bruker for mye energi på slikt tull.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2461
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7653
Liker mottatt: 8009

@Alf banan, hvor ofte gjør han det der? Hele tiden? 50% av tiden? 2-3 ganger i løpet en kamp? 2-3 ganger i løpet av en sesong? Når var sist gang? Hva er for mye?
post liked by: RedTrafford
User avatar

Ryder
Posts: 4697
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2624
Liker mottatt: 10681

Han gikk forresten rundt og haltet en god stund etter smellen, så han kjente den nok litt.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Andtho01

Alf banan
Posts: 326
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 661

@Jan Erik legger merke til hver gang noen sier noe så kommer du med pekefingeren og skal korrigere. Hvis noen sier at det var 100 innkast i en kamp, så kommer du og korrigerer og sier nei det var bare 98.
Noen sa under Fulham kampen at ballen stort sett var på Uniteds banehalvdel hele første omg, hvor du komtret med at nei det stemmer jo ikke for United hadde nettopp en corner.
Slitsomt.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2461
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7653
Liker mottatt: 8009

@Alf banan, ja, jeg er en slitsom type. Utvilsomt. Legger også merker til at du ikke svarer. Men det spiller ingen rolle.
post liked by: RedTrafford
Post Reply