Bruno Fernandes

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

@Jan Erik du greier å ødelegge gleden med å kommentere her inne. Så gratulerer med det.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9143
Liker mottatt: 8409

Litt interessant at det ofte blir aktivitet i Rashford- og Bruno-tråden etter et tap. Hvis man ser på spillerprestasjoner og innsats denne sesongen er det riktignok mer forståelig med den første enn den andre. Ser man på lagets prestasjoner mener jeg at det som oftest er kollektiv svikt og svake taktiske disposisjoner som er årsaken til Uniteds dårlige resultater.

I Brunos tilfelle virker det som om mange mener at han skal være en slags Supermann fordi han har et bånd rundt arnen. En som redder laget ut av krisen hver gang og motiverer lagkameratene sine ved hjelp av tankekraft.

Denne gangen har det også vært en del aktivitet i taktikk-tråden. Personlig syns jeg det er nærmere spikerhodet enn at noen spillere har enkelte unoter eller spiller fra start når de ikke er i form.
post liked by: Jan Erik, Ryder, Pwint, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2492
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7727
Liker mottatt: 8107

@Alf banan, beklager det. Skal ikke kommentere innleggene dine videre.
post liked by: RedTrafford
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10737

Synes også det er verdt å diskutere hvorvidt ETHs disposisjon av midtbanen/formasjon/struktur får det beste ut av Bruno.

Personlig synes jeg han framstår litt vingeklippet om dagen, han befinner seg for ofte i ugunstige posisjoner når han får ballen, og litt for sjelden i mellomrommet sentralt der han gjør best nytte for seg. Mener også å se at han enten har fått eller tar på seg mer defensivt ansvar enn før. Virker sliten og uten sprut i beina, noe som selvsagt også kan skyldes den enorme kampbelastningen.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Pwint
User avatar

Jan Erik
Posts: 2492
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7727
Liker mottatt: 8107

@Ryder, jeg tenker også dette. Vi spiller mer 4 3 3 nå og da blir rollen hans annerledes. Og på midten der er vi egentlig avhengig av en 18-åring for at ting skal fungere. I tillegg har vi en 19-åring og en 21-åring foran der, som uansett vil variere i prestasjoner. Når vi da også ser hva Casemiro og Rashford leverer, så blir totalen veldig vanskelig for spillere som på en måte skal gjøre andre gode.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Ryder, RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9143
Liker mottatt: 8409

Helt enig med sjefen 👇 Bruno har nå 15+ mål & målgivende i alle sesonger siden han kom for litt over 4 år siden 💪

post liked by: Jan Erik, Pink Final, Buchan, Ryder, red, Pwint, Belfastboy
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2492
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7727
Liker mottatt: 8107

@Rød Pølse, det virker som det har bredt seg en negativitet rundt Fernandes. Sikkert delvis pga han ikke har like mange målpoeng som før, og delvis pga dette jævla maset om syting og filming. At Dag Langerød gir ham samme karakter som Amrabat på united.no, viser bare at det er ulike krav til spillere og at han blir straffet mer for en feilpasning enn andre. Egentlig ikke en kritikk av Amrabat, som spilte seg opp.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Pwint, Buchan, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27317
Liker mottatt: 17819

Jan Erik wrote: 28 Feb 2024, 23:41 At Dag Langerød gir ham samme karakter som Amrabat på united.no
Positive Dag burde lært mer om å være positiv av Alf Clarke 😆.
(Se Engelsk Media tråden for de som ikke vet så mye om positive journalister 😉).
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, Pwint, Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10737

Ja, 5,5 på Bruno og 7 på Casemiro og 6,5 på McTominay… 🙄

ETH har helt rett, han ble tatt bevisst på anklene av Forest i samfulle 90 minutter. Er ikke helt
seg selv før pause, men spiller seg kraftig opp og styrer oss godt på slutten. Er også rutinert i stedet for oppjaget på slutten, og bidrar med passe mengder effektiv shithousery som kvittering på nedsparkingene Forest har holdt på med.
Last edited by Ryder on 29 Feb 2024, 07:37, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Jan Erik, Pwint, Buchan, Belfastboy
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9143
Liker mottatt: 8409

Jeg kan forstå en del av kritikken mot flere av spillerne våre. Men Bruno? Det er uforståelig for meg. Han har innstilling, innsats, kvalitet og er alltid tilgjengelig. Hva mer kan man forvente?
post liked by: Pink Final, Ryder, Andtho01, Jan Erik, Pwint, Buchan, red, Belfastboy, 28FPellistri
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27317
Liker mottatt: 17819

Herlig at Erik ten Hag tar stjerna vår i forsvar.
Helt på trynet den kritikken han fikk etter Fulham matchen.
At det går an, fra våre egne fans også.
post liked by: Rød Pølse, Ryder, Andtho01, Jan Erik, Pwint, red, Buchan, Belfastboy, 28FPellistri
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8773

Ryder wrote: 28 Feb 2024, 23:57 Ja, 5,5 på Bruno og 7 på Casemiro og 6,5 på McTominay… 🙄
Okay .... Det gir ikke mening for meg 😂
post liked by: Jan Erik, Buchan, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27317
Liker mottatt: 17819

Bare for å understreke - det må være rom for å kunne gi kritikk til Bruno og andre spillere.
Men som forumet har oppdaget - når det begynner å gå sport i å kritisere og finne feil 😩.
Jeg blir så fed up!
Det er en ukultur som har kommet med SoMe 🤨
(Nå snakker jeg ikke forumet her, men generelt)..
post liked by: Belfastboy, Jan Erik, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1906
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13426
Liker mottatt: 5122

Jan Erik wrote: 28 Feb 2024, 23:41 han blir straffet mer for en feilpasning enn andre
Samme som med Fred.
Han kunne bryte, være som en irriterende klegg på motspillerne. Og ofte i karaktergivingen så fikk han 1-2 poeng lavere ved at de (united.no) hengte seg opp i et par upressede feilpasninger etc.
Det positive ble bare skjøvet under teppe.
post liked by: Jan Erik, Pwint, Rød Pølse, Pink Final
User avatar

King Eric
Posts: 59
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 76
Liker mottatt: 364

Kan bare snakke for meg selv, men kan ikke forstå at en spiller som Bruno skal hakkes på enten det er her, eller i SoMe. Saklig kritikk er fint, men å lage Bruno til et stort problem for laget og klubben blir bare merkelig for meg.

Han gir alltid 100%, spiller alltid uansett om han har fått en trøkk, viser vinnervilje og er vel en av de som skaper flest målsjanser uansett liga.

Han spiller på marginer og da blir det en feil eller tre. Så enn sammenlikning for en uke eller to siden. Da ble Bruno hudflettet av såkalte United-fans på twitter fordi han hadde mistet ballen 17 ganger(eller noe slik). Noen sjekket opp og fant ut at De Bruyne hadde mistet den dobbelt så mye. Tror det var 32 eller 33 ganger. Perspektivene forsvinner helt.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Pink Final, Belfastboy
Post Reply