Bruno Fernandes

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ser ut som det ordner seg med kontraktsforlengelse for Bruno.
Registrerer at enkelte synes det er uklokt å gi en lukrativ forlengelse rett før en ny manager skal inn, men tenker at NOEN bærebjelker er ganske udiskutable å sikre seg videre.
Regner med han får et solid lønnshopp også. Er kritisk til lønnsnivået i klubben, men i dag tjener Bruno rundt en tredel av det Ronaldo gjør, halvparten av Sancho, De Gea og Varane og også mindre enn Rashford, Cavani og Pogba. Det reflekterer selvfølgelig ikke verdien hans på banen.
post liked by: messilingard
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

I den forstand at noen fortjener å tjene slike absurde summer så er det Bruno og De Gea som stikker frem i mine øyne. Og at han får en ny kontrakt er i mine øyne et tegn om at klubben ønsker å bygge laget rundt Bruno. En veldig naturlig bærebjelke de neste 4-5 årene. Og selv om at jeg skulle ønske at han oftere klarte å holde temperamentet i sjakk og var noe mer tålmodig i spillestilen så er Bruno en såpass god spiller at han er aktuell uavhengig av hvem som kommer inn som manager.
LoveUnitedHateGlazers

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Det ryktes at kontrakten vil ligge på rundt 250 000 i uka. Det er så klart ikke småpenger, men likevel ikke en sum som sprenger lønnsstrukturen på lik linje med f.eks CR. Forhåpentligvis settes dette som et slags referansepunkt på hva man kan forvente som topplønn i klubben framover.

Så skal det også sies at jeg ikke klandrer spillere for å velge de best betalte tilbudene. Og når fotballen generer de summene som den faktisk gjør, synes jeg det er mer fair at store deler av kaka skal gå til spillerne, heller enn grådige eiere og ledere. Likevel tror jeg det beste for å ha en sulten og motivert spillergruppe er å ha en viss lønnsstruktur. Hadde det f.eks vært unaturlig om f.eks Bruno hadde undret over hvorfor han, som en av lagets viktigste spillere, tjener 1/3 av hva Ronaldo tjener? Slike ting kan skape turbulens. Vi har også sett flere eksempler de siste 10 årene på hvordan overbetalte spillere gjør det vanskelig å opprettholde en bærekraftig tropp, ettersom salg nesten blir umulig.
post liked by: Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Liverpool virker for eksempel særdeles lite villige til å sprenge sin struktur for å beholde Salah. Han tjener vel rundt 200k i uka (bare Van Dijk har mer med 220k), og det er "bare" 40k forskjell mellom de seks best betalte. Tror nok det er sunnere enn at 2-3 spillere er et hav over alle andre.
post liked by: Pancho P

Deleted User 595

Jeg liker Bruno, og tror han kan ha en lang og flott karriere i klubben -- en bærebjelke, som nevnt.

Når det er sagt, er det en uting å gjøre disse forhandlingene like før man går inn i en periode med ny manager, uavhengig om det gjelder spillere av Brunos kaliber, eller Phil Jones.

Det ender nok bra i dette tilfellet, men det er samme feil som vi har gjort gang på gang. Nye managere kommer inn, og arver en spillerstall med lange kontrakter på høy lønn. Hvis noen av de spillerne ikke passer i nye managers system, underpresterer over tid, eller bare generelt ryker uklar med manager, sitter man på et kjempeproblem:

Høytlønnede spillere som er nærmest umulig å selge, før de nærmer seg utgående kontrakt og går (tilnærmet) gratis. Samtidig som de tapper klubben for penger via lønn, og potensielt er et uromoment i garderoben.

Som sagt, dette skjer neppe med Bruno.
Og det kan hende EtH har gitt signal i intervjuet om hvilke spillere han gjerne vil beholde. Da er det helt greit.

Men det er urovekkende at klubben tilsynelatende ikke lærer av tidligere feil.

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Jeg ser hva du mener. De siste årene har kulminert i at United sin tropp består av en blanding av LVG, Mourinho og Solskjær sine spillere, samt noen av Woodward sine PR-stunt. Altså, en blanding av spillere som ikke utfyller hverandre eller passer sammen i så stor grad. Men, jeg mener det beste er at klubben henter både spillere og managere basert på det sportslige styre sin filosofi, heller enn at hver manager skal ha "sine" spillere. Da ender man ikke opp i den situasjon at man for hvert managerbytte(noe man i den moderne fotballen nesten må forvente skjer i sykluser på 3-5 år) sitter igjen med en tropp som trenger en stor gjennoppbygging. Problemet med dette er bare at United knapt har hatt et sportslig styre de siste 10 årene og de som har vært "klubb-signeringer" har ikke hatt noe korrelasjon med hverandre. Vi ser så smått tegn til at dette går i riktig retning med Murtough, Rangnick, etc. Om de klarer å gjennomføre gjenstår riktignok å se, men veien til en ny storhetstid ligger i et kompetent sportslig styre og analytisk rekruteringskomité.

Et eksempel på slik klubbdrift var i 2017 da Klopp virkelig ville ha Julian Brandt, men rekrutteringskomitén hadde analysert og kalkulert seg fram til at Salah var den riktige investeringen og dessverre vet vi jo alle hvordan det gikk.

Dette ble nok en liten avsporing fra Bruno, men jaja
Last edited by Mr H on 25 Mar 2022, 12:17, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P, Pangaea

Deleted User 108

The Guardian skriver 240 000 pund i uka i den nye kontrakten til Bruno. Det plasserer han vistnok på sjuendeplass over de som tjener mest i United. Ronaldo, De Gea, Pogba, Sancho, Cavani og Martial tjener mer.

Deleted User 595

Tror du treffer ganske så blink i det innlegget, @Mr H. 👍
post liked by: Mr H
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

GBailey wrote:25 Mar 2022, 11:45 Når det er sagt, er det en uting å gjøre disse forhandlingene like før man går inn i en periode med ny manager, uavhengig om det gjelder spillere av Brunos kaliber, eller Phil Jones.
Bare et lite poeng her, men jeg tipper disse forhandlingene har foregått over ganske lang tid, siden Solskjær var manager. Han signerer kanskje ikke før ny manager er på plass (annonsert) uansett, men jeg synes det er positivt at klubben har en mer frittstående sportslig ledelse nå som kan ta seg av slike ting, enn at det er mer manager-drevet. Okay, det har det sikkert strengt tatt ikke vært under Solskjær heller, han refererte vel mye til Matt Judge, men det er bra at slike ting ruller og går uavhengig av hvem som er manager synes jeg. Så fordrer det selvsagt at det tas kloke beslutninger, også på lang sikt. Sikkert ikke den beste beslutning å f.eks. gi Phil Jones eller Lee Grant 7-årskontrakter akkurat i sommer :D
post liked by: Pink Final

Deleted User 595

Gode poeng. Leste den posten fra redcafe, og da ble det litt mer innlysende hvordan det nå jobbes med spillerlogistikk og diverse.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

Da har Bruno signert ny kontrakt og vi slipper å bekymre oss for å miste vår beste offensive spiller med det første. Etter min mening så er det riktig å gi han en solid lønnsøkning også, han er en av få Unitedspillere som fortjener det i mine øyne. Årets sesong er mest sannsynlig over, men å ha med Bruno videre er i alle fall bedre enn alternativet.
post liked by: Pangaea, Pancho P, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Kan ta denne inn hit.
GBailey wrote:17 Apr 2022, 19:06 Bruno Fernandes er et godt eksempel. En av mine favorittspillere for øvrig. Han bidrar med mange målpoeng. Men det kamuflerer i stor grad at han ofte ikke spiller spesielt bra. Han prøver alt for ofte på de sinnsyke pasningene. Og når han prøver så ofte, så går det jo av og til. Ender som regel med at ballen mistes, men det blir jaggu en del målpoeng og. Outcome bias dikterer at han er best, på bakgrunn av de gangene det blir mål. Men om man totalvurderer, er det mye som bør forbedres.
Jeg er faktisk ganske spent på hvordan ten Hag vil bruke Bruno Fernandes, og om han klarer å justere spillet sitt litt. Tror ikke nødvendigvis ten Hag er ekstatisk over så mange "hollywood"-pasninger. Det blir mange mål av det også, så det står ikke på det, men det handler mer om å ta mer fornuftige valg i flere situasjoner. Nedsiden med den type spill Fernandes står for, er farlige overganger i mot, eller at vi mister ballen. Det gir mer mening å ta så stor risiko når f.eks. motstander er litt i ubalanse og vi har menn på løp i riktige rom. Men de pasninger er ikke nødvendig alltid "på".

Må likevel anta at Bruno kommer til å spille mye som 10er videre, ettersom ten Hag også liker et slags 4-2-3-1/4-3-3 system, men da får også van de Beek trøbbel igjen med hvor han skal spille. Vanskelig å tro noe annet enn at VDB får nye sjanser neste sesong med en manager som kjenner ham godt, så det blir spennende å se hvordan begge disse spillerne blir brukt. Ingen av dem er vel best inn fra kant, men skal ikke se bort fra at en av dem blir utprøvd der til tider.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Bruno Fernandes er den spilleren man både river seg i håret over, og som gjør at man sitter på kanten av sofaen.
Mange spillere får kritikk for å miste ball i farlige posisjoner (Fred,Pogba..).
Fernandes slår ball rett til motstander rett som det er når han er nede på hjørnespark i mot m.m.
Han tar ENORM risiko i spillet sitt.
Det må man ikke gjøre i forsvar.
Men lenger opp i banen liker jeg hva han gjør.
Vi har nok spillere som bare triller til nærmeste medspiller.
Fernandes ser muligheter og tør å prøve.
Dessverre er ikke alltid medspillerne med.
De var mer med i 19/20 ‘Da Fernandes kom inn å reddet sesongen for United og Solskjær’.
For ikke å glemme 20/21.
Jeg tror faktisk undervurderte Solskjær hadde litt peiling på hvordan få det beste ut av Fernandes.
Medspillerne gikk hele tiden på løp, selv Martial.
Og det ble MANGE MÅL ut av det.

Tilsynelatende er det mange spillere som ikke passer inn i ten Hag ball.
De Gea
Wan - Bissaka
Maguire
Fred
Mctominay
Pogba
Rashford
Ronaldo

Mesteparten av laget.
Jeg vil tro at en mann som Bruno Fernandes er bankers på ethvert United lag i flere år framover.
Tipper vi får inn ca 3 nye forsterkninger til sommeren.
Et anker, en høyreback og en spiss.

Bruno får kanskje beskjed om å spille sikrere, og å løpe smartere.
Håper han tar det til seg i såfall.
Samtidig tror jeg han er en spiller som er avhengig av å spille på instinkt for å lykkes.

Treffprosenten på pasningene hans har alltid vært ‘lav’.
Også da han spilte i Italia og Portugal.
post liked by: Pangaea, RedTrafford, red
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

Denne sesongen vil ingen ende ta!



Skal sies at den her er fin:

post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply