Manchester City

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2563
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13283
Liker mottatt: 8497

Fantastiske nyheiter og no har eg faktisk trua på at City får ein skikkeleg sviande manet på (penge-)pungen. Personleg vil eg ikkje overta titlane til veslebror. Dei har mindre verdi enn plastpokalane som blir delte ut etter sekkeløpet på 17.mai. Og ja. Vi får håpe at den panegyriske hyllesten av Haaland & co får seg eit kraftig skot for baugen.
post liked by: Can2, offside, Buchan, Cola2, Belfastboy, Blodfink, RedTrafford, Pink Final, Pwint
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pancho P wrote: 06 Feb 2023, 13:50 Fantastiske nyheiter og no har eg faktisk trua på at City får ein skikkeleg sviande manet på (penge-)pungen. Personleg vil eg ikkje overta titlane til veslebror. Dei har mindre verdi enn plastpokalane som blir delte ut etter sekkeløpet på 17.mai. Og ja. Vi får håpe at den panegyriske hyllesten av Haaland & co får seg eit kraftig skot for baugen.
Hadde vært gledelig.
Men jeg er redd for at det kan bli en lang prosess.

TV2 kommentator Mina Finstad utalte føglende;
Hun føler seg imidlertid sikker på at det vil ta lang tid før eventuelle sanksjoner vil foreligge.

– Manchester City kommer til å kaste alt de har av advokater mot dette, som de har gjort tidligere med tanke på mulige brudd på FFP og så videre, understreker kommentatoren.
De kommer nok til å kaste alt av advokater, det kan bli en lang kamp.
post liked by: Pancho P, Buchan, Can2, Belfastboy, Blodfink, RedTrafford, Pink Final, Pwint

Deleted User 430

Dette blir nok ikke avgjort det neste året, vil jeg tro, men det er jo litt moro at Pep, som @Can2 er inne på, allerede på pk'en før helgen begynte forsvaret av klubben. Kan ikke skjønne annet enn at de har fått beskjed om at dette ville bli offentliggjort i dag.

Det at CAS ikke kan involveres i saken er bare enda mer gledelig. Da kan det faktisk bli en reell straff og ikke bare en liten smekk på lanken for syns skyld.

Heia PL 😁👏👏

Edit; skrivefeil
post liked by: messilingard, Pancho P, Buchan, offside, Can2, RedTrafford, Cola2, Belfastboy, Jon Andreas, Blodfink, Pink Final, Pwint
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2563
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13283
Liker mottatt: 8497

Prosessen blir lang og advokatsalæra høge, men eg tippar City blir straffa til gagns denne gongen. Dei britiske myndigheitene vil innføre langt strengare krav for økonomiske krumspring i fotballen og for kven som kan eige Premier League-klubbar. Eg trur dermed at Premier League også er under eit sterkt politisk press for å smelle hardt med klubba mot pengedopa og moralsk korrupte klubbar som City. Eit ekstra positivt moment for oss er at regime i Midtausten gjerne tenker seg om 14 gongar før dei legg inn bud på Manchester United.

https://talksport.com/football/1320677/ ... er-league/
post liked by: RedTrafford, Cola2, Belfastboy, Jon Andreas, Can2, Pink Final, Buchan, Pwint
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3903
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16932
Liker mottatt: 10878

Hvis Premier League har såpass til å felle City, da blir det nå eller aldri.
Greier ikke helt å håpe på noe smell her enda.
Skuffelsen blir bare så stor da det sikkert ender med en liten bot i deres skala.

Jeg også hadde dratt på smilebåndet hvis jeg fikk en bot på 5 kr for å ha kjørt på rødt lys.
post liked by: Can2, Pancho P, Pink Final, Blodfink, Cola2, Buchan, Pwint
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2563
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13283
Liker mottatt: 8497

Det er forresten umåteleg morosamt å høyre på ein edrueleg samtale mellom ein Chelsea-fan og ein City-fan om korleis pengar og korrupsjon er med på å øydelegge fotballens uskuld 🤣🤣🤣

https://m.youtube.com/watch?v=XAqK352zJSQ&t=627s
post liked by: JørgenT, RedTrafford, Blodfink, Cola2, Buchan, Can2, Pwint, Jon Andreas, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14490
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22899
Liker mottatt: 18832

Kanskje det feite fliret til Alfie stivner litt oppe i plastikk-losjen au :shit:
post liked by: Buchan, Pancho P, RedTrafford, Can2, Pwint
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14490
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22899
Liker mottatt: 18832

Super League med kun City, Real, Barca og Juve blir det neste :hah: Jeg synes Stjernen møter de samme laga ganske ofte, men dette blir mange flere hakk i plata :hah:
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Buchan, Pwint, Can2, Pink Final
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2563
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13283
Liker mottatt: 8497

Når alt kjem til alt bør vi på ein dag som denne føle oss djupt priviligerte og stolte over å halde med Manchester United Football Club. Både markeringane av München-ulukka og grumset rundt ein viss naboklubb viser oss kor heldige vi er ❤.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Buchan, Pwint, Can2, Ryder, offside, Jon Andreas, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14490
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22899
Liker mottatt: 18832

Dette er klubbens uttalelse:

"Manchester City FC is surprised by the issuing of these alleged breaches of the Premier League Rules, particularly given the extensive engagement and vast amount of detailed materials that the EPL has been provided with.
The Club welcomes the review of this matter by an independent Commission, to impartially consider the comprehensive body of irrefutable evidence that exists in support of its position.

As such we look forward to this matter being put to rest once and for all".
post liked by: Can2, RedTrafford, Pancho P, Pink Final
LUHG!
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 882
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7721
Liker mottatt: 2581

Kan nesten mistenke dem for å ha ansatt "Komiske Ali" som informasjonskonsulent. :yikes:
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pink Final
Kong Eric Cantona

Deleted User 430

Blodfink wrote: 07 Feb 2023, 21:16 Manchester City FC is surprised
Skjønner at det kommer overraskende på dem. Ville også blitt overrasket om jeg hadde satt mine beste folk til å motarbeide etterforskningen i over 4 år og de likevel har fått nok info til å ta ut tiltale. Her må hoder rulle!

(Ps!
Forhåpentligvis tar ikke City-folkene den siste setningen der bokstavelig. Greit å understreke.. 😏)

Ps2!
Leste at City ble informert før helgen og at Pep var en av ytterst få som ble informert. Majoriteten av ansatte, alle spillere inkludert, fikk vite det gjennom media på mandag. Om det medfører riktighet stemte følelsen min ang pk'en til Pep godt, men gjør den bare enda mer patetisk..
post liked by: RedTrafford, Can2, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14490
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22899
Liker mottatt: 18832

Det jeg er mest spent på er denne uavhengige kommisjonen. Hvor uavhengig er den? Det gjenstår å se.
post liked by: RedTrafford, Can2, Jon Andreas
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4380
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2767
Liker mottatt: 9202

Pep er ute å ber de andre klubbene være forsiktige med anklagene fordi det vil skape en presedens.
Jepp Pep! Det er viktig at klubbene følger reglene, det er bare synd at din kriminelle klubb ikke gjør det samme..
post liked by: Buchan, Blodfink, Pancho P, RedTrafford, Jon Andreas
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Er som regel heeelt uskyldig når du har en bot på noen hundre mill hengende over deg og fikk spille videre i CL pga foreldelsesfrist og måten bevisene ble funnet på...
Noen må virkelig informere Pep om at de reglene ikke gjelder i PL. Tror han kan få seg et aldri så lite sjokk😅

post liked by: messilingard, Buchan, Blodfink, Pancho P, RedTrafford, Jon Andreas
Post Reply