Dean Henderson

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7591
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27185
Liker mottatt: 17705

@Sir Alfie Rey
Takk for de gode ord.
Kunne posten min misforstås?
Ok.
Jeg mener på ingen måte Deano må ned til Championship.
Mer at det ikke er noen klubber i PL som har bruk for ny keeper, bortsett fra kanskje de aller svakeste klubbene.

Vet det er upop, men jeg mener Henderson er litt oppskrytt.
(Spesielt om vi skal vurdere ham like strengt som de Gea).
Han har ingen mulighet til å utkonkurrere keepere som Ederson, Mendy, Allison.
Og kanskje ikke engang Brentford, Brighton og Wolves keeperen?
Heller ikke Everton eller Arsenal har bruk for Deano.
Ikke Spurs heller.
For ett år siden kunne han gått til Arsenal (tenkt scenario), da jeg vurderer ham på nivå med Ramsdale.

Poenget mitt (som flere andre også påpeker) er at det ikke finnes mange potensielle klubber for Deano i PL 2022/23.
post liked by: Pancho P, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

Eg har ikkje full oversikt over keepersituasjonen til alle laga i Premier League, men det ser ikkje altfor sprekt ut i lag som West Ham, Southampton og Crystal Palace. Kanskje er undervurderer Fabianski, McCarthy og Guaita? Play-off-helten Brice Samba seier også at han vil forlate Forest, så då kan det vere ein ledig plass der.

Uansett må Henderson få stå fast i mål igjen, enten det er på lån eller det er ein permanent overgang. Personleg synest eg det er synd at det ikkje har klaffa heilt i United. Synest også han blei frykteleg strengt bedømt av mange då han fekk sjansen på bekostning av de Gea.
post liked by: Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7591
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27185
Liker mottatt: 17705

Synes det skal være likhet for loven for hvordan man bedømmer keeperne våre.
Ser man nærmere etter gjorde Henderson en del rart da han voktet målet vårt.
2-4 matchen v Liverpool er kjent, både for svake returer og plassering i buret.
Cupmatchen mot Leicester ser man svakheten hans i felt arbeidet.
Han er tøff og aggressiv, men mangler tidvis oversikt.
Løper ned egne spillere, hvilket skapte farligheter.
Virker nesten som han prøver for hardt å bevise.
Driblet som bakerste mann mot Sheff United, ga baklengs.
Ok, én slik feil kan skje.
(Liker ikke at bakerste mann dribler).
Gjorde det samme igjen senere samme vinter, og klarte såvidt å få sparket ballen ut til innkast.
Vitner om et visst markeringsbehov.
Hva om de Gea hadde gjort disse feilene?
Deano har dessuten fått teknisk kritikk av den engelske U landslag treneren.
Stod for lavt med armene, og holdt dem i tillegg litt bakover.
Hvilket påvirket både balanse, reaksjon og rekkevidde.
Min påstand er at han ikke er på samme nivå som de Gea på strek.
Samt at han gjør rare valg, mulig i et forsøk på å overbevise både i feltet og med ball i beina?

Merk at jeg ikke skriver han er en dårlig keeper.
Han er en habil keeper, på Ramsdale nivå.
Vurderes litt bak Pickford og Pope av Southgate når vi ser på landskamper de siste år.
(Husk, Deano er ingen ungdom, han er 25 år).
Jeg påpeker at har svakheter, slik de Gea også har.
Og at de bør bedømmes like strengt begge to.

Jeg vil gjerne se Dean Henderson i en PL klubb som styrer matchene sine.
Da han spilte PL sesongen i Sheff United slo de mye langt, Henderson slo rundt 850 av 950-1,000 pasninger høyt i banen.
Crystal Palace er et fint forslag.
De har endret stil med Viera, blitt et spillende lag.
Kunne absolutt vært interessant å se ham for dem.

Målet må jo være å vite at han er god nok til å kunne spille for et lag slik vi håper å bli under ten Hag.

Den sesongen han spilte i Sheff United i Championship så jeg vel ingen matcher med dem.
Vet at da la majoriteten av lag seg lavt mot dem, og han hadde gode tall der.
Skal legges til at meg bekjent la Sheff United seg bakpå når de møtte gode lag.
Slik som de andre opprykkskandidatene den sesongen.
Leste bl.a matchrapporten deres mot Norwich, som et eksempel.
Så de var ikke et lag som dominerte mot alle motstandere.
post liked by: Pancho P, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

@Pink Final : Jeg tror ganske sikkert Deano kunne tatt plassen fra flere. Men nå spiller det ingen rolle hva andre klubber har behov for fordi jeg mener han burde bli vår nye 1.keeper.
Ja De Gea hadde en god sesong nå. Men med tanke på det han har mangler på og alderen hans + den høye lønna ? Da burde vi gi Deano sjansen!
Husk på hva som bor i Deano. Å med noen kamper og en lang periode så er jeg overbevist om at han hadde vokst seg inn i rollen.

Jeg ser ikke noe poeng i å tviholde på De Gea når han har de minusene sine pluss at han kan komme på nedgående kurve med tanke på alderen når som helst.

Ser det for meg. Kvitter oss med Deano også får De Gea en ny tabbe sesong. Så må vi ut på markedet igjen å hente ny keeper. Så kanskje vi må hente flere før vi finner en som er god og stabil nok.

Hvis Ten Hag er så tøff som han har rykte for å være så burde han vrake De Gea og satse på Deano!
Glory Glory Manchester United!!!!

Deleted User 108

Ten Hag er en manager som vet hva han ønsker, vet hvordan laget sitt skal spille. Stoler fullt og helt på det keeper valget han ender opp med, som sannsynligvis blir De Gea. Av spillerne i klubben nå så ser det ut som om De Gea er den som er mest glad i Manchester United også.
Har sett United mange, mange ganger. Siste turen til Manchester sto jeg like ved målet i to kamper. Synes De Gea blir snakket ned når det gjelder det vokale. Han står ikke å roper svada høyt, men er veldig flink til å gi beskjeder til sine medspillere. På cornere og frispark tar han tak i spillere og snakker og dirigerer.
Tror nok uansett hva Ten Hag bestemmer seg for som keeper, så har han større problemer på andre plasser.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Cola2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

Trur det er meir lysten til å bevise enn markeringsbehov som gjer at Henderson kan vere for ivrig i feltet. Uansett er han ein ambisiøs type som har sjølvtillit og "presence", noko som også kjenneteiknar Ederson, Alisson etc. No seier eg ikkje at Henderson er på deira nivå, men dei offensive keeperane gjer av og til svært synlege feil. Berre sjå på Alisson sine brølarar😉

Når det gjeld å vurdere keeparar likt, er eg for så vidt einig i det. Likevel må vi generelt ha litt meir tolmod med unge spelarar enn etablerte spelarar med hundrevis av klubbkampar og fleire dusin landskampar på nakken. Tenk om vi hadde kassert den purunge de Gea etter den svake starten hans fordi han ikkje var på nivå med f.eks. van der Sar?

Mitt forsvar av Henderson går mest på at han har fått få sjansar til å overbevise på United. Du har nok rett i dei situasjonane du nemner, @Pink Final, men er det ikkje å forvente at ein ung, litt overivrig målvakt som endeleg har fått sjansen gjer eit par tabbar? Eg tenker at alle nye spelarar, særleg dei unge (og kanskje spesielt keeparar) treng ein innkjøringsperiode der vi supportarane gir dei litt ekstra slack.
post liked by: messilingard, Belfastboy, RedTrafford, Pink Final, Cola2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7591
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27185
Liker mottatt: 17705

Enig i det med erfaring @Pancho P.
Henderson har ikke så mye erfaring som United keeper enda.
Det er formildende.
Når det gjelder alder er han 25 år, og han var 24 år i 2020/21 sesongen, eller der de Gea var i 2014/15 sesongen.
De Gea var bare 21 år da han begynte å spille for United i 2011/12.

Men helt enig i at Deano ikke har så mye erfaring.
Synes bare som sagt lista blir lagt så høyt for de Gea.
Og da bør Deano over den lista om han skal bli vårt førstevalg.
😊
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

De Gea var yngre, men samtidig hadde han éin og ein halv sesong i bagasjen i ein topp europeisk klubb. Henderson hadde nokre sesongar i langt mindre klubbar enn United. Sjølv om de Gea sine problem med den meir fysiske britiske spelestilen er forståeleg, trur eg på mange måtar at overgangen har vore like stor for Henderson, med tanke på størrelse på klubb, spelestil etc.

Så er eg heilt einig i at lista må ligge på same plass for begge. Spørsmålet er om Henderson skal få fleire sjansar til å komme over lista😉
post liked by: Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4423
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2849
Liker mottatt: 9408

Fra var jeg har funnet så er avtalen på 1 år, Forrest betaler full lønn og ingen kjøpsopsjon. God avtale i mine øyne! Da har kanskje også Henderson en mulighet til å spille seg inn i Englands tropp til Qatar?

post liked by: Cola2, Pink Final, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

Virker som en god deal for alle parter. 😊 Da må jeg se på mulighetene til å få tid til å se Forest-kamper i år. 😬

Har mine tvil om at Southgate gir førsteplassen til Henderson, uavhengig av hvordan det går. Det ville nesten vært uhørt å spille seg inn mellom stengene, fra helt utenfor, på så kort tid. Men han bør ha muligheten til å komme med i troppen for å sitte på benken.

Kan uansett ikke være særlig gøy å sitte på benken i én mnd i Qatar, dog. Det gagner jo heller ikke klubben.

Men blir spennende å følge Forest i år. Forhåpentligvis unngår de nedrykksstrid. Et flott lag å ha tilbake, uavhengig lånet.
post liked by: Cola2, Pink Final, messilingard, Pangaea, Pancho P

Mr H
Posts: 466
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Bra at det ikke ble opsjon på 20 mill. Det synes jeg ikke hadd gitt mening.

Da håper jeg egentlig at vi ikke fornyer kontrakten til DDG og lar vår spanjol få en siste sesong mellom stengene før vi gir han en verdig avskjed, slik han fortjener, neste sommer. Jeg mener at i 2023 er tiden inne for en mer komplett keeper med større autoritet i egen boks, og gjerne med bedre pasningsregister. Kanskje Henderson viser seg å være dette i løpet av utlånet, eller så kan vi gå for et annet alternativ a la Robert Sanchez.
post liked by: Pancho P, Ryder, Cola2

Deleted User 430

Tja.. Hva skal man si? Litt urutinert, kanskje...?

https://www.united.no/nyhetsarkiv/jeg-var-rasende/





(Edit; avstand mellom liker)
Last edited by Deleted User 430 on 02 Aug 2022, 23:01, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7591
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27185
Liker mottatt: 17705

Etter siste utspill fra Dean Henderson tror jeg han har brent alle bruer tilbake til Man United.
https://www.united.no/nyhetsarkiv/jeg-var-rasende/
post liked by: Pancho P, Buchan, Can2, Belfastboy, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 631

Ikke interessert i ta det internt ihvertfall Henderson. Ikke snakket med Ten Hag sier han, det burde han nok gjort. Helt greit å føle seg urettferdig behandlet, men han bør være voksen nok til å gjøre dette på en ordentlig måte.
post liked by: Pink Final, red, Pancho P, Buchan, Can2, Belfastboy, Pangaea

Deleted User 430

Pink Final wrote: 02 Aug 2022, 22:27 tror jeg han har brent alle bruer tilbake til Man United.
Får inntrykk av at han jobber hardt for å få til nettopp det, ja. Kan ikke skjønne hvorfor han ellers skal gå ut på den måten når det er et helt nytt regime han ev. må vende tilbake til etter sesongen.
post liked by: Pancho P, Buchan, Pink Final, Can2, Belfastboy
Post Reply