Dean Henderson

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Deleted User 430

GBailey wrote: 28 Aug 2022, 19:12 Henderson er sjanseløs.
Jeg syns det så ut som han er på vei til å angripe ballen i feltet, men ombestemmer seg etter et steg ut fra stolpen da han innser at han ikke når den?

Mulig det er synsbedrag, men hvis det er faktisk det han gjør, tror du han hadde vært like sjanseløs om han hadde fulgt ballbanen og forflyttet seg sidelengs?
post liked by: Pancho P

Deleted User 595

HEFTIG DOBBELTREDNING av Henderson!

Det ender 0-2. Forest vil nok tenke de burde tatt poeng i dag, men de blir for svake og slitne etter 60 minutt. Sånn sett vinner Spurs fortjent.

Passiv Deano på 0-1 der han er i ubalanse. Spiller seg opp, og er meget god resten av kampen. Sterk strafferedning, samt flere gode inngripen.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Steinar Stenseth wrote: 28 Aug 2022, 19:25
GBailey wrote: 28 Aug 2022, 19:12 Henderson er sjanseløs.
Jeg syns det så ut som han er på vei til å angripe ballen i feltet, men ombestemmer seg etter et steg ut fra stolpen da han innser at han ikke når den?

Mulig det er synsbedrag, men hvis det er faktisk det han gjør, tror du han hadde vært like sjanseløs om han hadde fulgt ballbanen og forflyttet seg sidelengs?
Man ser nesten ikke målvakter redde i lignende situasjoner, fordi man ikke uten videre kan satse på at innlegget kommer frem. Han gjør slik jeg leser det helt riktig i å vurdere ballbanen for mulig inngripen, før han må bli på strek. Innlegget er så tett på, at man umulig kan satse på det ene eller det andre. Man må avvente før man selger seg, og når det er så tett på, er det en tilnærmet umulig oppgave.

Hvis han skulle låst seg til strek og forflyttet seg, ville det vært ganske enkelt å heade ballen i motsatt retning, altså dit han kommer fra. Det er generelt en håpløs situasjon for en målvakt, med umarkert mann på bakerste på innlegg.

Om vurderingen er at den bør løses annerledes, blir individuell. Men de fleste målvakter ville reagert identisk. Selv ikke Allison, Ederson - eller de Gea om man foretrekker - hadde gjort noe annerledes der. Kun en keeper som satser blindt ville hatt en sjanse på den, og det gjør sjeldent toppkeepere. Det ville vært en "freak of nature"-redning i så fall. Sånn type Gordon Banks/Schmeichel 😅

Det første målet derimot... Den ville jeg ikke vært storfornøyd med. Ingen tabbe, men det blir ubalansert og passivt.
post liked by: RedTrafford, Can2, Blodfink, Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Imponert over hvor tett du følger Dean Henderson i Forest @GBailey 👏.
Sarah Clapson i Nottingham Post;
Penalty heroics yet again from the Reds goalkeeper. Also made a superb save from Heung-Min Son. A real shame the hosts were twice undone by Harry Kane. Rating: 7.5/10
post liked by: Can2, Blodfink, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Takk for svar,@GBailey👍
Syns, som sagt, bare det så ut som han ombestemte seg, ergo feilberegnet litt.
Mente heller ikke at alternativet var å holde seg på streken, da han ikke sto på strek da han angrep ballen, men om han skulle ha flyttet seg sidelengs, og dermed fulgt ballbanen, fremfor å gå lengre frem.

Ikke noe tabbe-snakk, eller hint, fra min side, uansett, men det sier igrunn sitt om hvor lite jeg kan om keepere når jeg syns det andre målet ser mer "feil" ut enn det første😁👌

Edit;
Er heller ikke sånn at jeg tenker han skulle ha reddet den. Mer ment om han kunne hatt større mulighet til å gjøre det. Hvis min tanke hadde stemt, i det hele tatt, vel og merke. 😁
post liked by: Pancho P

Deleted User 595

@Steinar Stenseth: Var litt upresis, men når jeg sier bevege seg langs strek, mener jeg parallelt med strek, altså sidelengs som du sier! Litt typisk, upresist keeperspråk.

Må og presisere at jeg absolutt ikke har fasit! Du kan ha rett, og det andre målet kan kanskje være verre enn det første. Ser jo at få har reagert på det første målet, noe jeg synes er merkelig 😅 Der ser jeg en målvakt som ikke reagerer i det en ball triller i sakte film rett forbi ham. Og grunnen til at han ikke reagerer er mangel på sikt, samt balanse på feil fot. Det er formildende, men allikevel skuffende. Hadde forventet at en PL-keeper skal redde den. Er det litt strengt kanskje?

:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
@Steinar Stenseth: Utvidet svaret over, la til mer 😀
post liked by: Pancho P

Deleted User 430

Jeg er enig i vurderingen din av det første målet, @GBailey, med at han står på feil fot og ser ufattelig passiv ut.
Tanken min det er at, ja, han er passiv og står på feil fot, men selv om avslutningen til Kane er som et tilbakespill å regne så er det også en veldig god avslutning. Jo flere ganger jeg har sett den, jo bedre blir den egentlig.
Sitter med inntrykket av at Henderson ser enda mer passiv ut enn han faktisk er fordi Kane lurer "alt og alle" med avslutningen, rett og slett.

Er sikkert fordi han er litt dekket der at det ikke kommer så mange reaksjoner på den. Ev. veier strafferedningen opp for det meste hos dem og "tåkelegger" det som ikke var helt 100%, men samtidig ikke kan defineres som tabbe..?

Edit; Tror ikke jeg har rett ang det andre, altså. Jeg reagerer bare på bevegelse her og ikke det tekniske ved det, så den skal jeg ikke "claime"😂
post liked by: Pancho P

Deleted User 595

Sesongens kanskje tøffeste test for Deano og Forest; City og Haaland borte på Etihad! Har liten tro på noe annet enn overkjøring fra City her, men håper det blir en spennende kamp!

For å gjøre det enklere, fokuserer jeg mer på Henderson enn i tidligere oppdateringer.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Henderson med fin redning på City-corner.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
1-0 Haaland. Skikkelig måltyv-scoring. Imponerende.

Dette blir en lang kamp for Forest. De har knapt hatt ballen i lengre enn ett par sekund 😬
post liked by: Can2
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Er virkelig et spiss monster den Haaland gutten, veldig synd at han er i feil klubb.
post liked by: RedTrafford, Can2

Deleted User 595

Skikkelige store sjanser for Forest etter kontring. Men, de mangler kvalitet i avgjørende øyeblikk.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Flere gode takter fra Forest, men med én gang de nærmer seg 16, slår de unødige feilpasninger.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Deano med svak klarering, som City utnytter. Hvem tror du scorer? Ren tabbe fra Henderson der!
2-0 Haaland. Denne kampen er over før den har begynt.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Offsideannullert 3-0-scoring.
post liked by: Can2

Deleted User 595

Henderson med god inngripen på innleggsforsøk fra Haaland. Haaland har vært delaktig i nesten alt av farligheter.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Deano har spilt fantastisk for Forest i ligaåpningen.
Gjort strålende redninger.
Men at han ikke er spesielt sterk med ball i beina har kommet til syne 2x de første 35 minuttene.
Han ligner nok en del på de Gea i både styrker og svakheter.
post liked by: Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

3-0 Haaland! City spiller volleyball med hodestøt i boksen. Da switcher jeg kanal 🤣
post liked by: Can2, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Enveiskjøring, Alvarez i stanga fra 17 meter.
Henderson rekker ikke bort der.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ett lag på banen, Cancelo 4-0 fra omtrent 16 meter.
Nesten oppe i krysset, Deano er etter men rekker ikke bort.

Og siden dette er Deano tråden.
Sistnevnte er ikke trygg med ballen i beina.
Kommentator påpeker det også nå, tredje gang i kveld Deano gjør feil.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Alvarez 5-0 gjennom beina på Deano.
post liked by: Can2, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Høres ikke ut som noen MotM-forestilling akkurat 😅
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Alvarez med 6-0 etter en kontring.
Forest knapt vært over midten, men når de er på en sjelden visitt blir de kontret i senk.
Deano kan ikke forventes å ta scoringen som er et hardt velplassert skudd,

De Bruyne gjennom, Deano nøler litt men tar et steg fram og redder med beina 1v1.

Det blir 6-0.
Ett par tre småting der Deano var involvert jeg ikke nevnte, slik som et enkelt skudd rett på, og Mahrez alene igjennom men skyter hårfint utenfor.

Sarah Clapson i Nottingham Post;
Dean Henderson: A night for the Reds to quickly put behind them. Didn’t help themselves at times, but they were up against world-class opponents. Distribution could have been better, to give the visitors a chance. Rating: 5/10
post liked by: Can2, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply